Οι δυνατές καταιγίδες των τελευταίων ημερών, που δυσκόλεψαν τα σκέλη του αγώνα στην Βολιβία, έφεραν την καταστροφή και στην Αργεντινή. Σύμφωνα με τις υπηρεσίες της Αργεντινής, τεράστιες κατολισθήσεις έχουν χτυπήσει το χωριό Volcan, αποκόπτοντας την επικοινωνία με Jujuy το κομβικό σημείο για την Salta. Αυτό αναγκάζει τους μηχανικούς των ομάδων και το υπόλοιπο προσωπικό να επιστρέψει προς τα πίσω και να παρακάμψει τα βουνά μέσω San Antonio, μία διαδρομή που προσθέτει τουλάχιστον 200Km σε άσχημες συνθήκες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει χρόνος για προετοιμασία του επόμενου σκέλους. Σωστά λοιπόν, η διοργάνωση αποφάσισε να ακυρώσει το 9ο σκέλος, το δεύτερο που ακυρώνεται μέχρι στιγμής στο φετινό Dakar, και να συνεχίσει τον αγώνα στις 12 Ιανουαρίου με το 10ο σκέλος. Τώρα θα κατευθυνθούν αρκετά πιο κάτω, στο Chilecito ξεκινώντας τον αγώνα μέχρι το San Juan.
Η διοργάνωση βοήθησε επίσης τις τοπικές αρχές, προσφέροντας πρόσβαση στο bivouac που αν και πλημμυρισμένο, ήταν σε καλύτερη κατάσταση από τα σπίτια των ντόπιων…
Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.
Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.
Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.
Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικάδρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.
Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”
Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026 αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.