MotoGP - Αλλαγές στον κανονισμό για τις πιέσεις των ελαστικών

Νέα ελάχιστη επιτρεπόμενη πίεση, ευτυχώς πλέον χωρίς ποινή αποκλεισμού του παραβάτη αναβάτη
Michelin MotoGP
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

8/3/2024

Στο παρά πέντε πριν την έναρξη της σεζόν του 2024, αλλάζει ο κανονισμός για την ελάχιστη επιτρεπόμενη πίεση των ελαστικών, έχοντας μικρότερες τιμές σε σύγκριση με πέρυσι, αν και για μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, ενώ πλέον η παράβαση δεν θα επισείει ποινή αποκλεισμού του παραβάτη αναβάτη, αλλά θα τιμωρείται με χρονική επιβάρυνση.

Όπως έχουμε δει, η Michelin έφερε στα μέσα της περσινής χρονιάς, και πιο συγκεκριμένα στον βρετανικό γύρο, έναν νέο κανονισμό για την ελάχιστη επιτρεπόμενη πίεση στα ελαστικά των αναβατών. Στην συνέχεια, προχώρησε στην πλήρη αυτοματοποίηση των συστημάτων μέτρησης πίεσης των ελαστικών TPMS, με τον Vinales να είναι ο πρώτος που έκανε… ποδαρικό, λαμβάνοντας ποινή χρόνου.

MotoGP – Αλλαγές στον κανονισμό για τις πιέσεις των ελαστικών

Οι ελάχιστες πιέσεις που είχαν οριστεί, είχαν προκαλέσει τις αντιδράσεις αρκετών αναβατών, καθώς ήταν αρκετά υψηλές, όπως είχαν δηλώσει, αυξάνοντας τον κίνδυνο πτώσης. Ειδικά στην περίπτωση που ένας αναβάτης βρισκόταν πίσω από κάποιον άλλο, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πίεση του ελαστικού λόγω υπερθέρμανσης, καθώς ο μπροστινός του κόβει τον φρέσκο αέρα, με κίνδυνος να μπλοκάρει το μπροστινό φρένο και να προκύπτουν σημαντικά θέματα με την πρόσφυση.

MotoGP – Αλλαγές στον κανονισμό για τις πιέσεις των ελαστικών

Για το 2024, η Michelin αποφάσισε να μειώσει τις ελάχιστες επιτρεπόμενες πιέσεις, τόσο μπροστά όσο και πίσω. Ενδεικτικά, για τα slick ελαστικά οι νέες τιμές ορίζονται στα 1,8 bar (26,1 psi) για το μπροστινό και 1,68 bar (24,36 psi) για πίσω. Όσον αφορά τώρα τα βρόχινα, μπροστά βλέπουμε ότι το όριο έχει τεθεί στα 2 bar (29 psi), ενώ πίσω η κατώτατη πίεση που επιτρέπει η εταιρεία είναι στα 1,7 bar (24,65 psi). Αναβάτες όπως ο Marc Marquez, ο Aleix Espargaro και ο Fabio Quartararo είδαν με καλό μάτι αυτές τις μικρές, αλλά σημαντικές όπως είπαν, μειώσεις.

Michelin MotoGP

Αν και οι τιμές είναι πλέον, χαμηλότερες, το χρονικό όριο στο οποίο θα πρέπει να βρίσκονται εντός αυτών, αυξήθηκε. Αν και πέρυσι, όταν και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά αυτό το μέτρο, οι μοτοσυκλέτες έπρεπε για τουλάχιστον το 50% του αγώνα να βρίσκονται εντός των επιτρεπόμενων ελάχιστων ορίων, αυτό πλέον ανέβηκε στο 60% της διάρκειας ενός αγώνα που ξεπερνά τους 15 γύρους. Όσον αφορά τον Sprint του Σαββάτου, το ποσοστό αυτό πέφτει στο 30%. Αν τώρα για κάποιο λόγο ο αγώνας διακοπεί, αν απομένουν από εφτά μέχρι και 15 γύροι, τότε το ποσοστό πέφτει στα ίδια επίπεδα με του Sprint, δηλαδή στο 30%. Στην περίπτωση που οι εναπομείναντες γύροι είναι από 6 και κάτω, τότε οι πιέσεις θα πρέπει για κάθε ελαστικό ανεξάρτητα (μπροστά και πίσω) να είναι εντός ορίων για τουλάχιστον δύο διαδοχικές μετρήσεις, με την κάθε μία να γίνεται κάθε 1 δευτερόλεπτο.

MotoGP – Αλλαγές στον κανονισμό για τις πιέσεις των ελαστικών

Οι κανονισμοί για τις πιέσεις, ωστόσο έχουν και μία εξαίρεση, όπου δεν εφαρμόζονται. Αυτό ισχύει για τους αγώνες flag-to-flag, ενώ το πρωτόκολλο βρίσκει εφαρμογή μόνο όταν και τα δύο ελαστικά (μπροστά και πίσω) είναι slick.

