MOTO - 521 1η Απριλίου 2013

:
:

_cover_521

motorial

του Λάζαρου Μαυράκη

Μας έπιασε η άνοιξη

Ο οργασμός στη φύση που σηματοδοτεί την έναρξη της εαρινής περιόδου δεν θα μπορούσε να μας αφήσει ανεπηρέαστους, ούτε εμάς αλλά ούτε και το σύμπαν της μοτοσυκλέτας. Οι παρουσιάσεις νέων μοντέλων ξεφυτρώνουν πιο γρήγορα κι από τις παπαρούνες κι εμείς πετάμε (στην κυριολεξία) από χώρα σε χώρα σαν τις μέλισσες που ρουφάνε τη γύρη από λουλούδι σε λουλούδι για να πάρετε μια γεύση από το οδηγικό νέκταρ των νέων μοτοσυκλετών! (Τι έγραψα πάλι ο ποιητής... μήπως με έχει παραπιάσει η άνοιξη;)

MV Agusta F4RR

Ένα GP για το δρόμο

Όπως για να γνωρίσεις έναν άνθρωπο πρέπει να γνωρίσεις το χαρακτήρα του σε βάθος, έτσι και για να κατανοήσεις τι πρεσβεύει μια μοτοσυκλέτα χρειάζεται να μπεις όσο πιο βαθιά μπορείς στα εσώψυχά της. Το τι εστί δηλαδή μια MV Agusta -και δη μια F4RR- το καταλαβαίνεις μόνο όταν αντιληφθείς ότι σε κάθε κινητήρα που βγαίνει από την γραμμή παραγωγής γίνεται ένα κανονικό blue printing! Όταν περιηγηθείς στο "πέλαγος" των ηλεκτρονικών βοηθημάτων και διαπιστώσεις ότι το εύρος των παραμέτρων που μπορείς να ρυθμίσεις το βρίσκεις μόνο σε μοτοσυκλέτα GP. Τότε μόνο θα πάρεις μια γεύση από ένα πραγματικό, μηχανολογικό έργο τέχνης.

Honda CBR500R-CB500F

Back to the future

Μπορεί το κλισέ να λέει πως η Ιστορία κάνει κύκλους, αλλά στην πράξη ο ένας κύκλος διαφέρει από έναν άλλο κύκλο. Η Honda πάντως φαίνεται πως διαθέτει έναν από τους πιο αποτελεσματικούς ιστορικούς... διαβήτες, καθώς με την παρουσίαση των νέων δικύλινδρων 500 επαναφέρει μεν στο προσκήνιο τις μοτοσυκλέτες που κάποτε αποτελούσαν την χρυσή τομή, αλλά από την άλλη το κάνει με τέτοιο τρόπο που σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει επανάληψη. Η χρονική συγκυρία των οικονομικών δεδομένων μπορεί να αποτελεί ένα μεγάλο πλεονέκτημα γι' αυτή την κίνηση, αλλά χωρίς ουσία πίσω από το project, το αποτέλεσμα δεν θα ήταν τίποτε παραπάνω από μια μέτρια υπενθύμιση.

Ducati Hypermotard

Η μίξη

Η Ducati αλλάζει χέρια, αλλάζει πρόσωπο, αλλάζει δομή, αλλάζει και φιλοσοφία. Μην φανταστείτε όμως πως αυτή η αλλαγή εισβάλει στις ρίζες της ιταλικής εταιρείας, αλλά φτάνει σε ικανοποιητικό βάθος για να δούμε σημαντικές αλλαγές, όπως αυτή που συντελέστηκε στην οικογένεια των Hypermotard. Το ιταλικό πάθος αναμιγνύεται με γερμανική μεθοδολογία κι αυτό δεν είναι απαραίτητα... ξενέρωτο. Πιο πολύ σημαίνει ότι ο χουλιγκανισμός αποκτά χρηστικές προεκτάσεις, παρά το ότι αλλάζει άρδην η προσωπικότητα των ιταλικών δικύλινδρων V. Αυτό ίσως να το δούμε να συμβαίνει πιο "βίαια" σε επίπεδο αγώνων και MotoGP, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πάντως το αποτέλεσμα είναι άκρως συναρπαστικό

Αξίζει και τώρα

Τέρας... τσέπης

Δεν θα μπορούσε να υπάρχει πιο ακριβή αποτύπωση της απλότητας του όρου Μοτοσυκλέτα, από την θρυλική μορφή του Monster της Ducati. Στην περιγραφή "ένας κινητήρας, δύο ρόδες, ένα ρεζερβουάρ κι ένα τιμόνι" δίνει σάρκα και οστά το Τέρας, που ταυτόχρονα αποτελούσε και το ορόσημο που έβαλε την Ducati σε μια νέα εποχή. Ο βενιαμίν της οικογένειας με τα 600 κυβικά, έβαλε στην εξίσωση και τον παράγοντα χρηστικότητα, ανοίγοντας την πόρτα της Ducati σ' ένα ευρύτερο κοινό. Το εντυπωσιακό όμως είναι πως παρά το γεγονός ότι αυτό συνέβη σχεδόν πριν από μια εικοσαετία, σήμερα αυτή η συνταγή δουλεύει και αποδίδει εξίσου αποτελεσματικά με τον σύγχρονο ανταγωνισμό. Τυχαίο; Δε νομίζω...

