Παρουσιάστηκαν τα νέα Honda SH 350i / Mode 125 2021

Η "δυναστεία" αναβαθμίζεται!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/11/2020

Η οικογένεια των SH της Honda, είναι αναμφίβολα μία από τις πιο επιτυχημένες εμπορικά στην Ευρώπη, διατηρώντας τα σκήπτρα των best seller σε πολλές μεγάλες αγορές της γηραιάς ηπείρου. Πριν από λίγες μέρες η Honda είχε δώσει στην δημοσιότητα ένα teaser video για την επερχόμενη ναυαρχίδα της οικογένειας και σήμερα, πιστή στο ραντεβού της, παρουσίασε το νέο SH 350i.

Η μεγαλύτερη και πιο σημαντική αλλαγή αφορά βέβαια τον κινητήρα και την αύξηση του κυβισμού. Πλέον η χωρητικότητα του eSP+ κινητήρα είναι 330cc (51 κυβικά παραπάνω από τα 279 του προηγούμενου κινητήρα) με αντίστοιχη αύξηση στην απόδοση, καθώς κέρδισε 4 ίππους (μέγιστη ισχύς 29 ίπποι) ή 16% παραπάνω δύναμη για τους λάτρεις των στατιστικών και 0,5 περισσότερα χιλιογραμμόμετρα ροπής (3,7kgm). Φυσικά ο κινητήρας πληροί τις Euro5 προδιαγραφές και η Honda ανακοινώνει μετρημένη εργαστηριακή κατανάλωση της τάξης των 3,3lt/100km.

Οι αλλαγές όμως δεν περιορίζονται σε αυτά, αφού ο στρόφαλος –παρά την αύξηση των κυβικών- είναι κατά 10% ελαφρύτερος από του SH 300i, ενώ το σώμα του ψεκασμού αυξήθηκε σε διάμετρο φτάνοντας τα 36mm, από τα 34mm του προκατόχου του. Στο διάγραμμα της δυναμομέτρησης που δημοσιεύει η Honda, είναι εμφανής η αύξηση της δύναμης και της ροπής μετά τις 3.500 στροφές, με αντίκτυπο και στις επιδόσιεις, καθώς σύμφωνα με την Honda φτάνει τα 0-200m κατά 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα.

Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10,5:1, ενώ λόγω της αύξησης του κυβισμού άλλαξε ο χρονισμός και το βύθισμα των βαλβίδων. Πιο συγκεκριμένα, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής και το άνοιγμα/κλείσιμο των εξαγωγής γίνεται κατά 5° πιο αργά, ενώ το βύθισμα αυξήθηκε κατά 0,3mm.

Για την καλύτερη λίπανση και ψύξη του εμβόλου, υπάρχει ένα μπεκ λαδιού που ψεκάζει λάδι στο πίσω μέρος του, μια τεχνολογία που προέρχεται από το motocross της Honda το CRF450R.

Με λίγα λόγια, οι αλλαγές είναι ακριβώς αυτές που έγιναν και στον κινητήρα του Forza 350 και φυσικά δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως το HSTC (το traction control της Honda) που διαθέτει δυνατότητα απενεργοποίησης.

Σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό του, το "μούτρο" του SH 350i έγινε πιο επιθετικό με LED προβολέα ο οποίος πλέον είναι ενιαίος, ενώ τα φώτα "θέσης" είναι πάνω στο μασκάκι του τιμονιού. Επανασχεδιασμένο είναι επίσης το πίσω φωτιστικό σώμα (τεχνολογίας LED), αλλά και τα φλας τα οποία διαθέτουν μηχανισμό αυτόματης ακύρωσης.

Το επίπεδο πάτωμα, σήμα κατατεθέν των SH, έχει φυσικά διατηρηθεί (με πλάτος 435mm), ενώ κάτω από τη σέλα χωρά ένα full face κράνος και πλέον υπάρχει και μια θύρα USB C-Type για την φόρτιση κινητών τηλεφώνων. Η keyless τεχνολογία είναι και στην περίπτωση του SH 350i παρούσα, με πρόβλεψη μάλιστα να ελέγχει και την κλειδαριά του top case των 35lt που υπάρχει στον έξτρα εξοπλισμό.

