MOTUL WSBK - Νέος κανόνας συνδυασμένου βάρους μοτοσυκλέτας-αναβάτη για 2024, με στόχο Ducati & Bautista

Κι αρκετές ακόμα αλλαγές, σε ρεζερβουάρ, όριο στροφών, μετρητή ροή καυσίμου και πολλά άλλα
Αλλαγές κανονισμών WSBK 2024
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

12/10/2023

Με το ζητούμενο να είναι ο ανταγωνισμός στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και να δούμε ξανά όλους τους κατασκευαστές σε κορυφαίο επίπεδο ώστε να μην έχουμε μια Ducati στο πρώτο σκαλί του βάθρου σε κάθε αγώνα,  η FIM, η Dorna και η MSMA προχωρούν σε αλλαγές στους κανονισμούς, αρχής γενομένης από το 2024, οι οποίες στόχο έχουν να επαναφέρουν τις αγωνιστικές ισορροπίες μεταξύ εργοστασίων.

Με την Ducati Panigale V4 R και τον Bautista να κυριαρχούν για ακόμη μία χρονιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, η εύρεση ενός τρόπου ώστε να ξαναδούμε μάχες και ανταγωνισμό κρίθηκε επιβεβλημένη από τους αρμόδιους φορείς του θεσμού. Η Επιτροπή του WSBK η οποία αποτελούταν από τους Gregorio Lavilla (Dorna, Εκτελεστικός Διευθυντής WorldSBK), Paul King (Διευθυντής της Επιτροπής Αγώνων FIM Circuit Racing Commission), Biense Bierma (Γενικός Γραμματέας της MSMA), υπό τον συντονισμό του Paul Dupark (Διευθυντής της Επιτροπής Αγώνων FIM Circuit Racing Commission - Γραμματέας της Επιτροπής SBK), παρουσία των Ludovic Reignier (Τεχνικός Διευθυντής FIM WorldSBK), Dominique Hebrand (Τεχνικός Διευθυντής FIM CTI) και Roland Berger (Διευθυντής FIM CTI), συνεκλήθη πολλές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς ώστε να συμφωνήσει σε ορισμένες τεχνικές αλλαγές με επίκεντρο το μέλλον του θεσμού.

WSBK

Η επιτροπή αποφάσισε να προχωρήσει σε αλλαγές σε τεχνικούς κανονισμούς για την επόμενη αγωνιστική χρονιά με την σημαντικότερη εξ αυτών να είναι το συνδυασμένο βάρος αναβάτη μοτοσυκλέτας με την επιτροπή να μην έχει κάνει γνωστό ακόμη το βάρος που θα έχουν οι εκάστοτε μοτοσυκλέτες μαζί με τους αναβάτες. Να θυμίσουμε πως ο συγκεκριμένος κανονισμός στα grand prix μοτοσυκλετών εισήχθη πρώτη φορά το 1996 στην κατηγορία των 125 κ. εκ. ενώ ισχύει και στις κατηγορίες Motο2 και Moto3. Ακόμη μία σημαντική αλλαγή αφορά τη χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου η οποία από το 2024 μειώνεται στα 21 από τα 24 λίτρα, ενώ με σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος από το 2025 θα υπάρξει σύστημα το οποίο θα ελέγχει την ροή του καυσίμου. Αυτό το σύστημα θα δοκιμαστεί το 2024 με τους κατασκευαστές να εγκαθιστούν σε δύο μοτοσυκλέτες τους τον εν λόγω μετρητή ώστε να συλλέξουν δεδομένα τόσο από τις δοκιμές όσο και από τους αγώνες.

Αλλαγή θα έχουμε εκ νέου και στα όρια των στροφών ωστόσο αυτά θα καθοριστούν πριν την έναρξη της νέας σεζόν σε συνάρτηση με τον κανονισμό του συνδυασμένου βάρους αναβάτη – μοτοσυκλέτας. Η επιτροπή προχώρησε σε αλλαγές στο βάρος του στροφαλοφόρου και του αντικραδασμικού άξονα, με αυτό να μπορεί τροποποιηθεί κατά +/- 20% από το βάρος που μετρήθηκε κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης του ομολογκαρίσματος της FIM, με το αντίστοιχο "κιτ" εξαρτημάτων να είναι ένα μέρος που περιλαμβάνεται στον κατάλογο επιλέξιμων εξαρτημάτων της FIM. Αλλαγή είχαμε και στα κουπόνια (token) που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές για να κάνουν τεχνικές αλλαγές στις μοτοσυκλέτες τους. Μέχρι πρότινος μαζεύοντας βαθμούς σε κάθε αγώνα οι κατασκευαστές μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα τοκεν ανά τρεις αγώνες ενώ από το 2024 θα γίνεται ανά δύο. Όσον αφορά τα νέα εξαρτήματα οι αλλαγές θα γίνονται ένα μήνα πριν τον εκάστοτε αγώνα με την έγκριση από την επιτροπή να γίνεται 14 ημέρες πριν τον εκάστοτε αγώνα. Στις 28 Οκτωβρίου στον τελευταίο γύρο του πρωταθλήματος στην Jerez η επιτροπή θα συναντηθεί ώστε να θέσει εκ νέου αν χρειαστεί αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς αλλά και να συζητήσει για αλλαγές σε ζητήματα που αφορούν τις ποινές των αναβατών.

