MotoGP 2023, San Marino, FP1 – Ο επίσημος δοκιμαστής της Ducati Michele Pirro ταχύτερος όλων με 21 αναβάτες να απέχουν μεταξύ τους ένα δευτερόλεπτο

Οι επίσημοι δοκιμαστές της Ducati και της ΚΤΜ, Pirro και Pedrosa κατάφεραν με το καλημέρα να βρίσκονται σε ανταγωνιστικό ρυθμό
Pirro
Από το

motomag

8/9/2023

Το FP1 στην πίστα του Misano ξεκίνησε με καλές καιρικές συνθήκες και με όλα τα βλέμματα να είναι στραμμένα στον Marc Marquez καθώς ο Ισπανός ενδέχεται όπως διαβάσατε στο MOTO να αποχωρήσει από το HRC και να βρεθεί στην Gresini Racing, ωστόσο αυτός που έκλεψε τις εντυπώσεις ήταν ο επίσημος δοκιμαστής της Ducati Michele Pirro, με τον Ιταλό να ολοκληρώνει την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Grand Prix του San Marino στην πρώτη θέση.

Αφήνοντας κατά μέρος τα μεταγραφικά σενάρια που αυτές τις ημέρες οργιάζουν οι αναβάτες βγήκαν με το καλημέρα για να δοκιμάσουν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες τους στην πίστα του Misano. Ο σκηνοθέτης στα πρώτα λεπτά εστίασε στον πρωταθλητή Francesco Bagnaia, καθώς ο Ιταλός παρά το τρομακτικό ατύχημα που είχε στην Καταλονία πήρε το πράσινο φως από τους γιατρούς να αγωνιστεί στο Misano. Έχοντας περάσει πέντε λεπτά ο επίσημος δοκιμαστής της Ducati Michaelle Pirro σημείωνε τον ταχύτερο χρόνο, με τον Marco Bezzechi (Mooney VR46 Racing Team), να περνά στην πρώτη θέση για ελάχιστα δευτερόλεπτα καθώς ο Pirro θα ανέβαινε στην πρώτη θέση εκ νέου.

Η κάμερα στη συνέχεια πήγε σε έναν ακόμη αναβάτη ο οποίος θα έκανε wildcard εμφάνιση τον Dani Pedrosa. O “μικρός σαμουράι” μετά την υπογραφή του νέου του συμβολαίου ως επίσημος δοκιμαστής της KTM βρέθηκε στο Misano για να αγωνιστεί αλλά και ταυτόχρονα να εξελίξει κάποια νέα εξαρτήματα -όπως το νέο πλαίσιο από ανθρακόνημα- που έφεραν οι αυστριακοί στην ιταλική πίστα. Ο Pedrosa κατάφερε στα 34 λεπτά πριν το πέσιμο της καρό σημαίας να ανέβει στη δεύτερη θέση πίσω από τον Pirro με την KTM του Ισπανού ωστόσο όπως μας έδειχνε ο σκηνοθέτης να “καπνίζει”. Βλέποντας το αυτό η KTM κάλεσε τον Ισπανό στα pits ώστε να ελεγχθεί τυχόν βλάβη. Λίγο αργότερα ο σκηνοθέτης θα μας έδειχνε σε replay την πτώση του Augusto Fernández (GasGas Factory Racing Tech3), στην στροφή 14 με τον Ισπανό να χάνει το μπροστινό χωρίς ωστόσο να υπάρχει καμία συνέπεια τόσο για τον ίδιο όσο και για την μοτοσυκλέτα του καθώς ο Ισπανός ανέβηκε στη σέλα της RC16 και συνέχισε κανονικά το FP1.

Με 30 λεπτά να απομένουν ο Pirro συνέχιζε να βρίσκεται στην πρώτη θέση από πλευράς χρόνων με τον Maverick Vinales (Aprilia Racing Team), να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση μόλις ένα δέκατο πίσω από τον πρωτοπόρο Pirro, Από την άλλη ο Pedrosa είχε υποχωρήσει στην τρίτη θέση, με τον Luca Marini, ο οποίος υπέγραψε νέο συμβόλαιο με την Mooney VR46 Racing Team να βρίσκεται στην τέταρτη θέση. Ο πρωταθλητής Bagnaia μέχρι εκείνη την στιγμή βρισκόταν στην 19η θέση, με τον ίδιο να μην νιώθει άνετα πάνω στη σέλα της GP23 ελέω και του τραυματισμού του.

