MotoGP Mugello: Σουρωτήρι το ρεκόρ πίστας – Pole position για Rossi με νέο ρεκόρ γύρου!

Λίγο πριν ο Iannone είχε τον καλύτερο χρόνο και ξεκινάει τέταρτος…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/6/2018

Πανικός επικράτησε στο Mugello που βάφτηκε στα χρώματα του Rossi, μόλις εκείνος έσπασε το ρεκόρ γύρου κερδίζοντας την pole position.. Φέτος στο Mugello το ρεκόρ γύρου και η pole position συνδέθηκαν από την πρώτη στιγμή, καθώς από την Παρασκευή το ρεκόρ του Iannone έσπαγε συνέχεια σε κάθε ελεύθερη δοκιμή, όπως και το απόλυτο ρεκόρ τελικής ταχύτητας.

Σήμερα στην FP3 ήταν η σειρά του Marquez στο τέλος σχεδόν του session να πάρει το ρεκόρ γύρου την στιγμή που είχε μερικές πολύ μεγάλες στιγμές, σώζοντας πτώσεις με τον καθιερωμένο εντυπωσιακό τρόπο.

Από κοντά του ο Iannone και ο Rossi, όπου υπήρχε μία πολύ καλή στιγμή, όταν ο Rossi πήρε μήνυμα πως τον ακολουθεί ο Miller, μονάχα που εκείνη την στιγμή ο Rossi ακολουθούσε τον Iannone!

Οι δυο τους οδηγούσαν πίσω από τον Ιταλό που από την αρχή των δοκιμών είχε σαρώσει το Mugello, στο οποίο κρατούσε μέχρι πριν λίγες μέρες το ρεκόρ γύρου.

Τουλάχιστον για τον Rossi αυτή η πρακτική απέδωσε, καθώς ήταν ταχύτερος σε όλη την πίστα εκτός από το τελευταίο της σημείο, κάνοντας έτσι τον δεύτερο χρόνο πίσω από τον Marquez με τον Lorenzo πίσω του εκεί που δεν τον περίμενε κανείς.

 

MotoGP Mugello Παρασκευή: Ελεύθερες δοκιμές με 2 κόκκινες σημαίες – Τρομακτικό ατύχημα Pirro! [video]

Φαίνεται πως μόλις κάποιος πει πως αλλάζει μοτοσυκλέτα, αμέσως μετά πηγαίνει καλύτερα με αυτή.. Τουλάχιστον έτσι έγινε με τους Iannone και Lorenzo: Ο Ισπανός αποδίδει την βελτίωση του χρόνου του στο γεγονός πως υπήρχε συνεννόηση με την ομάδα, καθώς τον άκουσαν βάζοντας λιγότερη βενζίνη ώστε να μην κουραστεί πολύ και να μπορεί να οδηγήσει…

Μπαίνοντας στην FP4 με δύο Yamaha που δεν είχαν τα γνωστά προβλήματα ρυθμίσεων ηλεκτρονικών και οκτώ αναβάτες να έχουν κατέβει κάτω από το 1:47 η ημέρα θα γέμιζε θέαμα: Ενδεικτικά στο τέλος της ημέρας ΔΩΔΕΚΑ αναβάτες θα είχαν χρόνους μέσα στο 1:46, αν υπολογίσει κανείς και τον Tito Rabat στην Q1 που είχε τον τρίτο χρόνο και δεν ανέβηκε στην Q2. Το προηγούμενο ρεκόρ γύρου λοιπόν έγινε σουρωτήρι από την στιγμή που είχε αντέξει δύο χρόνια, αλλάζοντας συνέχεια χέρια ενώ για πρώτη φορά υπήρχαν οι προϋποθέσεις να σπάσει και το απόλυτο όριο του 1:46, αν διατηρούταν ο ρυθμός σε 2-3 προσπάθειες του Marquez που ήταν ταχύτερος στην αρχή της πίστας! Είχε και στις χρονομετρημένες δοκιμές άλλη μία εντυπωσιακή στιγμή, σώζοντας με τον αγκώνα την πτώση, ενώ τον ακολουθούσε ο Rossi.

Τα φρένα για την πρώτη στροφή στο Mugello από τα 350Km/h έδωσαν μερικά ετυπωσιακά στιγμιότυπα και ευκαιρίες να φανούν διαφορές: Από τα πόσα δάχτυλα στην μανέτα έχουν οι αναβάτες, μέχρι πιανού η φόρμα πετάει σαν υφασμάτινο πανωφόρι...

