IOM TT 2019: Επιστρέφει στους αγώνες ο Michael Dunlop!

Είχε σταματήσει μετά τον θάνατο του αδερφού του
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/1/2019

Ο Michael Dunlop ανακοίνωσε πως επιστρέφει στην αγωνιστική δράση κάτι που είχε αφήσει μακρινό ενδεχόμενο μετά τον θάνατο του μεγαλύτερου αδερφού του, William πέρσι το καλοκαίρι. Μέρος της δυναστείας των Dunlop, ο Michael είναι πρακτικά ο τελευταίος επιζών της θρυλικής οικογένειας που κανείς μετά τον Joey Dunlop που έβαλε το αγωνιστικό σαράκι, δεν έφτασε στα γεράματα… Ο William σκοτώθηκε πέρσι το καλοκαίρι σε αγώνες δρόμου στην Ιρλανδία, μόλις δυο μήνες από τότε που συμπληρώθηκε μία δεκαετία από τον θάνατο του πατέρα Robert, επίσης σε αγώνα δρόμου στην Ιρλανδία! Ο Robert ήταν ο μικρότερος αδερφός του Joey Dunlop που έχασε την ζωή του το καλοκαίρι του 2000 στην Εσθονία, αγωνιζόμενος υπό βροχή στην κατηγορία των 125, έχοντας ήδη κερδίσει τα εξακόσια και τα εφτάμησι.

Τραγική είδηση: Σκοτώθηκε ο William Dunlop! Αδερφός του Michael που κυριαρχεί στο Isle of Man!

Ο Michael είχε αποσυρθεί από τους αγώνες και τις προπονήσεις με τον θάνατο του William, αφήνοντας αναπάντητη έως τώρα, κάθε ερώτηση για το αν θα επιστρέψει στο IOM TT. Ταυτόχρονα όμως, η TYCO BMW, η ομάδα που επίσης έχασε τον William αρνούταν να βρει αντικαταστάτη περιμένοντας τον Michael να πάρει την απόφασή του. Ο Michael από την άλλη ήθελε να είναι κοντά στην οικογένεια του αδερφού του, καθώς η σύζυγος του William ήταν σε προχωρημένη εγκυμοσύνη όταν εκείνος σκοτώθηκε, περιμένοντας το δεύτερο παιδί τους.

Ο Michael αισθάνθηκε την ανάγκη να είναι κοντά στα ανίψια του, και όπως είπε σε συζήτηση στις αρχές του έτους, να ζήσει μαζί τους και να προετοιμαστεί για να τους εξηγήσει στο μέλλον την τραγική ιστορία της οικογένειας και το πάθος για τους αγώνες δρόμου που έχουν οι Dunlop παρά τον τεράστιο φόρο αίματος που έχουν πληρώσει…

Προς το παρόν δεν είχε ούτε μία στιγμή με την νέα BMW, αλλά θέλησε να πει δύο λόγια για την νέα μοτοσυκλέτα, θεωρώντας πως υπάρχουν μονάχα βελτιώσεις σε ένα πακέτο που κρατήθηκαν όλα τα καλά σημεία, οπότε η προσαρμογή θα είναι εύκολη, παράλληλα η εμπειρία που υπάρχει ήδη με την ομάδα βοηθά στο να κερδίσουν περισσότερα στον χρόνο που απομένει…

Και κάτι τελευταίο. Οι φωνές για να σταματήσει να αγωνίζεται ο Michael ακούστηκαν δυνατά πέρσι το καλοκαίρι, αμέσως μετά τον θάνατο του αδερφού του, όχι όμως από κοντινούς του ανθρώπους, αλλά από τυχαία σχόλια στα social media και σε δημοσιεύματα.

Μιλώντας όλοι αυτοί για έναν άνθρωπο που είδε τον πατέρα του να σκοτώνεται, κι αμέσως μετά καβάλησε την μοτοσυκλέτα και αγωνίστηκε περνώντας τέρμα γκάζι την ίδια στροφή που του πήρε τον πατέρα, για κάθε έναν γύρο! Μιλώντας για έναν άνθρωπο που ο αδερφός του William, λίγο καιρό πριν σκοτωθεί, είπε πως ήταν η αφοσίωση του Michael που τον κρατούσε στους αγώνες, και αυτό το πάθος που ήταν τόσο μεγάλο ώστε να παρασύρει και τον ίδιο… Αν η μοίρα των Dunlop είναι να ξεκληριστούν όλοι στους αγώνες δρόμου, τότε αυτή δυστυχώς δεν θα αλλάξει ζητώντας από τον Michael να τους εγκαταλείψει. Χρειάζεται κάτι άλλο.

Αρκετός κόσμος θεώρησε πως η διακοπή για να θρηνήσει τον αδερφό του θα ήταν μόνιμη, αλλά τελικά αποδείχτηκε πως αυτό ακριβώς το πάθος που έχει καταστήσει τον Michael κυρίαρχο του TT, θα τον έφερνε πίσω…

Ετικέτες

BSB - Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από τη διοργάνωση!

