MotoGP Le Mans: Της Yamaha χαρμολύπη

Τριήμερο πτώσεων στην Γαλλία!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/5/2017

Σε έναν αγώνα χωρίς θεαματικές προσπεράσεις, χωρίς μεγάλη ένταση, καταλήγουν οι πτώσεις να αυξήσουν το δραματικό στοιχείο. Στο Le Man κυριάρχησαν οι πτώσεις ξεκινώντας από τον Miller και την θεαματική / τρομακτική έξοδο, μέχρι τον αγώνα της Moto3 που οι μισοί αναβάτες έπεσαν ταυτόχρονα στην ίδια στροφή σε ένα μπουλούκι που του βάζεις μουσική και το κάνεις χορογραφία..

Όσα ακολούθησαν στο HJC Helmets Grand Prix de France, ήταν για να κλωτσήσουν καρέκλες στην εξέδρα του πρωταθλήματος, γκρεμίζοντας βαθμολογίες… ταυτόχρονα ο αγώνας είχε και δύο «στανταράκια» που έσωζαν λίγο τις προγνώσεις. Το πρώτο στάνταρ ήταν ο Zarco. Τρέχοντας μέσα στην Γαλλία, ο καλύτερος αναβάτης που έχουν να επιδείξουν οι Γάλλοι, ήταν βέβαιο ότι θα κάνει την υπερπροσπάθειά του, και ξεκινώντας από την τρίτη θέση, ήταν επίσης βέβαιο ότι τουλάχιστον για τους πρώτους 5 γύρους, θα οδηγούσε την κούρσα, όπως είχε κάνει στην έναρξη της σεζόν στο Qatar. Τι θα γινόταν μετά, κι αν θα επαναλάμβανε την πτώση του, ήταν κάτι που κανείς δεν μπορούσε να προβλέψει και κανείς δεν ευχόταν. Ο Zarco είχε επιλέξει μαλακότερη γόμα από την συντριπτική πλειοψηφία και ακριβώς όπως ήταν όλες οι προβλέψεις, έκανε την επίθεσή του από την εκκίνηση, παρόλο που δεν ήταν αρκετά καλή για αυτόν. Άψογα πετάχτηκε εμπρός ο Rossi, που παραλίγο θα είχε και την πρώτη θέση στην εκκίνηση αλλά πρώτος επίσης έκοψε για την στροφή, μη θέλοντας να μπλέξει με πολλούς αναβάτες ρισκάροντας. Ο Vinales που είχε ξεκινήσει από την pole position και είχε ξεκινήσει καλά, είδε τότε τον Zarco να κάνει μία επίθεση στα φρένα και να παίρνει την πρώτη θέση οδηγώντας τον αγώνα μπροστά στις γεμάτες κερκίδες που ζητωκραύγαζαν. Κράτησε την πρώτη θέση για πολύ περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς, και φυσικά αυτή την φορά δεν έπεσε. Οι δύο εργοστασιακές Yamaha ακολουθούσαν τον Zarco κι όλοι οι από πίσω έδειχναν επίσης συγκρατημένοι, εκτός από τον Pedrosa που αργά και σταθερά ανέβαινε θέσεις. Αργότερα στον αγώνα θα έπεφτε, όχι εσκεμμένα, και πάνω στον Crutchlow, ονόματα σε μία τέτοια πρόταση που περιμένεις να έχουν ανάποδη σειρά, στοιχείο της προσπάθειας του Pedrosa.

Ακόμα κι όταν ο Vinales έκανε την επίθεση στον Zarco με ένα πολύ καθαρό και όμορφο προσπέρασμα – απάντηση σε αυτό που του έκανε ο Γάλλος στην εκκίνηση του αγώνα, ο αγώνας συνέχισε να στερείται θεάματος. Συγκρατημένα τα μεγάλα ονόματα έκαναν αγώνα στρατηγικής με τον Marquez στην τέταρτη θέση να δηλώνει μετά τον αγώνα, ότι είχε σκοπό να παλέψει για την θέση που είχε ή για την πέμπτη, κουβέντες που δύσκολα περιμένεις από τον Marquez που πάντα μάχεται για το καλύτερο στις εμπρός θέσεις κι όχι στις πίσω. Ήταν γιατί οι Honda αντιμετώπιζαν ποικίλα θέματα στο Le Mans, ενώ γενικά είναι πίστα που ευνοεί τις Yamaha αρκετά περισσότερο. Τελικά ο Marquez έκανε το λάθος και έπεσε, δίνοντας μία δυνατή κλωτσιά στην θέση του στο πρωτάθλημα, αφού αυτή ήταν η δεύτερη πτώση του.

