Bajaj Pulsar 125 2022: Το πλεονέκτημα μιας αληθινής μοτοσυκλέτας σε τιμή παπιού

Λύνει το πρόβλημα με ορθολογισμό
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/6/2022

Ζούμε σε μια μεταβατική περίοδο της ελληνικής αγοράς, όπου πολλά από τα δεδομένα των προηγούμενων ετών και δεκαετιών δεν ισχύουν πλέον. Η επέλαση των scooter στις μικρομεσαίες κατηγορίες κυβισμού εξαφάνισε τις μικρές μοτοσυκλέτες, ενώ την ίδια στιγμή οι προδιαγραφές Euro4 και Euro5 εξολόθρευσαν τα περισσότερα μοντέλα παπιών. Όσα από αυτά τα κατάφεραν να γίνουν Euro5, επιβαρύνθηκαν δυσανάλογα οι τιμές τους χάνοντας ένα μεγάλο πλεονέκτημά έναντι των scooter. Όλα τα παραπάνω περιόρισαν πολύ τις επιλογές για όσους αναζητούν ένα δίκυκλο με τιμή πολύ κάτω από τα 3.000€ και με κινητήρα έως 125 κυβικά, ώστε να το οδηγούν με δίπλωμα της Α1 κατηγορίας ή με δίπλωμα αυτοκινήτου για όσους πληρούν τις προϋποθέσεις του νέου νόμου που ισχύει εδώ και ένα χρόνο. Σε αυτό το θολό τοπίο της ελληνικής αγοράς, η άφιξη του νέου Pulsar 125 NS μοιάζει ως Θείο δώρο, καθώς με τιμή 2.490€ έχει έναν κινητήρα 12 ίππων και σύστημα ABS στα φρένα, μαζί με όλα τα πλεονεκτήματα που συνοδεύουν μια κανονικού μεγέθους μοτοσυκλέτα.

Με το μάτι και το αυτί

Σε γενικές γραμμές το νέο Pulsar NS 125 δεν φαίνεται στα χαρτιά να έχει κάποια τρομερή διαφορά από το προηγούμενο μοντέλο, όμως στην πράξη οι πολλές μικρές αλλαγές που έχει κάνει η Bajaj σε όλους τους τομείς και η αλλαγή του εμπορικού τοπίου της ελληνικής αγοράς τον τελευταίο χρόνο, κάνουν το νέο μοντέλο πολύ καλύτερη επιλογή σε σχέση με το προηγούμενο σε αυτή την κατηγορία κυβισμού και τιμής. Πρακτικά μοναδικοί του αντίπαλοι είναι τα παπιά και τα φτηνά scooter των 125 κυβικών, που στην πλειοψηφία τους έχουν παρωχημένης τεχνολογίας αερόψυκτους κινητήρες. Ο αερόψυκτος κινητήρας του Pulsar NS 125 είναι φυσικά προδιαγραφών Euro5 και διακρίνεται για την ποιότητα λειτουργίας του, αλλά και την πλήρη απουσία κραδασμών. Η απόλυτα ομαλή παροχή της δύναμης σε όλο το φάσμα των στροφών χαρίζουν στον αναβάτη μια πολιτισμένη εμπειρία οδήγησης, που δεν βρίσκεις εύκολα σε αυτά τα χρήματα πλέον. Ιδιαίτερα όταν μιλάμε για δίκυκλα με μονοκύλινδρους κινητήρες 125 κυβικών, οι οποίοι εκ των πραγμάτων δουλεύουν συνεχώς σε υψηλές στροφές, ο πολιτισμένος τρόπος λειτουργίας λόγω απουσίας κραδασμών και παρασιτικών μηχανικών θορύβων έχει μεγάλη σημασία στην αίσθηση ποιότητας, αλλά και άνεσης που αντιλαμβάνεται ο αναβάτης.

