Yamaha YZF-R9: Ο αντικαταστάτης του YZF-R6 στην WSSP κατηγορία στα Motul WSBK

Το νέο μοντέλο αναμένεται να αντικαταστήσει το τετρακύλινδρο εν σειρά supersport της Iwata, ίσως ακόμα και από το 2025
motomagYamaha YZF-R9 – Ο αντικαταστάτης του YZF-R6 στην WSSP κατηγορία στα Motul WSBK
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

31/1/2024

Όπως φαίνεται το XSR 900 GP ήταν μόνο η αρχή, με την Yamaha να συνεχίζει την αλλαγή πορείας στην νέα εποχή της supersport κατηγορίας, φέρνοντας στο σκληρό πεδίο των αγώνων το νέο YZF-R9, που θα βασίζεται στον γνωστό μας τρικύλινδρο CP3 κινητήρα των 890 κυβικών.

Πληροφορίες που έχουν ήδη διαρρεύσει από το ιαπωνικό εργοστάσιο, θέλουν το νέο YZF-R9 που αναμένεται να βγει στην παραγωγή να έχει αεροδυναμικά βοηθήματα, ενώ θα έρχεται σε δύο εκδόσεις βασική και SP, στα πρότυπα του γυμνού MT-09. Οι δύο αυτές υποθέσεις, αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη βάση, μετά την επιβεβαίωση από τον Kervin Bos, Team Manager στην Ten Kate Racing, της ομάδας που έχει καταφέρει να κερδίσει τον τίτλο WSSP το 2021 και το 2022 με τον Dominique Aegerter και την Yamaha YZF-R6, ότι το YZF-R9 έρχεται να αντικαταστήσει στους αγώνες το YZF-R6.

Yamaha YZF-R9 – Ο αντικαταστάτης του YZF-R6 στην WSSP κατηγορία στα Motul WSBK

Σύμφωνα με τις δηλώσεις του ίδιου λοιπόν, τα box που έχουν μοτοσυκλέτα της Iwata στην WSSP κατηγορία των Motul WSBK, γνωρίζουν ήδη ότι ο αντικαταστάτης του τετρακύλινδρου supersport, που θα ακούει στο όνομα YZF-R9 βρίσκεται προ των πυλών, με την έλευσή του να είναι πιθανή ακόμα και από το 2025. Μάλιστα, αν και για την ώρα δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες, ως προς το πώς ακριβώς θα είναι το εν λόγω μοντέλο, ο Bos γνωρίζει ότι η Yamaha έχει προχωρήσει με την εξέλιξή του σε μεγάλο βαθμό.

Στο πεδίο των αγώνων τα αεροδυναμικά βοηθήματα παίζουν πιο ενεργό ρόλο συγκριτικά με την καθημερινότητα όπου η βασική τους δουλειά είναι να ενισχύουν την σταθερότητα. Εντός πίστας κάθε τι που μπορεί να συνεισφέρει στο να κοπούν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου σε κάθε γύρο, μπορεί να οδηγήσει ακόμη και την νίκη. Το πιο λογικό είναι να υπάρχουν δύο εκδόσεις, όπως έχουμε δει να συμβαίνει και στα superbike, όπου μία ακριβότερη περιορισμένης παραγωγής αναλαμβάνει να σηκώσει το βάρος της ομολογκασιόν για να πάρει το εργοστάσιο έγκριση τύπου και να αγωνιστεί την ερχόμενη σεζόν. Ο χρόνος θα δείξει πώς θα κινηθεί η Yamaha, όμως κρίνοντας από τις αλλαγές που είδαμε για το 2024 μεταξύ της βασική έκδοσης του MT-09 και της SP, αναμένουμε αντίστοιχες κινήσεις και για το νέο YZF-R9, με την SP να έχει αναβαθμισμένα περιφερειακά, κυρίως σε αναρτήσεις και φρένα και να είναι περισσότερο προσανατολισμένη για οδήγηση σε πίστα.