Πιο πριν στην FP4 υπήρχαν πτώσεις από τον Zarco και τον Pedrosa, αλλά και από τον «καλύτερο νέο» της σεζόν, έτσι όπως το πάει, τον Μαλαισιανό Hafizh Syahrin, ανάμεσα σε άλλες... Καθώς επίσης και μία μικρή στιγμή έντασης ανάμεσα στον Marquez και τον Crutchlow γιατί ο Βρεττανός κάθισε στην αγωνιστική γραμμή πηγαίνοντας αργά. Είναι ένα λάθος που κάνει σπάνια, και έγινε γιατί ήθελε να επιστρέψει στα pit και να βγάλει το εμπρός αεροδυναμικό βοήθημα καθώς κατέστρεφε γρήγορα το ελαστικό…

MotoGP: Ο Iannone φεύγει από την Suzuki & Ο Mir έρχεται - Ο Lorenzo έχει βρει ομάδα

Λίγο έλειψε, κι αυτός και ο Petrucci να βρεθούν τελείως μπροστά, αλλά σε μία ημέρα σαν την σημερινή που ο Iannone την μία στιγμή έσπαγε το ρεκόρ γύρου και μετά ήταν τέταρτος (!) το «λίγο» μάλλον είναι και πάρα πολύ…

Όλα αυτά καθιστούν ακόμα μεγαλύτερο τον άθλο του Rossi, καθώς το ρεκόρ ήρθε σε μία ημέρα που όλοι ήταν άκρως ανταγωνιστικοί, δεν ήταν καθόλου τυχαίο ούτε το χαρίστηκε. Έδωσαν όλοι τον καλύτερό τους εαυτό, και ο 39ος Rossi ήταν καλύτερός τους. Σημαντική βοήθεια για αυτό, ο κόσμος στις κερκίδες που έβαψε την πίστα στα χρώματά του, κι αύριο περιμένει να τον δει νικητή για να κατακλύσει την διαδρομή, όπως παραδοσιακά κάνει κάθε φορά…

 

Αποτελέσματα Q1

 
Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ./Προηγ.
1
Valentino ROSSI
Yamaha
343.8
1'46.208
 
2
Jorge LORENZO
Ducati
344.0
1'46.243
0.035 / 0.035
3
Maverick VIÑALES
Yamaha
344.6
1'46.304
0.096 / 0.061
4
Andrea IANNONE
Suzuki
344.4
1'46.347
0.139 / 0.043
5
Danilo PETRUCCI
Ducati
350.6
1'46.445
0.237 / 0.098
6
Marc MARQUEZ
Honda
345.6
1'46.454
0.246 / 0.009
7
Andrea DOVIZIOSO
Ducati
350.3
1'46.500
0.292 / 0.046
8
Cal CRUTCHLOW
Honda
347.2
1'46.813
0.605 / 0.313
9
Johann ZARCO
Yamaha
342.7
1'46.830
0.622 / 0.017
10
Alex RINS
Suzuki
341.3
1'46.909
0.701 / 0.079
11
Jack MILLER
Ducati
344.8
1'46.998
0.790 / 0.089
12
Franco MORBIDELLI
Honda
343.8
1'47.002
0.794 / 0.004
 

Αποτελέσματα Q2

 
Θέση
Αναβάτης
ΜΟΤΟ
Km/h
Χρόνος
Διαφ./Προηγ.
1
Jack MILLER
Ducati
342.9
1'46.771
 
2
Maverick VIÑALES
Yamaha
346.2
1'46.806
0.035 / 0.035
3
Tito RABAT
Ducati
349.7
1'46.908
0.137 / 0.102
4
Hafizh SYAHRIN
Yamaha
339.9
1'47.188
0.417 / 0.280
5
Pol ESPARGARO
KTM
344.2
1'47.335
0.564 / 0.147
6
Alvaro BAUTISTA
Ducati
346.2
1'47.708
0.937 / 0.373
7
Bradley SMITH
KTM
345.8
1'47.818
1.047 / 0.110
8
Takaaki NAKAGAMI
Honda
334.9
1'47.868
1.097 / 0.050
9
Thomas LUTHI
Honda
337.3
1'47.989
1.218 / 0.121
10
Dani PEDROSA
Honda
343.5
1'48.065
1.294 / 0.076
11
Aleix ESPARGARO
Aprilia
341.8
1'48.286
1.515 / 0.221
12
Karel ABRAHAM
Ducati
348.2
1'48.532
1.761 / 0.246
13
Scott REDDING
Aprilia
346.2
1'48.744
1.973 / 0.212
14
Xavier SIMEON
Ducati
342.2
1'48.794
2.023 / 0.05

 

Ετικέτες

MOTOGP Cota: Μεγάλη νίκη Vinales σε απόλυτη κυριαρχία στις ΗΠΑ

Ο πρώτος με νίκη με τρία διαφορετικά εργοστάσια!
MOTOGP Cota: Μεγάλη νίκη Vinales σε απόλυτη κυριαρχία στις ΗΠΑ
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/4/2024

MOTOGP Cota: Μεγάλη νίκη Vinales σε απόλυτη κυριαρχία στις ΗΠΑ

Ο πρώτος με νίκη με τρία διαφορετικά εργοστάσια!

