Ακύρωση αγώνα Enduro στην Κέρκυρα

AMOTOE: Το Σωματείο ΑΛΜΚΕ δεν μερίμνησε να λάβει έγκαιρα τις απαιτούμενες άδειες
Ακύρωση αγώνα enduro στην Κέρκυρα
Από το

motomag

18/4/2023

Ο προγραμματισμένος για τις 23 Απριλίου αγώνας Enduro στην Κέρκυρα ακυρώνεται, με την ΑΜΟΤΟΕ να επιβάλλει χρηματικό πρόστιμο 500 ευρώ στο σωματείο ΑΛΜΚΕ (Αθλητική Λέσχη Μοτοσυκλέτας Κέρκυρας), με την αιτιολογία πως δεν μερίμνησε έγκαιρα να λάβει τις απαιτούμενες άδειες. Το ποσό των 500 ευρώ θα διατεθεί σε 5 αθλητές στον επόμενο αγώνα μετά από κλήρωση. Ο ακυρωθείς αγώνας θα διοργανωθεί σε άλλο τόπο και χρόνο που θα ανακοινωθούν σύντομα.

Σημειώστε πως για την ακύρωση υπεύθυνη ήταν ονομαστική καταγγελία πολίτη σε περιφέρεια και δασαρχείο, όπου διαπιστώθηκε πως δεν είχε γίνει αίτημα για την απαραίτητη άδεια από το σωματείο ΑΛΜΚΕ. Οι άνθρωποι της ΑΛΜΚΕ αιτιολογήθηκαν για την καθυστέρηση, αναφέροντας πως λόγω των ημερών του Πάσχα οι υπηρεσίες υπολειτουργούσαν και το σωματείο δεν πρόλαβε να καταθέσει τα απαιτούμενα έγγραφα.

Μάλιστα ο πολίτης που έκανε την επώνυμη καταγγελία αναφέρεται δημοσίως με μαρκοσκελή ανάρτηση σε προσωπικό του λογαριασμόα στα κοινωνικά δίκτυα, υποστηρίζοντας πως ο αγώνας θα διεξαγόταν μεταξύ άλλων και σε λιθόκτιστα μονοπάτια που προστατεύονται από την UNESCO. 

Σε κάθε περίπτωση ο αγώνας ακυρώθηκε με την ΑΜΟΤΟΕ να υπόσχεται αναπλήρωση και μένει να δούμε αν τελικά η ΑΛΜΚΕ θα διοργανώσει μελλοντικά σε κάποια άλλη σεζόν, αγώνα Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro. Πρόσφατα διοργάνωσε τον πρώτο της αγώνα MX για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα, που με δεδομένο πως δεν είχε σχετική εμπειρία από αγώνα αυτού του διαμετρήματος τα προβλήματα ήταν λίγα και εγκαινίασε την έναρξη του MX για φέτος. Προφανώς και στο μέλλον δεν θα υπάρχει δικαιολογία ως προς την έγκαιρη κατάθεση των απαραίτητων εγγράφων στο Δασαρχείο και στις υπεύθυνες αρχές, όπως επίσης και την επιλογή εγκεκριμένων διαδρομών για τις οποίες δεν θα υπάρχει νομικό κόλλημα. Υπενθυμίζουμε πως στην Ελλάδα στους αγώνες enduro της ΑΜΟΤΟΕ είναι υποχρεωτικά τα οικολογικά ελαστικά με έγκριση FIM (τακούνι έως 13 mm) που δεν σκάβουν / καταστρέφουν το έδαφος στον ίδιο βαθμό με τα μη εγκεκριμένα ελαστικά Enduro ή Motocross με ψηλότερα τακούνια. Αυτό δεν είναι απαραίτητο πως συμβαίνει σε αυτόνομες ομάδες ή μοναχικούς αναβάτες που κάνουν την βόλτα τους στα βουνά.

Στην Ελλάδα απολαμβάνουμε μία αξιοζήλευτη ελευθερία για τους υπόλοιπους λαούς της Ευρώπης, να κινούμαστε ελεύθερα στα βουνά μας, εκτός φυσικά των περιοχών που αυτό απαγορεύεται ρητά. Η ελευθερία αυτή πρέπει να σημαίνει πρωτίστως ευθύνη για την διατήρηση του τόπου και μετά δικαίωμα. Ευτυχώς η συνολική εικόνα του Enduro ανά την επικράτεια είναι προς αυτή την κατεύθυνση και τα παραδείγματα άπειρα, από τους αναβάτες που έχουν προλάβει την -εκ των υστέρων- αποδεδειγμένη αποτέφρωση του δάσους σβήνοντας φωτιές, μέχρι τις δράσεις που έχουν αναλάβει για την προστασία των περιοχών στις οποίες κινούνται. Αυτή είναι η συνολική εικόνα, καθώς υπάρχουν και αρνητικά παραδείγματα. Όσο η ελευθερία αυτή θα συνεχίζει να είναι συνυφασμένη πρώτα με την ευθύνη κι έπειτα με το δικαίωμα, η σημερινή πραγματικότητα δεν θα πρέπει να αλλάξει. Στην γειτονική Ιταλία έφτασαν να απαγορεύουν ακόμη και το ποδήλατο, όχι μόνο τις enduro μοτοσυκλέτες. Την στιγμή μάλιστα που εκεί οι αγώνες τόσο του Enduro όσο και των Rally είναι τεράστιες διοργανώσεις και βρίσκουν τον τρόπο και άδεια να πάρουν και με την τοπική κοινωνία να συνυπάρξουν, ξεκινώντας από την ατομική πρωτοβουλία και καταλήγοντας όμως στην αμεσότητα των αρχών, στην ετοιμότητά τους και στο γεγονός πως το νομικό πλαίσιο είναι σαφές. Επίσης εκεί οι αγώνες, συγκεκριμένα, δεν ξυπνούν τα πάθη.