Yamaha YZF-R9 – Ο αντικαταστάτης του YZF-R6 στην WSSP κατηγορία στα Motul WSBK

Αυτή την στιγμή, το μοναδικό νέο supersport μοντέλο της γκάμας της Yamaha, το οποίο έχει ως στόχο την οδήγηση στην πίστα είναι το YZF-R7. Αυτό είναι και το μόνο από όσα μοντέλα χρησιμοποιούν τον δικύλινδρο εν σειρά CP2 κινητήρα της Yamaha, που εφοδιάζεται με μονόδρομο και υποβοηθούμενο συμπλέκτη, ενισχυμένο πλαίσιο και αναβαθμισμένα φρένα, δείχνοντας τις βλέψεις της Yamaha. Το YZF-R7 έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τα εθνικά πρωταθλήματα για χώρες που γνωρίζουν τεράστια άνθηση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με μόνο σκοπό να μειώσει το τεράστιο κόστος που απαιτούν οι αγώνες ταχύτητας, καθιστώντας πιο εύκολη την συμμετοχή των αναβατών σε όσο το δυνατόν περισσότερες πίστες και γύρους γίνεται.

Η απόδοση, ωστόσο, του δικύλινδρου crossplane κινητήρα των 689 κυβικών και 73,4 ονομαστικών ίππων στις 8.750 στροφές δεν θα μπορούσαν να σταθούν απέναντι στον ανταγωνισμό της WSSP κατηγορίας, καθώς εκεί δεν μιλάμε για ενιαίο πρωτάθλημα, όπως είναι για παράδειγμα τα διάφορα εθνικά R3 Cup. Από την άλλη, το YZF-R6 έχει πάρα πολλά χρόνια να δεχθεί μία γενναία αναβάθμιση στα μηχανικά του μέρη, με αποτέλεσμα να έχει μείνει αρκετά πίσω. Σε αυτό βοήθησε και η βύθιση των τετρακύλινδρων supersport που ήρθε από τότε που η χρηματοοικονομική κρίση έκανε την εμφάνισή της. Ενδεικτικό του πόσο χαμηλά είχε πέσει η ζήτηση για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτες είναι ότι η Yamaha αποφάσισε από το 2020 να βγάζει το YZF-R6 μόνο στην έκδοση RACE, αποφεύγοντας να μπει στην κοστοβόρα διαδικασία έγκρισης τύπου για τις αυστηρές Euro 5 προδιαγραφές.

Yamaha YZF-R9 – Ο αντικαταστάτης του YZF-R6 στην WSSP κατηγορία στα Motul WSBK

Το YZF-R9 μπορεί να αποτελέσει την χρυσή τομή μεταξύ των δύο κόσμων, καλύπτοντας ταυτόχρονα και το κενό που υπάρχει, καθώς μόνο το MT-09 από την “σκοτεινή οικογένεια” της Iwata δεν έχει κάποιο αντίστοιχο μοντέλο με φαίρινγκ και κλιπ-ον (το XSR 900 GP, ανήκει στην νεορετρό οικογένεια). Η απόδοση του τρικύλινδρου κινητήρα φτάνει τους 117,3 ίππους, η οποία αναμφίβολα θα μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο με την χρήση του αγωνιστικού κιτ. Οι αλλαγές που περιμένουμε να δούμε είναι παρόμοιες με αυτές του YZF-R7. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα το νέο μοντέλο θα έχει ενισχυμένο πλαίσιο – ίσως με ελαφρώς διαφορετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά – και αναβαθμισμένα φρένα, για οδήγηση στην πίστα. Ακόμη, η χρήση clip-on είναι πιθανό να αλλάξει την γωνία κάστερ και το ίχνος της νέας μοτοσυκλέτας, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε αλλαγές σε υποπλαίσιο αλλά και ψαλίδι.

