KTM 790 Adventure R

Πρωτότυπο και… λαχταριστό!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

7/11/2017

Πέρσι είδαμε σε μορφή πρωτότυπου το 790 Duke. Φέτος, το Duke παρουσιάστηκε ως μοντέλο παραγωγής και σειρά πήρε για του χρόνου το 790 Adventure R. Αν και σε μορφή πρωτότυπου, η μοτοσυκλέτα έχει σχεδόν την τελική της μορφή, με τον ίδιο δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα LC8c που "φοράει" το 790 Duke. Το "R" στο λογότυπο υπονοεί ότι θα υπάρχει και μια πιο ασφάλτινη έκδοση, όπως είναι η πάγια πολιτική της ΚΤΜ, η οποία επίσης πάντα φροντίζει να "φτιάξει" το κοινό με την πιο "πολεμική" της πρόταση.


Η μάσκα και ο προβολέας είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να αποπνέει την νέα οικογενειακή ταυτότητα με τους δύο κάθετους προβολείς LED. Η σέλα είναι μονοκόμματη και τα όργανα ανεβαίνουν ψηλά, ακολουθώντας την φιλοσοφία των μοτοσυκλετών Rally. Δεν είναι όμως μόνο τα όργανα που αντλούν έμπνευση από το πιο δυνατό αγωνιστικό πεδίο της ΚΤΜ, καθώς και το ρεζερβουάρ θυμίζει το αντίστοιχο του 450 Rally, με τα πλαστικά του να κατεβαίνουν στο πλάι και χαμηλά. Έτσι, καταφέρνει να δείχνει ότι δεν έχει σταθερό φαίρινγκ, ενώ στην ουσία ο συνδυασμός της ψηλής μάσκας, των προστατευτικών του ψυγείου και των πλαστικών του ρεζερβουάρ που βγαίνουν έτσι χαμηλά, προσφέρει την ίδια προστασία που θα είχε αν διέθετε κανονικό, κλειστό φαίρινγκ.

Το πλαίσιο έχει αλλαγές σε σχέση με το αντίστοιχο του Duke, ενώ οι αναρτήσεις είναι της WP. Όπως ανακοινώνει η ΚΤΜ, το μοντέλο παραγωγής θα διαθέτει ένα πλήρες ηλεκτρονικό πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, κάτι που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε κι από την μέχρι τώρα εμπειρία μας με τα μεγαλύτερα μέλη της οικογένειας των Adventure. Στο promo βίντεο μάλιστα του Adventure R, βλέπουμε την μοτοσυκλέτα να κάνει ακριβώς τα ίδια πράγματα ακολουθώντας το 450 Rally, γεγονός που μαρτυρά ότι πράγματι θα είναι πολύ καλό στο χώμα. Το βάρος του 790 Duke ανακοινώθηκε στα 169 κιλά άδειο, δηλαδή σχεδόν στα 185 κιλά φεμάτο, με την λογική να λέει πως το αντίστοιχο βάρος του Adventure R θα είναι ίσως λίγο παραπάνω (κοντά στα 190 με 195 κιλά), ένα νούμερο που επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς των ανθρώπων της ΚΤΜ για χαμηλό βάρος και πολύ καλό λόγο κιλών ανά ίππο.


"Στοχεύσαμε στο να σχεδιάσουμε την πιο επικεντρωμένη στις επιδόσεις μοτοσυκλέτα travel enduro της μεσαίας κατηγορίας κυβικών", δήλωσε ο κ. Trukenpolz, CSO της ΚΤΜ. "Θέλαμε να προσδώσουμε τον δυναμισμό των μεγαλύτερων μοτοσυκλετών, και το πετύχαμε με την εξαιρετική σχέση κιλών ανά ίππο. Το 790 Adventure R κατασκευάστηκε με την απόλυτη αφοσίωσή μας στην οδήγηση εκτός δρόμου. Η ΚΤΜ είναι η νούμερο ένα εταιρεία στο χώμα και η παράδοσή μας σ' αυτό το πεδίο είναι κάτι που δεν μπορεί να αντιγράψει καμία άλλη εταιρεία, κι αυτό είναι μια εξαιρετική προοπτική για το μέλλον".

Ετικέτες

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!

Made in Greece από τον Σαρακάκη!
Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/4/2024

Το πρώτο, από δύο που έχει γίνει γνωστό ότι ετοιμάζονται, σκούτερ MADE IN GREECE, έκανε την εμφάνισή του στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024 από τον Όμιλο Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ!

Μία πρωτιά για τον ιστορικό Όμιλο που η κατασκευή οχημάτων όχι μόνο δεν του είναι άγνωστη αλλά αποτελεί και ενεργό τομέα στο μακρύ χαρτοφυλάκιό του, παρουσιάστηκε δίχως τυμπανουκρουσίες, όμορφα και ξεκάθαρα, όπως αρμόζει στην συγκεκριμένη επαγγελματική κατηγορία που απευθύνεται. Ίσως για αυτό και δεν το ανακάλυψε κάποιος άλλος και δεν πήρε την έκταση που αρμόζει σε ένα εγχείρημα αυτού του μεγέθους, καθώς το Yum-e έχει στόχο να γίνει εξαγώγιμο προϊόν.