Alvaro Bautista getting ready for 2024

Εντωμεταξύ, ο Bautista κάνει πλάκα με τους νέους κανονισμούς, ποστάροντας selfie την ώρα που τρώει ότι βρει μπροστά του, με τη λεζάντα "προετοιμάζομαι για το 2024"!

Ετικέτες

WorldWCR - Ταχύτερη όλων η Carrasco την 1η μέρη των δοκιμών στην Cremona

Τη δεύτερη όμως μέρα οι χρόνοι πέφτουν θεαματικά και αναδεικνύεται το αστέρι της Roberta Ponziani
Roberta Ponziani
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

17/5/2024

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα γυναικών της FIM, που θα αποτελεί υποστηρικτική κατηγορία του WorldSBK και θα διεξαχθεί με Yamaha R7 ξεκινά. Εικοσιδύο αγωνιζόμενες (από τις 25 γυναίκες που έχουν δηλώσει συμμετοχή στον θεσμό) λαμβάνουν μέρος στο πρώτο διήμερο τεστ του θεσμού, στην πίστα της Cremona στην Ιταλία, με την Ana Carrasco να γράφει τον ταχύτερο γύρο την 1η ημέρα των δοκιμών, που διεξήχθησαν σε στεγνή πίστα το πρωί και υπό βροχή το απόγευμα.

Θυμίζουμε πως το νεότευκτο Πρωτάθλημα Γυναικών της FIM ξεκινά στο Misano σε ένα μήνα από σήμερα, με τις πρώτες δοκιμές στην Cremona να φέρνουν τις αγωνιζόμενες στην παρθενική τους επαφή με τα R7 τους, βάζοντας τη μία απέναντι στην άλλη.

WorldWCR

Το μεγαλύτερο αστέρι από τις 22 συμμετοχές είναι φυσικά η Ana Carrasco που εδώ και χρόνια αγωνίζεται ενάντια στους άντρες και έχει μάλιστα στεφθεί και Παγκόσμια Πρωταθλήτρια to 2018 στα Supersport 300 με μοτοσυκλέτα της Kawasaki.

Ana Carrasco

Έτσι δεν αποτέλεσε έκπληξη ο πρώτος χρόνος της Ισπανίδας αγωνιζόμενης της Evan Bros Racing την Πέμπτη, όπου σημείωσε 1:45.949, γυρίζοντας 4 δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερα από τη δεύτερη, τη 19χρονη Lucy Michel της TSL-Racing. Τρίτος ταχύτερος χρόνος ήταν το 1:47.250 της Adela Ourednickova (DafitMotorading), με την Τσέχα να έχει και την πρώτη πτώση του Πρωταθλήματος, ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός πως στις εννέα πρώτες θέσεις αντιπροσωπεύτηκαν εννέα διαφορετικές χώρες!

Lucy Michel

Το απόγευμα, στη βρεγμένη πίστα, ταχύτερη όλων ήταν η Chun Mei Liu (WT Racing Team Taiwan) με 1:54.139.

Η Παρασκευή 17/5, η ημέρα που διανύουμε, είναι η δεύτερη ημέρα του τεστ, και μέχρι το μεσημέρι οι χρόνοι είχαν πέσει θεαματικά. Σε στεγνή πίστα, ταχύτερο χρόνο έγραψε η Ιταλίδα Roberta Ponziani με 1:42.438 (η μοναδική στο 1:42), αφήνοντας δεύτερη την Carasco, έξι δέκατα του δευτερολέπτου πιο πίσω! Τρίτη ήταν η Τσέχα Ourednickova, τέταρτη η Γερμανίδα έφηβη Lucy Michel και η πρώτη πεντάδα έκλεισε με την Sara Sanchez Tamayo.

Καλή αρχή σε όλες τις αγωνιζόμενες, και ευχόμαστε να δούμε ένα ανταγωνιστικό όσο και θεαματικό Πρωτάθλημα

Ετικέτες