Dakar 2017: 2η μέρα

Ποιος θα σταματήσει τον Toby Price;
4/1/2017

Ο περσινός νικητής του Rally Dakar άνοιξε γκάζι και εξαφανίστηκε στην πρώτη μεγάλη ειδική του αγώνα. Ο Αυστραλός ήταν μακράν ο ταχύτερος αναβάτης της ημέρας και πλέον προηγείται με διαφορά σχεδόν τριών λεπτών στη Γενική κατάταξη.

Παρά το γεγονός πως ξεκίνησε τη στενή -και με πολλή σκόνη- ειδική διαδρομή των 275χλμ από τη 17η θέση, ο Αυστραλός κατάφερε να προσπεράσει αρκετούς αντιπάλους και να τεθεί νωρίς επικεφαλής στον αγώνα.

Το δεύτερο ταχύτερο χρόνο της ημέρας σημείωσε o Matthias Walkner (KTM) όμως η ποινή των πέντε λεπτών που δέχθηκε στη συνέχεια τον έριξε στη 13η θέση. Το γεγονός επέτρεψε στον Πορτογάλο αναβάτη της Honda Paulo Goncalves να ανέβει στη δεύτερη θέση. Την τριάδα συμπλήρωσε ο Xavier de Soultrait που χθες έκλεψε την παράσταση με τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική.  Στην 24η θέση παραμένει η Laila Sanz (KTM) που, όπως η ίδια δήλωσε, οδήγησε συντηρητικά καθώς δεν της ταίριαζε το τερέν της ημέρας

 Ο Πορτογάλος αναβάτης της Honda, Paulo Goncalves
 
 
Η διαδρομή
Οι αναβάτες τη δεύτερη μέρα του αγώνα κατευθύνθηκαν δυτικά διασχίζοντας την Chaco, τη φτωχότερη επαρχία της Αργεντινής που διαθέτει μόλις $2.015 κατά κεφαλήν εισόδημα (περίπου δεκαπέντε φορές χαμηλότερο του μέσου Έλληνα). Η διαδρομή στα περισσότερα σημεία είχε οριακά το πλάτος ενός αυτοκινήτου ενώ η σκόνη έκρυβε τις πολλές αγελάδες που βρίσκονταν κατά μήκος και έκαναν αρκετούς αναβάτες να μιλούν για επικίνδυνες καταστάσεις που έπρεπε να διαχειριστούν σε θερμοκρασίες κοντά στους 40˚C.

ξεκίνησε τη στενή και με πολλή σκόνη ειδική διαδρομή των 275χλμ από τη 17η θέση...

Για την τρίτη μέρα του αγώνα η διαδρομή κατευθύνεται και πάλι δυτικά, αυτή τη φορά φτάνοντας στις Άνδεις. Αυτό σημαίνει πως η ειδική των 364χλμ θα ανέβει σε υψόμετρο που θα αγγίξει τα 5.000 μέτρα δοκιμάζοντας τα όρια των αναβατών αλλά και τις ρυθμίσεις των μοτοσυκλετών τους. Το σύνολο της ημέρας θα είναι 780km.     

 

Αποτελέσματα
 
Dakar Rally 2017 – Σκέλος 2ο
1. Toby Price (AUS), KTM, 02:37:32
2. Paulo Goncalves (POR), Honda, +00:03:51
3. Xavier de Soultrait (FRA), Yamaha, +00:04:06
4. Sam Sunderland (GBR), KTM, +00:04:19
5. Pablo Quintanilla (CHL), Husqvarna, +00:04:48
6. Stefan Svitko (SVK), KTM, +00:04:54
7. Ricky Brabec (USA), Honda, +00:05:40
8. Joan Barreda Bort (ESP), Honda, +00:06:25
9. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, +00:07:26
10. Rodney Faggotter (AUS), Yamaha, +00:07:50
 
Dakar Rally 2017 – Γενική κατάταξη μετά το 2ο σκέλος
1. Toby Price (AUS), KTM, 03:07:17
2. Paulo Goncalves (POR), Honda, +00:02:54
3. Sam Sunderland (GBR), KTM, +00:03:23
4. Xavier de Soultrait (FRA), Yamaha, +00:03:41
5. Pablo Quintanilla (CHL), Husqvarna, +00:04:26
6. Ricky Brabec (USA), Honda, +00:04:29
7. Stefan Svitko (SVK), KTM, +00:04:45
8. Joan Barreda Bort (ESP), Honda, +00:05:32
9. Joan Pedrero (ESP), Sherco, +00:06:46
10. Gerard Farres Guell (ESP), KTM, +00:06:49

 

Φωτό: M. Kin, F. Duhamel, M. Maragni, MCH Photo

 

 

 

 

Ο Toby Price...
 
 
Εικόνα από τα Paddock της Yamaha 
 
 
Ο Stefan Svitko
 
 
Ο Adrien Van Beveren εντυπωσίασε οδηγώντας με 180km/h.. 
 
Ετικέτες

Stark Future: Θα τρέξει στο Red Bull Erzbergrodeo με την ηλεκτρική Varg

Πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Red Bull Erzbergrodeo ανοίγει τις πόρτες του σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Stark Varg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως.

Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.

Η σουηδική εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως. Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία. Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”. Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες. Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις. Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το R

Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.

Varg

Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.

Varg

Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”

Varg

Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026  αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.

Varg