Το πλαίσιο του SH έχει μικρές βελτιώσεις, όπως η αλλαγή της διαμέτρου των σωλήνων και το πάχος των τοιχωμάτων, ενώ με την μελετημένη επιλογή υλικών οι μηχανολόγοι της Honda κατάφεραν να διατηρήσουν τα ίδια χαρακτηριστικά ακαμψίας μειώνοντας παράλληλα το βάρος κατά ένα κιλό. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 35mm και δύο αμορτισέρ πίσω και κάτω από τον κινητήρα υπάρχει ένα σύστημα μοχλισμού Oleo που βοηθά στην καλύτερη απόσβεση των ανωμαλιών. Το βάρος (γεμάτο) του νέου SH 350i φτάνει τα 174 κιλά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Honda SH 350i
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος
Τετράχρονος, υγρόψυκτος με 1ΕΕΚ
Χωρητικότητα
330cc
Αρ. βαλβίδων
4
Διάμετρος x Διαδρομή
77 x 70.7mm
Σχέση συμπίεσης
10.5:1
Μέγιστη ισχύς
29Hp @ 7,500rpm
Μέγιστη ροπή
3,2kgm @ 5,250rpm
Ποσότητα λαδιού
1.85L
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ
Ψεκασμός
PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ
9.1L
CO2 Εκπομπές
77.8 g/km
Κατανάλωση
3.3L/100km
ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ
Εκκίνηση
Μίζα
Μπαταρία
12V-11.6AH
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτη
Αυτόματος φυγοκεντρικός
Τύπος μετάδοσης
V-Matic
Τελική μετάδοση
V-Belt
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος
Ατσάλινο σωληνωτό
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ - ΒΑΡΟΣ
Διαστάσεις (Μ x Π x Υ)
2.160 x 742 x 1.161mm
Μεταξόνιο
1.452 mm
Γωνία κάστερ
27.5°
Ίχνος
99mm
Ύψος σέλας
805mm
Απόσταση από έδαφος
157,8mm
Βάρος γεμάτο
174kg
Ακτίνα στροφής
2,2m
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός
35mm τηλεσκοπικό πιρούνι
Πίσω
Δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός
16 x MT2.75
Πίσω
16 x MT2.75
Ελαστικό εμπρός
110/70-16
Ελαστικό πίσω
130/70-16
ΦΡΕΝΑ
ABS
Δικάναλο
Εμπρός
Δίσκος 256mm με δαγκάνα δύο εμβόλων
Πίσω
Δίσκος 256mm με δαγκάνα ενός εμβόλου
ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Όργανα
LCD με ενδείξεις για ταχύτητα, στάθμη καυσίμου, θερμοκρασίας, ρολόι, ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές, κατανάλωση και ένδειξη Honda SMART Key
Φώτα εμπρός
LED
Φώτα πίσω
LED

 

SH Mode 125i

Το μικρότερο των SH, το SH Mode 125, ανανεώθηκε κι αυτό για το 2021, τόσο εμφανισιακά όσο και μηχανολογικά. Στην τελευταία του έκδοση απέκτησε έναν ξεχωριστό LED προβολέα αλλά και επανασχεδιασμένο πάτωμα με περισσότερο χώρο για τα πόδια, χάρη στην επιμήκυνση του μπροστινού τμήματος κατά 10mm. Στον μικρό αποθηκευτικό χώρο διαθέτει τώρα θύρα USB Type-A, ενώ ο χώρος κάτω από τη σέλα αυξήθηκε κατά 0,5lt φτάνοντας συνολικά σε χωρητικότητα τα 18,5lt. Μια επίσης νέα προσθήκη είναι η τεχνολογία Keyless για το μικρό SH, το οποίο στον στάνταρ εξοπλισμό του διαθέτει κεντρικό και πλαϊνό σταντ.

Ο κινητήρας του είναι ο νέος υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος eSP+, που αποδίδει 11,3 ίππους στις 8.500 στροφές και 1,23kgm ροπής στις 5.000 αντίστοιχα. Η κατανάλωσή του ανακοινώνεται στο εκπληκτικό 2lt/100km, με την αυτονομία του να φτάνει τα 275km.