Ένα σόου με την κατάλληλη ποσότητα πυρίτιδας, ταιριαστό για Τέξας έδωσε την σειρά για εκκίνηση στον εξαιρετικό αγώνα των ΗΠΑ όπου ο Maverick Viñales σφράγισε την συνέχειά του με το να γίνει ο πρώτος αναβάτης που κατακτά τη νίκη με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στην ιστορία των MotoGP. Παρότι είχε την pole position και μία νίκη στην Sprint, ο Vinales χρειάστηκε τελικά να παλέψει για την νίκη από τις πίσω θέσεις του βάθρου και το έκανε με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο. Από εκεί και πέρα η τύχη τους, ή καλύτερα η ατυχία του Marquez βοήθησε τον νεοεισερχόμενο Pedro Acosta και τον Enea Bastianini να κάνουν back-to-back βάθρο.

Ο Acosta κατάφερε να βγει πρώτος στην έξοδο της πρώτης στροφής δείχνοντας τον δρόμο στους Bastianini και Jorge Martin, με τον Jack Miller να κάνει μία προσπάθεια να ανέβει από διψήφιο νούμερο σε μονό, υποβιβάζοντας τον Marc Marquez στην τέταρτη θέση. Ο Viñales είχε μια στενή επαφή με Martin και Bagnaia στην πρώτη στροφή με αποτέλεσμα η Aprilia να φτάσει στο άνω άκρο της πρώτης δεκάδας Ο Martin ξέφυγε γρήγορα από τον Bastianini, ο οποίος δέχθηκε επίθεση από Miller, Marquez και Bagnaia.

Ο Acosta δέχτηκε επίσης πολλές επιθέσεις από τον Martin τους επόμενους δύο γύρους, αλλά ο rookie κράτησε την πρωτιά. Στο μεταξύ η διαμάχη Miller και Marquez επέτρεψε στον Bagnaia να περάσει μπροστά με τον Marquez να ανταλλάσσει χρώματα στα αεροδυναμικά βοηθήματα με τον Miller στον 3ο γύρο.

Ο χρόνος του Acosta στην κορυφή του αγώνα τελείωσε στην αρχή του 4ου γύρου, όταν ο Martin έκανε επιτέλους μια καθοριστική κίνηση να αλλάξει η πρώτη θέση του βάθρου. Ο Bagnaia άδραξε εκεί την ευκαιρία κάνοντας μία επίθεση για να κόψει άλλη μία θέση από τον νέο αναβάτη της GASGAS. Ο Acosta συνέχισε να προσφέρει θέαμα μένοντας κολλημένος στον πίσω τροχό της Ducati. Αυτό τον έφερε στο σωστό σημείο την κατάλληλη στιγμή, όταν η επαφή στην τελευταία στροφή μεταξύ ενός υπερβολικά αισιόδοξου Marquez και ενός τυχερού Martin έφερε τον αναβάτη της Gresini πίσω από το δίδυμο και έπρεπε πλέον να ανασυνταχθεί από την τέταρτη θέση.

Ο Acosta ανέλαβε εκ νέου δράση στην πρώτη στροφή του 7ου γύρου και ο Marquez ακολούθησε πάνω από τον Bagnaia, αλλά εν τω μεταξύ ο Martin απολάμβανε μισό δευτερόλεπτο ανάσας στην κορυφή. Πίσω από την ηγετική τετράδα, ο Viñales έκανε την επιστροφή του, βρίσκοντας τρόπο να περάσει τον Miller και να διεκδικήσει την πέμπτη θέση στο τέλος του ίδιου γύρου ενώ και ο Bastianini σύντομα ακολούθησε το παράδειγμά του περνώντας τον ομόσταυλό του. Όλο αυτό το διάστημα που ο Marquez προσπαθούσε να βρει ένα κενό γύρω από τον Acosta, ο Martin προσπαθούσε να κερδίσει έδαφος μπροστά, με ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο διαφορά στον 9ο γύρο. Μη θέλοντας να εγκαταλείψει ή να συμβιβαστεί με τη δεύτερη θέση, ο Acosta ανέβασε το ρυθμό και αμέσως έκλεισε τη διαφορά από τον πρωτοπόρο, φέρνοντας μαζί του και τον Marquez, ενώ ο Viñales κρατούσε απασχολημένο τον Bagnaia - μια μάχη που τους κόστισε ένα δευτερόλεπτο από την προπορευόμενη τριάδα.