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!
Το Yum-E είχε την δική του γωνιά στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024

Το όνομά του έχει επιλεχθεί από την ιαπωνική λέξη για το όνειρο και τα ιαπωνικά είναι άμεσο σημείο αναφοράς στην ιστορία και την παράδοση του Ομίλου Σαρακάκη καθώς υπήρξε ο πρώτος εισαγωγέας Honda στην Ευρώπη κι ένας από τους ελάχιστους ανεξάρτητους που παραμένουν ενώ ταυτόχρονα είναι και ο παλαιότερος με συνεχή λειτουργία. Παράλληλα το όνομα Yum-e αποτελεί και λογοπαίγνιο για την λειτουργία του τρίτροχου σκούτερ που προορίζεται για εταιρείες μεταφορών και παραδόσεων.

Ο σχεδιασμός του έχει εξ αρχής απαντήσει στα γνωστά ζητήματα που καλούνται οι επαγγελματίες του χώρου να απαντήσουν με πρώτο και καλύτερο το ζήτημα της αυτονομίας καθώς μιλάμε για ηλεκτρονικό όχημα.

Για αυτό και έγινε προσπάθεια να ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα αυτονομίας με την έγκριση τύπου να είναι ακριβώς 210χλμ αυτομίας με μέγιστη ισχύ 4.0kW και μέγιστη ταχύτητα 45χ.α.ω. Διαθέτει δύο κινητήρες, έναν σε κάθε πίσω τροχό διαστάσεων 90/90-10 καθώς και τρία δισκόφρενα με λειτουργία CBS.

Εμπρός έχει τροχό 80/90-14 με αιχμηρό σχεδιασμό και μπόλικο χώρο για τα πόδια με ίσια ποδιά. Να σημειωθεί πως έχει χώρο και κάτω από τη σέλα για κράνος με έξυπνη τοποθέτηση των μπαταριών που παραμένουν αποσπώμενες και έτσι δεν υπάρχει περιορισμός στον χώρο παρκαρίσματος.

Οι HUB κινητήρες είναι αθόρυβοι και προσφέρουν και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση με τις τρεις μπαταρίες λιθίου να είναι τύπου NMC, 48V/45Ah με χρόνο πλήρους φόρτισης 4,5 ώρες και για τις τρεις συνολικά. Οι μπαταρίες προσφέρουν έναν κύκλο 1000 φορτίσεων, δηλαδή σχεδόν τριών χρόνων εντατικής καθημερινής χρήσης των Σαββατοκύριακων συμπεριλαμβανομένων. Στόχος του Yum-e είναι να προσφέρει στις εταιρείες χαμηλό κόστος συντήρησης και εξίσου χαμηλό κόστος χρήσης.

Yum-e: Το πρώτο ελληνικό σκούτερ παραγωγής παρουσιάστηκε στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2024!

Ο χώρος αποθήκευσης, από τα πλέον βασικά χαρακτηριστικά του νέου τρίκυκλου σκούτερ του Ομίλου Σαρακάκη, έχει ωφέλιμο φορτίο 85 κιλών και έξυπνο σχεδιασμό της πλατφόρμας ώστε το κουτί αποθήκευσης να αφαιρείται εύκολα για να αυξάνονται οι δυνατότητες φόρτωσης. Στο μεταξύ το κουτί αποθήκευσης είναι σχεδιασμένο για να φέρει τα διακριτικά της εταιρείας ενώ στον πλούσιο εξοπλισμό -για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο- περιλαμβάνονται τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, LED φώτα παντού, λειτουργία οπισθοπορείας, χειρόφρενο, αισθητήρες παρκαρίσματος και ψηφιακά όργανα.

Η γραμμή παραγωγής του Yum-e είναι ήδη έτοιμη και έχει ξεκινήσει να βγάζει τα πρώτα Made in Greece ηλεκτρικά σκούτερ! Μακάρι αυτή να είναι η αρχή και να δούμε περισσότερα δίκυκλα δική μας παραγωγής, καθώς τρίκυκλα σίγουρα θα δούμε και άλλα. Η σκέψη να ξεκινήσουν με κάτι που απαντά σε ένα κενό της αγοράς αυτή τη στιγμή είναι απολύτως σωστή καθώς όχι μόνο εξασφαλίζεται η πώληση αλλά ταυτόχρονα χτίζεται και ο τομέας της αξιοπιστίας διότι είναι πλέον κοινά αποδεκτό πως αν πετύχεις στις μεταφορές, έχεις πετύχει και γενικότερα στην λιανική πώληση. Έναν τομέα που θα θέλαμε να δούμε να διευρύνεται.