Yamaha YZF-R3 Challenge: 1ος Αγώνας Τρίπολη 16-17 Απριλίου 2016 [Δελτίο Τύπου]

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

19/4/2016

Η αυλαία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Αγώνων Ταχύτητας άνοιξε στο φιλόξενο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης. Η κατηγορία των Νέων που φέτος έχει έντεκα συμμετοχές με τα οκτώ Yamaha YZF-R3 (αντί των πέντε συνολικά που είχε πέρυσι εκ’ των οποίων ένα YZF-R3), στήθηκε στην εκκίνηση συνεχίζοντας την αγωνιστική ημέρα παίρνοντας τη σκυτάλη από την κατηγορία Open.
Πρώτος, και παίρνοντας την πρώτη pole position της χρονιάς, ο Νότης Παπαπαύλου, στη δεύτερη σειρά οι Δάνος Μπαξίσογλου, Γιώργος Αρβανίτης και Χρήστος Δήμου ενώ τις θέσεις επτά, εννέα, δέκα και έντεκα συμπλήρωσαν οι Ειρήνη Ρομποτή, Ιωάννης Σκουλάτος, Αλή Οσμάν Αλή Σαμπρή και Ελευθέριος Κυδωνάκης.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και τα οχτώ YZF-R3 ξεκίνησαν για έναν αγώνα 15 γύρων.
Ο Νότης Παπαπαύλου ξεκίνησε στρίβοντας τρίτος στην Κ1, και από εκεί δίνοντας συνεχείς μάχες για να περάσει στη δεύτερη θέση, και πιέζοντας συνεχώς τον Λιούτα, κατάφερε τελικά να ανέβει στο 3ο σκαλί του βάθρου. Την μάχη για την 4η θέση κέρδισε ο πρωτοεμφανιζόμενος μοτοκροσέρ Γιώργος Αρβανίτης από τον Δάνο Μπαξίσογλου, τερματίζοντας με διαφορά εκατοστών του δευτερολέπτου και προσφέροντας μεγάλο θέαμα με την "ενδοοικογενειακή" μονομαχία τους. Ο Αλή Οσμάν από την Ξάνθη, επίσης πρωτοεμφανιζόμενος με μηδενική αγωνιστική εμπειρία, βελτιώνοντας συνεχώς τους χρόνους του τερμάτισε τελικά στην έβδομη θέση δίνοντας πολλές υποσχέσεις για το μέλλον. Στην ένατη θέση τερμάτισε ο Λευτέρης Κυδωνάκης, ο οποίος διανύει μία χρονιά προσαρμογής στους αγώνες ταχύτητας.
Η μοναδική γυναίκα του αγώνα, Ειρήνη Ρομποτή, μετά από μία μέτρια εκκίνηση, κατάφερε να βελτιώνει συνεχώς τον χρόνο της για να μπει ανάμεσα στην τέταρτη και πέμπτη θέση. Μία ευτυχώς ανώδυνη πτώση στον 6ο γύρο, δεν της επέτρεψε να συνεχίσει τον αγώνα της.
Το όγδοο YZF-R3 με οδηγό τον Γιάννη Σκουλάτο εγκατέλειψε στον τέταρτο γύρο.
Αξίζει να σημειώσουμε οτι οι Παπαπαύλου μαζί με τους Κορωνάκη και Λιούτα, έκαναν και οι τρεις μαζί σχεδόν το ίδιο γυρολόγιο στον 15ο γύρο.


Ο Ανδρέας Κοσκινάς, Τεχνικός Διευθυντής της Yamaha και Team Manager, δήλωσε: "Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ο αγώνας υλοποιήθηκε με όλα να πηγαίνουν τόσο καλά. Μπορεί σε επίπεδο αγωνιστικού αποτελέσματος να μην πετύχαμε το προσδοκώμενο, αλλά αυτό που κυρίως μας ένοιαζε ήταν να φέρουμε νέους αγωνιζόμενους, και το καταφέραμε. Υπήρχαν οκτώ YZF-R3 τα οποία μέρα με την μέρα, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή βελτιώνονταν, με τους αντίστοιχους αναβάτες να πηγαίνουν καλύτερα από τη μια δοκιμή στην άλλη. Τα παιδιά μάθαιναν και οι μοτοσυκλέτες "έδεναν" μαζί τους, με αποτέλεσμα να έχουμε έναν εκπληκτικό αγώνα. Όλοι έφυγαν όρθιοι, αλώβητοι, γρηγορότεροι και με περισσότερη όρεξη. Τους περιμένουμε στις Σέρρες για τις επόμενες προσωπικές τους επιτυχίες!"
Ο Νότης Παπαπαύλου δήλωσε: "Το R3 Challenge είναι ένας θεσμός, που θα φέρνει νέα παιδιά στους αγώνες. Ο αγώνας σήμερα ήταν πολύ ωραίος, τη μάχη με τον Λιούτα την ευχαριστήθηκα, φέρνοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για εμένα και την ομάδα μου. Πιστεύω οτι στον επόμενο αγώνα θα πάμε καλύτερα! Ευχαριστώ πολύ τη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ-Yamaha, την Yamaha Pierrakos, την Alpinestars, και την X-lite Μπαξεβάνης για την υποστήριξη."