Σημαντικός παράγοντας στην αναβαθμισμένη αίσθηση ποιότητας του νέου Pulsar NS 125 είναι και η νέα σχεδίαση της εξωτερικής εμφάνισης. Κυρίως η ουρά, αλλά και το σχήμα του ρεζερβουάρ με τον προβολέα, έχουν πλέον περισσότερο “ιαπωνική” αύρα, ακολουθώντας κατά γράμμα μια μοντέρνα σπορ αισθητική. Μόνο τα κάγκελα (τα οποία όμως αφαιρούνται εύκολα) και το έξτρα σπείρωμα στην αριστερά πλευρά του ψαλιδιού για την τοποθέτηση προστατευτικού πλέγματος για να μην μπλεχτεί το σάρι στο γρανάζι της αλυσίδας, προδίδουν την ινδική καταγωγή.

Το στιβαρό πλαίσιο με τους δύο μεγάλους δοκούς, η ύπαρξη συστήματος ABS στα φρένα, αλλά και η αναπάντεχα ποιοτική λειτουργία των αναρτήσεων, κάνουν το Pulsar NS 125 πολύ ευχάριστο στην οδήγηση και δίνουν μια ανώτερη αίσθηση ασφάλειας στον αναβάτη. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο πλεονέκτημά του έναντι των αντίστοιχης, ακόμα και υψηλότερης τιμής παπιών και scooter στα 125 κυβικά, τα οποία συνήθως έχουν απλώς συνδυασμένα φρένα χωρίς ABS και οι αναρτήσεις τους δεν καταφέρνουν να φιλτράρουν ούτε τις μισές ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Ο αναβάτης του Pulsar NS 125 απολαμβάνει πολύ υψηλά επίπεδα άνεσης μέσα στην πόλη και το ίδιο υψηλό επίπεδο άνεσης απολαμβάνει και ο συνεπιβάτης.

Συνήθως οι ινδικές εταιρείες βάζουν σκληρά ελατήρια στην πίσω ανάρτηση για να αντέχουν οι μοτοσυκλέτες τους υπερβολικό φόρτωμα και να μην τερματίζουν στους κακής ποιότητας δρόμους των επαρχιών της Ινδίας. Όμως στο νέο Pulsar NS 125 έχουν κάνει μια πολύ πιο “ευρωπαϊκή” επιλογή για το ελατήριο του πίσω αμορτισέρ. Η λογική σκληρότητα του ελατηρίου και οι αποσβέσεις του αμορτισέρ συνεργάζονται αρμονικά και είτε με ένα άτομο στη σέλα, είτε με δύο άτομα, το Pulsar NS 125 είναι άνετο παντού, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά πλαδαρό. Έτσι η άνεση συνδυάζεται με σύγχρονα δυναμικά χαρακτηριστικά που ανεβάζουν ακόμα περισσότερο την ενεργητική ασφάλεια. Μόνο τα ελαστικά υπολείπονται σε κράτημα και είναι το μοναδικό σημείο πάνω στο Pulsar NS 125 που δεν αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, έστω κι αν είναι αποδεκτά για την τιμή του. Πολύ καλή είναι και η εργονομία της θέσης οδήγησης, με λογικές αποστάσεις μεταξύ σέλας-μαρσπιέ και σέλας τιμονιού, δημιουργώντας μια ευρύχωρη θέση οδήγησης για όλα σχεδόν τα αναστήματα. Παρά τον “σπορ” σχεδιασμό της σέλας σε δύο ξεχωριστά κομμάτια για αναβάτη και συνεπιβάτη, έχει πλούσιο αφρώδες υλικό και προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης για δύο άτομα.