Προκειμένου να λάβει το δικαίωμα να αγωνιστεί στην WSSP κατηγορία, το YZF-R9 θα πρέπει να λάβει έγκριση τύπου, η οποία θα πρέπει να ισχύει και για το αγωνιστικό κιτ. Επομένως, στην περίπτωση που η Yamaha θέλει να φέρει στους αγώνες το νέο μοντέλο το 2025, αυτό σημαίνει ότι η παρουσίασή του αναμένεται μέσα στο 2024, προκειμένου να ολοκληρωθεί η απαραίτητη γραφειοκρατία και να πάρει την έγκριση τύπου για να το δούμε στις πίστες του Πρωταθλήματος Motul WSBK.

Ετικέτες

AMOTOE - Πρώτη συζήτηση στην μετά εκλογών εποχή

Πληθώρα θεμάτων συζητήθηκαν με το σημαντικότερο όλων να αφορά το ασφαλιστήριο συμβόλαιο
motomag AMOTOE – Πρώτη συζήτηση στην μετά εκλογών εποχή
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

20/5/2024

Στον Βόλο στις 6 Μαΐου μετά από συγκρότηση σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΜΟΤΟΕ συνεδρίασε για τα πρώτη φορά μετά τις εκλογές της 30ης Απριλίου, με τα μέλη της Ομοσπονδίας να συζητούν για τα διάφορα θέματα τα οποία αφορούν την ΑΜΟΤΟΕ.

Αρχικά τα μέλη τα οποία εκλέχθηκαν είναι τα εξής:

  • Τσεσμελή Μαρία
  • Δάφνη Αικατερίνη
  • Κορέλης Στυλιανός
  • Καλαϊτζής Παναγιώτης
  • Στραβού Γεώργιος
  • Λυκούσης Αθανάσιος
  • Σταμάτης Μελέτης

Κατόπιν ψηφοφορίας το νέο ΔΣ της ΑΜΟΤΟΕ είναι το εξής:

  • Τσεσμελή Μαρία Προέδρος
  • Λυκούσης Αθανάσιος Αντιπρόεδρος
  • Σταμάτης Μελέτης Γενικός Γραμματέας
  • Καλαϊτζής Παναγιώτης Ταμίας
  • Δάφνη Αικατερίνη Μέλος
  • Κορέλης Στυλιανός Μέλος
  • Στραβού Γεώργιος Μέλος
  • Λεφέβρ Ανδρέας Εκπρόσωπος Αθλητών

Τα θέματα που συζητήθηκαν ήταν:

  • Επιτροπές αθλημάτων
  • Έκτακτη καταστατική γενική συνέλευση, έκτακτη γενική συνέλευση έγκρισης κανονισμών
  • Ενημέρωση αρμόδιων φορέων για την συγκρότηση του νέου ΔΣ
  • Ενημέρωση για την αλλαγή ασφαλιστηρίων συμβολαίων
  • Διορισμός εκπροσώπου αθλητών

Αποφασίστηκαν από το νέο ΔΣ τα παρακάτω:

  • Αποφασίστηκε η αποστολή email σε όλα τα σωματεία για πρόταση κατάλληλων υποψηφίων στελεχών για την στελέχωση της ΚΕΑΑ
  • Πραγματοποίηση έκτακτης γενικής συνέλευσης στις 17 Ιουλίου ημέρα Τέταρτη και ώρα 19:00 διαδικτυακά μέσω zoom με θέματα την τροποποίηση του Καταστατικού και την έγκριση κανονισμών
  • Η Πρόεδρος ενημέρωσε ότι πριν τις εκλογές υπεγράφη νέο ασφαλιστήριο συμβόλαιο που περιλαμβάνει και παροχή ημερήσιας αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος στους αγώνες. Η Πρόεδρος ενημέρωσε επίσης ότι ζητήθηκε από την Allianz πρόσθετη ασφαλιστική πράξη για αύξηση του ορίου κάλυψης στο 1.300.000 ευρώ

Ως εκπρόσωπος των αθλητών λόγω προηγουμένης εμπειρίας προτάθηκε από την Πρόεδρο ο Λεφέβρ Ανδρέας ο οποίος και ψηφίσθηκε ομόφωνα.

Ετικέτες