Χριστουγεννιάτικα μοτο-δώρα

Συμβουλές για να πιάσουν τα χρήματά σας τόπο
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

29/11/2016

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν σε λιγότερο από ένα μήνα κι έρχεται ο καιρός που τα δώρα που θα κάνουμε στους δικούς μας ανθρώπους μας προβληματίζουν όλο και πιο πολύ. Για την ιδιαίτερη φυλή των μοτοσυκλετιστών, τα πράγματα είναι λίγο πιο περίπλοκα αλλά και με περισσότερες επιλογές, είτε είμαστε στη θέση αυτού που προσφέρει είτε αυτού που δέχεται ένα δώρο. Ειδικά στην δεύτερη κατηγορία, έχουμε σίγουρα βρεθεί στη θέση να μας δωρίσει κάτι που υποτίθεται ότι έχει σχέση με την μοτοσυκλέτα, κάποιος συγγενής ή φίλος που ξέρει από.. τίποτε έως καθόλου για τις μοτοσυκλέτες, και να το δεχόμαστε με ένα χαμόγελο τύπου "κολλημένη οδοντοστοιχία", ενώ ταυτόχρονα σκεφτόμαστε τρόπους για να το ξεφορτωθούμε χωρίς να προσβάλουμε τον άλλο. Για να αποφύγουμε τέτοιες άβολες καταστάσεις, σας παραθέτουμε μερικές συμβουλές ώστε να πιάσουν τα λεφτά σας τόπο.

 

Βιβλία

Προσοχή! Η άγνοια μπορεί να οδηγήσει στην αγορά ενός βιβλίου που η δουλειά του θα καταλήξει να είναι βάση για την οθόνη του υπολογιστή. Μην μπουκάρετε σε ένα βιβλιοπωλείο και αγοράσετε οτιδήποτε έχει μοτοσυκλέτα στο εξώφυλλο με το σκεπτικό ότι θα αρέσει στον μηχανόβιο κολλητό, όπως δεν θα αγοράζατε ρακέτα του τένις σε φίλο μπασκετμπολίστα, απλώς και μόνο γιατί έχει να κάνει με άθλημα. Ασχοληθείτε λίγο παραπάνω για να μάθετε τον τύπο και την μάρκα της μοτοσυκλέτας του και αγοράστε του κάτι σχετικό. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα ένα βιβλίο που αναφέρεται στην ιστορία του μοντέλου ή σε τεχνικά θέματα (ειδικά τα service manuals κάνουν θραύση).

Μια έρευνα στο internet θα σας δώσει πολλές επιλογές σε εξειδικευμένα βιβλία

Αν έχει ένα R1 θα είναι χρήσιμο, για παράδειγμα, ένα τεχνικό βιβλίο που να αναφέρεται στους τετρακύλινδρους κινητήρες και στις αρχές λειτουργίας τους. Αν του αρέσουν οι αγώνες, υπάρχουν πολλά βιβλία γύρω από την ιστορία τους, αλλά και βιογραφίες θρυλικών αναβατών, μερικές από αυτές τόσο καλογραμμένες που κάλλιστα θα μπορούσαν να είναι διηγήματα. Αν πρόκειται δε για λάτρη των κλασικών μοτοσυκλετών, εκεί είναι που οι επιλογές πολλαπλασιάζονται κατακόρυφα, αλλά χρειάζεται περισσότερο ψάξιμο για να τις κατάλληλες προτιμήσεις.

 

Εργαλεία


Ακούγεται ως μια πολύ καλή ιδέα για δώρο, αλλά χρειάζεται προσοχή στην ποιότητα. Αν είστε στο επίπεδο που μπερδεύετε το μυτοτσίμπιδο με την πένσα, καλό είναι να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον γνώστη για να μην πάρετε ό,τι να 'ναι. Όπως οι γυναίκες εκτιμούν την διαφορά ποιότητας ανάμεσα στα βερνίκια νυχιών, έτσι κι ένας μοτοσυκλετιστής θα εκτιμήσει το δώρο ενός ποιοτικού σετ εργαλείων, σε αντίθεση με μια φαντεζί συλλογή που είναι "made-in-βαθιά Κίνα". Κακής ποιότητας εργαλεία θα χαλάσουν γρήγορα και μπορεί να δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα στα εξαρτήματα της μοτοσυκλέτας από αυτά που καλούνται να λύσουν. Μην ξεχνάτε ότι είναι μια κατηγορία στην οποία "ό,τι πληρώσεις παίρνεις".