BMU 2024, 1ος αγώνας, Σέρρες - Ελληνικές επιτυχίες, ο Συνιώρης επιστρέφει και όσα έγιναν στις Σέρρες

Μαζί και έλλειψη πειθαρχίας στους κανονισμούς
motomag BMU 2024 – Ελληνικές επιτυχίες αλλά και ανησυχητικά συμβάντα που λίγο έλειψε να κοστίσουν ακριβά
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

15/4/2024

Το Βαλκανικό πρωτάθλημα ταχύτητας (BMU European Road Racing Championship 2024), οι αγώνες του οποίου προσμετρούσαν και στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας, πριν αλλάξει το πρόγραμμα, πραγματοποιήθηκε στην πίστα των Σερρών στις 13 και 14 Απριλίου, ωστόσο δεν κύλησαν όλα ομαλά.

Τα παρατράγουδα στην πίστα των Σερρών ξεκίνησαν από την Παρασκευή καθώς στον Τεχνικό Έλεγχο δεν μπόρεσε να ανιχνευφθεί μία επικείμενη βλάβη, με αποτέλεσμα λίγο αργότερα να έχουμε μηχανικό πρόβλημα σε έναν κινητήρα κλασικής μοτοσυκλέτας. Το σπάσιμο του κινητήρα είχε ως αποτέλεσμα να γεμίσει με λάδια ή έξοδος του pitlane καθώς και οι στροφές Κ1, Κ2, Κ3, Κ4 και K5.

BMU 2024 – Ελληνικές επιτυχίες αλλά και ανησυχητικά συμβάντα που λίγο έλειψε να κοστίσουν ακριβά.

Ο πολυπρωταθλητής Σάκης Συνιώρης με γνώμονα την ασφάλεια όλων συμβούλευσε την οργάνωση να καθαρίσει και να πλύνει την πίστα και όχι απλά να ρίξει υλικό πάνω στα λάδια που είχαν πέσει. Η οργάνωση θέλοντας να μην διακινδυνέψει την ασφάλεια των αγωνιζομένων προτίμησε να αναβάλει κάθε αγωνιστική δραστηριότητα την ημέρα της Παρασκευής αλλάζοντας το πρόγραμμα του Σαββάτου.

Μετά τα όσα συνέβησαν την Παρασκευή, το Σάββατο ελπίζαμε πως τα πράγματα θα κυλήσουν πιο ομαλά, ωστόσο στην κατηγορία SBK είχαμε ένα περιστατικό μετά το τέλος του αγώνα το οποίο θα μπορούσε να έχει αποβεί ακόμα και μοιραίο για κάποιον.

Όσον αφορά τον πρώτο αγώνα ο Jan Mohr με το BMW M 1000 RR ήταν ο απόλυτος πρωταγωνιστής, με τον Αυστριακό να κερδίζει τον αγώνα με διαφορά 15 δευτερολέπτων από τον δεύτερο Δημήτρη Καρακώστα, ο οποίος πήρε το πρώτο του φετινό βάθρο. Ο Σάκης Συνιώρης που επέστρεψε στους αγώνες μετά από δυο χρονιά απουσίας έκανε έναν πολύ καλό αγώνα με το Ducati Panigale V4R κερδίζοντας ομοίως και αυτός το πρώτο βάθρο της χρονιάς ωστόσο αυτό δεν θα έφτανε ποτέ στα χέρια του τελικά λόγω ενός λάθους στην εκκίνηση.

BMU 2024 – Ελληνικές επιτυχίες αλλά και ανησυχητικά συμβάντα που λίγο έλειψε να κοστίσουν ακριβά.

Εκεί, το jump start του Συνιώρη, κόστισε στον Έλληνα Πολυπρωταθλητή 30 δευτερόλεπτα ποινής, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός βάθρου, ενώ ο Martin Choy ο οποίος είχε τερματίσει στην τέταρτη θέση βρέθηκε με αυτό τον τρόπο στην τρίτη θέση του βάθρου. Και κάπως έτσι ερχόμαστε στο περιστατικό που λίγο έλειψε να κοστίσει ακριβά. Ο Καρακώστας θέλοντας να πανηγυρίσει το βάθρο του εντός του pitlane σηκώθηκε όρθιος στη σέλα του, χάνοντας έτσι όμως τον έλεγχο της Honda CBR1000RR, με αποτέλεσμα μια επικίνδυνη πτώση, στην οποία από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα. Οι αγωνοδίκες τιμώρησαν την απερισκεψία του Καρακώστα με ποινή 10 θέσεων για τον επόμενο αγώνα.

