Makis Rees-Stavros - Με ελληνική καταγωγή, συμμετέχει στο Dakar 2023

Ντεμπούτο στον αγώνα, στην δυσκολότερη κατηγορία Original by MOTUL
Maki Rees-Stavros
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

11/1/2023

Ο αγωνιζόμενος μοτοσυκλέτας του Rally Dakar 2023 Maki Rees-Savros συμμετέχει με τις σημαίες της Ελλάδας και της Ουαλίας στο ρεζερβουάρ της KTM του, καθώς μεγάλωσε μεν στη Βρετανία, έχει όμως και ελληνική καταγωγή. Ο Makis (Μάκης για εμάς) κάνει το ντεμπούτο του στο Dakar, και μάλιστα στην πιο δύσκολη κατηγορία Original by Motul, χωρίς μηχανική υποστήριξη. Μιλήσαμε μαζί του μέσω διαδικτύου, παρακολουθούμε την πορεία του στον αγώνα, και αναμένουμε να τερματίσει για να μας δώσει λεπτομερή καταγραφή της εμπειρίας του μέσα από μια μοναδική συνέντευξη.

Ο Makis Rees-Stavros είναι μηχανικός πολεμικών αεροσκαφών (και γενικός έμπειρος μηχανικός, ώστε να μπορεί να κάνει ο ίδιος ότι μηχανικές εργασίες απαιτεί η μοτοσυκλέτα του στην Original by Motul), ενώ είναι σαφώς αθλητικός τύπος όπως μπορεί κανείς εύκολα να δει από τις φωτογραφίες του προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάνει snowboard, αναρρίχηση, paddleboard, θαλάσσια σπορ, τρέξιμο, κ.α.

Ο 30χρονος Ελληνό-Ουαλός είναι παντρεμένος με την fitness instructor Vanessa Cross, και πατέρας ενός παιδιού, ενώ ξεκίνησε την ενασχόληση του με τους αγώνες μοτοσυκλέτας αρχικά από τον χώρο του Trial αλλά και του Enduro, για να περάσει κατόπιν στα Rally-Raid. Εκεί συμμετείχε σε αγώνες όπως το Abu Dhabi Desert Challenge, ενώ μέσα στο 2022 πήρε την τρίτη θέση στο ράλι Qatar International Baja, και κατόπιν πήρε μία ακόμη τρίτη θέση στο Dubai Baja.

Makis Rees-Stavros

Είναι ένας από τους τρεις Βρετανούς αναβάτες μοτοσυκλέτας που λαμβάνουν μέρος στο Dakar 2023 (οι άλλοι δύο είναι ο Sam Sunderland που εγκατέλειψε νωρίς, και ο νικητής του IOMTT James Hillier), και ο μοναδικός αναβάτης με ελληνική καταγωγή.

Μην ξεχνάμε πως οι Έλληνες αναβάτες μοτοσυκλέτας έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο Dakar, με τελευταία συμμετοχή εκείνη του Βασίλη Μπούδρου πέρυσι -η πρώτη ελληνική συμμετοχή μετά από σχεδόν δυο δεκαετίες-, με τερματισμό στην 70η θέση γενικής.

Makis Rees-Stavros

Λίγο πριν την έναρξη του Dakar, ο Makis μίλησε στη διοργάνωση του Dakar για τις ανάγκες δημιουργίας του προφίλ του στην ιστοσελίδα του αγώνα, λέγοντας μεταξύ άλλων τα εξής: “Θυμάμαι να παρακολουθώ στην τηλεόραση το Dakar όταν ήμουν μικρός, αλλά ποτέ δεν είχα σκεφτεί πως θα μπορούσα να συμμετάσχω κι εγώ στον αγώνα. Αντίθετα ασχολήθηκα αρχικά με το Trial, ενώ κατόπιν συνέχισα με το Enduro, όμως βαριόμουν να περιμένω πίσω από τους άλλους αγωνιζόμενους σε μονοπάτια, μισούσα το “μποτιλιάρισμα”, κι έτσι μετακόμισα στους αγώνες Rally. Η προσπάθεια μου για συμμετοχή στο Dakar ξεκίνησε σοβαρά από το 2021, όμως βρισκόταν στη σκέψη μου και στα χαρτιά για τα προηγούμενα εφτά χρόνια, με όλους τους απαιτούμενους αγώνες και την εκπαίδευση που έπρεπε να κάνω. Θεωρώ πως η Original by Motul είναι η μοναδική κατηγορία που αξίζει να συμμετάσχει κανείς! Ανυπομονώ να βρεθώ στον αγώνα, να ζήσω στο Bivouac και να δω τη χώρα. Αυτό που με ανησυχεί περισσότερο είναι οι μηχανικές βλάβες ή οι πτώσεις νωρίς στον αγώνα. Προτεραιότητα μου είναι ο τερματισμός. Ξέρω πως έχω τον ρυθμό για έναν καλό τερματισμό στην κατηγορία malle-moto, αλλά οι μεταβλητές της εξίσωσης είναι πολλές αυτές τις 14 ημέρες του ράλι. Κλειδί νομίζω σε μια καλή επίδοση είναι η σταθερότητα και η αποφυγή των ποινών. Καθώς τα τελευταία χρόνια ζω στο Abu Dhabi, νομίζω πως έχω ένα πλεονέκτημα όσον αφορά στην οδήγηση σε αμμόλοφους, αν και πολλοί από τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους έρχονται τακτικά στη χώρα για προπόνηση.”

