Honda - Πατέντες για φαίρινγκ με κινούμενα πάνελ που θα... σπρώχνουν τα πόδια του αναβάτη!

Για την ενημέρωση του στην περίπτωση παρέμβασης ενός συστήματος ασφαλείας, αλλά και για να τον τοποθετούν στη βέλτιστη στάση οδήγησης
Πατέντα Honda για κινούμενα πάνελ
Από το

motomag

28/9/2023

Σύμφωνα με πατέντες που κατέθεσε η Honda στην ευρωπαϊκή επιτροπή έγκρισης τύπου, φαίνεται να πηγαίνει την ενεργητική ασφάλεια ένα βήμα παραπέρα, με τη δημιουργία κινούμενων πάνελ στο φαίρινγκ. Αυτά θα πιέζουν το εσωτερικό των μηρών του αναβάτη, πληροφορώντας τον για την επέμβαση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων της μοτοσυκλέτας, αλλά και βοηθώντας τον να πάρει τη βέλτιστη στάση σώματος για μια πλειάδα περιπτώσεων!

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η Honda, στόχος της είναι όχι να μειώσει, αλλά να μηδενίσει τα τροχαία δυστυχήματα, τόσο με τα αυτοκίνητα όσο και τις μοτοσυκλέτες της, μέχρι και το 2050. Στον δρόμο για την επίτευξη αυτού του στόχου, το Big H δουλεύει συνεχώς πάνω σε πατέντες που αφορούν την ενεργητική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον αερόσακο που θα τυλίγεται γύρω από τον αναβάτη και το σύστημα "Lane Keep Assist.

Τώρα, στις πατέντες που κατέθεσε στον αρμόδιο ευρωπαϊκό φορέα, φαίνεται ένα CBR1000RR με κινούμενα πάνελ, στο σημείο που τα γόνατα του αναβάτη έρχονται σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα.

Πατέντα της Honda με κινούμενα πάνελ στο φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας
Τα πάνελ θα κινούνται με σερβομηχανισμό

Όπως δείχνουν τα σχέδια, πίσω από αυτά τα κινούμενα μέρη, βρίσκουμε έναν περιστροφικό σερβομηχανισμό ενεργοποίησης. Στο άνω άκρο τους τα πάνελ έχουν δύο μεντεσέδες, οι οποίοι τα κρατούν στην θέση τους, ενώ ταυτόχρονα τα βοηθούν να εκταθούν προς τα έξω.

Πατέντα της Honda με κινούμενα πάνελ στο φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας
Τα κινούμενα πάνελ φαίνονται στο διάγραμμα ως 72L & 72R

Η Honda έχει σκοπό να χρησιμοποιήσει το παραπάνω σύστημα ως μέθοδο πληροφόρησης αναβάτη, σε μία σειρά από ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως αυτά που αναφέραμε παραπάνω. Αν για παράδειγμα η μοτοσυκλέτα φρενάρει μόνη της -όπως ας πούμε συμβαίνει με το Adaptive Cruise Control- και ο αναβάτης βρεθεί απροετοίμαστος, τότε η απότομη μείωση της ταχύτητας είναι πιθανό να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα απ’ ό,τι λύνει. Εκεί ακριβώς έρχεται η χρήση των κινούμενων πάνελ, προκειμένου να ενημερώσουν από πριν τον αναβάτη, αλλά και να τον… τοποθετήσουν στη σωστή στάση.

Η ιδέα πίσω από την χρήση του συστήματος αυτού, είναι ότι με το άνοιγμα και των δύο πάνελ, ο αναβάτης έχει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την μοτοσυκλέτα, προκειμένου να μπορεί να σφίξει τα πόδια του κατά το φρενάρισμα, έχοντας πάρει καλύτερη θέση.

Ένα άλλο παράδειγμα είναι να χρησιμοποιηθεί σε συνάρτηση με το “Lane Keep Assist”. Στην περίπτωση που ο αναβάτης αφαιρεθεί και ξεκινήσει να αλλάζει λωρίδα, τότε θα ανοίγει μόνο το πάνελ το οποίο βρίσκεται από την πλευρά που κατευθύνεται η μοτοσυκλέτα. Έτσι πιέζοντας τον μηρό του αναβάτη θα τον ενημερώνει για τον επικείμενο κίνδυνο, αλλάζοντας την ίδια στιγμή ελαφρώς το κέντρο βάρους για να τον διευκολύνει με τη μανούβρα, ώστε να επανέλθει στη λωρίδα του.

