MOTOGP Aragon - Πυροτέχνημα στη σειρά εκκίνησης

Για μερικά δευτερόλεπτα ο Rossi είχε την pole position
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

23/9/2017

Ξεκινάμε από την τρίτη θέση της αυριανής εκκίνησης και τον Rossi, όπως θα κάναμε για τον οποιοδήποτε που θα κατάφερνε κάτι τέτοιο, 21 μέρες μετά από χειρουργείο. Πρόκειται τουλάχιστον για ένα άθλο που πρέπει να του αναγνωριστεί! Πόσο μάλιστα όταν για μερικά δευτερόλεπτα ο Rossi είχε την πρώτη θέση της σειράς εκκίνησης, και την κέρδιζε την στιγμή που ο Marquez έπεφτε. Κι έπεφτε για δεύτερη φορά σήμερα.... Μικρή παρένθεση εδώ για Marquez που έχει και το ρεκόρ γύρου από το ’15: Η εμπειρία λέει πως με δύο πτώσεις το Σάββατο, την Κυριακή θα κάνει έναν δυνατό αγώνα στο όριο αλλά χωρίς πτώσεις… Γυρνάμε όμως στον άθλο του Rossi.

Με την εκκίνηση της Q2 ο Marquez έθεσε την μπάρα στο «48» και μετά την έριξε στο «47», θα ήταν εξαιρετικά δύσκολο να πλησιάσει το «46» που έκανε το 2015 με τις σημερινές συνθήκες, αν όχι αδύνατο. Αυτό τον χρόνο οι δύο Yamaha θα κυνηγούσαν έτσι κι αλλιώς, σε έναν γύρο που πήγαιναν ήδη καλύτερα από τον Marquez. Ο Marquez μέχρι εκείνο τον γύρο θα έχανε σίγουρα την πρώτη θέση, ακόμα κι αν δεν έπεφτε. Ποιος όμως μπορούσε να ποντάρει, ότι ο Rossi θα πάλευε για την πρώτη γραμμή της εκκίνησης! Ο ίδιος έλεγε ότι θα ήταν ευτυχής αν περνούσε στην Q2, λέγαμε ότι θα είναι εξαιρετικός αν είναι μέσα στην δεκάδα, κι εκείνος τελικά θα πάλευε για την πρώτη γραμμή και την pole position! Για μερικά δευτερόλεπτα είχε καταφέρει το αδύνατο. Σχεδόν 21 μέρες από τον τραυματισμό και το χειρουργείο, ήταν ταχύτερος όλων!

Ο Vinales θα του έκλεβε την θέση αυτή αμέσως μετά και θα ερχόταν ο Lorenzo να τον καθαιρέσουν μαζί στην τρίτη θέση. Εννοείται μπράβο τους για την προσπάθεια και κυρίως στον Lorenzo που βελτιώνεται πάνω στην Ducati με πολύ πιο γρήγορο ρυθμό πλέον, αλλά ας δούμε λίγο πως ξεκινήσαμε:

Αν θα τρέξει ο Rossi στην Aragon (το δύσκολο σενάριο)
Αν θα βρεθεί στην Q2
Αν θα είναι στην πρώτη δεκάδα (πρώτη πεντάδα το δύσκολο σενάριο)

Από τα παραπάνω, φτάσαμε να τον βλέπουμε να έχει την pole position για λίγο και τελικά να είναι τρίτος στην σειρά εκκίνησης, με πολύ μικρή έως μηδενική αμφιβολία για το τι θα γινόταν αν δεν έπεφτε ο Marquez. Μία προσεκτική ματιά στους χρόνους θα εξηγήσει το γιατί: Στο 1ο και το 3ο τμήμα της πίστας ο Rossi ήταν ταχύτερος όλων!

Το άλλο μαγικό σημείο της σημερινής ημέρας, ήταν ο Mika Kallio της KTM που έφερε την Αυστριακή μοτοσυκλέτα στην 5 θέση της τρίτης ελεύθερης δοκιμής! Είναι άλλη μία φορά που ο Kallio τα πάει καλύτερα με την KTM από εκείνους που θα έπρεπε να κάνουν την διαφορά…

Εντυπωσιακή η FP4 που θα ακολουθούσε, η τέταρτη ελεύθερη δοκιμή. Ο Alvario Bautista θα ακουμπούσε τον πίσω τροχό του Pedrosa και θα έπεφτε. Στο τέλος της ημέρας και με την λήξη των χρονομετρημένων δοκιμών θα ξανά έπεφτε..

