Η Triumph αλλάζει την πλοήγηση! Τρείς λέξεις για όλο τον κόσμο!

Πλοήγηση χωρίς συντεταγμένες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/2/2020

Η Triumph γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής μοτοσυκλετών που εισάγει έναν νέο τρόπο πλοήγησης, ακυρώνοντας τις συντεταγμένες και τις διευθύνσεις! Χρειάζεσαι απλά τρεις λέξεις για να βρεις την τοποθεσία σου ή την τοποθεσία που ψάχνεις με ακρίβεια μικρότερη από τρία μέτρα! Είναι κάτι που υπάρχει στα αυτοκίνητα εδώ και λίγο καιρό και ήρθε η ώρα να το γνωρίσουμε και για την μοτοσυκλέτα, εδώ που μάλιστα έχει και ακόμη περισσότερο νόημα η χρήση του!

Ας τα πάρουμε από την αρχή: Στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Tiger 900, στο Μαρόκο που το ΜΟΤΟ βρίσκεται αυτή την στιγμή, μας περίμενε μία μικρή έκπληξη. Η Triumph μας έδωσε μία αναβαθμισμένη εφαρμογή smartphone για να συνδεθούμε με το Tiger 900 ξεκινώντας αυτή την στιγμή, όσο εσείς θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές, ένα ταξίδι που θα γεμίσει με χιλιόμετρα την πρώτη από τις τρεις ημέρες οδήγησης. Σε λίγο καιρό κάθε ιδιοκτήτης triumph που χρησιμοποιεί την υπάρχουσα εφαρμογή, θα μπορεί να αναβαθμιστεί στην καινούρια. Το μεγάλο νέο; Δεν βάζετε πλέον συντεταγμένες ή διευθύνσεις, ταχυδρομικούς κωδικούς κτλ, απλά τρεις λέξεις για να βρείτε οποιοδήποτε σημείο στον κόσμο!

Πώς μαθαίνεις αυτές τις τρεις λέξεις; Από την εφαρμογή της Triumph, της Mercedes, TATA και όλων όσων κατασκευαστών την χρησιμοποιούν, ή απλά από το «what3words» - και ναι, οι λέξεις αυτές μπορεί να είναι και ελληνικές αν το θέλεις, ή σε 40 άλλες γλώσσες αυτή την στιγμή!

Γιατί τόσος ντόρος; Γιατί χρειάζεται πολύς χρόνος να πληκτρολογήσεις μία διεύθυνση ή συντεταγμένες και ακόμη χειρότερα να τις συλλαβίσεις με φωνητικές εντολές σε μία συσκευή που δεν καταλαβαίνει και πολύ καλά την προφορά σου. Αντίστοιχα πιο εύκολα πληκτρολογείς εσύ ο ίδιος ή δίνεις σε κάποιον άλλο, τρεις λέξεις αντί για μία διεύθυνση. Ιδιαίτερα όταν είναι συνηθισμένο να πληκτρολογεί κανείς την διεύθυνση σε μία εφαρμογή GPS κι εκείνη να του βγάζει μία πληθώρα παραπλήσιων αποτελεσμάτων!

Ακούγοντάς το αρχικά, φάνηκε σαν κάτι παιδικό και περιττό που δεν υπάρχει λόγος να ασχοληθούμε. Πόσο μάλιστα σήμερα, έχοντας τρεις μέρες να δοκιμάσουμε την πληθώρα εκδόσεων που η Triumph έφτιαξε για το Tiger 900. Ωστόσο το “ποιες τρεις λέξεις” όπως λέγεται ο τρόπος αυτός πλοήγησης, είναι περισσότερο διαδεδομένο από αυτό που ξέρουμε εμείς οι μοτοσυκλετιστές σε σημείο που η Σκιάθος, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα ενσωμάτωσής του στον μηχανισμό των υπηρεσιών της!

Μπαίνουμε σε λεπτομέρειες που δεν θα διαβάσετε αλλού, όμως αξίζει να επενδύσετε λίγο περισσότερο χρόνο σε αυτό, γιατί μιλάμε για κάτι που υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να χρησιμοποιούμε καθημερινά στην υπόλοιπη ζωή μας. Φανταστείτε πόσο πιο απλή θα ήταν η συναναστροφή μας με τους τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα, αν αντί για τις ελληνικές διευθύνσεις, που ακόμη και σε greeklish γραμμένες γίνονται δυσνόητα και δύσκολο να τα προφέρεις μακρινάρια, χρησιμοποιούσαμε τρεις λέξεις μόνο!

Τρεις διαφορετικές λέξεις για κάθε τρία μέτρα στον χάρτη, που σημαίνει πως με μεγάλη ακρίβεια πλοηγείσαι παντού και το σημαντικότερο, κατευθύνεις τις σωστικές υπηρεσίες, ασθενοφόρα κτλ, να σε εντοπίσουν! Η Σκιάθος το κατάλαβε ήδη!

