Έφτιαξε μοτοσυκλέτα από αυτοκίνητο – στην έρημο...

Από τον

Βασίλη Καραχάλιο

19/5/2016

Αρχικά, τίποτα το περίεργο: Είμαστε στο 1993 και ο Emile Leray, ένας 43χρονος Γάλλος ηλεκτρολόγος, ξεκινάει με το 2CV του από την πόλη Tan Tan του Μαρόκου για να διασχίσει την έρημο. Κάτι δηλαδή που ακόμα και σήμερα κάνουν πολλοί Γάλλοι. Εκείνος όμως ήταν εντελώς μόνος, με κάποια τρόφιμα και νερό που υπολόγιζε να του φτάσουν για δέκα μέρες. Και έμεινε. Κάπου το τσάκισε το 2CV και δεν γινόταν να συνεχίσει. Ψύχραιμος, υπολόγισε πως με τα πόδια δεν είχε ελπίδα να γυρίσει. Τι να κάνει; Εσείς τι θα κάνατε; Θα φτιάχνατε μια μοτοσυκλέτα για να φύγετε από κει; Με λίγα βασικά εργαλεία, αυτό ακριβώς έκανε ο Emile.

Ένα σαφές πλεονέκτημα ήταν πως το 2CV μπορεί να λυθεί με λίγα απλά εργαλεία. Έτσι, έβγαλε το αμάξωμα και το χρησιμοποιούσε για καταφύγιο και ύπνο όσες μέρες δούλευε για να φτιάξει την μοτοσυκλέτα του.  Χρησιμοποιώντας ένα κομμάτι του σασί με το ένα μπροστινό ψαλίδι, είχε έτσι ανάρτηση κι ένα τροχό που έστριβε. Πίσω του, βίδωσε το ρεζερβουάρ, κι ακόμα πιο πίσω, τον κινητήρα με το κιβώτιο. Κινητήριος έγινε ο πίσω τροχός, αφού στην έξοδο του κιβωτίου βίδωσε ένα ταμπούρο που ακουμπούσε στον τροχό και τον κινούσε. Λόγω της διάταξης, η μόνη ταχύτητα με την οποία μπορούσε να πάει μπροστά ήταν η όπισθεν. Ή ανάποδα, είχε στην διάθεσή του μία ταχύτητα και τέσσερις όπισθεν. Αλλιώς θα έπρεπε να το κάνει με διεύθυνση στον πίσω τροχό, αλλά έτσι μάλλον θα ήταν ζόρικη η οδήγηση της κατασκευής στην έρημο. 

 

 

Αρχικά πίστευε πως θα του έπαιρνε τρεις μέρες, αλλά τελικά χρειάστηκε δώδεκα. Με μόλις μισό λίτρο νερό κι ένα ρεζερβουάρ βενζίνη, ξεκίνησε την επιστροφή του μέσα από την έρημο. Η εφευρετικότητά του απέδωσε: Μετά από μόλις μια μέρα οδήγησης, συνάντησε Μαροκινούς αστυνομικούς που τον μετέφεραν στο κοντινότερο χωριό, όπου και του έκοψαν ένα γενναίο πρόστιμο, αφού η άδεια δεν συμφωνούσε πια με το όχημα. Η πινακίδα που είχε θυμηθεί μέσα σε όλα να βιδώσει στο πίσω μέρος του σασί, δεν τον έσωσε.

Ο Emile δεν αναζήτησε την δημοσιότητα, δεν έκανε θέμα την διάσωσή του. Αλλά χάρη στο internet, η ιστορία του 63χρονου πια Γάλλου έγινε γνωστή. Με αφορμή την δική του κατασκευή, οι Mythbusters προσπάθησαν να κάνουν κάτι αντίστοιχο, αλλά αυτό που έφτιαξαν ήταν πολύ χειρότερο και δεν οδηγιόταν – ενώ ο Emile είχε διασχίσει την έρημο με το δικό του Ντεσεβομηχανάκι. Γειά σου Emile, σε γουστάρουμε!

 

 

 

Μοτοπορεία διαμαρτυρίας στην Γερμανία – Πάνω από 1.500 μοτοσυκλετιστές διαμαρτύρονται για τα κλειστά ορεινά περάσματα

Διαδήλωση ενάντια στις απαγορεύσεις διέλευσης μοτοσυκλετών στο Sudelfeld της Βαυαρίας
Moto Protesters Germany
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

9/10/2025

Περίπου 1.500 Γερμανοί μοτοσυκλετιστές συγκεντρώθηκαν στο Rosenheim της Γερμανίας για να διαμαρτυρηθούν ενάντια στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας μοτοσυκλετών στη διαδρομή Sudelfeld, ζητώντας δικαιότερη μεταχείριση και υπευθυνότητα από όλους

Στις 20 Σεπτεμβρίου, περίπου 1.500 μοτοσυκλετιστές συγκεντρώθηκαν στο Rosenheim της Γερμανίας για να διαμαρτυρηθούν κατά των απαγορεύσεων διέλευσης μοτοσυκλετών στη διαδρομή Sudelfeld, που εκτείνεται στις περιοχές Rosenheim και Miesbach της Βαυαρίας. Τη διαδήλωση διοργάνωσε η γερμανική ένωση μοτοσυκλετιστών BVDM, μέλος της FEMA.

Η εκδήλωση και η πομπή που ακολούθησε προς το πέρασμα Sudelfeld πραγματοποιήθηκαν ειρηνικά, με άψογη οργάνωση, και απέσπασαν θετικά σχόλια από την αστυνομία για την πειθαρχία και το καλό κλίμα των συμμετεχόντων. Τα τοπικά μέσα ανέφεραν ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων ίσως έφτασε και τους 2.000. Περίπου οι μισοί μοτοσυκλετιστές συμμετείχαν στην πομπή κατά μήκος του κλειστού δρόμου Sudelfeld έως το πανδοχείο Schnauferl-Wirt, όπου και ολοκληρώθηκε η εκδήλωση.

Λόγω της συνεχιζόμενης απαγόρευσης στην κάθοδο προς το Bayrischzell, προκλήθηκε προσωρινή κυκλοφοριακή συμφόρηση, καθώς οι μοτοσυκλετιστές αναγκάστηκαν να επιστρέψουν πίσω. Ακόμα και το αίτημα της BVDM για προσωρινό άνοιγμα του δρόμου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης απορρίφθηκε από τον περιφερειακό διοικητή του Miesbach.

Ένα από τα σημαντικότερα σημεία της ημέρας ήταν ο ανοιχτός διάλογος μεταξύ του διοικητή της περιφέρειας Rosenheim, και των διαδηλωτών. Ο Lederer αφιέρωσε σχεδόν μία ώρα απαντώντας σε ερωτήσεις και κριτικές, κερδίζοντας τον σεβασμό των μοτοσυκλετιστών για τη διάθεσή του να συζητήσει ανοιχτά.

Οι αναβάτες τόνισαν την ανάγκη για αυστηρότερη αστυνόμευση απέναντι σε όσους παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ., απορρίπτοντας όμως τα γενικά μέτρα απαγόρευσης που τιμωρούν και τους υπεύθυνους μοτοσυκλετιστές.

Η BVDM επανέλαβε το αίτημά της για δίκαιη μεταχείριση των μοτοσυκλετιστών και κάλεσε όλους τους αναβάτες να οδηγούν υπεύθυνα, καταδικάζοντας τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά που βλάπτει την εικόνα της κοινότητας.