Σχεδιασμένο για τις κακουχίες

Οι μοτοσυκλέτες που σχεδιάζονται με βασικό στόχο την τοπική αγορά της Ινδίας θα πρέπει απαραίτητα να μπορούν να επιβιώσουν για πολλά χρόνια με απλή και φτηνή συντήρηση, να καίνε κακής ποιότητας καύσιμα σε μικρές ποσότητες, να αντέχουν στο υπερβολικό φόρτωμα και κυρίως να επιβιώνουν για χρόνια στους χωματόδρομους. Το νέο Pulsar NS 125 είναι σαφώς πιο “ευρωπαϊκό” σε εμφάνιση και επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας από τον προκάτοχό του και έχει αναβαθμιστεί εντυπωσιακά η άνεση, όμως η Bajaj δεν θυσίασε την παραδοσιακή “built to last” φιλοσοφία της μικρής μοτοσυκλέτας της. Τα περισσότερα από τα 144 κιλά που ζυγίζει αφορούν το πλεόνασμα μετάλλου στο πλαίσιο και στις ζάντες.

Ο αερόψυκτος κινητήρας του έχει αξιοπρεπέστατη ιπποδύναμη, όμως την ίδια στιγμή είναι σχεδιασμένος με μεγάλη διαδρομή εμβόλου και χαμηλή σχέση συμπίεσης ώστε να καίει χωρίς προβλήματα ό,τι είδους βενζίνη βάλεις στο ρεζερβουάρ των 12 λίτρων. Επίσης έχει μίζα και μανιβέλα για να μπορείς να τον βάλεις εμπρός ακόμα και με πεθαμένη μπαταρία ή αν χαλάσει η μίζα. Φυσικά όπως κάθε δίκυκλο 125 κυβικών, το Pulsar NS 125 θα περάσει όλη του τη ζωή με τον κινητήρα να δουλεύει στο όριο των στροφών του, οπότε η πραγματική μέση κατανάλωση σπάνια έχει διαφορά από την μέγιστη στον αληθινό κόσμο. Παρ' όλα αυτά, μπορείς με λίγο έξυπνη οδήγηση να μην ξεπεράσεις τα 3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη, που είναι πολύ καλή για μια full size μοτοσυκλέτα. Αυτή τη στιγμή δύσκολα θα βρεις στην κατηγορία των 125 κυβικών κάποιο άλλο δίκυκλο που να συνδυάζει τόσο καλά τη σκληροτράχηλη αρχιτεκτονική των μηχανικών μερών, με την άνεση και την ενεργητική ασφάλεια μια σύγχρονης μοτοσυκλέτας. Έως τώρα το ελληνικό κοινό συνήθως προτιμούσε τα παπιά και τα scooter σε αυτή την κατηγορία, όμως η αλήθεια είναι πως δεν υπήρχε κάποια σοβαρή εναλλακτική πρόταση στις μικρές μοτοσυκλέτες. Τώρα υπάρχει.

 

Δοκιμή - CFMOTO CFORCE TOURING 850 & 1000

Θέτοντας νέα στάνταρ στην κατηγορία των μεγάλων ATV
CFMOTO CFORCE 850 & 1000 TOURING
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/4/2024

Πριν λίγες εβδομάδες βρεθήκαμε στο Brno για να οδηγήσουμε τα δυο νέα μεγάλα ATV της CFMOTO, που διαθέτουν επαναστατικά νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά για την κατηγορία, και ουσιαστικές διαφορές από την προηγούμενη γενιά, με σημαντική βοήθεια από την αγωνιστική εμπλοκή της εταιρείας σε μεγάλες ράλι διοργανώσεις όπως το Rally Dakar στην τελευταία χρονιά που συμμετείχαν ATV στον αγώνα, με την εταιρεία να κατακτά την 5η θέση στο ντεμπούτο της.

Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση της CFMOTO για τα τρίτης γενιάς μεγάλα ATV της έγινε στην εμβληματική ασφάλτινη πίστα του Brno στην Τσεχία που στο παρελθόν φιλοξενούσε ακόμα και αγώνες MotoGP, η οποία διαθέτει τόσο εξαιρετικές Off-Road διαδρομές μέσα στο παρακείμενο δάσος, όσο και μια απαιτητική πίστα με τεχνητά εμπόδια που θυμίζει πρόλογο από Hard-Enduro αγώνα!