Λίγο μετά θα έπεφτε εντυπωσιακά και ο Marquez, σηκώνοντας την μοτοσυκλέτα αμέσως.

Θα ακολουθούσε ο Crutchlow που διαπληκτίστηκε και με τους κριτές για να τον βοηθήσουν άμεσα να μπει στην πίστα.

Με τον Marquez να οδηγεί στο όριο και τον Vinales να κυριαρχεί τελικά με ελάχιστη διαφορά από τις δύο Honda, οδηγούμαστε στα χρονομετρημένα, χωρίς τίποτα να μπορεί να προμηνήσει πως ο Rossi θα καταφέρει να είναι στην πρώτη σειρά! Με την επιθετική οδήγηση του Marquez και την ιστορία του Pedrosa στην πίστα, περιμέναμε πως ο Vinales θα έχει δύσκολη δουλειά να κρατήσει την pole position, παρόλο που είναι στην αγαπημένη του πίστα με –αυτό που εξελίσσεται σε- την αγαπημένη του μοτοσυκλέτα!

Ο Lorenzo στα πρώτα χρονομετρημένα για την κατάταξη καταφέρνει να πάρει το πρώτο εισιτήριο, όχι όμως πολύ εύκολα, όπως και ο Zarco το δεύτερο. Την τελευταία στιγμή κατάφερε ο εκπρόσωπος των Γάλλων οπαδών να κλέψει το εισιτήριο από τον Miller για να ξεκινήσει η δεύτερη δοκιμή για την κατάταξη. Δραματική, όπως αρμόζει σε όλο το φετινό απρόβλεπτο πρωτάθλημα που έχει τις περισσότερες ανακατατάξεις εδώ και πολύ καιρό!

Η διαφορά των θεατών φάνηκε για άλλη μία φορά, το επίπεδό τους είναι κάτι που ξεπερνά τον οπαδισμό με τον οποίο φλερτάρουμε εδώ σε ένα άθλημα που δεν μπορείς να παρακολουθήσεις με οπαδικά κριτήρια… Το Σάββατο που τα πράγματα είναι λίγο πιο ήρεμα στο πάρκινγ, εκατοντάδες μοτοσυκλέτες έστειλα ένα μήνυμα στον Nieto που πρόσφατε απεβίωσε, όπως βέβαια και η ίδια η πίστα που υιοθέτησε το όνομά του. Περισσότερα εδώ.

Με την πτώση του Marquez λοιπόν και την απίστευτη προσπάθεια του Rossi που είναι τρίτος στην αυριανή εκκίνηση από εκεί που μία θέση στην πρώτη δεκάδα θα μετρούσε ήδη σαν άθλος, μπορεί να επισκιαστεί η δυναμική παρουσία του Vinales που όπως είπαμε στην αρχή, του αξίζουν συγχαρητήρια μαζί με τον Lorenzo. Οι δύο τους, με τον Ισπανό αμεσότερα βέβαια- έχουν προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Ο Vinales έχει γίνει πηγή έμπνευσης με την αμεσότητά του και ουσιαστικά έθεσε πολύ υψηλά τα στάνταρ για τον Lorenzo…

Αύριο θα είναι μία φοβερή εκκίνηση, με τις δύο Yamaha να προσπαθούν να συγκρατήσουν τις Honda που θα έχουν πίσω τους ενώ η Ducati του Lorenzo έχει μεγάλες πιθανότητες να κρατήσει για λίγο τον ρυθμό, αν περάσει εμπρός στην εκκίνηση. Ο Rossi δήλωσε πως οφείλει την ταχύτατη επάνοδο στον γιατρό που τον χειρούργησε, και στην εντατική φυσιοθεραπεία. Υπάρχει πόνος, όμως πλέον είναι άνετα στην μοτοσυκλέτα του και μπορεί να αγωνιστεί, η μαχητικότητα που θα απαιτηθεί να δείξει βέβαια για να κρατήσει τους υπόλοιπους πίσω, θα είναι μεγάλη αύριο.

Στρώθηκε έτσι το σκηνικό για έναν εξαιρετικό και δυναμικό αγώνα, άλλον έναν σε αυτό το πρωτάθλημα!