MotoGP

Πλησιάζοντας στα 25 λεπτά πριν το τέλος, οι περισσότεροι εκ των αναβατών ήταν στα pits ώστε να αλλάξουν ελαστικά και να συζητήσουν τις ρυθμίσεις που θα ακολουθήσουν στη συνέχεια του FP1. Ο μοναδικός αναβάτης ο οποίος συνέχισε να κατεβάζει τον χρόνο του ήταν ο Pirro με τον Ιταλό να γράφει χρόνο 1:32.306. Από την άλλη η τραγωδία της μη ανταγωνιστικότητας της Honda συνεχιζόταν, με τον Marc Marquez να βρίσκεται στην 21 θέση, ενώ ο Takumi Takahashi, ο οποίος αντικατέστησε τον τραυματία Alex Rins στην LCR Honda είχε μια πτώση με τον Ιάπωνα να γυρνά ευτυχώς χωρίς κάποιον τραυματισμό στο garage της ομάδας του.

Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα μπήκαμε στα τελευταία είκοσι λεπτά του FP1. Ο Pedrosa ο οποίος χρησιμοποιούσε το νέο σασί από ανθρακόνημα της KTM πέρασε στην πρώτη θέση σημειώνοντας 1:32.250, με τον Pirro να προσπαθεί να απαντήσει αλλά να μένει ελάχιστα πίσω του. Στην τρίτη θέση είχε ανέβει ο Jorge Martin με την Prima Pramac Racing, με τους Vinales και Bezzechi να συμπληρώνουν την πεντάδα. Ο σκηνοθέτης θα μας έδειχνε λίγο αργότερα τον Bagnaia, με τον Ιταλό να φαίνεται με γυμνό μάτι πως δεν μπορεί να οδηγήσει λόγω του τραυματισμού του, ενώ στο επόμενο πλάνο θα βλέπαμε τον Marquez να εισέρχεται στα pits φανερά προβληματισμένος με όλα αυτά που συμβαίνουν.

Με 14 λεπτά να απομένουν ο Bezzechi είχε ανέβει στην τρίτη θέση με τους wildcard οδηγούς Pedrosa και Pirro να παλεύουν για την πρώτη θέση στο FP1. Αυτούς που δεν μας έδειχνε ο σκηνοθέτης ήταν οι οδηγοί της Yamaha, ελάχιστα είδαμε τον Fabio Quartaro και τον Franco Morbidelli με τους δύο τους να βρίσκονται εκτός δεκάδα. Μπαίνοντας στα τελευταία 10 λεπτά του FP1, ο σκηνοθέτης μας χάρισε ένα εκπληκτικό slow motion πλάνο του Pedrosa με τον Ισπανό να οδηγεί αέρινα την KTM. Λίγο αργότερα ο Bagnaia θα κατέβαζε τον χρόνο του ανεβαίνοντας στην έβδομη θέση με τον Jack Miller (Red Bull KTM Factory Racing) που τον ακολουθούσε να σκαρφαλώνει χάρη στην βοήθεια του Ιταλού που τον “τραβούσε” στην έκτη θέση. Από την άλλη ο teammate του Miller στην KTM, Brand Binder βρισκόταν στην 12η θέση με τον ίδιο να μην μπορεί να βρει όπως θα ήθελε τα σημεία φρεναρίσματος.

MotoGP

Πλησιάζοντας στα τελευταία πέντε λεπτά του FP1, είδαμε τους αναβάτες να προσπαθούν να κατεβάσουν τους χρόνους τους. Πρώτος ξεκίνησε τον χορό των ταχύτερων χρόνων ο Martin με τον Ισπανό να περνά στην πρώτη θέση μπροστά από τον Pedrosa που δεν κατάφερε στον επόμενο γύρο να πάρει την πρωτοπορία ξανά. Δύο λεπτά πριν το τέλος ο Mαrini ανέβηκε αυτός στη δεύτερη θέση, με τον Pirro να ανεβαίνει εκ νέου στην κορυφή με χρόνο 1:32.018.

Στα τελευταία δευτερόλεπτα της διαδικασίας τίποτα δεν άλλαξε στην κορυφή με τον Pirro που χρησιμοποιούσε τον μαλακό ελαστικό της Michelin να ολοκληρώνει το FP1 στην πρώτη θέση, με τον Marini να κρατά με την σειρά του τη δεύτερη θέση και τον Martin να συμπληρώνει την τριάδα. Τέταρτος ολοκλήρωσε την διαδικασία ο Bezzechi, με τον Fernández παρά την πτώση του να καταφέρνει με έναν εκπληκτικό γύρο στο τέλος να ανέβει στην πέμπτη θέση. Ο Dani Pedrosa μπορεί να τερμάτισε στην έκτη θέση ωστόσο ο ρυθμός του σε όλο το FP1 ήταν τρομερά ανταγωνιστικός. Ο Vinales ολοκλήρωσε την προσπάθεια του στην έβδομη θέση, με τον Johan Zarco (Prima Pramac Racing), τον οποίο είδαμε ελάχιστα να τερματίζει στην όγδοη θέση. Ο νικητής του Grand Prix της Καταλονίας Aleix Espargaro δεν ήταν ευχαριστημένος από την Aprilia του και αυτό φάνηκε και στους χρόνους με τον Ισπανό να μένει στην ένατη θέση. Την δεκάδα συμπλήρωσε ο Alex Marquez (Gresini Racing) με 21 αναβάτες να απέχουν μεταξύ τους μόλις ένα δευτερόλεπτο!