Περιεχόμενα:

ΤΕΥΧΟΣ 521

ΜΑΡΤΙΟΣ 2013 - ΤΟΜΟΣ ΚΘ'

παρουσίαση superbike

MV Agusta F4RR

Η ιταλική σχολή που ακολουθεί η MV Agusta, ή αλλιώς όταν η κατασκευή μοτοσυκλέτας γίνεται τέχνη. Η πλέον αναβαθμισμένη έκδοση της νέας F4 είναι η RR που οδηγούμε. Αξίζει ιδιαίτερη προσοχή το "πακέτο" των ηλεκτρονικών που κουβαλάει

παρουσίαση street

Honda CBR500R και CB500F

Τις πρώτες εμπειρίες από την οδήγηση των δυο νέων Honda με τον καινούργιο δικύλινδρο κινητήρα είχε ο Θάνος Φελούκας στην Ισπανία.

τεχνική ανάλυση

Honda CBR500R και CB500F

Οι επιλογές και ο τρόπος που τις υλοποίησε η Honda, για την κατασκευή των νέων μοτοσυκλετών της

παρουσίαση street

Ducati Hypermotard και Hypermotard SP

Γνωστό το όνομα αλλά οι Hypermotard του 2013 είναι νέες και μάλιστα με ολοκαίνουργιο κινητήρα, με Desmo φυσικά. Άτυχος o Λάζαρος, καθώς ο καιρός δεν του έκανε την χάρη στην Ισπανία.

enduro test

Beta RR 300 racing

Νέα εποχή για την ιταλική εταιρεία και στην Ελλάδα με την έλευση του RR300, του μεγάλου enduro με τον καινούργιο δίχρονο κινητήρα του εργοστασίου. Τελικά οι δίχρονοι είναι πού σκληροί για να πεθάνουν

αξίζει και τώρα

Ducati Monster 600

Το μικρότερο από τα Τέρατα της Ducati, ήταν το 600 που δεν είχε να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από την εμπνευσμένη εμφάνιση που έδωσε ο Miguel Angel Galluzzi στο πρώτο Monster 900 του 1993. Η μικρή Ducati που "αξίζει και τώρα" συνοδεύεται από ρεπορτάζ αγοράς με εξαρτήματα βελτίωσης.

scooter test

Honda SH 150i ABS

Το καινούργιο SH150i έχει στάνταρ το ABS, νέο κινητήρα και εμφάνιση για να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία

συγκριτικό scooter

Honda SH150i ABS vs Yamaha Xenter 150

Άμεση αντιπαράθεση του νέου SH150i με τον ανταγωνιστή του, το Yamaha Xender 150, με την ιδιαίτερη ανάρτηση στον πίσω τροχό του

παπί test

Kawasaki Kaze 115S

Η Kawasaki έριξε στην αρένα των πωλήσεων το εντυπωσιακό στην εμφάνιση καινούργιο της Kaze 115S. Το "βαρύ" όνομα στα παπιά της πράσινης εταιρείας.

race report

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα superbikes άρχισε με τον πρώτο αγώνα να γίνεται στην Αυστραλία και ακολουθούν οι δοκιμές των MotoGP στην πίστα της Sepang. Οι αγώνες σε άσφαλτο αφήνουν τις σελίδες και την σκυτάλη παίρνουν οι χωμάτινοι, με τον αγώνα παγκοσμίου motocross από την Ταϊλάνδη και αμέσως μετά supercross από Αμερική. Το αγωνιστικό τμήμα συνεχίζει με την συνέντευξη του Θεοχάρη Kαραθανάση που συμμετείχε και στο φετινό Dakar. Η συνέχεια δίνεται με αγώνες enduro από την Ελλάδα: τον πρώτο του πανελλήνιου πρωταθλήματος που έγινε στα Μέγαρα, το 8ο Partners Enduro από την Θέρμη και οι σελίδες τερματίζουν με τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος enduro βόρειας Ελλάδας από τον Λαγκαδά.

 

ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ

EDITORIAL

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ

ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ

ΝΕΑ ΑΓΟΡΑΣ

ΑΓΟΡΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ

MOTOMARKET

ΤΙΜΕΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

ΑΓΓΕΛΙΕΣ

ΕΝΤΟΣ-ΕΚΤΟΣ

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΥΠΟΣ

LONG TERM TEST

MINI TEST

ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ

 

 

Το επόμενο ΜΟΤΟ θα κυκλοφορήσει την Μεγάλη Τρίτη 30 Απριλίου