FIM ISDE 2022 – 5η ημέρα: 13η η Εθνική μας! Εξαιρετική παρουσία της Ελληνικής ομάδας!

Άνισος αγώνας από πλευράς «πόρων»
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2022

Την σημαία ψηλά, κρατά η εθνική μας ομάδα στο FIM International Six Days Enduro 2022 μέσα στην οποία συμμετέχει και ο συντάκτης του περιοδικού ΜΟΤΟ, Κίμων Καράμπελας.

Σήμερα τερμάτησαν σε θέσεις που τους επέτρεψαν να κρατήσουν την κατάταξη ομάδων που πέτυχαν εχθές με τον Κίμωνα να ολοκληρώνει την 5η ημέρα 100ος με μόλις ένα δευτερόλεπτο διαφοράς από τον 99ο, ακολουθούμενος από τον Κακολύρη που σήμερα τερμάτησε στην θέση 104 γενικής, τον Βαρσάμη που σήμερα ήταν 110ος και τον Χασάπη στην 127η θέση της 5ης ημέρας.
Μέχρι σήμερα οι αναβάτες του ISDE έχουν κάνει 1.420 χιλιόμετρα σκληρό Enduro μέσα σε μονοπάτια, περίπου τριακόσια κάθε ημέρα λοιπόν! Όπως αντιλαμβάνεστε πρόκειται για μία εξαιρετικά δύσκολη δοκιμασία με τον καιρό μάλιστα να μην τους χαρίζεται και ήδη τώρα, στο τελειώμα της 5ης ημέρας, βρέχει καταρακτωδώς, έτσι για να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο την αυριανή, 6η ημέρα.

Πάμε να δούμε την Overall γενική κατάταξη τώρα, στο σύνολο των 5 ημέρων:

Αυτή την στιγμή ο Κίμων είναι στην 103 θέση της OVERALL γενικής με Husqvarna, αλλά πρώτος Έλληνα στο Trophy είναι ο Κακολύρης Παναγιώτης στην 102η θέση OVERALL γενικής με Beta, ακολουθούμενοι από τους Βαρσάμη Δημήτρη στην 106η OVERALL γενικής και με τον Χασάπη Ιωάννη 129ο, αμφότεροι με KTM, ενώ όλοι μαζί συνθέτουν μία ομάδα που έχει καταφέρει ως τώρα να τραβήξει τα βλέμματα καθώς διαθέτει λιγότερους πόρους και βασίζεται περισσότερο στα πόδια της, από άλλες χώρες που έχει αφήσει πίσω της.

Στην κατηγορία των Club ο Απόστολος Ζβιντερίκος αγωνίζονται με τον Ζαφειρίου Παναγιώτης και τον Πισιμάνη Γιώργο έχοντας αντιμετωπίσει μία αστοχία με το mouse στον πίσω τροχό που ήταν πέρα από τις δυνάμεις του αλλά και τον έλεγχό του και τον ανάγκασε σε επανεκκίνηση!

 

 

 

Οι Έλληνες αναβάτες είχαν αυτές τις ημέρες να αντιμετωπίσουν αρκετά δύσκολες διαδρομές με σκληρότερη όλων την διαδρομή της 4ης ημέρας και την σημερινή 5η ημέρα να περνά πιο εύκολα ενώ τους είχαν προειδοποιήσει από την διοργάνωση πως θα ήταν η πλέον δύσκολη!

Έτσι κι αλλιώς ο βαθμός δυσκολίας του ISDE ξεφεύγει από τον μέσο όρο κατά πολύ κι ακόμη και οι πρώτες ημέρες που κύλισαν πιο ομαλά για την ελληνική ομάδα, ζητούσαν στην πράξη αρκετά υψηλό επίπεδο ικανοτήτων. Η τρίτη ημέρα ήταν ακόμη πιο δύσκολη για τους έμπειρους αναβάτες με την τέταρτη να σκαρφαλώνει ακόμη πιο ψηλά στην βαθμίδα αναγκάζοντάς τους να αρχίσουν να εξερευνούν εκ νέου τα όρια που βάση της εμπειρίας τους και του πλούσιου βιογραφικού τους, αντιλαμβάνεστε πως ήταν ένας κανονικός Γολγοθάς στην διάρκεια του οποίου έγιναν αρκετές εγκαταλείψεις από τις άλλες ομάδες. Τότε ήταν που η εθνική μας σκαρφάλωσε εμπρός και διατήρησε σήμερα αυτή την θέση σε μία έως τώρα πορεία που κρίνεται εξαιρετική, δεδομένων των πόρων και της προσωπικής προσπάθειας που απαιτείται μετά από κάθε σκέλος.

Επιπρόσθετα το έδαφος απέχει αρκετά από τα δεδομένα του ελληνικού endure και παρότι οι αναβάτες είναι έμπειροι σε ξένους αγώνες, παραμένει μεγάλη η απόσταση από την συνήθη προπόνησή τους. Μαλακά χώματα και αρκετή «πούδρα» χωρίς όμως να απουσιάζουν οι πέτρες και οι ρίζες των δέντρων για να κρατήσουν έτσι την συνολική εικόνα κοντά στα συνήθη μεσογειακά δεδομένα.

Είναι τόσο μαλακά τα χώματα που σε ορισμένες διαδρομές δημιουργήθηκαν αυτές τις ημέρες λούκια ακόμη και μισού μέτρου, πράγμα που δυσκολεύει εκείνους που ακολουθούν και τους αναγκάζει σε πιο αργό ρυθμό και περισσότερη κούραση.

Αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που η 4η ημέρα ήταν η πιο δύσκολη από τις υπόλοιπες καθώς η διαδρομή αποτελούσε επανάληψη της 3ης ημέρας και άρα τους ανάγκασε να αντιμετωπίσουν σκαμμένα λούκια σε μορφή χαρακωμάτων…

Σήμερα η διαδρομή είχε ορισμένα πολύ απαιτητικά ανηφορικά κομμάτια που είναι τα σημεία που προειδοποίησε η διοργάνωση τις ομάδες. Αποδείχτηκε όμως για την δική μας μία πιο ομαλή ημέρα με όλους τους Έλληνες αναβάτες να αναπτερώνουν το ηθικό τους και να στοχεύουν πλέον στην αυριανή τελευταία ημέρα!

Από εκεί και πέρα οι Άγγλοι είναι η ομάδα που αναμένεται να κερδίσει το FIM ISDE, και όπως χαρακτηριστικά μας μετέφερε ο Κίμων, θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένο πως έχουν έρθει οργανωμένοι και προπονημένοι να κερδίσουν μετά από τόσο μεγάλη αποχή. Πράγματι αν το καταφέρουν θα είναι η πρώτη φορά από το 1953! Και μάλιστα σε έναν αγώνα αρκετά απαιτητικό και με υψηλότατο ανταγωνισμό με τους δύο πρώτους γενικής, τον Verona και τον Garcia να έχουν διαφορά 0.04 δευτερολέπτων.

Η διαφορά αυτή σε αγώνες μοτοσυκλέτας μπορεί να ακούγεται φυσιολογική, όχι όμως για αγώνες Enduro και σίγουρα όχι για αγώνες που διαρκούν ημέρες, πράγμα που απλά φανερώνει τον υψηλότατο ανταγωνισμό.

FIM Hard Enduro 2024 - O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

Από την πρώτη ημέρα μέχρι και την τελευταία του αγώνα ο Lettenbichler δεν υποχώρησε από την πρώτη θέση της κατάταξης
motomag FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro της FIM το οποίο περιλαμβάνει επτά γύρους, έκανε έναρξη με αγώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι οργανωτές είχαν σχεδιάσει ένα διαφορετικό αγώνα ο οποίος περιλάμβανε τρεις ημέρες αγωνιστικής δράσης. Την πρώτη ημέρα -Παρασκευή- οι συμμετέχοντες ξεκίνησαν με μία σύντομη διαδρομή στην Walters Arena -στη συγκεκριμένη διαδρομή έχουν αγωνιστεί και οι οδηγοί του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ- με τον Lettenbichler της KTM (Πρωταθλητή 2022-2023) να είναι ταχύτερος από τους Jonny Walker (Beta) και Alfredo Gomez (Rieju).

Στον Πρόλογο του Σαββάτου οι αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν μία διαδρομή 10 χιλιομέτρων, τα αποτελέσματα της οποίας θα καθόριζαν τη σειρά εκκίνησης για τον κύριο αγώνα της Κυριακής. Ο Lettenbichler ερχόμενος με φόρα από την επίδοση της Παρασκευής έκανε τη διαδρομή να δείχνει παιχνίδι καθώς ήταν ο ταχύτερος όλων, κάτι που του έδωσε την pole position.

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

Η τρίτη ημέρα του αγώνα ήταν διαφορετική όσον αφορά τον καιρό. Οι θερμοκρασίες ανέβηκαν, με τους συμμετέχοντες να έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ζέστη η οποία ήταν ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας για τους αγωνιζόμενους. Η διαδρομή της Κυριακής περιλάμβανε τρεις γύρους των 16 χιλιομέτρων μέσα από κροκάλες, δέντρα και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Ταχύτερος για ακόμη μία ημέρα ήταν ο Lettenbichler με το KTM 300 EXC. O αναβάτης της ΚΤΜ πίεσε από τον πρώτο γύρο ώστε να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους αναβάτες που βρισκόταν στο κατόπι του.

Μπαίνοντας στον δεύτερο γύρο ο Lettenbichler μείωσε τον ρυθμό του με αποτέλεσμα ο Teodor Kabakchiev (Sherco), ο οποίος έκανε την αντεπίθεση του να μειώσει τη διαφορά από τον Lettenbichler. Ο αναβάτης της ΚΤΜ στον τελευταίο γύρο του αγώνα θέλοντας να εξασφαλίσει την πρώτη θέση και τη νίκη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, ανέβασε τον ρυθμό του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει την καρό σημαία πρώτος έχοντας διαφορά από τον Kabakchiev τρία λεπτά. Το βάθρο στο Valleys Hard Enduro συμπλήρωσε ο Mario Roman (Sherco).

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

O Manuel Lettenbichler ανέφερε μετά τη νίκη του: "Δεν ήταν εύκολος αγώνας! Ο ρυθμός ήταν πολύ γρήγορος, ειδικά στον πρώτο γύρο, αλλά ήξερα ότι έπρεπε να μείνω μπροστά για να ελέγξω τον αγώνα. Κατάφερα να δημιουργήσω μια μικρή διαφορά και έτσι από εκεί και πέρα μπόρεσα να χαλαρώσω λίγο και να διατηρήσω έναν καλό, σταθερό ρυθμό. Στον τελευταίο γύρο, ο Teo Kabakchiev (Beta) πίεζε και έτσι έπρεπε να αυξήσω λίγο τον ρυθμό μου. Στο τέλος τα έδωσα όλα για να σιγουρευτώ ότι θα κερδίσω”.

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro
Ετικέτες