Όσον αφορά τον Bagnaia, ολοκλήρωσε το FP1 στην 20η θέση, με τον Ιταλό γυρνώντας στα pits να χρειάζεται βοήθεια ώστε να κατέβει από την μοτοσυκλέτα -μέχρι και το σύστημα χαμηλώματος χρησιμοποίησαν στην Ducati για να τον βοηθήσουν να κατέβει στα pits-, με τον Marc Marquez να ολοκληρώνει την προσπάθεια του στην 21η θέση.

9

Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά τα αποτελέσματα του FP1 στο Grand Prix του San Marino.

Ετικέτες

Aspar Circuit - Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Ανακοινώθηκαν οι μέρες και ώρες λειτουργίας
motomagAspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/5/2024

Μετά από σχεδόν ένα χρόνο αναμονής, οι εργασίες αναβάθμισης στην ιδιωτική πίστα Aspar ολοκληρώθηκαν, με το “Aspar Universe”, όπως αποκαλείται το τεράστιο σύμπλεγμα, να ανοίγει τις πύλες του στο κοινό από Πέμπτη μέχρι και Κυριακή, έχοντας ως στόχο να γίνει μήτρα νέων πρωταθλητών αλλά και ένας χώρος που θα μπορούν όλοι να διασκεδάσουν με ασφάλεια.

Σας έχουμε ήδη ενημερώσει για το μεγαλεπήβολο όραμα του θρυλικού τέως αναβάτη των GP και νυν ιδιοκτήτη ομάδας σε Moto2 και Moto3, Jorge Martinez “Aspar”. Με έδρα την Guadassuar της Valencia, το τεράστιο σύμπλεγμα της πίστας Aspar απλώνεται σε συνολική έκταση 370.000 τ.μ. και διαχωρίζεται σε τέσσερα τμήματα. Η κύρια ασφάλτινη πίστα έχει συνολικό μήκος 2,2 χιλιομέτρων, ενώ η χωμάτινη φτάνει τα 1,1 χιλιόμετρα. Όπως είναι φυσικό τα καρτ δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν, έχοντας μία δική τους πίστα 850 μέτρων.

Στον αχανή χώρο βρίσκουμε επίσης την ακαδημία Aspar KSB Sport, η οποία μαζί με τις δύο εκπαιδευτικές της πίστες καταλαμβάνει συνολικά 18.000 τ.μ. Ακόμη, υπάρχει το Μουσείο Aspar, τα paddock που απλώνονται σε έναν χώρο 10.000 τ.μ., χώρος στάθμευσης, αίθουσα ενημέρωσης, εστιατόριο, χώρος εκδηλώσεων και αναρρωτήριο. Μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο μηχανοκίνητο θεματικό πάρκο.

Aspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Οι εγκαταστάσεις αυτές δίνουν τη δυνατότητα στην Aspar Circuit να εξελιχθεί σε ένα μοναδικό περιβάλλον, ικανό να φιλοξενήσει πλήθος δραστηριοτήτων. Η αρχή έγινε στις 15 Μαΐου 2024, ημερομηνία-σταθμός, όπου η πίστα ανακοίνωσε ότι ανοίγει τις πύλες της στο κοινό. Όσοι το επιθυμούν θα έχουν τη δυνατότητα να ενοικιάσουν καρτ (παιδικά, ενηλίκων και διθέσια), με τα οποία θα μπορούν να τρέχουν στην πίστα και να αγωνίζονται. Εννοείται ότι υπάρχει πρόβλεψη και για όσους έχουν δικό τους καρτ, οι οποίοι θα μπορούν βάσει προγραμματισμού να οδηγήσουν στην πίστα. Για τους μοτοσυκλετιστές τώρα, η Aspar Circuit δίνει την δυνατότητα σε όσους θέλουν να τρέξουν με την δική τους μοτοσυκλέτα στην μεγάλη πίστα.

