Dakar 2017: 9η μέρα

Ένα άλλο Dakar
12/1/2017

Η ακύρωση του ένατου σκέλους της Τετάρτης μας δίνει μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο άλλο Dakar, εκείνο όπου μόνοι σύμμαχοι των αναβατών στα 9,000χλμ διαδρομής τους ως τον τερματισμό είναι μία μοτοσυκλέτα, ένα κουτί με ανταλλακτικά και μερικοί τόνοι θέλησης και υπομονής.

Μιλάμε βέβαια για την κατηγορία Malles Moto, στην οποία οι συμμετέχοντες απαγορεύεται να δεχτούν την όποια εξωτερική βοήθεια καθ’ όλη την διάρκεια του αγώνα. Πρόκειται για μία έξτρα πρόκληση για όσους θέλουν να δοκιμάσουν να τερματίσουν το Dakar χωρίς βοήθεια και με περιορισμένα εφόδια.

Όσοι αναβάτες θέλουν να τη δοκιμάσουν και να διεκδικήσουν το έπαθλο των 5.000€ θα πρέπει για όλες τις μέρες του αγώνα να βολέψουν τα υπάρχοντά τους σε ένα κουτί με μέγιστο βάρος τα 50kg,  το οποίο αναλαμβάνει να μεταφέρει η οργάνωση από Bivouac σε Bivouac. Επιπλέον έχουν το δικαίωμα για ένα έξτρα σετ τροχών.

 

Μετά και το ακυρωθέν ένατο σκέλος, στην Malle Moto προηγείται ο Εσθονός Toomas Triisa με Ηusqvarna και ακολουθεί ο θεότρελος Lyndon Poskitt. Ο Βρετανός έχει γίνει γνωστός με τα βίντεο του από τα ταξίδια του στα οποία συνδυάζει τον τουρισμό με συμμετοχή σε αγώνες μοτοσυκλετών (Races to Places). Για να φτάσει στην εκκίνηση του αγώνα στην Παραγουάη, ο Lyndon ξεκίνησε εδώ και μήνες από την Αλάσκα, διασχίζοντας κάθετα όλη την Αμερικάνικη Ήπειρο.

 
Ο Lyndon Poskitt εξηγεί τους κανονισμούς του Malles Moto:

Το σκέλος που δε έγινε ποτέ

Τα τερτίπια του καιρού έχουν φέρει τα πάνω κάτω στο φετινό Rally Dakar. Μετά την ακύρωση του έκτου σκέλους ήρθε η σειρά και του σημερινού ένατου καθώς οι βροχές έφεραν πλημμύρες και κατολισθήσεις που δημιούργησαν καταστροφές και έκοψαν στα δύο την προγραμματισμένη ένατη μέρα.

 

Παράλληλα τα ελικόπτερα και το ιατρικό προσωπικό της οργάνωσης παρασχέθηκαν προσωρινά για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών που δημιουργήθηκαν στις κατοικημένες περιοχές όπου υπολογίζεται πως περισσότεροι από 1.000 άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους.

 

Έτσι οι συμμετέχοντες κατευθύνθηκαν οδηγώντας σε γκρουπ στην Chilecito όπου θα ξεκινήσει την Πέμπτη η 10η μέρα. Απομένουν τρία σκέλη για την ολοκλήρωση του φετινού Dakar και τρεις ακόμη μέρες για να μάθουμε το νέο νικητή σε έναν από τους δυσκολότερους αγώνες της τελευταίας δεκαετίας.

 

Ο Helder Rodrigues - Yamaha:

 

Ο Lyndon Poskitt - Malles Moto Class:

 

 

 

Ο Pela Renet - Husqvarna:
Ετικέτες

Mario Roman-Sherco: Χωρίζουν οι δρόμοι τους αλά M.Marquez-Honda

Νέο ξεκίνημα ψάχνει ο Ισπανός μετά από 9 χρόνια συνεργασίας με τη Sherco Factory Racing
Roman
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Μετά από σχεδόν μία δεκαετία κοινής πορείας, ο Mario Roman και η Sherco τραβούν χωριστούς δρόμους, σε μια απόφαση που αιφνιδίασε αλλά πάρθηκε με κοινή συναίνεση, όπως έγινε με τον M.Mrquez και τη Honda.

Ο Mario Roman επιβεβαίωσε επίσημα την αποχώρησή του από τη Sherco Factory Racing μετά από εννέα ιδιαίτερα επιτυχημένα χρόνια. Η είδηση εξέπληξε τον κόσμο του Hard Enduro, ωστόσο ο ίδιος ξεκαθαρίζει ότι η απόφαση ήταν αμοιβαία και βασισμένη στην κοινή εκτίμηση για όσα πέτυχαν μαζί.

 "Βρίσκομαι σε ένα σημείο της καριέρας μου όπου νιώθω την ανάγκη να εξερευνήσω νέους δρόμους και ευκαιρίες", εξηγεί ο Ισπανός αναβάτης, δίνοντας το στίγμα της επόμενης ημέρας.