Βοηθούμενος από τον Martin που δεν κράτησε σταθερό ρυθμό, ο Acosta είχε άλλη μια ευκαιρία να πάρει την πρωτοπορία στον 10ο γύρο, αλλά ήταν βραχύβια, καθώς ο Marquez πέρασε τον Martin στη στροφή 12 και τον Acosta στη στροφή 1 για να γίνει επικεφαλής του ροντέο για άλλη μια φορά. Ωστόσο το όνειρο για την επιστροφή του βασιλιά της COTA ήταν σύντομοσ καθώς σημείωσε μία αποκαρδιωτική πτώση στα φρένα. Ο Acosta έδειξε πως θα είναι ανενόχλητος εμπρός αλλά η άνοδος του Viñales πολύ σύντομα μας έδειξε πως το βάθρο δεν είχε ακόμη ολοκληρωθεί. Στο μεταξύ και ο Martin είχε επίσης παρέα από το εργοστασιακό δίδυμο των Bagnaia και Bastianini στη μάχη για την τρίτη θέση.

Ο Viñales έκανε την κίνησή του για την πρωτιά στη στροφή 11 με οκτώ γύρους να απομένουν και ο Acosta προσπάθησε να απαντήσει αμέσως, αλλά ο poleman κράτησε με την δεύτερη προσπάθεια την θέση του με ένα blockpass πολύ καθαρό, πολύ επαγγελματικό και από εκεί και πέρα γρήγορα έχτισε ένα πλεονέκτημα μισού δευτερολέπτου, το οποίο μετατράπηκε σε ένα δευτερόλεπτο εν ριπή οφθαλμού. Μαζί με την KTM που έτρεχε στα κόκκινα χρώματα της GASGAS όλο το γκρουπ πίσω από τον Vinales ήταν κατά κόκκινο αλλά κανείς δεν μπορούσε να ακολουθήσει το Top Gun. Ο Acosta είχε μια μικρή ανάσα στη δεύτερη θέση, καθώς ο Martin είχε τον Bastianini να τον κυνηγάει στο σβέρκο του, αφού παραμέρισε τον Bagnaia από τη μάχη του βάθρου.

Ο Viñales συνέχισε ακάθεκτος στην πρώτη θέση και μπόρεσε να αντιδράσει γρήγορα όταν ο Acosta άρχισε να μειώνει το πλεονέκτημά του στους τελευταίους γύρους. Η προσοχή για τους τελευταίους δύο γύρους στράφηκε στη μάχη για την τρίτη θέση, όπου ο Bastianini κέρδισε τελικά τον Martin μετά από καταδίωξη για το δεύτερο μισό του αγώνα. Ο Bagnaia τερμάτισε στην μακρινή πέμπτη θέση, με τους Fabio Di Giannantonio, Aleix Espargaro, Marco Bezzecchi, Brad Binder και Raul Fernandez να συμπληρώνουν τις 10 πρώτες θέσεις.

Παρά το γεγονός ότι έχασε το βάθρο, ο Martin διατήρησε την πρωτιά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα με 21 βαθμούς διαφορά από τον Bastianini, με τον Viñales να σκαρφαλώνει στην τρίτη θέση με 24 βαθμούς διαφορά. Ο Acosta ακολουθεί με 26 βαθμούς, τέσσερις λιγότερους από τον Bagnaia.

 

Θέση

No.

Αναβάτης

ΜΟΤΟ

Χρόνος/Διαφ.

1

12

Maverick Viñales

Aprilia

41:09.503

2

31

Pedro Acosta

KTM

1.728

3

23

Enea Bastianini

Ducati

2.703

4

89

Jorge Martin

Ducati

4.690

5

1

Francesco Bagnaia

Ducati

7.392

6

49

Fabio Di Giannantonio

Ducati

9.980

7

41

Aleix Espargaro

Aprilia

12.208

8

72

Marco Bezzecchi

Ducati

13.343

9

33

Brad Binder

KTM

14.931

10

25

Raul Fernandez

Aprilia

16.656

11

88

Miguel Oliveira

Aprilia

18.542

12

20

Fabio Quartararo

Yamaha

22.899

13

43

Jack Miller

KTM

24.011

14

37

Augusto Fernandez

KTM

27.652

15

73

Alex Marquez

Ducati

32.855

16

10

Luca Marini

Honda

33.529

Πτώσεις

 

42

Alex Rins

Yamaha

20:48.178

 

93

Marc Marquez

Ducati

20:36.524

 

36

Joan Mir

Honda

16:40.803

 

21

Franco Morbidelli

Ducati

14:29.451

 

5

Johann Zarco

Honda

12:55.867

 

30

Takaaki Nakagami

Honda

12:32.563

 

Ετικέτες