Makis Rees-Stavros

Στα μισά του αγώνα, ο Makis βρισκόταν στην 6η θέση της Original by Motul, 5 ώρες και 13 λεπτά πίσω από τον πρώτο Charan Moore, ενώ παράλληλα βρισκόταν στην 56η θέση γενικής -εξαιρετική επίδοση για ντεμπούτο και μάλιστα στη malle-moto!

Την 9η ημέρα, ο Makis βρισκόταν στην 58η θέση, ενώ μέχρι στιγμή στην 10η ημέρα του αγώνα (που διεξάγεται αυτή τη στιγμή) έχει ανέβει στην πολύ καλή 46η θέση γενικής!

Makis Rees-Stavros

Καθώς ο Makis δεν έχει χρόνο να ασχοληθεί με τη δημοσιοποίηση της προσπάθειας του, έχει ανεβάσει ελάχιστες φωτογραφίες και updates στα social media, με τελευταία ανάρτηση στο instagram την ημέρα ξεκούρασης μετά το πρώτο μισό του αγώνα όπου ανέφερε πως είχε δύο πτώσεις μέχρι τότε, και 72 ώρες λειτουργίας στη μοτοσυκλέτα του. “Ο χρόνος μου μοιράζεται ανάμεσα στη συντήρηση και την επισκευή της μοτοσυκλέτας και της φυσιοθεραπείας.”

Οι χορηγοί του Makis Rees-Stavros και της ομάδας του (ομάδα ενός, με το όνομα του - Stavros Team) είναι η αγαθοεργία REME, η RNS Electronics, η WOW Hydrate και η LedlenserGCC.

Makis Rees-Stavros

Καλή επιτυχία Makis Rees-Stavros, και αναμένουμε να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες από την εμπειρία σου στο τέλος του αγώνα!

Ακολουθήστε τον Makis Rees-Stavros στη σελίδα του στο instagram, ΕΔΩ.

Ετικέτες

BSB - Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από τη διοργάνωση!

Αιτία της αγωγής του είναι το ατύχημα που τερμάτισε την καριέρα του στην πίστα του Snetterton το 2018
motomagBSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Ο Βρετανός θρύλος του BSB, Shane “Shakey” Byrne, μετά το ατύχημα που τον ανάγκασε να αποσυρθεί από τους αγώνες, προχώρησε σε μήνυση της διοργανώτριας αρχής των BSB διεκδικώντας αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου λιρών, καθώς σύμφωνα με τον ίδιο ο λόγος του σοβαρού τραυματισμού του ήταν ότι δεν είχαν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