Η λέξη αγώνας πάντα ξυπνά και ξυπνούσε την ένσταση, όχι πως κακώς υπάρχει στην συγκεκριμένη περίπτωση, θα πρέπει όμως να γίνει σαφές στον αναγνώστη που δεν έχει την πλήρη εικόνα, πως τα δασαρχεία σπάνια γνωρίζουν από αγώνες ή από Enduro μοτοσυκλέτες και άλλοτε οι τοπικές λέσχες έχουν εύκολο έργο, κι άλλοτε εξαιρετικά δύσκολο προσπαθώντας να μαζέψουν ένα σωρό έγγραφα. Η επικοινωνία με τις δημόσιες υπηρεσίες άλλωστε δεν είναι καθόλου εγγυημένη, υπάρχουν φορές που είναι άμεση και φορές που καθυστερούν υπερβολικά. Σε κάθε περίπτωση οι αγώνες Enduro διοργανώνονται από ντόπιους που τουλάχιστον αγαπούν τον τόπο τους. Με σωστή σχεδίαση, αποφεύγοντας προστατευόμενες περιοχές και έγκαιρες κινήσεις, όλες οι αθλητικές διοργανώσεις έχουν, και οφείλουν να έχουν, την θέση τους. Ας είναι το παράδειγμα για την επόμενη φορά.

Ετικέτες

FIM Hard Enduro 2024 - O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

Από την πρώτη ημέρα μέχρι και την τελευταία του αγώνα ο Lettenbichler δεν υποχώρησε από την πρώτη θέση της κατάταξης
motomag FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

13/5/2024

Το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro της FIM το οποίο περιλαμβάνει επτά γύρους, έκανε έναρξη με αγώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Οι οργανωτές είχαν σχεδιάσει ένα διαφορετικό αγώνα ο οποίος περιλάμβανε τρεις ημέρες αγωνιστικής δράσης. Την πρώτη ημέρα -Παρασκευή- οι συμμετέχοντες ξεκίνησαν με μία σύντομη διαδρομή στην Walters Arena -στη συγκεκριμένη διαδρομή έχουν αγωνιστεί και οι οδηγοί του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ- με τον Lettenbichler της KTM (Πρωταθλητή 2022-2023) να είναι ταχύτερος από τους Jonny Walker (Beta) και Alfredo Gomez (Rieju).

Στον Πρόλογο του Σαββάτου οι αναβάτες είχαν να αντιμετωπίσουν μία διαδρομή 10 χιλιομέτρων, τα αποτελέσματα της οποίας θα καθόριζαν τη σειρά εκκίνησης για τον κύριο αγώνα της Κυριακής. Ο Lettenbichler ερχόμενος με φόρα από την επίδοση της Παρασκευής έκανε τη διαδρομή να δείχνει παιχνίδι καθώς ήταν ο ταχύτερος όλων, κάτι που του έδωσε την pole position.

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

Η τρίτη ημέρα του αγώνα ήταν διαφορετική όσον αφορά τον καιρό. Οι θερμοκρασίες ανέβηκαν, με τους συμμετέχοντες να έχουν να αντιμετωπίσουν και τη ζέστη η οποία ήταν ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας για τους αγωνιζόμενους. Η διαδρομή της Κυριακής περιλάμβανε τρεις γύρους των 16 χιλιομέτρων μέσα από κροκάλες, δέντρα και ότι άλλο μπορεί κανείς να φανταστεί. Ταχύτερος για ακόμη μία ημέρα ήταν ο Lettenbichler με το KTM 300 EXC. O αναβάτης της ΚΤΜ πίεσε από τον πρώτο γύρο ώστε να δημιουργήσει μία διαφορά ασφαλείας από τους υπόλοιπους αναβάτες που βρισκόταν στο κατόπι του.

Μπαίνοντας στον δεύτερο γύρο ο Lettenbichler μείωσε τον ρυθμό του με αποτέλεσμα ο Teodor Kabakchiev (Sherco), ο οποίος έκανε την αντεπίθεση του να μειώσει τη διαφορά από τον Lettenbichler. Ο αναβάτης της ΚΤΜ στον τελευταίο γύρο του αγώνα θέλοντας να εξασφαλίσει την πρώτη θέση και τη νίκη στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος, ανέβασε τον ρυθμό του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να πάρει την καρό σημαία πρώτος έχοντας διαφορά από τον Kabakchiev τρία λεπτά. Το βάθρο στο Valleys Hard Enduro συμπλήρωσε ο Mario Roman (Sherco).

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro

O Manuel Lettenbichler ανέφερε μετά τη νίκη του: "Δεν ήταν εύκολος αγώνας! Ο ρυθμός ήταν πολύ γρήγορος, ειδικά στον πρώτο γύρο, αλλά ήξερα ότι έπρεπε να μείνω μπροστά για να ελέγξω τον αγώνα. Κατάφερα να δημιουργήσω μια μικρή διαφορά και έτσι από εκεί και πέρα μπόρεσα να χαλαρώσω λίγο και να διατηρήσω έναν καλό, σταθερό ρυθμό. Στον τελευταίο γύρο, ο Teo Kabakchiev (Beta) πίεζε και έτσι έπρεπε να αυξήσω λίγο τον ρυθμό μου. Στο τέλος τα έδωσα όλα για να σιγουρευτώ ότι θα κερδίσω”.

FIM Hard Enduro Championship 2024 – O Manuel Lettenbichler κερδίζει με ΚΤΜ το Valleys Hard Enduro
Ετικέτες