Michelin MotoGP

Οι αγωνοδίκες των MotoGP προχώρησαν και στην ανακοίνωση των νέων ποινών για το 2024, οι οποίες δεν θα περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό. Για τον κυρίως αγώνα της Κυριακής, η παράβαση θα τιμωρείται με 16 επιπλέον δευτερόλεπτα, ενώ για τον Sprint πέφτει στο μισό, στα 8 δευτερόλεπτα. Μπορεί τα νούμερα αυτά να μην ακούγονται μεγάλα, αλλά όταν μιλάμε για ένα τόσο ανταγωνιστικό πεδίο, όπως οι αγώνες MotoGP, τα 16 μπορούν να σε βγάλουν μέχρι και εκτός βαθμών, ακόμα κι αν τερμάτισες στην πρώτη θέση! Επομένως, παρά το ότι δεν υπάρχει αποκλεισμός, ο αναβάτης που θα υποπέσει σε παραβίαση του κανονισμού για τις πιέσεις των ελαστικών, θα μπορούσε να βρεθεί εκτός πρώτης 15άδας, χάνοντας πολύτιμους βαθμούς.

Μία από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες και οι ομάδες τους φέτος, θα είναι η ξαφνική πτώση της θερμοκρασίας ασφάλτου της πίστας, η οποία θα μπορούσε να μειώσει την πίεση του αέρα στο ελαστικό, ρίχνοντας απότομα τις πιέσεις κάτω από το επιτρεπτό όριο. Τουλάχιστον απομακρύνεται ο φόβος του αποκλεισμού του παραβάτη αναβάτη, κάτι που είχε προκαλέσει έντονες διαμαρτυρίες από αναβάτες και ομάδες.

Ετικέτες

MotoGP - Οι υπεύθυνοι του GP της Ινδίας διαψεύδουν τα περί ακύρωσης του γύρου

"Δεν υπάρχουν προβλήματα, όσον αφορά την πληρωμή των συνεργατών, συμπεριλαμβανομένης και της Dorna"
motomagMotoGP – Στον αέρα το GP της Ινδίας
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

16/5/2024

Αν και αρχικά οι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν ήθελαν να έχει ήδη αποφασιστεί η ακύρωση του γύρου της Ινδίας, οι υπεύθυνοι της Buddh International Circuit δηλώνουν ότι δεν υπάρχει κάποιο τέτοιο σενάριο, με τις πληρωμές να αναμένεται ότι θα γίνουν κανονικά.

Σε επεισόδιο για γερά νεύρα εξελίσσεται η υπόθεση “Ινδικό GP”, καθώς όπως σας έχουμε ενημερώσει φήμες θέλουν την 20η Μαΐου ως την ημέρα που η Dorna θα ανακοινώσει επίσημα την ακύρωση του γύρου στην πίστα Buddh. Τώρα, όμως, οι Ινδοί υπεύθυνοι για τη διοργάνωση του GP βγαίνουν στην αντεπίθεση, ισχυριζόμενοι ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, όσον αφορά την πληρωμή των συνεργατών, συμπεριλαμβανομένης και της Dorna.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Fairstreet Sports, της διοργανώτριας εταιρείας, υπάρχει λόγος για τις οικονομικές εκκρεμότητες. Μέχρι και τις 4 Ιουνίου -ημέρα εθνικών εκλογών για την χώρα- υπάρχει ο “Πρότυπος Κώδικας Δεοντολογίας” που αφορά περιορισμών δαπανών του δημόσιου χρήματος, με στόχο την διασφάλιση ενός καθαρού εκλογικού αποτελέσματος. Άπαξ και αρθεί το εν λόγω περιοριστικό πλαίσιο, όλες οι εκκρεμείς συναλλαγές θα ολοκληρωθούν, με την Dorna να έχει λάβει έγγραφη επιβεβαίωση από την κυβέρνηση γι’ αυτό.

Ο γύρος της Ινδίας για το 2024 έχει προγραμματιστεί για τις 20-22 Σεπτεμβρίου, επομένως υπάρχει χρόνος ακόμα. Από την άλλη το ντεμπούτο του Καζακστάν μεταφέρθηκε στις 14-16 Ιουνίου, λόγω καιρικών συνθηκών, προτού τελικά αναβληθεί για “αργότερα μέσα στην σεζόν”. Για την ώρα η Dorna δεν έχει πάρει θέση πάνω στο ζήτημα, επομένως μέχρι να δούμε κάποια επίσημη ανακοίνωση από την ίδια δεν γνωρίζουμε πού ακριβώς σταματά η αλήθεια και πού ξεκινάει η παραφιλολογία.

Ετικέτες