Δυστύχημα στο Isle of Man TT: Σκοτώθηκε αναβάτης της Tyco BMW

Νεκρός ο Dan Kneen
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/5/2018

Ένας από τους πιο έμπειρους αναβάτες του IOMTT, ο Dan Kneen, ντόπιος με Manx καταγωγή από την κωμόπολη Onchan του νησιού, σκοτώθηκε όταν έχασε τον έλεγχο στο τελείωμα της βορεινής διαδρομής έξω από την πόλη Churchtown. Ένα από τα πιο γρήγορα κομμάτια του Isle of Man και ταυτόχρονα ένα από τα αγαπημένα του Dan, σύμφωνα με τον αδερφό του Dave – Μία τραγική φιγούρα αυτή την στιγμή καθώς είναι ένας από τους διαπιστευμένους φωτογράφους του IOMTT… Πρόκειται για μία πολύ ανοικτή δεξιά στροφή περίπου 800 μέτρα πριν την είσοδο στην πόλη Ramsey με την χαρακτηριστική κλειστή στροφή.

Ο τριαντάχρονος Kneen κατέληξε επιτόπου με την κόκκινη σημαία να βγαίνει άμεσα και τις δοκιμές να ακυρώνονται λίγα λεπτά αργότερα, καθώς συνέβη και δεύτερο ατύχημα.

Βοηθητικό όχημα που έσπευσε στο σημείο για το πρώτο ατύχημα, συγκρούστηκε με άλλο αναβάτη ο οποίος μεταφέρθηκε άμεσα με ελικόπτερο στο νοσοκομείο όπου και παραμένει εκτός κινδύνου για την ζωή του.

Ανάμεσα στα οχήματα που έσπευσαν στο σημείο ήταν και της πυροσβεστικής υπηρεσίας καθώς εκτός από την μοτοσυκλέτα, καιγόντουσαν και παρακείμενα δέντρα.

Ο Dan Kneen με BMW S1000RR στο περσινό (2017) IOMTT - On Board

Ο Dan Richard Kneen ήταν δημοφιλής στο IOMTT καθώς η ευχάριστη προσωπικότητά του, όπως τον περιγράφουν οι υπόλοιποι αναβάτες, δεν περνούσε ποτέ απαρατήρητη και ήταν από τους αγωνιζόμενους που όλοι χαιρετούσαν εγκάρδια.

Ο Philip Neill, manager της Tyco BMW προχώρησε σε μία γρήγορη δήλωση: «Είμαστε μουδιασμένοι από το γεγονός αυτή την στιγμή. Ο Dan έγινε γρήγορα κομμάτι της ομάδας μας, έχοντας στόχο ακόμα και μία νίκη φέτος! Με καλύτερο προσωπικό χρόνο μόλις το προηγούμενο βράδυ και έναν ρυθμό άκρως ανταγωνιστικό, απέδειξε ότι μπορούσε να βρίσκεται μπροστά στις προγνώσεις. Οι σκέψεις μας όμως δεν θα είναι από εδώ και πέρα για τους αγώνες, αλλά για την οικογένεια του Dan και τους φίλους του. Ήταν πολύ δημοφιλής και σκληρά εργαζόμενος που αγαπούσε ιδιαίτερα τους αγώνες και θα λείψει σε όλους μας, κάθε έναν συνεργάτης της TAS Racing»

Η οργάνωση του αγώνα προχώρησε επίσης στην παρακάτω ανακοίνωση: «Με λύπη επιβεβαιώνουμε πως ο Dan Kneen, 30 ετών από το Onchan του Isle of Man, έχασε την ζωή του, συνέπεια του τραυματισμού του κατά την πτώση του στις χρονομετρημένες δοκιμές της κατηγορίας Superbike».

Πέρσι ο Kneen είχε ανέβει στο βάθρο της Superstock κατηγορίας τρέχοντας για πρώτη φορά με BMW, πριν υπογράψει φέτος με την Tyco. Το 2011 αγωνίστηκε με Kawasaki ZX-10R στο βρετανικό πρωτάθλημα superbike στην κατηγορία EVO παίρνοντας βαθμούς σε 8 αγώνες, παρόλο που έχασε σχεδόν τη μισή σεζόν εξαιτίας τραυματισμού. Σημείο αναφοράς στην καριέρα του ήταν το 2008 που για πρώτη φορά έτρεξε στο Manx Grand Prix και κέρδισε σε τρεις κατηγορίες ταυτόχρονα, ο πρώτος αναβάτης που κατάφερε κάτι αντίστοιχο. Φέτος πήρε την έκτη θέση στον αγώνα North West 200 που είναι ο ιρλανδικός προπομπός του IOMTT, την καλύτερη θέση που είχε ποτέ και που περιορίστηκε εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων. Πριν χάσει την ζωή του είχε κάνει τον καλύτερό του χρόνο στην διαδρομή του IOMTT.

Πέρσι με την BMW Motorrad UK:

 

Ετικέτες

BSB - Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από τη διοργάνωση!

