Motul WorldSBK Jerez: Η πρώτη μέρα των δοκιμών

Δυναμική η παρουσία του Bautista!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

27/11/2018

Η πρώτη μέρα των δοκιμών στην Jerez για τις τέσσερις ομάδες των WorldSBK, ολοκληρώθηκε επιτυχώς δίνοντας τα πρώτα ψήγματα για το τι πρόκειται να δούμε στο πρωτάθλημα του 2019. Όλοι οι αναβάτες μπήκαν με όρεξη στην πίστα, γράφοντας όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν, για να εξοικειωθούν όσο το δυνατόν καλύτερα με τις νέες μοτοσυκλέτες. Το γυρολόγιό τους ήταν καθαρά αγωνιστικό για τους περισσότερους αναβάτες και γρηγορότερος απ’ όλους ήταν ο Jonatha Rea που πέτυχε χρόνο 1:39,657. Ο πρωταθλητής δούλεψε σκληρά με τη μοτοσυκλέτα του και εστίασε στη λειτουργία των αναρτήσεων, τη κατανάλωση ελαστικώνστην εύρεση της σωστής κατανομής του βάρους -καθώς έχει καινούργιο πλαίσιο- αλλά και στην απόδοση του νέου κινητήρα, ενώ ολοκλήρωσε τη μέρα του με 57 γύρους. Ο Leon Haslam απ’ την άλλη, που από φέτος θα είναι ο νέος team mate του Rea, ξεκίνησε τις πρώτες δοκιμές γυρνώντας λίγο πιο πάνω απ’ τους χρόνους του Rea στο 1:40,390 και παρά το γεγονός ότι είχε μια πτώση στη στροφή 5 της πίστας, δεν πτοήθηκε ολοκληρώνοντας τη μέρα με 71 γύρους. Πράγμα απόλυτα λογικό, καθώς ο Βρετανός αναβάτης προσπαθεί να εξοικειωθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα με τη νέα του μοτοσυκλέτα.

Απ’ την άλλη στο κόκκινο paddock, τις εντυπώσεις έκλεψε ο Alvaro Bautista με τις επιδόσεις του, οδηγώντας τη νέα Panigale V4R της ιταλικής φίρμας, προσφέροντας ελπίδες στην Ducati για μια χρονιά γεμάτη μάχες και επιτυχίες. Συγκεκριμένα ο Ισπανός αναβάτης ολοκλήρωσε τη μέρα του πολύ δυναμικά με 65 γύρους και βρέθηκε πίσω απ’ τους χρόνους του Rea, απέχοντας μόλις 0,322.

Ο Chaz Davies απ’ τη μεριά του δεν έχει βρει ακόμα τις ρυθμίσεις στη μοτοσυκλέτα της Ducati και εργάζεται πάνω σε αυτό, παρ’ όλα αυτά οι χρόνοι ήταν ανταγωνιστικοί με τον καλύτερο να βρίσκεται στο 1:40,202, ενώ συνολικά έκανε 49 γύρους. Όσον αφορά τη GRT Yamaha που κάνει το ντεμπούτο της στη μεγάλη κατηγορία με τους Marco Melandi και τον Sandro Cortese (περσινό πρωταθλητή των WorldSSP), το έριξε πυρετωδώς στη δουλειά, με τους αναβάτες της να προσπαθούν να προσαρμοστούν στην YZF-R1, κάνοντας συνολικά 125 γύρους. Ειδικότερα ο Cortese βρέθηκε όγδοος στις χρονομετρήσεις, πράγμα αναμενόμενο και απ’ τον ίδιο καθώς σε δηλώσεις του είχε αναφέρει πως πρέπει να βελτιώσει τη φυσική του κατάσταση ώστε να εκμεταλλευτεί πλήρως τις δυνατότητες της YZF-R1 του, αφού είναι η πρώτη φορά που οδηγεί μια μοτοσυκλέτα του λίτρου. Απ’ την άλλη ο Marco Melandri βρέθηκε έκτος στον πίνακα των χρονομετρήσεων, εστιάζοντας στην εξοικείωση με τη νέα του μοτοσυκλέτα.

Τέλος, στις δοκιμές βρέθηκε και η επίσημη ομάδα της Yamaha με τους Alex Lowes και Michael van der Mark, με την προσοχή τους εστιασμένη πάνω στα τμήματα των μοτοσυκλετών τους που ανανεώθηκαν και στις βελτιώσεις που έκαναν την περασμένη βδομάδα στην Aragon. Αυτές αφορούσαν κυρίως το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και όσον αφορά τους χρόνους τους ο Lowes συμπλήρωσε την πρώτη τετράδα με 1:40,296, ενώ ο van der Mark ήταν έβδομος με 1:41,572. Ακόμη, στις δοκιμές έλαβαν μέρος και οι ομάδες απ’ τη WorldSSP όπως η  MV Agusta Reparto Corse με τον Raffaele De Rosa, η Kawasaki Puccetti Racing με τον Hikari Okubo και τον νέο αναβάτη της Lucas Mahias, που πέρσι βρισκόταν στην GRT Yamaha, ενώ δεν έλειπε και η Team Pedercini Racing.