Άλλο παράδειγμα από πρόσφατη αποστολή του περιοδικού: Προσπαθείς σε αγγλικά, να εξηγήσεις σε έναν Πορτογάλο της οδικής βοήθειας που δεν μιλά τίποτα που δεν τελειώνει σε «έου» σε ποιο ακριβώς σημείο του αυτοκινητόδρομου βρίσκεσαι! Ακόμη και η κατεύθυνση, σε ποιο ρεύμα είσαι, είναι δύσκολο πράγμα να του δώσεις να το καταλάβει! Κι όμως με τρεις λέξεις θα είχε τελειώσει ο γολγοθάς όλων.

Πιο δυνατό παράδειγμα: Η εταιρεία που ξεκίνησε ως start – up πριν από έξι χρόνια και πλέον διαθέτει 150 μόνιμους υπαλλήλους, έχει χαρίσει στην Μογγολία και τους κατοίκους της, το μεγαλύτερο δώρο – κι εδώ είναι το επόμενο επιχείρημα για την χρησιμότητα της υπηρεσίας αυτής. Η Μογγολία είναι μία ταχύτητα αναπτυσσόμενη χώρα που όμως μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού βρίσκεται σε μέρος που δεν υπάρχει διεύθυνση, μερικές φορές ούτε και δρόμος, ενώ αντίθετα και σήμα έχουν αλλά και smartphone πλέον! Ο μόνος τρόπος επικοινωνίας μέχρι τώρα ήταν να δίνουν το στίγμα, πληκτρολογώντας συντεταγμένες που είναι το χειρότερο πράγμα ακόμη και όταν δεν βιάζεσαι. Πλέον ολόκληρη η χώρα χρησιμοποιεί τρεις λέξεις, εντάσσοντας στον κρατικό μηχανισμό την υπηρεσία αυτή!

το σχεδιάγραμμα αποτυπώνει την διαφορά απομνημόνευσης για τρεις λέξεις συγκριτικά με διευθύνσεις ή συντεταγμένες

Πώς βιοπορίζεται αυτή η εταιρεία όμως; Από πού αντλεί κεφάλαια για να συνεχίσει; Με το να προσελκύει εταιρείες όπως η Triumph να την χρησιμοποιήσουν, χρεώνοντάς τους ένα χιλιοστό του Ευρώ για κάθε αναζήτηση. Όχι τον τελικό καταναλωτή, η υπηρεσία είναι δωρεάν σε πρόσβαση για όλους. Η ενσωμάτωσή της όμως κοστίζει στον κατασκευαστή και μέχρι στιγμής αρκετοί από την αυτοκινητοβιομηχανία την χρησιμοποιούν, και πρώτη από όλους στην μοτοσυκλέτα η Triumph.

Γιατί η Triumph; Διότι κάθε εταιρεία είναι τα στελέχη της. Ο γιος του Υπευθύνου Τεχνολογίας της Triumph, αγάπησε την εφαρμογή, πίστεψε πως είναι το μέλλον για την πλοήγηση και έπεισε την εταιρεία να την ενσωματώσει. Το Tiger 900 θα είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που την χρησιμοποιεί. Και έτσι κι αλλιώς η Triumph έγινε πέρσι η πρώτη εταιρεία που ενσωματώνει τον έλεγχο των GoPro στα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας, τώρα γίνεται και η πρώτη που φέρνει την πλοήγηση απλά με τρεις λέξεις.

Πώς δουλεύει

Φανταστείτε ολόκληρο τον χάρτη κάτω από ένα πλέγμα με τετράγωνα. Κάθε τετράγωνο αντιστοιχεί σε τρία επί τρία μέτρα. Κάθε γλώσσα σε ένα ακόμη πλέγμα από πάνω και συνολικά υπάρχουν 40 τέτοια στρώματα, το ένα πάνω στο άλλο. Για την δημιουργία του ελληνικού πλέγματος, προσέλαβαν πενήντα Έλληνες για να βρουν περίπου 1.400 λέξεις που δεν θα είναι βρισιές, δεν θα μπορούν να ενωθούν σε πρόταση σχηματίζοντας βρισιά, και είναι «ευγενικές» και ευχάριστες να τις λες. Τυχαία μετά συνδυάστηκαν για να γίνουν οι συντεταγμένες κάθε τετραγώνου στην υδρόγειο και κλείδωσαν για πάντα. Δεν αλλάζουν πλέον, κάθε κουτάκι έχει τον δικό του μοναδικό συνδυασμό. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν προκύψει αστείες περιπτώσεις, όπως ένα σημείο στην Ρωσία που διαβάζεται σαν «την χαβούζα του Τραμπ». Ωστόσο εδώ είναι και ένα κομμάτι της γοητείας της εφαρμογής, που έχει πλέον προϊόντα που παίρνουν το όνομά τους από την τοποθεσία, γονείς που κάνουν τατουάζ τις τρεις λέξεις στο σημείο που γεννήθηκε το παιδί τους κτλ…