Ο Zarco απολάμβανε την μεσαία θέση ανάμεσα στις εργοστασιακές Yamaha με τον Vinales να οδηγεί εκπληκτικά, αλλά να ξεφεύγει ελάχιστα και την απουσία του Marquez, που είχε αρχίσει να πλησιάζει τον Rossi, να δίνει το πλεονέκτημα στον Ιταλό να μάχεται με γνώμονα μονάχα το εμπρός. Το προσπέρασμα που επιφύλασσε ο Rossi στον Zarco ήταν τελικά εκπληκτικό και έκανε την αναμονή να αξίζει, με τις κερκίδες να πανηγυρίζουν παρόλο που προσπέρασε τον συμπατριώτη τους! Οι Yamaha πήγαιναν για το 1-2 μόνο που ο Rossi δεν είχε σκοπό να είναι το δύο..

Ο Vinales δεν είχε καταφέρει να ξεφύγει από το σημείο που προσπέρασε τον Zarco. Είχε ανοίξει λίγο την διαφορά, όμως αυτή ήταν ελάχιστη. Μόλις είδε την ταμπέλα με το όνομα του Rossi, ήξερε ότι ο Ιταλός θα του έρθει αλλά δεν κατάφερε να κάνει κάτι για αυτό. Ο Rossi προσπέρασε με τον ίδιο τρόπο και μπήκε μπροστά κάνοντας τους Γάλλους να ουρλιάζουν από ευτυχία. Ο Rossi πήγαινε για την νίκη και το Vinales έδειχνε ότι θα το παλέψει, όμως επίσης έδειχνε ότι δεν θα τα καταφέρει. Δεν χρειάστηκε, ο Rossi του άνοιξε την πόρτα όταν έκανε λάθος στην ταχύτητα εισόδου, και το λάθος αυτό θα ήταν μοιραίο. Μπορεί απλά να έχασε μερικά δέκατα, δίνοντας την πρώτη θέση στον Vinales, μένοντας στην δεύτερη και χάνοντας ελάχιστους πόντους από το πρωτάθλημα, αλλά το πιο σοβαρό ήταν πως αυτό τον έκανε να ξεχάσει τον χρυσό κανόνα του ’17, όπως ο ίδιος έχει πει. Σημασία έχει η θέση στο βάθρο, όχι μία συγκεκριμένη θέση…

Το Rossi αποφάσισε να κυνηγήσει τον Vinales αμέσως μετά το λάθος που είχε κάνει, έχασε πρόσφυση από το πίσω ελαστικό και σημείωσε μία τραγική πτώση που τον ξερίζωσε από τις πρώτες θέσεις στο πρωτάθλημα. Ο ίδιος λέει ότι κανείς στην ομάδα δεν μπορεί να εξηγήσει πώς έγινε και χάθηκε η πτώση από το πίσω ελαστικό, αλλά ναι συνέβη και ήταν τραγικό, όπως θα ήταν για οποιοδήποτε αναβάτη έκανε μία τέτοια προσπάθεια. Είχαμε πολύ καιρό να δούμε αγώνα που κρίνεται στην τελευταία στροφή, είχαμε πολύ καιρό να δούμε δύο Yamaha να παλεύουν για την πρώτη θέση του βάθρου και τελικά το θέαμα έχασε. Ο Zarco τερμάτισε τελικά δεύτερος στην κορυφαία του στιγμή στα MotoGP που εμφανίζεται για πρώτη φορά, προερχόμενος από την Moto2. Τρίτος ο Pedrosa και πρώτος - φυσικά - ο Vinales που δεν ήξερε ότι ο Rossi έπεσε και πάλευε ρισκάροντας μέχρι το τέλος για να είναι σίγουρος..

Ο Rossi δεν μπορούσε να πιστέψει αυτή την εξέλιξη και φανερά απογοητευμένος επέστρεψε στα pit. Ένας αγώνας που δεν είχε θέαμα αλλά κατάφερε να φέρει τα πάνω κάτω στο πρωτάθλημα…