Οι διαδρομές μπορούν να δεχτούν αλλαγές, με στόχο προπονήσεις και ιδιωτικές δοκιμές, ένα χαρακτηριστικό που θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα ομάδες και αναβάτες, καθώς με αυτόν τον τρόπο έχουν την δυνατότητα να δοκιμάσουν τα όριά τους σε διαφορετικές περιπτώσεις, που απεικονίζουν διαφορετικές πίστες. Η αχανής έκταση παρέχει ακόμη υπηρεσίες για την διοργάνωση διαφόρων εκδηλώσεων, παρουσιάσεων, συνέδριων και ό,τι άλλο επιθυμεί κάποια εταιρεία.

Η πίστα θα είναι ανοιχτή τέσσερις ημέρες της  εβδομάδας, από Πέμπτη μέχρι και Κυριακή. Για την κύρια ασφάλτινη πίστα των 2,2 χιλιομέτρων, οι ώρες λειτουργίας έχουν οριστεί από τις 9:00 π.μ. μέχρι και τις 6:00 μ.μ. (τοπική ώρα), ενώ για αυτή των καρτ το ωράριο διευρύνεται από τις 9:00 το πρωί μέχρι και τις 8:00 το απόγευμα. Το εστιατόριο, το οποίο αποτελεί τμήμα του συμπλέγματος Aspar θα ανοίγει τις πύλες του την ίδια ώρα με τις πίστες και θα παραμένει ανοιχτό μέχρι και τις 7:00 μ.μ.

Aspar Circuit – Η πίστα του Jorge Martinez “Aspar” άνοιξε τις πύλες της

Δεν σταματάμε όμως εδώ, καθώς η πίστα του Jorge Martinez θέλει να αποτελέσει ταυτόχρονα και φυτώριο νέων αναβατών, περικλείοντας στους κόλπους της, τη σχολή Aspar KSB Sport, με τα γραφεία της να βρίσκονται εντός του χώρου. Στόχος της ακαδημίας είναι η εύρεση, ανάπτυξη και εξέλιξη νέων ταλέντων, τόσο για μέσα στις πίστες, όσο και έξω από αυτές, στα box. Επιπροσθέτως, θα περιλαμβάνονται προγράμματα εκπαίδευσης οδήγησης μοτοσυκλέτας για όλα τα επίπεδα και ηλικίες. Από την άλλη, οι μηχανολόγοι του Τεχνικού τμήματος της Aspar KSB θα μπορούν να εφαρμόσουν πρακτικά τις γνώσεις τους, εντός επαγγελματικού περιβάλλοντος.

Τέλος, η τεράστια έκταση της πίστας προβλέπεται να αποτελέσει ταυτόχρονα και τα κεντρικά της αγωνιστικής ομάδας Aspar, από το Ισπανικό Πρωτάθλημα μέχρι και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP. Έτσι, γίνεται πιο εύκολο για τις εταιρείες και τους χορηγούς να έρθουν σε επαφή με την ισπανική ομάδα.

Η συγκεκριμένη πίστα αποτελεί το απαύγασμα μίας γενικότερης φιλοσοφίας γύρω από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό που διατρέχει ολόκληρη την Ισπανία. Για να φτάσει όμως εκεί, δημιουργώντας τεράστιας έκταση συμπλέγματα, που μεταξύ άλλων αποτελούν και φυτώρια νέων πρωταθλητών, πέρασε από πολλά στάδια. Όπως έχουμε ξαναπεί, για να μπορέσουμε κάποια στιγμή κι εμείς να φτάσουμε σε ένα υψηλό επίπεδο θα πρέπει να ξεκινήσουμε από πιο χαμηλά, φτιάχνοντας πίστες για τον κόσμο και τα εθνικά πρωταθλήματα. Αντί λοιπόν να συζητάμε για πίστες MotoGP και F1 που απαιτούν τεράστια οικονομικά ποσά για να στηθούν και να καλύψουν τις προδιαγραφές, θα ήταν καλό να ξεκινήσουμε την κουβέντα από πιο γερές βάσεις, φτιάχνοντας πίστες που θα έχουν έσοδα από τους αναβάτες, αλλά και από εταιρείες. Η Ελλάδα έχει πολλούς χώρους, όπου μπορούμε να φτιάξουμε πίστες και χάρη στο ορεινό της ανάγλυφο να είναι και αρκούντως τεχνικές. Πρέπει όμως να ξεκινήσουμε από χαμηλά, χτίζοντας το επίπεδο και την φιλοσοφία γύρω από τους αγώνες, για να φτάσουμε κάποια στιγμή να συζητάμε για Παγκόσμια Πρωταθλήματα.

Ετικέτες