Ένα άλλο σημείο που μπορεί να φανεί εξαιρετικά χρήσιμο ένα τέτοιο σύστημα είναι στο να βοηθήσει τον αναβάτη να μάθει πως πρέπει να τοποθετεί το σώμα του στις στροφές.

Αν και δεν είναι πιθανό η Honda να βγάλει κάτι τέτοιο σύντομα στην παραγωγή, γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρο ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής θέλει να δημιουργήσει μία σουίτα ηλεκτρονικών, η οποία θα βοηθά τον αναβάτη ως… αυτόματος πιλότος. Όχι με την έννοια ότι ο αναβάτης δεν θα συμμετέχει ενεργά στην οδήγηση, αλλά στην περίπτωση που κάνει μία λάθος εκτίμηση ή επιλογή, τότε θα υπάρχει ένα “χέρι βοηθείας” που θα τον βοηθά να αποφύγει τον επερχόμενο κίνδυνο, εκμηδενίζοντας την πιθανότητα εμπλοκής σε τροχαίο ατύχημα.

Kawasaki Z H2 Boost - Σε 2 εκδόσεις, με 225 & 275 hp

Ένα μοναδικό Streetfighter με υπερσυμπιεστή από τη γερμανική Höly Zweirad GmbH
Holy Kawasaki Z H2 Boost
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

20/5/2024

Πέρα από τις πωλήσεις μοτοσυκλετών παραγωγής, ο Γερμανός dealer Höly ειδικεύεται στις σπέσιαλ κατασκευές κυρίως σε μοντέλα της Kawasaki. Από τα χέρια τους έχουν βγει αξιομνημόνευτες βελτιωμένες μοτοσυκλέτες σε όλες τις κατηγορίες -Supersport, Naked, Cruise, Supermoto, κ.α.- ενώ πρόσφατα παρουσίασαν ένα υπέροχο Kawasaki Z H2 με μοναδικό κοστούμι, αρκετά εξτρά και δυνατές επιδόσεις.

Το Z H2 Boost της Höly θα κυκλοφορήσει σε 2 εκδόσεις, 229 και 275 hp (από τους 200 hp που έχει το μοντέλο παραγωγής), ενώ ξεχωρίζει για το custom φαίρινγκ του που αφαιρεί οπτικά βάρος σε σχέση με το στάνταρ φαίρινγκ, για τον μοναδικό RAM Air αεραγωγό του που διαπερνά το ρεζερβουάρ, και για το ρυθμιζόμενο σε ύψος τιμόνι, με την επιλογή για Superbike θέση οδήγησης.

Höly Zweirad GmbH

Πίσω το μονό ψαλίδι “βγάζει μάτι”, ενώ στον ίδιο βαθμό εντυπωσιάζει η custom πίσω ζάντα 240/17 με το πράσινο “αστέρι” και το κοντό τελικο εξάτμισης από H2R που την αφήνει να αναδειχθεί.

Σπέσιαλ είναι και η βαφή που συνδυάζει το πράσινο και το μαύρο, αλλά και χρωμιωμένα εξαρτήματα, εντυπωσιάζοντας απ’ όλες τις γωνίες.

Höly Zweirad GmbH

Το μπροστινό σύστημα έχει ως βάση μπροστινό από Z1000, ενώ διαφορετικό είναι το πίσω αμορτισέρ που διαθέτει και ρύθμιση ύψους. Τέλος, νέο είναι το ψυγείο για καλύτερη ψύξη του βελτιωμένου κινητήρα, νέες είναι και οι μανέτες με πράσινες λεπτομέρειες, ενώ στο ρεζερβουάρ βρίσκουμε πράσινα LED φώτα.

Η τιμή του Kawasaki Z H2 Boost δεν ανακοινώνεται, ενώ για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με την Höly, ΕΔΩ.

Ετικέτες