Σε κάθε περίπτωση όμως είναι η ενσωμάτωση σε υπηρεσίες πολιτικής προστασίας, αυτό που απογείωσε την χρησιμότητα αυτού του τρόπου - να βρίσκεις τις συντεταγμένες σου. Πρόσφατα στην Αγγλία, μία μητέρα έσωσε την ζωή του παιδιού της λέγοντας τρεις λέξεις στην πυροσβεστική υπηρεσία.

Για να εκτοξευτεί πλήρως η χρήση της εφαρμογής, χρειάζεται φυσικά να την ενσωματώσει η Google. Είναι κάτι που η εταιρεία του «ποιες τρεις λέξεις», προσπαθεί πάρα πολύ να πετύχει. Από την άλλη η Google δεν δέχεται να βγάλει κάποιος άλλος λεφτά πάνω στην δική της πλατφόρμα και έτσι τα πράγματα δεν φαίνεται να αλλάζουν σύντομα, ως προς την καθολική επικράτηση των τριών λέξεων, εκτός κι αν περισσότερος κόσμος αρχίσει να την χρησιμοποιεί. Η Triumph είναι η πρώτη εταιρεία μοτοσυκλετών και κάνει την αρχή…

 

 

 


   

Ετικέτες

DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως

Υψηλή τεχνολογία κρατώντας την παραγωγή στην Ελλάδα
DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/5/2024

Με μία διαφορετική βραδινή εκδήλωση σε αέρα Μιλάνου με επίσημο ενδυματολογικό κώδικα, και ακριβώς όπως θα διοργάνωνε μία αντίστοιχη ιταλική εταιρεία, η ελληνική DNA High Performance Filters γιόρτασε τα 20 χρόνια λειτουργίας της, σε ένα Gala που αναδείκνυε τα φίλτρα μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου, στον μέγιστο βαθμό.

Υπό την έννοια ενός εξαρτήματος που σε συντροφεύει σε όλη την διάρκεια ζωής της μοτοσυκλέτας καθώς δεν το αλλάζεις παρά μόνο το καθαρίζεις και το φροντίζεις, τα φίλτρα της DNA κερδίζουν επάξια τα φώτα της δημοσιότητας πριν κρυφτούν μέσα στο φιλτροκούτι, ή το αντικαταστήσουν σε κάποιο επόμενο στάδιο αναβάθμισης.

Κι από την στιγμή που βοηθούν τον κινητήρα να κερδίσει ίππους, βελτιώνοντας παράλληλα την καύση και την κατανάλωση, αποτελούν και το πρώτο στάδιο σε κάθε βελτίωση. Για αυτό και ένα από τα στοιχεία που ξεχωρίζουν την DNA είναι η αμεσότητα με την οποία παρουσιάζει τις προτάσεις της για τα νέα μοντέλα, ταυτόχρονα με την πρώτη τους εμφάνιση στα καταστήματα, πολλές φορές και νωρίτερα. Διότι πολλοί ιδιοκτήτες αγοράζουν φίλτρο της DNA με την παραγγελία της νέας μοτοσυκλέτας τους και πριν αυτή τους παραδοθεί!

Για να φτάσουν όμως να αποτελούν την πρώτη επιλογή, η οικογένεια Νικολαΐδη έδωσε έναν αγώνα να εδραιωθεί και να αποδείξει την αξία της, σε κάθε διαφορετική αγορά ανά την υφήλιο καθότι αποτελεί μία καθαρά εξαγωγική εταιρεία με την Ελλάδα να αποτελεί μικρό ποσοστό του συνολικού κύκλου εργασιών της - Παρόλο που έχει υψηλό ποσοστό διείσδυσης στην ελληνική αγορά. Έπειτα από τον παραπάνω αγώνα, η DNA έδωσε -και δίνει συνεχώς- έναν ακόμη ξεχωριστό: Να κρατήσει την γραμμή παραγωγής εντός συνόρων, μία δύσκολη διαδικασία στην οποία εμμένει.

DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως

Όλη αυτή η ανοδική πορεία που αντανακλάται στην σημερινή εμπορική επιτυχία της DNA, αναπτύχθηκε σε μία συγκινητική συζήτηση που διεύθυνε ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, θέτοντας ερωτήσεις στα μέλη της οικογένειας. Παρουσιάστηκαν οι τρόποι, η αγωνία, οι θυσίες, αλλά και ανέκδοτες ιστορίες πίσω από κάθε περίοδο της λειτουργίας της DNA, με την οικογένεια να τις μοιράζεται με τους καλεσμένους της, χωρίς να καταβάλλει προσπάθεια να κρύψει την συγκίνησή της.

DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως

Πολλές από αυτές τις ιστορίες και τις θυσίες, μπορούσε κανείς να τις καταχωρήσει σε κεφάλαια ανά όνομα φίλτρου, ένα στοιχείο που φανερώνει τον λόγο που όσα κατασκευάζει η DNA ξέφυγαν από το στάδιο του φίλτρου και έγιναν προϊόντα τεχνολογίας. Η αγωνιστική τους χρήση σε παγκόσμια πρωταθλήματα από εργοστασιακές ομάδες, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη για την παραπάνω θέση.

DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως

Στη συνέχεια της βραδινής εκδήλωσης η DNA Filters χαιρέτισε ένα προς ένα τους καλεσμένους της και ευχήθηκε για μεγαλύτερη εξωστρέφεια της μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα με περισσότερες εταιρείες που ξεπερνούν τα σύνορα της χώρας μας. Με την δεύτερη γενιά στο τιμόνι της εταιρείας και μία υγιέστατη σταδιακή παράδοση της σκυτάλης που αποτελεί “case study” για τα ελληνικά δεδομένα και την προσκόλληση στο micromanagement που κατά κόρον παρουσιάζουν οι ιδρυτές ελληνικών επιχειρήσεων, η DNA τρέχει ήδη τις εξελίξεις ώστε στο επόμενο επετειακό Gala που θα διοργανώσει να έχει εδραιωθεί σε ακόμη υψηλότερο επίπεδο.

DNA Filters: Γιορτάζει 20 χρόνια εξωστρέφειας, κατασκευάζοντας στην Ελλάδα τα φίλτρα αέρος που ξεχωρίζουν παγκοσμίως

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου της εταιρείας:

 

Η DNA High Performance Filters γιόρτασε  με ένα εντυπωσιακό Gala τα 20 χρόνια λειτουργίας και υπεροχής.

     Την Τετάρτη στις 15 Μαΐου η εταιρεία DNA High Performance Filters επισφράγισε με ένα μοναδικό Gala τα 20 χρόνια λειτουργίας της. Η δεξίωση πραγματοποιηθηκε στον κατάμεστο χώρο του Universe Live Stage, στην Αθήνα και είχε τρομερή επιτυχία, ενώνοντας πολλούς επιχειρηματίες από τον χώρο της μοτοσυκλέτας και του αυτοκινήτου, ορισμένους εκλεκτούς καλεσμένους από το εξωτερικό, εξαίρετους δημοσιογράφους του χώρου καθώς και σύσσωμους τους εργαζόμενους της εταιρείας.

     Η βραδιά με παρουσιαστή τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη ήταν γεμάτη με όμορφες εκπλήξεις, περιλάμβανε ομιλία από τους ιδρυτές της εταιρείας αναδεικνύοντας την πορεία της DNA από μια μικρή νεοφυή επιχείρηση σε έναν παγκόσμιο ηγέτη στην τεχνολογία υψηλής απόδοσης φίλτρων. Οι παρευρισκόμενοι απόλαυσαν ζωντανή μουσική, γκουρμέ δείπνο και μια ειδική παρουσίαση που ανέδειξε τα ορόσημα και τα επιτεύγματα της εταιρείας.

     Ο CEO της εταιρείας Ντίνος Νικολαΐδης εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του, δηλώνοντας: "Αυτό το ορόσημο αποτελεί απόδειξη της σκληρής δουλειάς και της αφοσίωσης της ομάδας μας καθώς και της αδιάκοπης υποστήριξης των πελατών μας.”

Ενώ ο Managing Director, Μάριος Νικολαΐδης συμπλήρωσε “ Είμαστε ενθουσιασμένοι για το μέλλον και δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε την κληρονομιά της αριστείας μας." ενώ παράλληλα ανακοίνωσε ότι: “ η εταιρεία είναι πλέον έτοιμη να αναλάβει νέα τεχνολογικά  έργα που θα ανεβάσουν την χώρα μας ακόμα πιο ψηλά, στην κατάταξη των εξιδεικευμένων επιχειρήσεων του χώρου”.

     Η εκδήλωση υπογράμμισε τη δέσμευση της DNA High Performance Filters στην καινοτομία και την αριστεία, θέτοντας τις βάσεις για συνεχιζόμενη ανάπτυξη και επιτυχία τα επόμενα χρόνια.

     Η βραδιά έκλεισε με πολλά χαμόγελα και την υπόσχεση για το επόμενο ραντεβού σε άλλα 20 χρόνια!

Ετικέτες