CFORCE 1000 2023

Τα μεγάλα CFORCE είχαν παρουσιαστεί για πρώτη φορά πριν από 13 χρόνια, αρχικά με έκδοση 800 κ.εκ., ενώ το 2017 περάσαμε στη δεύτερη γενιά της πλατφόρμας, με τα 850XC και 1000 -με το τελευταίο να έχει δοκιμαστεί από εμάς στο τεύχος 643 του 2023. Αν θυμόσαστε τότε, είχαμε γράψει αναλυτικά τα μειονεκτήματα της δεύτερης εκείνης γενιάς του CFORCE 1000, που υπολειπόταν αρκετά σε σχέση με τα εξαιρετικά και ιδιαίτερα προηγμένα σε θέμα πλαισίου, αναρτήσεων και οδηγικών ικανοτήταν μεσαία CFORCE, όπως το CFORCE 650 Touring -best-seller στην Ελλάδα- που δοκιμάσαμε στο τεύχος 640 του 2023.

Στην έρημο Gobi

Το R&D της CFMOTO έκανε σπουδαία δουλειά για την παρουσίαση της τρίτης γενιάς των μεγάλων ATV της εταιρείας, τόσο σε αγώνες όσο και εκτός αυτών, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην έρημο Gobi που βρίσκεται στην Κίνα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το 70% των δυο μεγάλων ATV είναι ανανεωμένο για το 2024. Στα δυνατά χαρακτηριστικά των δυο τουριστικών μεγαθηρίων βρίσκεται τόσο η κορυφαία ελάχιστη απόστασή τους από το έδαφος στα 305 mm, όσο και η ελκτική τους δυνατότητα των 820 κιλών!

Οθόνη οργάνων

Το νέο πλαίσιο φροντίζει τη βελτίωση στο κράτημα στα πρότυπα των ATV 3ης γενιάς που είχαμε δει και στη μεσαία κατηγορία, το ρεζερβουάρ μεγάλης χωρητικότητας φροντίζει κατάλληλα την αυτονομία, ενώ παγκόσμια πρωτιά αποτελούν για ATV τα Power Modes του κινητήρα και τα βοηθήματα στην οδήγηση, με όλα τα παραπάνω να ρυθμίζονται μέσα από τη νέα TFT έγχρωμη οθόνη οργάνων.

Brno

Στο Brno το παρών δώσαμε περισσότεροι από 100 προσκεκλημένοι της CFMOTO, με την ιδιότητα είτε του δημοσιογράφου ειδικού τύπου, είτε του dealer, και είτε του influencer / youtuber. Η έλλειψη ενασχόλησης του ειδικού τύπου της Ευρώπης με τα ATV, και η έλλειψη εξιδεικευμένων εντύπων και site στην κατηγορία, δίνει σίγουρα μεγαλύτερο πάτημα στους τοπικούς dealer να φέρουν αντί για δημοσιογράφους, influencers, youtubers, instagramers και tik-tokers -νέα εποχή γαρ.

Brno παρουσίαση

Στην στατική παρουσίαση που έγινε στο κέντρο τύπου της πίστας του Brno μίλησαν κυρίως ο Charles Ni (CFMOTO Chief Sales Officer) και ο Markus Ferch (CFMOTO VP of Sales Europe), που στάθηκαν σε κάθε βελτιωμένο τομέα των μεγάλων ATV της εταιρείας. Εκεί μεταξύ άλλων τονίστηκε η σημασία της ευρωπαϊκής αγοράς ATV για την εταιρεία, αν και οι Η.Π.Α. έχουν με διαφορά τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Σούζα

Την επόμενη μέρα τη σειρά της στατικής παρουσίασης πήρε η οδηγική, που έλαβε χώρα σε τρεις χώρους. Σε ένα ασφάλτινο πάρκινγκ, το οποίο είχε διαμορφωθεί με τη βοήθεια κώνων σε μια σειρά διαδρομών, τις οποίες κάναμε με τα 850 & 1000 χωρίς παρελκόμενα, είτε με το 1000 του 2023 και του 2024 τα οποία ρυμουλκούσαν ένα τρέιλερ.