Αιτία της αγωγής του είναι το ατύχημα που τερμάτισε την καριέρα του στην πίστα του Snetterton το 2018
motomagBSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Ο Βρετανός θρύλος του BSB, Shane “Shakey” Byrne, μετά το ατύχημα που τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τους αγώνες, προχώρησε σε μήνυση της διοργανώτριας αρχής των BSB διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο ο λόγος του σοβαρού τραυματισμού του ήταν ότι δεν είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο Byrne, 47 ετών σήμερα, είχε πριν από 6 χρόνια, το 2018, ένα πολύ άσχημο ατύχημα στην πίστα του Snetterton. Η πτώση του ήρθε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Πρωταθλητής των Βρετανικών SBK -έχοντας συμμετάσχει και σε MotoGP & WorldSBK στην καριέρα του- να υποστεί πολλαπλά τραύματα στην σπονδυλική του στήλη, αφού χτύπησε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά που υπάρχουν στα εξωτερικά όρια της πίστας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια, που ο Byrne αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγωνιστική δράση, για να εργαστεί ως σχολιαστής σε αθλητικές εκπομπές στην τηλεόραση και στο youtube, ενώ παράλληλα έγινε και μάνατζερ του Bradley Ray.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, αρκετά χρόνια μετά το ατύχημά του, ο Βρετανός αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Motorsport Vision Racing, ιδιοκτήτρια της πίστας και υπεύθυνης για τη διεξαγωγή αγώνων εκεί, και απέναντι στο Motorcycle Circuit Racing Board of Control, τη διοργανώτρια αρχή του Βρετανικού Πρωταθλήματος SBK (BSB). Στην αναφορά του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να έχουν ληφθεί καλύτερα μέτρα προστασία στο γρήγορο κομμάτι, εκεί δηλαδή που έλαβε χώρα και το ατύχημά του.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Η νομική ομάδα του Byrne υποστηρίζει ότι μπροστά από τα λάστιχα, που χρησιμοποιούνται ως ανάχωμα πριν από τα τσιμεντένια στηθαία, θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί αεροφράχτες (“air fences”) -όπως βλέπουμε στην άνω φωτογραφία. Μιλάμε στην ουσία για ένα τμήμα σκληρού υφάσματος, το οποίο γεμίζει με αέρα, απορροφώντας μεγάλο μέρος των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά την κρούση. Η σωτήρια λειτουργία των “φουσκωτών φραχτών” έχει αποδειχθεί πολλές φορές στους υψηλότερου επιπέδου αγώνες, όπως τα MotoGP, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λάστιχα και τις αχυρόμπαλες, ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, καθώς οι φράχτες αυτοί λειτουργούν σαν μαξιλάρι. Η απουσία αυτών, σύμφωνα με τον Byrne και την νομική του ομάδα, ήταν που συντέλεσε στον τόσο σοβαρό τραυματισμό του Βρετανού. Όπως ισχυρίζονται, οι διοργανωτές απέτυχαν να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα τμήματα της πίστας.

Από τη μεριά τους οι εναγόμενοι, Motorsport Vision Racing και Motorcycle Circuit Racing Board of Control, δηλώνουν ότι το ατύχημα του Byrne δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ενώ οι τραυματισμοί του οφείλονται κυρίως στην ίδια την πτώση και όχι τα προστατευτικά. Σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν ακολουθήσει όλα τα μέτρα που απαιτεί το πρωτόκολλο, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό του Byrne -αν και σε τέτοιου είδους αγώνες πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος για το χειρότερο σενάριο, ώστε να το αποφύγεις. Η υπερασπιστική τους γραμμή κλείνει με την διαβεβαίωση ότι ακόμα και αν υπήρχαν σε εκείνο το σημείο στρώματα αέρα, δεν θα έπαιζαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, εξαιτίας της φύσης της σύγκρουσης.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, ο δικαστής Bruce Blair είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Byrne θα δικαιωθεί και αν θα πάρει τα χρήματα -ή μέρος αυτών- που ζητά. Η απόφασή του, ωστόσο, κρύβει και μία ακόμα συνθήκη, καθώς θα δημιουργήσει ιστορικό, ως προς το πώς αξιολογούνται και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δικαστική αυτή διαμάχη έρχεται να τονίσει τη συνεχιζόμενη κουβέντα στη Βρετανία, που έχει να κάνει με τις ευθύνες των διοργανωτών για την προστασία των αναβατών, αλλά και για το αν τα υπάρχοντα μέτρα ασφαλείας είναι επαρκή.

Η υπόθεση του Byrne έχει τραβήξει τα βλέμματα της μοτοσυκλετιστικής, και όχι μόνο, κοινότητας, πάνω της, αναδεικνύοντας τα ρίσκα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και πόσο σημαντική είναι η διαρκής εξέλιξη, όσον αφορά την ασφάλεια. Οι θαυμαστές του, αλλά και άλλοι αναβάτες έχουν δείξει την υποστήριξή τους στον Byrne, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ατυχήματα. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα SBK αποτελεί ένα από τα πιο προβεβλημένα Πρωταθλήματα στον κόσμο, όμως ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο επικίνδυνα, μετρώντας σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν άσχημο τραυματισμό αναβάτη ή ακόμη και θάνατο.

Ετικέτες