Dakar 2023 10ο σκέλος - O Kevin Benavides της KTM 1ος γενικής

Δεύτερη φετινή νίκη Ross Branch & Hero, δίχως όμως ελπίδα για διάκριση
Kevin Benavides
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/1/2023

Στο 10ο σκέλος του Dakar ο Ross Branch χάρισε στη Hero τη δεύτερη νίκη της σε ημέρα του event του 2023, και την τρίτη της ιστορίας της, δίχως όμως αντίκρυσμα, καθώς μετά τον σπασμένο του κινητήρα ο αναβάτης από τη Μποτσουάνα βρίσκεται σχεδόν 7 ώρες πίσω από τον πρώτο γενικής, Kevin Benavides της εργοστασιακής KTM.

Το 10ο σκέλος του Dakar 2023 είχε εκκίνηση από τη Haradh και τερματισμό στη Shaybah μετά από 624 συνολικά χιλιόμετρα, 114 εκ των οποίων αποτελούσαν την εξαιρετικά μικρή ειδική της ημέρας.

Το ράλι έχει πλέον περάσει στις απέραντες αμμώδεις εκτάσεις της ερήμου Ρουμπ' αλ Καλί, περιοχής που είναι γνωστή ως Empty Quarter, με τους σπεσιαλίστες της άμμου να ξεχωρίζουν με την απόδοση τους. Έτσι, ο Ross Branch της Hero πήρε τη νίκη, μόλις 21 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Adrien Van Beveren του HRC, σε μια μέρα όπου είχαμε μεγάλη αλλαγή στον καιρό, με τη ζέστη και τον ήλιο να διαδέχεται το κρύο και τη βροχή.

Η μικρή ειδική διαδρομή αποτελούσε πρόγευση για εκείνες των δυο επόμενων ημερών, όπου θα αποτελέσουν το Marathon Stage του ράλι, με τους αγωνιζόμενους να μην μπορούν να δεχτούν εξωτερική βοήθεια και να πρέπει να επισκευάσουν μόνοι τους οποιαδήποτε βλάβη προκύψει.

Luciano Benavides

Μετά από μια τεράστια αρχική συνδετική διαδρομή 467 χιλιομέτρων (μιλάμε για οδήγηση 6 ωρών!), ο Luciano Benavides και οι Toby Price & Skyler Howes άνοιξαν την ειδική.

Adrien Van Beveren

Πίσω τους βρισκόταν οι αγωνιζόμενοι της κατηγορίας Rally2, Romain Dumontier & Tosha Schareina, ακολουθούμενοι από τους Kevin Benavides & Adrien Van Beveren.

Michael Docherty

Ο αναβάτης που εξέπληξε άπαντες τερματίζοντας στην τρίτη θέση ήταν ο Michael Docherty της ομάδας HT Rally Raid Husqvarna Racing, που κάνει το ντεμπούτο του στο Dakar, και βρίσκεται σε διαρκή άνοδο. Μετά και από την κατάκτηση της 3ης θέσης στην 10η ημέρα, ο Νοτιαφρικανός αναβάτης (που ζει στο Dubai τα τελευταία 3 χρόνια) βρίσκεται στην 19η θέση γενικής.

Skyler Howes

Λόγω της μικρής ειδικής, οι πρώην ηγέτες της γενικής, Howes και Price δεν έχασαν πολύ χρόνο την 10η ημέρα, 7-8 λεπτά περίπου, κάτι που θα αντισταθμιστεί την 11η ημέρα, όταν θα ξεκινήσουν εκτός 15άδας και δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα πλοήγησης που έχουν όσοι “ανοίγουν” κάθε ημέρα.

Toby Price

Στη γενική τώρα, ο Kevin Benavides προηγείται για 1 λεπτό και 29 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Skyler Howes της εργοστασιακής Husqvarna, ενώ τρίτος είναι ο Toby Price, 2 λεπτά και 10 δεύτερα πίσω από τον πρώτο.

Pablo Quintanilla

Τέταρτος, και καλύτερα πλασαρισμένος αναβάτης του HRC, είναι ο Adrien Van Beveren, 9 λεπτά και 52 δεύτερα πίσω από τον πρώτο, ενώ ακολουθεί ο έτερος αναβάτης της Honda, Pablo Quintanilla, 14 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα πίσω από τον πρώτο γενικής.

Lorenzo Santolino

Ο Lorenzo Santolino είναι ο πρώτος αναβάτης της Sherco στην 11η θέση γενικής, 41 λεπτά και 55 δεύτερα πίσω από τον πρώτο.

Franco Caimi

Και ο Franco Caimi της Hero βρίσκεται 13ος, μία ώρα και 20 λεπτά πίσω από τον πρώτο.