Τρέιλερ

Αμφότερες οι διαδρομές είχαν ως στόχο να μας δείξουν την βελτιωμένη οδική συμπεριφορά και ευελιξία των Touring μοντέλων, σε σχέση με τους προκατόχους τους.

Οδήγηση

Ο δεύτερος χώρος αφορούσε στην προαναφερθείσα ειδική διαδρομή με τεχνητά εμπόδια (μεγάλα σκαλοπάτια στα οποία έσκαγες με την ποδιά, λασπόλακκοι, κάθετες ανηφόρες και κατηφόρες, τεχνικά άλματα, πέρασμα πάνω από ελαστικά αυτοκινήτων τοποθετημένα οριζόντια, κ.α.), στην οποία αναδεικνύονταν ο “τίποτα δεν με σταματά” χαρακτήρας των ATV, ενώ ο τρίτος χώρος ήταν μια δασική διαδρομή, για να δούμε και τις τουριστικές Off-Road δυνατότητες των μεγάλων Touring μοντέλων.

Brno circuit

Μια τέταρτη διαδρομή ήταν… η MotoGP πίστα του Brno, αν και η συγκεκριμένη περίσταση είχε αποκλειστικά marketing χαρακτήρα, καθώς δεν βλέπεις κάθε μέρα ATV σε MotoGP πίστα -ενώ ο σχεδιασμός τους δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την ανάλογη χρήση.

cfmoto

Τα σημεία κλειδιά στα νέα Touring μοντέλα

  • Στις πιο σημαντικές αλλαγές των CFORCE 850 και 1000 του 2024 σε σχέση με το 2023 περιλαμβάνονται οι κάτωθι:
  • 16% μεγαλύτερη ισχύς από τον V2 κινητήρα.
  • Ενισχυμένη κυλινδροκεφαλή, μεγαλύτεροι αυλοί εισαγωγής, μεγαλύτερες βαλβίδες, βελτιωμένοι εκκεντροφόροι.
  • Απόδοση 72 hp και 7,6 kgm για το 850, και 86 hp και 8,6 kgm για το 1000.
  • Νέα μετάδοση CVT, για πιο γλυκιά απόδοση και μεγαλύτερη αξιοπιστία.
  • Νέο κοινό πλαίσιο, με νέα γεωμετερικά χαρακτηριστικά, ενισυμένο εκεί που χρειάζεται αλλά και παράλληλα… ελαφρύτερο κατά 14,784 κιλά!
  • Μεγαλύτερες διαδρομές των piggyback αναρτήσεων κατά 35% και μικρότερη ακτίνα στροφής κατά 17%.
  • Νέα αντιστρεπτική δοκός μπροστά για μεγαλύτερη σταθερότητα.
  • Βελτιωμένη λειτουργία αναρτήσεων.
  • Τροχοί 14 ιντσών (Beadlock στο 1000) με ελαστικά 27 ιντσών.
  • Ένα δισκόφρενο για κάθε τροχό.
  • Κίνηση σε 2 και 4 τροχούς με -επιτέλους- ύπαρξη μπλοκέ διαφορικού, νεκρά, High, Low και Όπισθεν.
  • Νέος μοχλός κιβωτίου στην άλλη πλευρά (δεξιά).
  • Τρία Power Modes (Sport / Normal / Work) και τρία ρυθμιζόμενα επίπεδα EPS -εκτός από τη βασική αυτόματη ρύθμιση.
  • Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bosch με βελτιωμένη ακρίβεια.
  • Ηλεκτρονικό βοήθημα Descent Assist Control για κατηφόρες.
  • Δυο επιλογές για τα όργανα – είτε 8 ιντσών MMI touchscreen οθόνη με CarPlay και πλήρη συνδεσιμότητα, είτε η βασική TFT έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών.
  • Θύρες φόρτισης μικροσυσκευών DC/USB & USB-C.
  • Νέα σέλα αναβάτη και συνεπιβάτη.
  • Καλύτερη απομάκρυνση του ζεστού αέρα του κινητήρα από τα πόδια των επιβαινόντων.
  • Λεπτότερη σέλα για βελτιωμένο έλεγχο.
  • Πιο επιθετική στάση οδήγησης με νέο τιμόνι.
  • Μειωμένοι κραδασμοί σε συγκεκριμένες περιοχές στροφών κατά… 80%.
  • Εργάτης με δυνατότητα έλξης 1.587 κιλών και κοτσαδόρος.
  • Σχάρες εμπρός-πίσω με δυνατότητα μεταφοράς 45 και 90 κιλών αντίστοιχα.
  • Κλειστό ντουλαπάκι χωρητικότητας 3,8 λίτρων.