Ετικέτες

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

H silly season ξεκινά δυναμικά πολύ νωρίτερα από ότι θα περίμενε κανείς στο MotoGP
μοτομαγ MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

18/4/2024

Τι και αν στο MotoGP έχουν διεξαχθεί τρεις μόνο γύροι μέχρι στιγμής, τα μεταγραφικά σενάρια όσον αφορά τα πήγαινε έλα των αναβατών έχουν ξεκινήσει πιο νωρίς από ποτέ καθώς είναι από τις λίγες χρονιές που τα περισσότερα συμβόλαια των οδηγών της κορυφαίας κατηγορίας είναι ανοιχτά.

Πριν αναφερθούμε σε αυτούς που το συμβόλαιο τους λήγει στο τέλος της φετινής χρονιάς ας δούμε πρώτα ποιος έχει ήδη εξασφαλίσει τη θέση του για την επόμενη χρονιά. Ξεκινάμε με τον Fabio Quartararo καθώς ο Γάλλος πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσε πως θα μείνει για ακόμη δύο χρόνια στην Yamaha ενώ στο τέλος της χρονιάς θα δούμε το μεγάλο κεφάλι της ιαπωνικής εταιρείας Lin Jarvis να αποχωρεί από τους μπλε με ότι αυτό συνεπάγεται.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Επόμενος στη λίστα μας ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Pecco Bagnaia ο οποίος υπέγραψε άρον άρον με την Ducati καθώς στο Borgo Panigale δεν ήθελαν με τίποτα να δουν το Νο1 τους να μετακομίζει σε άλλη ομάδα. Το τμήμα Ducati Corse εκτός από τον Bagnaia έκανε δικό της και το αστέρι της Moto2 Fermin Aldeguer, με τον Ιταλό κατά πάσα πιθανότητα να καταλήγει το 2025 στην Prima Pramac Racing.

Άγχος για το συμβόλαιο του δεν θα έχει ούτε ο Brad Binder καθώς ο Νοτιοαφρικανός θα παραμείνει στις τάξεις της KTM έως το 2026, ενώ σίγουρη θέση έχουν οι Luca Marini και Johann Zarco όσον αφορά τις ομάδες της Honda.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Και κάπως έτσι ξεκινάμε με αυτούς που το συμβόλαιο τους λήγει και όλα είναι στον αέρα. Θα ξεκινήσουμε από την Ducati Lenovo Team στην οποία όλοι θέλουν να βρεθούν και όχι άδικα. Οι Ιταλοί έχουν την καλύτερη μοτοσυκλέτα αποδεδειγμένα, ενώ οι μνηστήρες έχουν πολλά ονόματα. Ο εν ενεργεία αναβάτης της ομάδας Enea Bastianini έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς, ωστόσο θα πρέπει να βάλει τα δυνατά του αν θέλει να κρατήσει την θέση του.

Από την άλλη ο Jorge Martin έχει ξεκαθαρίσει πως δεν θα ανανεώσει με την Prima Pramac Racing, με τον ίδιο να κοιτά μόνο εργοστασιακή θέση είτε αυτή είναι στην Ducati είτε κάπου αλλού. Ακόμη ένας αναβάτης ο οποίος έχει συνδέσει το όνομα του με την εργοστασιακή θέση της Ducati Lenovo Team, είναι ο οκτώ φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marc Marquez του οποίου το συμβόλαιο με την Gresini Racing λήγει στο τέλος του 2024.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Στον αέρα όμως βρίσκονται και τα συμβόλαια των Marco Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio Franco Morbidelli και Alex Marquez οι οποίοι οδηγούν μοτοσυκλέτες της ιταλικής εταιρείας. Για τους δύο πρώτους πρέπει να ξεκαθαρίσει το τοπίο όσον αφορά με το ποια μοτοσυκλέτα θα αγωνιστεί από το 2025 η ομάδα του Valentino Rossi στο MotoGP, ενώ για τους Morbidelli και Alex Marquez όλα θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα τους εντός πίστας.