Δείτε παρακάτω το TOP-20 των αναβατών μοτοσυκλέτας για την 10η μέρα του Dakar 2023.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΦΟΡΑ
1 16 (BWA) ROSS BRANCH HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY  
2 42 (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 00' 21''
3 111 (ZAF) MICHAEL DOCHERTY HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING + 00H 00' 30''
4 47 (ARG) KEVIN BENAVIDES RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 01' 00''
5 52 (AUT) MATTHIAS WALKNER RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 01' 22''
6 7 (CHL) PABLO QUINTANILLA MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 02' 43''
7 9 (USA) MASON KLEIN BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 03' 05''
8 11 (CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 04' 04''
9 33 (ARG) FRANCO CAIMI HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 00H 04' 07''
10 54 (BOL) DANIEL NOSIGLIA JAGER RIEJU-XRAIDSEXPERIENCE + 00H 04' 16''
11 17 (FRA) ROMAIN DUMONTIER TEAM DUMONTIER RACING + 00H 04' 50''
12 18 (AUS) DANIEL SANDERS RED BULL GASGAS FACTORY RACING + 00H 06' 02''
13 77 (ARG) LUCIANO BENAVIDES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 06' 18''
14 46 (ITA) PAOLO LUCCI BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 06' 46''
15 12 (CZE) MARTIN MICHEK ORION - MOTO RACING GROUP + 00H 06' 59''
16 68 (ESP) TOSHA SCHAREINA BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 07' 18''
17 15 (ESP) LORENZO SANTOLINO SHERCO FACTORY + 00H 07' 26''
18 10 (USA) SKYLER HOWES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 07' 38''
19 8 (AUS) TOBY PRICE RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 08' 16''
20 14 (DEU) SEBASTIAN BÜHLER HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 00H 08' 36''

Και τέλος, δείτε το TOP-20 της γενικής κατάταξης μοτοσυκλετών μετά και την 10η μέρα.

ΘΕΣΗ ΑΝΑΒΑΤΗΣ ΟΜΑΔΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΙΝΗ
1 47 (ARG) KEVIN BENAVIDES RED BULL KTM FACTORY RACING   00H 03' 00''
2 10 (USA) SKYLER HOWES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 01' 29'' 00H 01' 00''
3 8 (AUS) TOBY PRICE RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 02' 10'' 00H 01' 00''
4 42 (FRA) ADRIEN VAN BEVEREN MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 09' 52''  
5 7 (CHL) PABLO QUINTANILLA MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 14' 58'' 00H 02' 00''
6 9 (USA) MASON KLEIN BAS WORLD KTM RACING TEAM + 00H 15' 38'' 00H 04' 00''
7 11 (CHL) JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO MONSTER ENERGY HONDA TEAM + 00H 20' 42''  
8 77 (ARG) LUCIANO BENAVIDES HUSQVARNA FACTORY RACING + 00H 21' 44''  
9 18 (AUS) DANIEL SANDERS RED BULL GASGAS FACTORY RACING + 00H 23' 40'' 00H 04' 00''
10 52 (AUT) MATTHIAS WALKNER RED BULL KTM FACTORY RACING + 00H 39' 49''  
11 15 (ESP) LORENZO SANTOLINO SHERCO FACTORY + 00H 41' 55''  
12 12 (CZE) MARTIN MICHEK ORION - MOTO RACING GROUP + 01H 17' 41''  
13 33 (ARG) FRANCO CAIMI HERO MOTOSPORTS TEAM RALLY + 01H 20' 37'' 00H 01' 00''
14 142 (SVK) STEFAN SVITKO SLOVNAFT RALLY TEAM + 01H 20' 44''  
15 68 (ESP) TOSHA SCHAREINA BAS WORLD KTM RACING TEAM + 01H 26' 37''  
16 17 (FRA) ROMAIN DUMONTIER TEAM DUMONTIER RACING + 01H 37' 08'' 00H 01' 00''
17 46 (ITA) PAOLO LUCCI BAS WORLD KTM RACING TEAM + 02H 08' 56''  
18 76 (FRA) JEANLOUP LEPAN NOMADE RACING + 03H 01' 56''  
19 111 (ZAF) MICHAEL DOCHERTY HT RALLY RAID HUSQVARNA RACING + 03H 04' 10'' 00H 15' 00''
20 114 (FRA) NEELS THERIC RS COMCEPT + 03H 07' 09''  

Ετικέτες

BSB - Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από τη διοργάνωση!