Στον δεύτερο αγώνα και πάλι πρωταγωνιστής ήταν ο Jan Mohr ο οποίος με το BMW M 1000 RR ήταν κυριολεκτικά άπιαστος. Ο Αυστριακός έκανε το δύο στα δύο με άνεση στις Σέρρες αφήνοντας τους υπόλοιπους να παλέψουν για τις εναπομείνασες θέσεις του βάθρου.

Στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Σάκης Συνιώρης ο οποίος κατάφερε να αλλάξει πολλά πράγματα στην ανάρτηση της Panigale V4R ενώ να σημειώσουμε πως έπρεπε να αλλάζει κατά 1.000 στροφές νωρίτερα τις ταχύτητες καθώς λόγω του εργοστασιακού ψυγείου η Ducati Panigale V4R ανέβαζε θερμοκρασία. Παρολαυτά ο Συνιώρης έκανε έναν μεστό αγώνα τερματίζοντας στη δεύτερη θέση έχοντας προηγουμένως περάσει όποιον βρήκε μπροστά του. Στην τρίτη θέση πίσω από τον Συνιώρη τερμάτισε ο Pivniceru Marian από την Ρουμανία, με τον Δημήτρη Καρακώστα να τερματίζει στην όγδοη θέση.

BMU 2024 – Ελληνικές επιτυχίες αλλά και ανησυχητικά συμβάντα που λίγο έλειψε να κοστίσουν ακριβά.

Επόμενη κατηγορία στην οποία είχαμε ελληνική επιτυχία ήταν αυτή της Supersport. Ο Άλεξ Παπαγεωργίου (Yamaha) ήθελε να ξεκινήσει τις αγωνιστικές του υποχρεώσεις για τη φετινή χρονιά με ένα βάθρο και αυτό έκανε. Μπορεί να τερμάτισε πίσω από τον Brascu Muresan Denis Anexandr από την Ρουμανία ωστόσο κατάφερε να είναι ο πρώτος Έλληνας της κατηγορίας, κάτι που μεταφράζεται σε νίκη στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Στην τρίτη θέση βρέθηκε στον πρώτο αγώνα ο Βούλγαρος Axel Ismail. Στην έκτη θέση γενικής ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Σπύρος-Μάριος Φουρθιώτης (Honda) με τον Μενέλαο Κοντογιάννη (Honda) να τερματίζει στη δέκατη θέση.

Στον δεύτερο αγώνα ο Παπαγεωργίου ήταν πιο αποφασισμένος, με τον αναβάτη της Yamaha να παίρνει τη νίκη μπροστά από τον Φουρθιώτη ο οποίος τερμάτισε δύο δέκατα πίσω από τον Παπαγεωργίου στη δεύτερη θέση. Το βάθρο ολοκλήρωσε ο Axel Ismail για το BMU με τον Κοντογιάννη να συμπληρώνει το βάθρο όσον αφορά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.

BMU 2024 – Ελληνικές επιτυχίες αλλά και ανησυχητικά συμβάντα που λίγο έλειψε να κοστίσουν ακριβά.

Στην κατηγορία SSP300, ο δις Πρωταθλητής Βαλκανίων Κωσταντίνος Μαυρόπουλος ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος και στους δύο αγώνες. Ο Έλληνας Πρωταθλητής ο οποίος αγωνίζεται και στο ιταλικό πρωτάθλημα Yamaha R3 Cup, έκανε περίπατο κερδίζοντας με άνεση ενώ πίσω του και τις δύο ημέρες βρέθηκε ο Mert Konuk από την Τουρκία. Η μόνη διαφορά υπήρξε στην τρίτη θέση καθώς το Σάββατο ο Voines Mihai Alexandru (Ρουμανία), τερμάτισε τρίτος, ενώ την Κυριακή ο Teodorescu Razvan Gabriel επίσης από την Ρουμανία συμπλήρωσε το βάθρο.

Ο επόμενος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ταχύτητας -αν μπορεί κάποιος να το πει Πρωτάθλημα καθώς επί της ουσίας έχουμε δύο αγώνες οι οποίοι μετράνε ως ξεχωριστοί- θα διεξαχθεί στις αρχές Ιουνίου και πάλι στις Σέρρες.