Roman

Σε ερώτηση για το αν θα παραμείνει στην εργοστασιακή ομάδα της Sherco την επόμενη σεζόν, ο Roman είναι ξεκάθαρος, λέγοντας, “Ναι, αποφάσισα να μην συνεχίσω με την επίσημη ομάδα της Sherco. Ήταν μια πολύ δύσκολη απόφαση και χρειάστηκε αρκετός χρόνος για να την πάρω, γιατί ήμασταν μαζί για πάρα πολλά χρόνια. Η ομάδα ήθελε να με κρατήσει και μου πρότεινε ανανέωση συμβολαίου για αρκετές σεζόν, όμως νιώθω ότι βρίσκομαι σε ένα σημείο όπου χρειάζομαι νέες προκλήσεις.”

Οι λόγοι που τον οδήγησαν σε αυτή την επιλογή δεν είναι μόνο αγωνιστικοί. “Μετά από τόσα χρόνια, αρχίζεις να νιώθεις την ανάγκη για κάτι διαφορετικό. Παράλληλα, θέλω περισσότερη ελευθερία στη διαχείριση της καριέρας μου και των προσωπικών μου χορηγών, κάτι που στη Sherco ήταν αρκετά περιορισμένο”.

Παρά την αποχώρηση, ο Roman μιλά με ιδιαίτερα θερμά λόγια για τη γαλλική εταιρεία, “Κοιτάζω πίσω με απόλυτα θετικό τρόπο. Ήταν εννέα απίστευτα χρόνια, γεμάτα αγωνιστικές επιτυχίες και μια πολύ στενή σχέση με όλη την ομάδα. Θα συνεχίσω να μιλάω με σεβασμό για τη Sherco”.

Roman

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στους ανθρώπους που στάθηκαν δίπλα του από την πρώτη στιγμή, “Θέλω να ευχαριστήσω ειδικά τον Jordan Curvalle, που πίστεψε σε μένα από την αρχή και μου έδωσε την ευκαιρία να εξελιχθώ ως επαγγελματίας. Επίσης τους Marc και Thomas Teissier, αλλά και τους Fabien Planet, David Boulanger και Loris, που ήταν οι άνθρωποί μου μέσα στην ομάδα”.

Ο Roman δεν δίστασε να ασκήσει κριτική στο σύγχρονο μοντέλο εργοστασιακών συμβολαίων, “Ναι, θεωρώ ότι τα σημερινά συμβόλαια είναι υπερβολικά περιοριστικά. Οι αναβάτες πρέπει να έχουν μεγαλύτερη ελευθερία στη διαχείριση της εικόνας τους και των συνεργασιών τους. Στα εργοστασιακά σχήματα είσαι “ντυμένος” από την κορυφή ως τα νύχια και δεν μπορείς ούτε καν να βάψεις το κράνος σου ή να εξατομικεύσεις τον εξοπλισμό σου, κάτι που σε άλλα sport του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι αυτονόητο”.

Roman

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η ενεργή συμμετοχή του στη WERA , την ένωση αναβατών Hard Enduro (World Enduro Riders Association), “Είναι απαραίτητο οι αναβάτες να έχουν περισσότερη επιρροή και καλύτερες συνθήκες. Η καριέρα μας είναι μικρή και πρέπει να προστατεύεται. Η WERA είναι ένα σημαντικό βήμα προς την επαγγελματοποίηση του Hard Enduro”.

Όσο για το μέλλον; Ο Roman αφήνει σκόπιμα τα χαρτιά του κλειστά, ”Υπάρχουν πράγματα σε εξέλιξη, αλλά δεν μπορώ να μιλήσω ακόμη. Είμαι ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να τα μοιραστώ. Θέλω πάντα να κυνηγάω τις προκλήσεις που με παρακινούν, σε αυτό με έχει εμπνεύσει πολύ και ο Marc Marquez, που άφησε ένα ιστορικό εργοστάσιο και βγήκε από τη ζώνη άνεσής του.”

Roman

Η πρόθεσή του είναι να συνεχίσει κανονικά στο Hard Enduro World Championship, πιθανότατα με ένα πιο ανεξάρτητο εγχείρημα, συμμετέχοντας τόσο σε όλο το πρωτάθλημα όσο και σε κορυφαίους αγώνες όπως το Erzbergrodeo και το Romaniacs.

Roman

Παράλληλα, το project της νεανικής αγωνιστικής ομάδας Sorry Bro junior team συνεχίζεται κανονικά, ενώ νέες δράσεις έρχονται και εκτός αγώνων, με ρόλους πρεσβευτή εταιριών, εξέλιξη προϊόντων, κανάλι YouTube, εκπαιδευτικά camps και ηλεκτρονικό κατάστημα, με  μόνο βέβαιο ότι ο Mario Roman ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο της καριέρας του, και όπως όλα δείχνουν, θα είναι εξίσου φιλόδοξο και απαιτητικό.