Χορταστική οδήγηση σε όλα τα τερέν

οδήγηση

Έξυπνη η παρουσίαση της CFMOTO, με καλά σχεδιασμένες δοκιμές στις οποίες μπορούσαμε να δούμε τη θεαματική βελτίωση των νέων 850 & 1000 σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, εκεί ακριβώς που μετρά. Στις κάθετες ανηφόρες και κατηφόρες, στην ευελιξία, στη σταθερότητα, στις αναρτήσεις… μαγικά χαλιά που απορροφούν χωρίς δεύτερη σκέψη ότι εμπόδιο σου προκαλεί ανειπωτο τρόμο οπτικά, στη συμπεριφορά στην άσφαλτο, στο χώμα, στα άλματα και πάει λέγοντας. Δοκιμάσαμε τη δικίνηση, την τετρακίνηση, το μπλοκέ διαφορικό που έλειπε από τις προηγούμενες εκδόσεις, την αναρρίχηση και την καταρρίχηση, και φυσικά τα νέα Power / Riding Modes. Η βελτίωση είναι πραγματικά συγκλονιστική, με αποτέλεσμα τα CFORCE 850 & 1000 TOURING να θέτουν υποψηφιότητα για την κορυφή τόσο σε εξοπλισμό όσο και οδηγική ουσία. Εδώ, μαζί με τον μεγάλο -και δικαιολογημένο- ενθουσιασμό μας, να θυμίσουμε τι σημαίνει να είσαι κάτοικος Ευρώπης και κάτοχος μεγάλου ATV, για να ισορροπήσουμε λίγο τα συναισθήματα. Δυστυχώς, οι Euro προδιαγραφές και ο ΚΟΚ κόβουν ελαφρώς τα φτερά σε όσους επιθυμούν να απολαύσουν την πλήρη απόδοση ενός μεγάλου ATV, καθώς τόσο το 850 όσο και το 1000 περιορίζονται στα 90 χλμ/ώρα τελικής ταχύτητας, λόγω έγκρισης τύπου. Ευτυχώς όμως, μέχρι τα 90 χλμ/ώρα η απόδοση στα επιβατικά ATV (όχι στα αγροτικά) δεν έχει άλλο περιορισμό, αποδίδοντας την πλήρη ιπποδύναμη του μοντέλου!

Περισσότερα θα διαβάσετε στην δοκιμή των CFORCE 850 & 1000 TOURING σε ερχόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ.

Σημειώστε πως τα CFORCE 850 & 1000 TOURING του 2024 θα είναι διαθέσιμα από τον 11ο του 2024, σε τιμή 12.490 ευρώ για το πρώτο και 15.490 ευρώ για το 2ο.

Ετικέτες