MotoGP - Χάνει τον γύρο στις ΗΠΑ ο Miguel Oliveira
Πιο σοβαρός ο τραυματισμός του από όσο φαινόταν αρχικά
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
20/3/2025
Ο Miguel Oliveira (Prima Pramac Yamaha) δεν θα λάβει τελικά μέρος στον γύρο που θα πραγματοποιηθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στο Austin του Texas.
Ο αναβάτης της Prima Pramac Yamaha έπεσε στο Sprint της Αργεντινής έπειτα από επαφή που είχε με τον Fermin Aldeguer όταν ο αναβάτης της BK8 Gresini Racing αποπειράθηκε να τον προσπεράσει και είχε επαφή μαζί του.
Ευτυχώς ο Oliveira δεν έσπασε κάτι κατά την πτώση, όμως τραυματίστηκε στη σημείο που η κλείδα ενώνει με το στέρνο και δεν έλαβε μέρος στον κυρίως αγώνα που ακολούθησε. Ο Πορτογάλος επέστρεψε στην πατρίδα του όπου πραγματοποίησε περισσότερες εξετάσεις και τα ευρήματα της μαγνητικής έδειξαν ότι η ζημιά που είχε πάθει δεν περιορίστηκε στις κακώσεις στην περιοχή αλλά υπήρξε εξάρθρημα στερνοκλειδικής και ρήξη συνδέσμων στην περιοχή.
Προς το παρόν δεν θα υπάρξει κάποια επέμβαση και ο τραυματισμός του Oliveira θα αντιμετωπιστεί συντηρητικά που σημαίνει ότι θα πρέπει να κρατήσει το χέρι του ακίνητο όσο περισσότερο μπορεί με την κατάστασή του να βρίσκεται υπό παρακολούθηση για την επόμενη εβδομάδα. Αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει περίπτωση να αγωνιστεί στις ΗΠΑ και τη θέση του θα πάρει ο Αugusto Fernandez, αναβάτης δοκιμών της Yamaha και παγκόσμιος πρωταθλητής στη Moto2 το 2022.
Σε σχετική του δήλωση ο Oliveira αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τον χρόνο επιστροφής του στους αγώνες καθώς αυτός εξαρτάται από την αντίδραση του οργανισμού του και τον ρυθμό επούλωσης του τραύματος.
Red Bull Romaniacs 2026: Έρχεται η “μεσαία” Adventure Core κατηγορία! Στο επίσημο [VIDEO] ο Κίμων Καράμπελας!
Ανακοινώθηκαν οι ημερομηνίες - Ανοιχτές οι συμμετοχές
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
9/12/2025
Με προσθήκη μια τρίτης, ενδιάμεσης, Adventure κατηγορίας θα διεξαχθεί το 2026 από τις 28 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2026 ο αγώνας Red Bull Romaniacs, με τις συμμετοχές να είναι ήδη ανοιχτές.
Η Ρουμανία προσφέρει το ιδανικό terrain για έναν από τους πιο απαιτητικούς hard enduro αγώνες, γύρω από την πόλη Sibiu, την έδρα του Red Bull Romaniacs. Οι off-road διαδρομές του αγώνα έχουν αποκτήσει διεθνή φήμη, με την αρχή να γίνεται το μακρινό 2004, με την δημοφιλία να εκτινάσσεται εκθετικά χρονιά με χρονιά, με την βοήθεια του εντυπωσιακούπρολόγου που συμβαίνει μέσα στηνκαρδιάτουSibiu, προσελκύοντας αναβάτες enduro από όλο τον κόσμο, που θέλουν να δοκιμάσουν τις ικανότητες τους στο Romaniacs.
Αναβάτες είχαν δοκιμάσει τα δόντια τους και με μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες στο παρελθόνσε λιγότερο ανταγωνιστικέςκατηγορίες όμως μέχρι που το 2021 ο Pol Tarres άλλαξε του κανόνες του παιχνιδιού, κατορθώνοντας αυτό που κανείς δεν θεωρούσε, έως τότε, δυνατό, συμμετέχοντας με μια “πολιτική” adventure μοτοσυκλέτα, μια Yamaha Tenere 700, τερματίζοντας στην 18η θέση της κατηγορίας Bronze, ανάμεσα σε μοτοσυκλέτες enduro.