 

DVD


Μπορεί να σας φαίνονται αστεία τα DVD που περιέχουν πτώσεις και τούμπες με μοτοσυκλέτες, αλλά υπάρχουν δύο παράμετροι που πρέπει να υπολογίσετε. Πρώτον, με την διαδεδομένη χρήση του internet και του YouTube, δεν είναι πλέον κάτι τόσο σπάνιο ή δύσκολο να δει κάποιος αντίστοιχα βίντεο και δεύτερον δεν είναι αστείο για όλους όσους καβαλάνε μοτοσυκλέτες να περάσουν δύο ώρες μπροστά στην τηλεόρασή τους βλέποντας άλλους αναβάτες να τσακίζονται. Αν όμως θέλετε ντε και καλά να δωρίσετε κάποιο DVD (αναφέρομαι κυρίως σε συμβίες που το βλέπουν ως μια καλή αφορμή για να καθηλώσουν στον καναπέ δίπλα τους το ταίρι τους, που δεν πετάει και την σκούφια του για να δει για πεντηκοστή φορά τον Τιτανικό) προτιμήστε κάποιο με ιστορικούς ή σύγχρονους αγώνες ή μοτοσυκλετιστικά ντοκιμαντέρ όπως το "Faster" ή το "On any Sunday", τα οποία πραγματικά είναι κάτι που αξίζει κάποιος να δει.

 

Εξοπλισμός


Είναι ένα ευαίσθητο θέμα γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση μπαίνει και ο παράγοντας προσωπικό γούστο. Μιλάμε για μια τεράστια λίστα επιλογών και κόστους και γι' αυτό το λόγο καλό θα είναι να προχωρήσετε σε πιο ασφαλείς και ουδέτερες λύσεις. Για παράδειγμα, ένα σετ λεπτά ισοθερμικά γάντια που φοριούνται μέσα από τα κανονικά γάντια, είναι κάτι που θα εκτιμήσουν όλοι όσοι οδηγούν μοτοσυκλέτα τον χειμώνα, όπως και ένα καλό σετ ισοθερμικών εσώρουχων. Τα ζεστά tubes για τον λαιμό είναι μια επίσης καλή επιλογή, αλλά προσοχή στο χρώμα που θα διαλέξετε γιατί μπορεί το φούξια να είναι της μόδας, όμως μην το κάνετε με το σκεπτικό ότι ταιριάζει με το κόκκινο της Ducati… Το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξει να γίνει πανάκι για γυάλισμα. Επίσης τα αυτοκόλλητα διακοσμητικά για τα κράνη δεν είναι πάντα καλή επιλογή, γιατί δεν είναι σίγουρο ότι ο φίλος ή ο καλός σας θα θέλει να κυκλοφορεί καθημερινά σαν τον Bugs Bunny με τα αυτοκόλλητα αυτάκια που του χαρίσατε…

 

Επίσης τα αυτοκόλλητα διακοσμητικά για τα κράνη δεν είναι πάντα καλή επιλογή


Αντίστοιχα πολλές επιλογές υπάρχουν και για την μοτοσυκλέτα, καθώς ένα σετ καθαριστικών ή ένα σετ επισκευής ελαστικών, για παράδειγμα, είναι κάτι χρήσιμο και πρακτικό όπως και μια ποιοτική κλειδαριά, ενώ δεν περιορίζονται από το είδος της μοτοσυκλέτας ή τα προσωπικά γούστα του αναβάτη. Η πιο ασφαλής πάντως επιλογή είναι μια δωρο-επιταγή για ένα κατάστημα που πουλάει εξοπλισμό αναβάτη και μοτοσυκλέτας, ώστε να αγοράσει κάτι που πραγματικά χρειάζεται και θέλει.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!

Η Yamaha προμηθευτής τεχνολογίας στην γενική βιομηχανία!
Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/8/2025

Μέσα στο καλοκαίρι και συγκεκριμένα τον Ιούλιο 2025, η Yamaha Motor Robotics Holdings άλλαξε καθεστώς και μετατράπηκε σε Yamaha Robotics Co, σχηματίζοντας μία ενιαία εταιρεία με την ενσωμάτωση διαφορετικών μικρότερων που ήλεγχε έως τώρα.