Αποτελέσματα δοκιμών Jerez (πρώτη ημέρα)

  1. Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.39.657
  2. Alvaro Bautista (Aruba.it Racing – Ducati) 1.39.979 +0.322
  3. Chaz Davies (Aruba.it Racing – Ducati) 1.40.202 +0.545
  4. Alex Lowes (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.40.296 +0.639
  5. Leon Haslam (Kawasaki Racing Team WorldSBK) 1.40.390 +0.733
  6. Marco Melandri (GRT Yamaha Team) 1.40.663 +1.006
  7. Michael van der Mark (Pata Yamaha Official WorldSBK Team) 1.41.572 +1.915
  8. Sandro Cortese (GRT Yamaha Team) 1.41.972 +2.315

 

Motul WSBK & MotoGP – Το θρυλικό Assen θα συνεχίσει να γράφει ιστορία

Παραμένει ως γύρος του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, μέχρι και το 2031 τουλάχιστον
motomagMotul WSBK – Το θρυλικό Assen θα συνεχίσει να γράφει ιστορία
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

2/5/2024

Τα Motul WSBK ανακοίνωσαν την ανανέωση του συμβολαίου με την θρυλική πίστα του Assen, η οποία θα συνεχίσει να αποτελεί μέρος του προγράμματος τουλάχιστον μέχρι και το 2031, ενώ αντίστοιχη επέκταση θα ισχύσει και στα MotoGP.

Μετά την ολοκλήρωση του ολλανδικού γύρου για το 2024, η πίστα TT του Assen και τα Motul WSBK, όπου έδωσαν το παρόν 56.734 θεατές κατά την διάρκεια του τριημέρου, οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν την συνέχιση της συνεργασίας τους. Εξασφαλίζεται έτσι, ότι o “Καθεδρικός Ναός της Ταχύτητας”, ο οποίος μετρά ήδη πάνω από 30 χρόνια συνεχούς παρουσίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα SBK, θα συνεχίσει να γράφει την δική του ιστορία.

Η πίστα του Assen φιλοξενεί τα Motul WSBK από το 1992, με την μόνη χρονιά που δεν έλαβε χώρα αγώνας εκεί να είναι το 2020, που ο COVID είχε επιβάλει τους δικούς του κανόνες. Αποτελεί μάλιστα την έδρα μερικών εκ των αναβατών που αυτή τη στιγμή αγωνίζονται στην μεγάλη κατηγορία, όπως των Michael van der Mark και Jeffrey Buis, αλλά και ανερχόμενων ταλέντων όπως οι Loris Veneman και Glenn van Straalen. Ο τελευταίος μάλιστα, σημείωσε φέτος την πρώτη του νίκη στην κατηγορία WSSP.

Η ανανέωση αυτή, αφορά και τα MotoGP, για τα οποία η πίστα TT αποτελεί έναν κομβικό σταθμό στην ιστορία τους, από το 1949 όταν ο θεσμός ξεκίνησε την πορεία του, με μόνη χρονιά που τα εργοστασιακά πρωτότυπα δεν ταξίδεψαν μέχρι εκεί να είναι… καλά το μαντέψατε, το 2020. Αρχικά, οι αναβάτες των GP αγωνίζονταν στους δημόσιους δρόμους της ολλανδικής πόλης, στην ίδια χάραξη που χρησιμοποιούνταν ήδη από το 1926 για το Ολλανδικό TT. Το 1955 ήταν η χρονιά που η πίστα θα έπαιρνε εν μέρει την μορφή που γνωρίζουμε σήμερα, κρατώντας ένα τμήμα από τον δημόσιο δρόμο, δίνοντας όμως χώρο για πτώσεις.

Από τότε, πέρασαν τόνοι νερού από το αυλάκι, που το μετέτρεψαν σε ποτάμι. Όσες, όμως, αλλαγές και να έχουν γίνει στην πάροδο των χρόνων, ο “Καθεδρικός της Ταχύτητας” παραμένει ένας ιστορικός σταθμός για το Παγκόσμιο στερέωμα των αγώνων μοτοσυκλέτας, έχοντας γράψει τα δικά του ξεχωριστά κιτάπια, στις χρυσές σελίδες του αθλήματος.

Ετικέτες