Ακόμα και εάν δυσκολεύτηκε να επαναλάβει το εγχείρημα την επόμενη χρονιά, η αρχή είχε γίνει με τις συμμετοχές μεγάλων και πολυκύλινδρων μοτοσυκλετών και τέσσερα χρόνια μετά η διοργάνωση ανταποκρίθηκε, θεσπίζοντας την Adventure Class το 2025 με δύο κατηγορίες, να υποδέχονται τις μοτοσυκλέτες, την “σκληρή” Adventure Ultimate, με hard enduro τμήματα και την πιο φιλική Adventure Lite που αποτελείται από τμήματα με περισσότερη ροή.
Με μεγάληανταπόκριση από κάθε κατεύθυνση, παραδοσιακούς κατασκευαστές και νεότερα εργοστάσια, θεατές και αναβάτες αγκάλιασαν τις adventure rallye κατηγορίες, με μεγάλα ονόματα του χώρου να δοκιμάζουν την τύχη τους σε αυτές μεταξύ των οποίων και οι Pol Tarres (Yamaha Tenere 700), Jonny Walker (Triumph Tiger 900 Rally Pro ),Sam Sunderland (Triumph Tiger 900 Rally Pro) - νικητής της κατηγορίας Adventure Lite και Johny Aubert (KTM 890 Adventure R)
Η απήχηση αυτή ώθησε στην δημιουργία και μιας τρίτης κατηγοριας Adventure Core(Νέα για το 2026 που θα συνδυάζει διαδρομές με ροή και πιο δύσκολο enduro terrain απαιτώντας καλές ικανότητες χειρισμού και κάποια εμπειρία σε enduro, με μέγιστη μέση ταχύτητα στα 40 χ.α.ω.).
Η νέα αυτή κατηγορία θα προσπαθήσει να γεφυρώσει την απόσταση μεταξύ των δύο κατηγοριών που πρωτοείδαμε το 2025: Adventure Lite (Διαδρομές με ροή σε μονοπάτια, χωρίς ιδιαίτερα δύσκολα τεχνικά σημεία, με μέγιστη μέση ταχύτητα στα 45 χ.α.ω.) και Adventure Ultimate (Πιο απαιτητικές διαδρομές τύπου enduro, με μερικά δύσκολα τμήματα enduro απαιτώντας εμπειρία σε διοργανώσεις hard enduro. Μέγιστη μέση ταχύτητα στα 35 χ.α.ω.)
Με αφορμή την προσθήκης της νέας κατηγορίας η διοργάνωση δημοσίευσε το video Adventure Unleashed με τα highlights των κατηγοριών adventure αναδεικνύοντας την γοητεία των τοπίων του διάσημου αγώνα, οπού φαίνεται η εξαιρετική επίδοση εντός βάθρου την 3η ημέρα του αγώνα από τον συντάκτη του MOTO, Κίμωνα Καράμπελα που με μια Yamaha Tenere και την υποστήριξη της αντιπροσωπείας ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ τερμάτισε τον αγώνα στην 6η θέση της κατηγορίας Adventure Ultimate, ενώ διακρίνεται και στο 13:12 μαζί με τον Julian Raduța (CFMOTO).
Η διοργάνωση για το 2026 θα πραγματοποιηθεί από 28 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου, με τις συμμετοχές να είναι ήδη ανοιχτές, ενώ σε σελίδα της διοργάνωσης υπάρχει ακόμα και σειρά ενημερωτικών video με πληθώρα πληροφοριών, από την ενοικίαση και το στήσιμο της μοτοσυκλέτας, τις διαδρομές, τον εξοπλισμό και την προετοιμασία για τον αγώνα, έως οδηγίες για την σωστή επιλογή κατηγορίας και παρουσίασης αυτών.