FIM Hard Enduro 2024 - Με δυο περισσότερους γύρους από το 23

Επιστροφή σε Η.Π.Α. και πρώτη φορά αγώνας στο Ηνωμένο Βασίλειο
Hard Enduro 2024 - Το πρόγραμμα
Από το

motomag

26/9/2023

Πριν ακόμα ολοκληρωθεί το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro του ’23 -στις αρχές Νοεμβρίου στο 24MX GetzenRodeo της Γερμανίας-, η FIM ανακοίνωσε ήδη το πρόγραμμα αγώνων για το 2024, όπου το Πρωτάθλημα θα βρεθεί για πρώτη φορά στο Ηνωμένο Βασίλειο, χωρίς ακόμα να έχει αποφασιστεί ο τόπος διεξαγωγής των δύο τελευταίων γύρων.

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro του 2024, μεγαλώνει, έχοντας οκτώ γύρους, από τους έξι που είχε μέχρι και το 2023. Αυτό, γιατί από την επόμενη σεζόν, επιστρέφει στις Η.Π.Α., στην ανανεωμένη πίστα του Tennessee, ενώ για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Πρωτάθλημα θα επισκεφτεί την Ουαλία.

Ο πρώτος γύρος θα διεξαχθεί στις αρχές Μαΐου, στην Valleys Extreme της Ουαλίας, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο για το Πρωτάθλημα. Από εκεί, περνάμε στον 2ο γύρο που θα λάβει χώρα στο εμβληματικό Erzbergrodeo της Αυστρίας, από τις 30 Μαΐου μέχρι και τις 2 Ιουνίου 2024.

Δύσκολo προβλέπεται το έργο των αγωνιζόμενων στα τέλη Ιουνίου και αρχές Ιουλίου με back to back αγώνες. Λόγω αλλαγής στο πρόγραμμα, ο τρίτος γύρος στο Xcross Hard Enduro στη Σερβία προβλέπεται να διεξαχθεί στα τέλη Ιουνίου. Λίγο μετά θα ακολουθήσει το Red Bull Romaniacs, στη Ρουμανία. Αυτό είναι και το σημείο που θα καθορίσει πολλά, καθώς θα ξεχωρίσουν όσοι αριστεύουν στην πολυήμερη πλοήγηση.

Μετά από ένα μικρό διάλειμμα, το Hard Enduro 2024 θα ταξιδέψει στις Η.Π.Α., για τον 5ο γύρο του. Εκεί θα φιλοξενηθούν στο ανανεωμένο Red Bull Tennessee Knockout (TKO).

Για τον έκτο γύρο οι αναβάτες επιστρέφουν στην Ευρώπη, και πιο συγκεκριμένα στο Abestone της Ιταλίας. Έτσι, από τις 6-9 Σεπτεμβρίου 2024 οι αγωνιζόμενοι θα καλεστούν να αντιμετωπίσουν μία περιοχή που είναι διαβόητη για τα δύσκολα εδάφη της.

Ο τόπος διεξαγωγής για τον 7ο και 8ο γύρο δεν έχουν ακόμα αποσαφηνιστεί, ωστόσο, βάσει προγράμματος, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro 2024 της FIM, αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα Οκτωβρίου, λίγο νωρίτερα από φέτος.

Να σημειωθεί ότι για την ώρα, στους Γύρους 1,2,3,4 και 6 θα διεξαχθεί και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Junior Hard Enduro 2024, όπου βασικός χορηγός είναι η KLIM. Τέλος, στον γύρο της Ρουμανίας θα παρασχεθεί υποστήριξη για τους συμμετέχοντες στο Junior Hard Enduro.

Ακολουθεί αναλυτικά το προσωρινό πρόγραμμα:

1ος Γύρος 10-12 Μαΐου: Valleys - Ηνωμένο Βασίλειο

2ος Γύρος 30 Μαίου - 2 Ιουνίου: Red Bull Erzbergrodeo - Αυστρία

3ος Γύρος 19-22 Ιουνίου: Xross Hard Enduro Rally - Σερβία

4ος Γύρος 23-27 Ιουλίου: Red Bull Romaniacs - Ρουμανία

5ος Γύρος 22-25 Αυγούστου: Red Bull Tennessee Knockout - Η.Π.Α.

6ος Γύρος 6-8 Σεπτεμβρίου: Abestone - Ιταλία

7ος Γύρος: Θα ανακοινωθεί

8ος Γύρος: Θα ανακοινωθεί

Ετικέτες

Stark Future: Θα τρέξει στο Red Bull Erzbergrodeo με την ηλεκτρική Varg

Πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Red Bull Erzbergrodeo ανοίγει τις πόρτες του σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Stark Varg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως.

Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.

Η σουηδική εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως. Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία. Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”. Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες. Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις. Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το R

Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.

Varg

Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.

Varg

Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”

Varg

Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026  αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.

Varg