Τώρα πλέον κατευθύνονται στο Mugello και εκεί η Michelin θα τους έχει το τελευταίο ελαστικό που έφτιαξε το ’16. Μετά από την πρώτη της σεζόν στα MotoGP και ακούγοντας όλα τα προβλήματα των αναβατών, η Michelin είχε ετοιμάσει ένα εμπρός ελαστικό με πιο σκληρό σκελετό. Για το ’17 το νέο της αγωνιστικό ελαστικό είχε μπροστά έναν σκελετό λίγο πιο μαλακό από το τελευταίο του ’16 και ήταν ο Rossi ο πρώτος που το «ακύρωσε», καθώς –όπως ο ίδιος τόνισε – του έδινε ασάφεια και δεν μπορούσε να υπολογίσει. Μαζί του τέθηκαν 20 αναβάτες και ψήφησαν με συντριπτική πλειοψηφία να φέρει πίσω η Michelin το εμπρός ελαστικό του ’16. Εκεί ήταν που έγινε και επεισόδιο: Μαζί με τον Vinales, και ο Lorenzo δεν ήθελε αυτή την αλλαγή, προτιμώντας το νεότερο. Ο Miller όμως γύρισε και του είπε ένα απόσπασμα από την ταινία Dirty Harry, όπου με απλά λόγια υπενθυμίζει πως καθένας έχει την γνώμη του, αν και το υπενθυμίζει με άσχημο τρόπο. Ο Lorenzo θεώρησε πως αυτό είναι άσχημο να συμβαίνει μπροστά τους υπόλοιπους αναβάτες, πόσο μάλλον στην δική του περίπτωση, που είναι και πολλαπλάσια παγκόσμιος πρωταθλητής. Την επόμενη μέρα που ο Miller είχε τρομακτική πτώση, ο Lorenzo μίλησε για σημάδι από το θεό, έτσι ώστε ο Miller να μάθει χωρίς να τραυματιστεί…

 

Το πρωτάθλημα, έτσι όπως διαμορφώθηκε μετά την Γαλλία:

1Maverick ViñalesYamaha85 
2Dani PedrosaHonda68-17
3Valentino RossiYamaha62-23
4Marc MarquezHonda58-27
5Johann ZarcoYamaha55-30
6Andrea DoviziosoDucati54-31
7Cal CrutchlowHonda40-45
8Jorge LorenzoDucati38-47
9Jonas FolgerYamaha38-47
10Jack MillerHonda29-56
11Danilo PetrucciDucati26-59
12Scott ReddingDucati26-59
13Loris BazDucati19-66
14Aleix EspargaroAprilia17-68
15Andrea IannoneSuzuki15-70
16Alvaro BautistaDucati14-71
17Tito RabatHonda13-72
18Hector BarberaDucati12-73
19Karel AbrahamDucati9-76
20Alex RinsSuzuki7-78
21Pol EspargaroKTM6-79
22Bradley SmithKTM6-79
23Sam LowesAprilia2-83
24Sylvain GuintoliSuzuki1-84
25Takuya TsudaSuzuki -85

 

 

 

Ετικέτες

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια με την Aprilia ξανά στο προσκήνιο

Η εργοστασιακή ομάδα της Aprilia παραμένει πιθανή επιλογή του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή για το 2025
motomagMarc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

23/4/2024

Σε συνέντευξη που παραχώρησε ο Marc Marquez στο TNT Sports δήλωσε ότι “όλες οι πόρτες είναι ανοιχτές”, ξεκαθαρίζοντας ότι θα ακούσει όλους του κατασκευαστές πριν αποφασίσει τον σταθμό του για την επόμενη χρονιά, με την Aprilia να έχει μία θέση στις πιο δυνατές υποψηφιότητες, μαζί με την Ducati.

Το 2024 είναι μία χρονιά που τα συμβόλαια πολλών από τους αναβάτες του grid λήγουν, με την μεταγραφική περίοδο (γνωστή και ως silly season) να έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς. Ήδη στο τραπέζι έχουν πέσει οι υπογραφές των Quartararo και Bagnaia, οι οποίο ανανέωσαν με Yamaha και Ducati, αντίστοιχα. Για πολλούς, όμως, τα πράγματα παραμένουν ακόμα αρκετά ρευστά, όσον αφορά το μέλλον τους στα MotoGP.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Ο Marquez, ένας από τους καλύτερους αναβάτες στην ιστορία των MotoGP, παραμένει ένας από τους αναβάτες του μεταγραφικού πυρετού, καθώς το μονοετές συμβόλαιό του με την Gresini Ducati λήγει στο τέλος του 2024, χωρίς ακόμα να υπάρχουν καθαρές ενδείξεις για το μέλλον του. Μπορεί στην συνείδηση όλων το πέρασμα από την Gresini να είναι απλά η πύλη εισόδου για την εργοστασιακή ομάδα, ωστόσο ο Marquez θέλει να αφήσει όλα τα ενδεχόμενα ανοικτά, ή πολύ απλά να πιέσει καταστάσεις από τώρα. Σε κάθε περίπτωση τα πρώτα δείγματα που έχει να επιδείξει με την μοτοσυκλέτα του Borgo Panigale, είναι αρκετά θετικά, με δεδομένο ότι ο Ισπανός τρέχει με την GP23, καταφέρνοντας να μείνει στο γκρουπ των πρωτοπόρων και βάζοντας δύσκολα στους αναβάτες της GP24 στον τελευταίο αγώνα.