Είναι μία σημαντική αλλαγή για ένα κομμάτι της Yamaha που παραμένει άγνωστο στο ευρύ κοινό. Το γεγονός πως η Yamaha ηγείται στον χώρο της μουσικής κι ακόμη περισσότερο στα πιάνα, είναι κάτι που το γνωρίζουν οι μοτοσυκλετιστές, όπως γνωρίζουν και οι μουσικοί ότι η Yamaha βγάζει και μοτοσυκλέτες.

Εκείνο που είναι άγνωστο όμως, είναι πως κατασκευάζουν μηχανήματα για εκτύπωση ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και μικρο-επεξεργαστών, καθώς και ρομποτικούς βραχίονες που έχουν εφαρμογή σε πληθώρα κατηγοριών της βιομηχανίας.

Για παράδειγμα τα γνωστά σε μουσικούς αλλά και μοτοσυκλετιστές, μικρόφωνα της Rode φτιάχνονται όλα τους με τα ειδικά μηχανήματα της Yamaha, ενώ τα βασικότερο για εμάς, είναι πως οι περισσότερες από τις πλακέτες στις μοτοσυκλέτες Yamaha, επίσης γράφουν Yamaha γιατί κατασκευάζονται από την ίδια με μηχανήματα όμως που έχει κατασκευάσει και η ίδια. Άλλο πράγμα να φτιάχνεις εντός του εργοστασίου μοτοσυκλετών και τις πλακέτες ηλεκτρονικών και διαφορετικό να έχεις ένα εργοστάσιο ηλεκτρονικών που φτιάχνει και τις δικές σου πλακέτες.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Δύο από τους μηχανικούς της Yamaha Robotis εξηγούν την δουλειά των SMT δίπλα στο SCARPA YK500TW

Η πλακέτα για την οθόνη στα δημοφιλή Yamaha Tenere είναι μία τέτοια περίπτωση. Έχει κατασκευαστεί με Z:LEX έναν εκτυπωτή-συναρμολογητή PCB (SMT – Surface Mount Technology) που έχει την ικανότητα να διαχειριστεί έως και 95.000 εξαρτήματα ανά ώρα.

Παρότι αυτή η μονάδα μέτρησης της ταχύτητας δεν εκφράζει την ταχύτητα παραγωγής που μετριέται με βάση το πόσα εξαρτήματα τοποθετούνται τελικά πάνω στην πλακέτα μέσα σε μία ώρα και είναι ένα μικρότερο νούμερο, στην πράξη οι SMT μηχανές της Yamaha είναι τόσο εξελιγμένες που θα τις βρει κανείς σε μία σειρά από άλλα εργοστάσια, όπως της Rode για παράδειγμα.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Η ναυαρχίδα των νέων SMT της YAMAHΑ με διπλή κεφαλή - Οι περισσότερες από τις πλακέτες των Yamaha μοτοσυκλετών βγαίνουν από εδώ

Συνήθως τα εργοστάσια κατασκευής μοτοσυκλετών βασίζονται σε εξωτερικούς προμηθευτές για τα περισσότερα από τα εξαρτήματα και απλά συναρμολογούν το μοντέλο, ενώ ιδιαίτερα για τα ηλεκτρονικά κανείς δεν μπαίνει στην διαδικασία να φτιάξει τις δικές τους πλακέτες, πόσο μάλλον τα δικά του μηχανήματα εκτύπωσης πλακετών.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Η Yamaha έχει έτοιμα σχέδια για έναν κατασκευαστή ηλεκτρονικών με ολοκληρωμένη λύση Surface Mount Technology (SMT) και Factory Automation (FA)

Η Yamaha δεν έφτασε σε αυτό το σημείο τυχαία. Η πρώτη της επένδυση στον τομέα αυτό πηγαίνει πίσω στο 1984 όταν σε επίσκεψη στις ΗΠΑ των στελεχών της τότε, είδε πως το μέλλον βρίσκεται στα ηλεκτρονικά και εκείνος που θα έχει τεχνολογία για την δημιουργία τους θα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση απέναντι σε εκείνον που απλά τα προμηθεύεται. Παρότι υπάρχουν πολλά ορόσημα για την Yamaha στον τομέα των ηλεκτρονικών στην πρώιμη εποχή τους, την δεκαετία του ΄90 για εμένα ξεχωρίζουν δύο ημερομηνίες. Το επόμενο μεγάλο βήμα έρχεται το 2009 όταν κατασκευάζει τον πιο γρήγορο συναρμολογητή του κόσμου και ανοίγει την πόρτα των επαφών με τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ηλεκτρονικών.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Η πλακέτα κάτω από την οθόνη, είναι κατασκευή της Yamaha από μηχάνημα (SMT) της Yamaha!