Τα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα είναι η αποδοτική χωροταξία που του χαρίζει μικρές διαστάσεις, ο offset κύλινδρος για μείωση των τριβών. Μειωμένες τριβές έχει και η μετάδοση χάρη σε τρία ρουλεμάν μειωμένων τριβών που έχουν τοποθετηθεί. Η γεννήτρια παίζει και τον ρόλο της μίζας και είναι προσαρμοσμένη στο άκρο του στροφάλου, μειώνοντας έτσι το βάρος αλλά και τους μηχανικούς θορύβους.

Μια εξίσου σημαντική αλλαγή είναι το νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο κατασκευασμένο με τεχνολογία eSAF (Smart Architecture Frame), που αντικαθιστά το προηγούμενο ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο. Είναι φτιαγμένο από πρεσαριστό ατσάλι και έχει μικρότερο βάρος κατά 8%. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του SH Mode 125i είναι η γωνία κάστερ στις 26,30° (από 27,68°) , το ίχνος των 69,5mm, το μεταξόνιο στα 1.305mm και την απόσταση από το έδαφος στα 150mm. Το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 118 κιλά!

Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 89mm και το πίσω αμορτισέρ –που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση- δίνει αντίστοιχα 75mm διαδρομής. Τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 220mm μπροστά και ένα ταμπούρο πίσω 130mm και διαθέτουν συνδυασμένη λειτουργία.

Δείτε το πλούσιο Photo gallery με τα νέα SH 350i και SH Mode 125i

Ετικέτες

BMW - Έρχεται νέο γυμνό μοντέλο με τον θηριώδη boxer των 1.800 κυβικών!

Ο CEO των Βαυαρών, Markus Flasch μας ιντριγκάρει στο instagram με teaser φωτογραφίες και το τσιτάτο... “κάτι μεγάλο ετοιμάζεται”
BMW νέο μοντέλο με τον μεγάλο Boxer των 1.800 κ.εκ.
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Από τον Απρίλιο ο CEO της BMW Motorrad, Markus Flasch έχει ξεκινήσει στον προσωπικό του λογοαριασμό στο instagram να ποστάρει teaser φωτογραφίες, με τα τσιτάτα “something big is coming” (κάτι μεγάλο έρχεται) και "time to bring some color into the game" (ώρα να βάλουμε λίγο χρώμα στο παιχνίδι), ανεβάζοντας την προσμονή για το τι μπορεί να ετοιμάζει η BMW, με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό boxer που έχει ποτέ κατασκευάσει μέχρι σήμερα.

Αυτή τη στιγμή, η BMW έχει στην γκάμα της έναν κτηνώδη κινητήρα 1.800 κυβικών, τον οποίο κατασκεύασε αρχικά για να εξοπλίσει το θηριώδες μοντέλο της, R18. Όπως φαίνεται όμως, στόχος της δεν είναι να μείνει μόνο στις διάφορες εκδόσεις του εν λόγω cruiser, αλλά μάλλον στα άμεσα σχέδιά της είναι να εμπλουτίσει ακόμη περισσότερο την γκάμα της, εξοπλίζοντας και μοντέλα άλλων κατηγοριών με το μηχανολογικό της μεγαθήριο.

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Η πρώτη ένδειξη ήρθε στις 9 Απριλίου του 2024 ο Flasch ανέβασε μία φωτογραφία, όπου φαίνεται το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, από το οποίο είτε λείπει η σέλα, είτε μιλάμε για bobber στιλ με το σήμα κατατεθέν κενό πάνω από τον πίσω τροχό και ο εκτεθειμένος άξονας, έχοντας όμως διαφορετικό -και πολύ εντυπωσιακό- ψαλίδι από του R18. Εντυπωσιακή είναι και η μασίφ ζάντα που παραπέμπει άμεσα σε cruiser / custom κατηγορία, ενώ εξίσου ενδιαφέρον είναι και το χαμηλό προφίλ του σπορ ελαστικού.