Από την μία θα μπορούσε να επεκτείνει την συνεργασία του με την δορυφορική Gresini. Η αλήθεια όμως είναι ότι μία εργοστασιακή ομάδα ή τουλάχιστον η τελευταία έκδοση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας θα βοηθήσει πολύ περισσότερο τον Marquez, ώστε να είναι ανταγωνιστικός. Στην εξίσωση έρχεται να προστεθεί και ο Fermin Aldeguer, τον οποίο έχει ήδη αποκτήσει η Ducati για την σεζόν του 2025. Οι πιθανότητες τον θέλουν εκτός εργοστασιακής ομάδας, τουλάχιστον για την πρώτη του σεζόν στα MotoGP, όμως ακόμα δεν είναι σίγουρο αν θα κατευθυνθεί προς Pramac ή προς Gresini, με την Pramac επίσης να μην έχει ξεκάθαρο πλάνο για τη νέα σεζόν.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Η Ducati είναι αυτή την στιγμή η ταχύτερη μοτοσυκλέτα στο grid, είναι όμως ταυτόχρονα και αρκετά ιδιόρρυθμη, απαιτώντας ένα ιδιαίτερο στυλ οδήγησης. Ήδη ο Marquez προσπαθεί να συνηθίσει τα νέα δεδομένα και είναι λογικό ότι μετά από ένα χρόνο, πρώτη του προτεραιότητα θα είναι να παραμείνει στην Ducati, γιατί σε διαφορετική περίπτωση όλη η δουλειά που έχει κάνει να συνηθίσει την νέα του μοτοσυκλέτα θα πάει στράφι. Έχει όμως απέναντί του πολλούς μνηστήρες, με τους Jorge Martin και Enea Bastianini να είναι δύο από τους βασικούς διεκδικητές της μίας εργοστασιακής θέσης που απομένει.

Το εργοστάσιο του Borgo Panigale έχει τα δεδομένα από τις τηλεμετρίες όλων των αναβατών της, εργοστασιακούς και δορυφορικούς. Μετά από τρεις γύρους γνωρίζει ήδη αν οι τραυματισμοί έχουν επηρεάσει τον Marquez και κατά πόσο μπορεί να είναι περισσότερο ανταγωνιστικός από τους υπόλοιπους διεκδικητές του θρόνου της GP25, όπως θα ονομάζεται το πρωτότυπο την επόμενη χρονιά. Επομένως η Ducati αυτή την στιγμή κρατά και το καρπούζι και το μαχαίρι, έχοντας την επιλογή να κόψει το πιο γλυκό κομμάτι για τον εαυτό της, σε μία περίοδο που βλέπει ότι οι δύο άλλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αρχίζουν να απειλούν την απόλυτη κυριαρχία της.

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Αν όμως ο Marquez θέλει μία εργοστασιακή σέλα, αλλά δεν βρει την απάντηση στην Ducati, τότε μια πιθανή επιλογή είναι αυτή της Aprilia, η οποία φέτος έχει να επιδείξει μία αξιοσημείωτη πορεία, ιδιαίτερα μετά την επιτυχία του Vinales στην πίστα των ΗΠΑ. Αν συνεχίσει έτσι, τότε σίγουρα θα μπει στο ραντάρ του Marquez, σε μία περίοδο που ο Aleix Espargaro θα μπορούσε να κρεμάσει την φόρμα του, αφήνοντας την μία θέση κενή. Το “Μυρμήγκι” έχει και την προϊστορία του με το Noale, έχοντας κερδίσει τον τίτλο στα 125GP πάνω σε μία Derbi (σαν να λέμε Aprilia με άλλο όνομα).

Marc Marquez – Συνέντευξή του έβαλε φωτιά στα μεταγραφικά σενάρια!

Σε κάθε περίπτωση ο Marc Marquez δεν θα δυσκολευτεί να βρει στέγη την νέα χρονιά με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή και με την προϋπόθεση πως δεν θα υπάρξει νέος τραυματισμός.