Παραμένουμε σε ιταλική εταιρεία ωστόσο αλλάζουμε στρατόπεδο. Στην Aprilia Racing κανείς δεν γνωρίζει το παραμικρό. Ο Aleix Espargaro ο οποίος βρίσκεται σε ηλικία 34 ετών δεν έχει αποφασίσει αν θα κρεμάσει την φόρμα του καθώς ακόμη βρίσκεται σε ανταγωνιστικό φεγγάρι. Στο τέλος της χρονιάς λήγει και το συμβόλαιο του νικητή του GP της COTA Maverick Viñales με τον teammate του Espargaro να θέλει απεγνωσμένα να κρατήσει την θέση του εργοστασιακού αναβάτη της Aprilia Racing -και μέχρι τώρα να δείχνει πως τα καταφέρνει.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Αβέβαιο είναι και το μέλλον των δύο αναβατών της Trackhouse Racing. Οι Miguel Oliveira και Raul Fernandez έχουν συμβόλαιο μέχρι το τέλος της χρονιάς ωστόσο οι υπεύθυνοι της αμερικάνικης δορυφορικής ομάδας της Aprilia έχουν κάνει ξεκάθαρο πως θέλουν να φέρουν Αμερικανό αναβάτη στην κορυφαία κατηγορία.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Συνεχίζουμε σε ευρωπαϊκό έδαφος με την ομάδα της KTM. Η αυστριακή ομάδα ανανέωσε όπως σας είπαμε το συμβόλαιο του Binder ωστόσο η θέση του Jack Miller στην ομάδα τίθεται εν αμφιβόλω. Ο Αυστραλός ο οποίος έχει συμβόλαιο και αυτός μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να πραγματοποιήσει ένα αγωνιστικό θαύμα για να μείνει στην ομάδα ή να φέρει χορηγούς οι οποίοι θα του δώσουν λίγο χρόνο ακόμη.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Και το λέμε αυτό γιατί έρχεται η αποκάλυψη του MotoGP μέχρι στιγμής Pedro Acosta. Ο νεαρός αναβάτης της Red Bull GASGAS Tech3 με τα αποτελέσματα του και τα βάθρα που έχει πετύχει έχει κάνει ξεκάθαρο πως βλέπει μόνο κορυφή οπότε η θέση του Miller γίνεται κατανοητό πως απειλείται ξεκάθαρα. Αβέβαιο είναι και το αγωνιστικό μέλλον του Augusto Fernandez στην GASGAS Tech3 και το βλέπουμε δύσκολο να παραμένει στην ομάδα αν δεν πραγματοποιήσει καλές εμφανίσεις.

Αφήνουμε τους Ευρωπαίους και πάμε στους Ιάπωνες κατασκευαστές. Στη Honda ψάχνουν λύση για να επανέλθουν ξανά στον δρόμο των επιτυχιών, ωστόσο αυτό δεν είναι και πολύ εύκολο. Ο Takaaki Nakagami της LCR μπορεί να έχει συμβόλαιο για φέτος, ωστόσο άπαντες γνωρίζουν πως η Honda πρέπει να έχει έναν Ιάπωνα στο MotoGP οπότε κάποια στιγμή στο μέσο της χρονιάς θα δούμε την LCR να ανακοινώνει την ανανέωση του συμβολαίου του Nakagami.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Εύκολα δεν θα είναι τα πράγματα τη φετινή σεζόν για τον αναβάτη της Repsol Honda, Joan Mir, o Ισπανός μπορεί να θέλει να πετύχει νίκες και να συνδέσει το όνομα του με αυτό της ιαπωνικής ομάδας ωστόσο αν δεν καταφέρει να βρει την ταχύτητα που χρειάζεται, είναι δεδομένο πως οι manager του θα ψάξουν να του βρουν αλλού αγωνιστική στέγη.

Στο στρατόπεδο της Yamaha η οποία έχει μόνο δύο μοτοσυκλέτες στο grid μάλλον η φετινή χρονιά θα είναι πεδίο δοκιμών και ρίσκων καθώς δεν έχει εδώ που τα λέμε και πολλά να χάσει τώρα που καπάρωσε τον Fabio Quartararo. Αυτός που θα πρέπει να δει πως θα τα βγάλει πέρα είναι ο Alex Rins καθώς το συμβόλαιο του λήγει στο τέλος της χρονιάς και δεν έχει περιθώρια για χάσιμο.

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο

Φυσικά είναι πολύ νωρίς για να ξέρουμε τι θα γίνει ωστόσο η φετινή χρονιά όσον αφορά το μεταγραφικό παζάρι στο MotoGP ίσως αφήσει ιστορία καθώς ενδέχεται να δούμε αλλαγές σε όλες τις ομάδες!

MotoGP – Μεταγραφικός πυρετός παντού και είμαστε μόλις στον Απρίλιο
Ετικέτες