Something big is coming

Λίγο καιρό αργότερα, στις 16 Μαΐου 2024, ο CEO της BMW Motorrad ανέβασε μία ακόμα φωτογραφία στα κοινωνικά του δίκτυα, όπου βλέπουμε να κοιτάζει την υπό κατασκευή μοτοσυκλέτα, από την οποία βλέπουμε τη μισή, από πίσω. Πέρα από τον δεξιό κύλινδρο, ο οποίος φαίνεται καθαρά, στην φωτογραφία μπορούμε να διακρίνουμε και ένα άβαφο αλουμινένιο ρεζερβουάρ, που θυμίζει αρκετά αυτό του R nineT, αλλά και ένα τιμόνι τύπου fatbar. Τα δύο αυτά στοιχεία από μόνα τους είναι αρκετά για να καταλάβουμε ότι δεν πρόκειται για κάποια νέα έκδοση του R18, με την διάταξη που έχουν τοποθετηθεί να προδίδουν ότι πιθανότατα μιλάμε για κάποιο γυμνό roadster / power cruiser μοντέλο. Εκτός από αυτά, φαίνεται ότι μπροστά το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις έχει αντικατασταθεί από ένα ευμέγεθες ανεστραμμένο, το οποίο μοιάζει να είναι ρυθμιζόμενο!

 

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Ακόμη ένα στοιχείο ότι πρέπει να περιμένουμε κάτι νέο από την BMW, βρίσκεται κρυμμένο επιμελώς στο δελτίο τύπου που έστειλε για την συμμετοχή της στο Concorso d’Eleganza 2024, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Villa d’Este της Ιταλίας. Βλέπουμε ότι οι Βαυαροί, μετά και την συμμετοχή τους στην EICMA 2023 έχουν αρχίσει να αφήνουν πίσω την περίοδο της εσωστρέφειας, κατανοώντας ότι δεν γίνεται να πουλάς μοτοσυκλέτες από το διαδίκτυο. Επιστρέφοντας στο δελτίο τύπου και περνώντας το μία πιο προσεκτική ματιά, βλέπουμε τις κωδικές λέξεις “rock ‘n’ roll”, φράση που είχε χρησιμοποιηθεί για την παρουσίαση του πρώτου R 18, το 2020.

BMW – Ετοιμάζει νέο μοντέλο με τον boxer των 1.800 κυβικών!

Το πιο πιθανό είναι το γράμμα “R” να παραμείνει στην ονομασία του μοντέλου, μιας και με αυτό η BMW έχει επιλέξει να συμβολίζει όλα της τα μοντέλα που χρησιμοποιούν boxer κινητήρα. Το ίδιο ισχύει και για το “18”, που υποδηλώνει τον κυβισμό του μοντέλου. Οι διαφορές όμως που φαίνονται στο μοντέλο μιλούν για διαφορετικό στιλ, με μεγαλύτερη έμφαση στις επιδόσεις. Δυνατή υποψηφιότητα θέτει κάποια έκδοση με την κωδική ονομασία R18 nineT, ερχόμενο να βρεθεί πάνω από το R12 nineT, το οποίου παρουσιάστηκε ως μοντέλο του 2024. Στην περίπτωση που τελικώς μιλάμε για ένα roadster μοντέλο, τότε εικάζουμε ότι θα αλλάξει και η απόδοση του boxer των 1.802 κυβικών, προκειμένου να ανταποκριθεί καλύτερα στον νέο του ρόλο. Έτσι, από τους 91 ίππους στις 4.750 στροφές, υπολογίζουμε ότι θα ξεπεράσει τους 100 ίππους, ανεβάζοντας ίσως ελαφρώς και τις στροφές του κινητήρα -η μεγάλη αδράνεια των κινούμενων μερών δεν επιτρέπει πολύ μεγάλες μεταβολές προς τα πάνω στο στροφόμετρο.

Όπως και να ‘χει, δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε για πολύ ακόμα. Στις 24 Μαΐου αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του το Concorso d’Eleganza. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου των Βαυαρών, η ημέρα έναρξης της ετήσιας εκδήλωσης θα είναι και αυτή που θα παρουσιάσουν τα μοντέλα τους. Ανάμεσα στα διάφορα αυτοκίνητα του ομίλου, περιμένουμε να δούμε και την νέα “rock ‘n’ roll” μοτοσυκλέτα, με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό boxer κινητήρα που έχουν κατασκευάσει ποτέ να βρίσκει μία ακόμα εφαρμογή.

Ετικέτες