Αιτία της αγωγής του είναι το ατύχημα που τερμάτισε την καριέρα του στην πίστα του Snetterton το 2018
motomagBSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Ο Βρετανός θρύλος του BSB, Shane “Shakey” Byrne, μετά το ατύχημα που τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τους αγώνες, προχώρησε σε μήνυση της διοργανώτριας αρχής των BSB διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο ο λόγος του σοβαρού τραυματισμού του ήταν ότι δεν είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο Byrne, 47 ετών σήμερα, είχε πριν από 6 χρόνια, το 2018, ένα πολύ άσχημο ατύχημα στην πίστα του Snetterton. Η πτώση του ήρθε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Πρωταθλητής των Βρετανικών SBK -έχοντας συμμετάσχει και σε MotoGP & WorldSBK στην καριέρα του- να υποστεί πολλαπλά τραύματα στην σπονδυλική του στήλη, αφού χτύπησε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά που υπάρχουν στα εξωτερικά όρια της πίστας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια, που ο Byrne αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγωνιστική δράση, για να εργαστεί ως σχολιαστής σε αθλητικές εκπομπές στην τηλεόραση και στο youtube, ενώ παράλληλα έγινε και μάνατζερ του Bradley Ray.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, αρκετά χρόνια μετά το ατύχημά του, ο Βρετανός αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Motorsport Vision Racing, ιδιοκτήτρια της πίστας και υπεύθυνης για τη διεξαγωγή αγώνων εκεί, και απέναντι στο Motorcycle Circuit Racing Board of Control, τη διοργανώτρια αρχή του Βρετανικού Πρωταθλήματος SBK (BSB). Στην αναφορά του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να έχουν ληφθεί καλύτερα μέτρα προστασία στο γρήγορο κομμάτι, εκεί δηλαδή που έλαβε χώρα και το ατύχημά του.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Η νομική ομάδα του Byrne υποστηρίζει ότι μπροστά από τα λάστιχα, που χρησιμοποιούνται ως ανάχωμα πριν από τα τσιμεντένια στηθαία, θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί αεροφράχτες (“air fences”) -όπως βλέπουμε στην άνω φωτογραφία. Μιλάμε στην ουσία για ένα τμήμα σκληρού υφάσματος, το οποίο γεμίζει με αέρα, απορροφώντας μεγάλο μέρος των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά την κρούση. Η σωτήρια λειτουργία των “φουσκωτών φραχτών” έχει αποδειχθεί πολλές φορές στους υψηλότερου επιπέδου αγώνες, όπως τα MotoGP, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λάστιχα και τις αχυρόμπαλες, ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, καθώς οι φράχτες αυτοί λειτουργούν σαν μαξιλάρι. Η απουσία αυτών, σύμφωνα με τον Byrne και την νομική του ομάδα, ήταν που συντέλεσε στον τόσο σοβαρό τραυματισμό του Βρετανού. Όπως ισχυρίζονται, οι διοργανωτές απέτυχαν να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα τμήματα της πίστας.

Από τη μεριά τους οι εναγόμενοι, Motorsport Vision Racing και Motorcycle Circuit Racing Board of Control, δηλώνουν ότι το ατύχημα του Byrne δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ενώ οι τραυματισμοί του οφείλονται κυρίως στην ίδια την πτώση και όχι τα προστατευτικά. Σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν ακολουθήσει όλα τα μέτρα που απαιτεί το πρωτόκολλο, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό του Byrne -αν και σε τέτοιου είδους αγώνες πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος για το χειρότερο σενάριο, ώστε να το αποφύγεις. Η υπερασπιστική τους γραμμή κλείνει με την διαβεβαίωση ότι ακόμα και αν υπήρχαν σε εκείνο το σημείο στρώματα αέρα, δεν θα έπαιζαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, εξαιτίας της φύσης της σύγκρουσης.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, ο δικαστής Bruce Blair είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Byrne θα δικαιωθεί και αν θα πάρει τα χρήματα -ή μέρος αυτών- που ζητά. Η απόφασή του, ωστόσο, κρύβει και μία ακόμα συνθήκη, καθώς θα δημιουργήσει ιστορικό, ως προς το πώς αξιολογούνται και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δικαστική αυτή διαμάχη έρχεται να τονίσει τη συνεχιζόμενη κουβέντα στη Βρετανία, που έχει να κάνει με τις ευθύνες των διοργανωτών για την προστασία των αναβατών, αλλά και για το αν τα υπάρχοντα μέτρα ασφαλείας είναι επαρκή.

Η υπόθεση του Byrne έχει τραβήξει τα βλέμματα της μοτοσυκλετιστικής, και όχι μόνο, κοινότητας, πάνω της, αναδεικνύοντας τα ρίσκα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και πόσο σημαντική είναι η διαρκής εξέλιξη, όσον αφορά την ασφάλεια. Οι θαυμαστές του, αλλά και άλλοι αναβάτες έχουν δείξει την υποστήριξή τους στον Byrne, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ατυχήματα. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα SBK αποτελεί ένα από τα πιο προβεβλημένα Πρωταθλήματα στον κόσμο, όμως ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο επικίνδυνα, μετρώντας σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν άσχημο τραυματισμό αναβάτη ή ακόμη και θάνατο.

Ετικέτες