Το επόμενο είναι το 2015, ακριβώς μία δεκαετία πριν, όταν ενώνει τις δυνάμεις της με το αντίστοιχο τμήμα της Hitachi και σκαρφαλώνει στην κορυφή του κόσμου, συγκεκριμένα για τις μηχανές SMT.

Περίπου εκείνη την περίοδο τελειοποιεί για τους ρομποτικούς της βραχίονες. Είδαμε από κοντά την αναβαθμισμένη έκδοση του SCARPA σε διάταξη τροχιάς και πήραμε μία γεύση από το πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Η ταχύτητα κίνησης και η ακρίβεια του βραχίωνα SCARA κάνουν τον κόσμο της βιομηχανίας να στρέφει το βλέμμα στην Yamaha

Η Yamaha έχει τουλάχιστον 12 χρόνια εμπειρίας στους ρομποτικούς βραχίονες ακριβείας και στα ρομπότ τροχιάς είχε πολλές πρωτιές. Εξωτερικά αυτό που είδαμε δεν έχει αλλάξει τουλάχιστον για μία πενταετία αλλά το νέο μοντέλο έχει μία απίστευτη ταχύτητα ενώ εγγυάται ακρίβεια σε επίπεδο μικρόμετρου.

Ξεκινήσαμε από ακρίβεια λίγο κάτω από χιλιοστό ανάμεσα σε μία χιλιάδα κύκλων και φτάσαμε να έχει πλέον το SCARPA τέσσερις φορές μεγαλύτερη ταχύτητα με ακρίβεια μικρόμετρου σε βάθος χιλιάδων κύκλων.

Είναι τόσο σημαντική η βελτίωση που μία σειρά από γραμμές παραγωγής ανά τον κόσμο έχουν φρακάρει τις παραγγελίες στην Yamaha Robotics για την έκδοση του SCARPA που είδαμε από κοντά και εκπροσωπεί το άλλο μισό της Yamaha Robotics, εκείνο των αυτοματισμών για διάφορες γραμμές παραγωγής.

Οι βραχίονες τροχιάς έχουν -τώρα στην νέα έκδοση του μοντέλου YK500TW- καλύτερη ακρίβεια από τον κλασικό βραχίονα που επίσης παράγει η Yamaha Robotics. Το μεγαλύτερο κέρδος είναι ο περιορισμός εμβαδού καθώς οι βραχίονες τροχιάς δεν χρειάζονται χώρο στο πλάι της γραμμής παραγωγής αλλά βρίσκονται από πάνω καταλαμβάνοντας λιγότερο ζωτικό χώρο.

Yamaha Robotics: Φτιάχνουν πλακέτες ηλεκτρονικών και για άλλους! Είδαμε το νέο SCARA!
Σε συνέδρια τεχνολογίας το λογότυπο της Yamaha λάμπει για ανθρώπους που ενδεχομένως δεν έχουν σχέση ούτε με μοτοσυκλέτες, ούτε με σκάφη αναψυχής και Jetski ούτε και με τη μουσική

Στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 70 χρόνια Yamaha, πήραμε μία μικρή γεύση από το τι μπορεί να κάνει αυτή η πλευρά του Ιαπωνικού Ομίλου που παραμένει άγνωστη στο ευρύ κοινό.

Παρόλο που υπάρχουν διάφορα κέντρα ανά τον κόσμο, η καρδιά της Yamaha Motor Robotics, παραμένει στο Hamamatsu. Γνωστό σε εμάς για τις μοτοσυκλέτες, το Hamamatsu είναι επίσης η πατρίδα της τηλεόρασης καθώς τελειοποιήθηκε από την Hamamatsu Photonics η αρχική ιδέα της CRT τεχνολογίας που πρώτος ανέπτυξε ο Γερμανός Karl Ferdinand Braun και στην συνέχεια εξελίχθηκε στις ΗΠΑ την δεκαετία του ’20-’30. Η εξέλιξη που έγινε στο Hamamatsu αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο είναι που έφερε την ώθηση που χρειαζόταν.

Υπάρχει λοιπόν μία κοιτίδα τεχνολογίας στην ευρύτερη περιοχή που δικαιολογεί την ενασχόληση της Yamaha από νωρίς στα ηλεκτρονικά, όταν δεν ήταν τόσο ευρεία η χρήση τους στις μοτοσυκλέτες.

Ετικέτες