Αιτία της αγωγής του είναι το ατύχημα που τερμάτισε την καριέρα του στην πίστα του Snetterton το 2018
motomagBSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Ο Βρετανός θρύλος του BSB, Shane “Shakey” Byrne, μετά το ατύχημα που τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τους αγώνες, προχώρησε σε μήνυση της διοργανώτριας αρχής των BSB διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο ο λόγος του σοβαρού τραυματισμού του ήταν ότι δεν είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο Byrne, 47 ετών σήμερα, είχε πριν από 6 χρόνια, το 2018, ένα πολύ άσχημο ατύχημα στην πίστα του Snetterton. Η πτώση του ήρθε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Πρωταθλητής των Βρετανικών SBK -έχοντας συμμετάσχει και σε MotoGP & WorldSBK στην καριέρα του- να υποστεί πολλαπλά τραύματα στην σπονδυλική του στήλη, αφού χτύπησε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά που υπάρχουν στα εξωτερικά όρια της πίστας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια, που ο Byrne αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγωνιστική δράση, για να εργαστεί ως σχολιαστής σε αθλητικές εκπομπές στην τηλεόραση και στο youtube, ενώ παράλληλα έγινε και μάνατζερ του Bradley Ray.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, αρκετά χρόνια μετά το ατύχημά του, ο Βρετανός αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Motorsport Vision Racing, ιδιοκτήτρια της πίστας και υπεύθυνης για τη διεξαγωγή αγώνων εκεί, και απέναντι στο Motorcycle Circuit Racing Board of Control, τη διοργανώτρια αρχή του Βρετανικού Πρωταθλήματος SBK (BSB). Στην αναφορά του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να έχουν ληφθεί καλύτερα μέτρα προστασία στο γρήγορο κομμάτι, εκεί δηλαδή που έλαβε χώρα και το ατύχημά του.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Η νομική ομάδα του Byrne υποστηρίζει ότι μπροστά από τα λάστιχα, που χρησιμοποιούνται ως ανάχωμα πριν από τα τσιμεντένια στηθαία, θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί αεροφράχτες (“air fences”) -όπως βλέπουμε στην άνω φωτογραφία. Μιλάμε στην ουσία για ένα τμήμα σκληρού υφάσματος, το οποίο γεμίζει με αέρα, απορροφώντας μεγάλο μέρος των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά την κρούση. Η σωτήρια λειτουργία των “φουσκωτών φραχτών” έχει αποδειχθεί πολλές φορές στους υψηλότερου επιπέδου αγώνες, όπως τα MotoGP, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λάστιχα και τις αχυρόμπαλες, ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, καθώς οι φράχτες αυτοί λειτουργούν σαν μαξιλάρι. Η απουσία αυτών, σύμφωνα με τον Byrne και την νομική του ομάδα, ήταν που συντέλεσε στον τόσο σοβαρό τραυματισμό του Βρετανού. Όπως ισχυρίζονται, οι διοργανωτές απέτυχαν να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα τμήματα της πίστας.

Από τη μεριά τους οι εναγόμενοι, Motorsport Vision Racing και Motorcycle Circuit Racing Board of Control, δηλώνουν ότι το ατύχημα του Byrne δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ενώ οι τραυματισμοί του οφείλονται κυρίως στην ίδια την πτώση και όχι τα προστατευτικά. Σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν ακολουθήσει όλα τα μέτρα που απαιτεί το πρωτόκολλο, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό του Byrne -αν και σε τέτοιου είδους αγώνες πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος για το χειρότερο σενάριο, ώστε να το αποφύγεις. Η υπερασπιστική τους γραμμή κλείνει με την διαβεβαίωση ότι ακόμα και αν υπήρχαν σε εκείνο το σημείο στρώματα αέρα, δεν θα έπαιζαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, εξαιτίας της φύσης της σύγκρουσης.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, ο δικαστής Bruce Blair είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Byrne θα δικαιωθεί και αν θα πάρει τα χρήματα -ή μέρος αυτών- που ζητά. Η απόφασή του, ωστόσο, κρύβει και μία ακόμα συνθήκη, καθώς θα δημιουργήσει ιστορικό, ως προς το πώς αξιολογούνται και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δικαστική αυτή διαμάχη έρχεται να τονίσει τη συνεχιζόμενη κουβέντα στη Βρετανία, που έχει να κάνει με τις ευθύνες των διοργανωτών για την προστασία των αναβατών, αλλά και για το αν τα υπάρχοντα μέτρα ασφαλείας είναι επαρκή.

Η υπόθεση του Byrne έχει τραβήξει τα βλέμματα της μοτοσυκλετιστικής, και όχι μόνο, κοινότητας, πάνω της, αναδεικνύοντας τα ρίσκα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και πόσο σημαντική είναι η διαρκής εξέλιξη, όσον αφορά την ασφάλεια. Οι θαυμαστές του, αλλά και άλλοι αναβάτες έχουν δείξει την υποστήριξή τους στον Byrne, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ατυχήματα. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα SBK αποτελεί ένα από τα πιο προβεβλημένα Πρωταθλήματα στον κόσμο, όμως ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο επικίνδυνα, μετρώντας σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν άσχημο τραυματισμό αναβάτη ή ακόμη και θάνατο.

Ετικέτες