Ο Byrne, 47 ετών σήμερα, είχε πριν από 6 χρόνια, το 2018, ένα πολύ άσχημο ατύχημα στην πίστα του Snetterton. Η πτώση του ήρθε κατά την διάρκεια των δοκιμαστικών, με αποτέλεσμα ο έξι φορές Πρωταθλητής των Βρετανικών SBK -έχοντας συμμετάσχει και σε MotoGP & WorldSBK στην καριέρα του- να υποστεί πολλαπλά τραύματα στην σπονδυλική του στήλη, αφού χτύπησε πάνω στα προστατευτικά ελαστικά που υπάρχουν στα εξωτερικά όρια της πίστας. Η σφοδρότητα της σύγκρουσης ήταν τέτοια, που ο Byrne αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την αγωνιστική δράση, για να εργαστεί ως σχολιαστής σε αθλητικές εκπομπές στην τηλεόραση και στο youtube, ενώ παράλληλα έγινε και μάνατζερ του Bradley Ray.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, αρκετά χρόνια μετά το ατύχημά του, ο Βρετανός αποφάσισε να προχωρήσει σε αγωγή εναντίον της Motorsport Vision Racing, ιδιοκτήτρια της πίστας και υπεύθυνης για τη διεξαγωγή αγώνων εκεί, και απέναντι στο Motorcycle Circuit Racing Board of Control, τη διοργανώτρια αρχή του Βρετανικού Πρωταθλήματος SBK (BSB). Στην αναφορά του υποστηρίζει ότι θα έπρεπε να έχουν ληφθεί καλύτερα μέτρα προστασία στο γρήγορο κομμάτι, εκεί δηλαδή που έλαβε χώρα και το ατύχημά του.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Η νομική ομάδα του Byrne υποστηρίζει ότι μπροστά από τα λάστιχα, που χρησιμοποιούνται ως ανάχωμα πριν από τα τσιμεντένια στηθαία, θα έπρεπε να έχουν τοποθετηθεί αεροφράχτες (“air fences”) -όπως βλέπουμε στην άνω φωτογραφία. Μιλάμε στην ουσία για ένα τμήμα σκληρού υφάσματος, το οποίο γεμίζει με αέρα, απορροφώντας μεγάλο μέρος των δυνάμεων που αναπτύσσονται κατά την κρούση. Η σωτήρια λειτουργία των “φουσκωτών φραχτών” έχει αποδειχθεί πολλές φορές στους υψηλότερου επιπέδου αγώνες, όπως τα MotoGP, παρέχοντας κορυφαία επίπεδα ασφάλειας σε σύγκριση με τα παραδοσιακά λάστιχα και τις αχυρόμπαλες, ιδιαίτερα σε σημεία όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες, καθώς οι φράχτες αυτοί λειτουργούν σαν μαξιλάρι. Η απουσία αυτών, σύμφωνα με τον Byrne και την νομική του ομάδα, ήταν που συντέλεσε στον τόσο σοβαρό τραυματισμό του Βρετανού. Όπως ισχυρίζονται, οι διοργανωτές απέτυχαν να εξασφαλίσουν την μέγιστη δυνατή ασφάλεια για τους αγωνιζόμενους, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα τμήματα της πίστας.

Από τη μεριά τους οι εναγόμενοι, Motorsport Vision Racing και Motorcycle Circuit Racing Board of Control, δηλώνουν ότι το ατύχημα του Byrne δεν μπορούσε να προβλεφθεί, ενώ οι τραυματισμοί του οφείλονται κυρίως στην ίδια την πτώση και όχι τα προστατευτικά. Σύμφωνα με τους ίδιους, είχαν ακολουθήσει όλα τα μέτρα που απαιτεί το πρωτόκολλο, χωρίς να μπορούν να προβλέψουν ότι θα μπορούσε να συμβεί ένα ατύχημα όπως αυτό του Byrne -αν και σε τέτοιου είδους αγώνες πρέπει πάντα να είσαι προετοιμασμένος για το χειρότερο σενάριο, ώστε να το αποφύγεις. Η υπερασπιστική τους γραμμή κλείνει με την διαβεβαίωση ότι ακόμα και αν υπήρχαν σε εκείνο το σημείο στρώματα αέρα, δεν θα έπαιζαν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, εξαιτίας της φύσης της σύγκρουσης.

BSB – Ο Shane Byrne διεκδικεί 1 εκατομμύριο λίρες από την διοργάνωση

Τώρα, ο δικαστής Bruce Blair είναι αυτός που θα αποφασίσει αν ο Byrne θα δικαιωθεί και αν θα πάρει τα χρήματα -ή μέρος αυτών- που ζητά. Η απόφασή του, ωστόσο, κρύβει και μία ακόμα συνθήκη, καθώς θα δημιουργήσει ιστορικό, ως προς το πώς αξιολογούνται και εφαρμόζονται τα μέτρα προστασίας σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η δικαστική αυτή διαμάχη έρχεται να τονίσει τη συνεχιζόμενη κουβέντα στη Βρετανία, που έχει να κάνει με τις ευθύνες των διοργανωτών για την προστασία των αναβατών, αλλά και για το αν τα υπάρχοντα μέτρα ασφαλείας είναι επαρκή.

Η υπόθεση του Byrne έχει τραβήξει τα βλέμματα της μοτοσυκλετιστικής, και όχι μόνο, κοινότητας, πάνω της, αναδεικνύοντας τα ρίσκα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και πόσο σημαντική είναι η διαρκής εξέλιξη, όσον αφορά την ασφάλεια. Οι θαυμαστές του, αλλά και άλλοι αναβάτες έχουν δείξει την υποστήριξή τους στον Byrne, τονίζοντας την ανάγκη που υπάρχει για αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας, προκειμένου να αποφευχθούν στο μέλλον τέτοιου είδους ατυχήματα. Το Βρετανικό Πρωτάθλημα SBK αποτελεί ένα από τα πιο προβεβλημένα Πρωταθλήματα στον κόσμο, όμως ταυτόχρονα είναι και ένα από τα πιο επικίνδυνα, μετρώντας σχεδόν κάθε χρόνο τουλάχιστον έναν άσχημο τραυματισμό αναβάτη ή ακόμη και θάνατο.

Ετικέτες