MotoGP Πορτογαλία: Pole Position στον Bezzecchi και την Aprilia!

Πτώση για Alex Marquez που έμεινε 5ος - 2ος ο Acosta και 3ος ο Quartararo
Marco Bezzecchi APrilia Racing Portima - MotoGP 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

8/11/2025

Ο Alex Marquez έδειχνε ότι θα έχει ένα εύκολο μεσημέρι μέχρι που ο Marco Bezzecchi κράτησε τον καλύτερο γύρο του για το τέλος για την τέταρτη φετινή του pole, τη στιγμή που ο Ισπανός έπεσε την πιο κρίσιμη στιγμή.

Όλοι οι αναβάτες προσπαθούσαν να καταλάβουν ποιες ακριβώς θα είναι οι συνθήκες για τις κατατακτήριες στα δεύτερα ελεύθερα δοκιμαστικά που ξεκίνησαν με την πίστα να είναι αλλού στεγνή και αλλού βρεγμένη και έκανε την επιλογή των ελαστικών μια υπόθεση με αρκετό ρίσκο και οι χρόνοι στο FP2 ήταν πολύ μακριά σε σχέση με τους χθεσινούς.

Δέκα λεπτά πριν από το τέλος του FP2 η αγωνιστική γραμμή γινόταν ολοένα και πιο στεγνή και έτσι άρχισαν να πέφτουν γρήγορα και οι χρόνοι προς το 1:40 με τους αναβάτες να προσπαθούν να χωρέσουν όσους περισσότερους γύρους μπορούσαν πριν τη διαδικασία της pole position και τα βρεγμένα σημεία ανέβαζαν το ρίσκο.

Fermin Aldeguer και Alex Marquez με διαφορά μόλις τριών χιλιοστών του δευτερολέπτου είχαν τους δύο καλύτερους χρόνους με το Aldeguer μπροστά και στην τρίτη θέση ο Joan Mir με τη Honda που δείχνει να ότι εξακολουθεί να κάνει βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση με τη μοτοσυκλέτα της στους τελευταίους αγώνες. Στην 4η θέση ο Bezzecchi και πέμπτος ο Pedro Acosta που όπως είπαμε και χθες νιώθει πολύ άνετα στην πίστα της Πορτογαλίας, ενώ ο Raul Fernandez δεν συμμετείχε και αποφάσισε να μην συνεχίσει την προσπάθειά του στην Πορτογαλία λόγω του τραυματισμού του.

Στο Q1 ο Fabrio Quartararo, που έχει δύο νίκες στο Portimao, ξεκίνησε πρώτος με έναν γρήγορο γύρο στο 1:40.031 με τον Enea Bastianini και τον Nicolo Bulega να τον ακολουθούν και τον Γάλλο να πέφτει επίσης πρώτος κάτω από το 1.40, όπως έκαναν και οι δύο "διώκτες" του με Alex Rins και Franco Morbidelli να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα και τους Jack Miller και luca Marini να ακολουθούν.

Τρία λεπτά πριν το τέλος ο Marini είχε τον καλύτερο χρόνο με 1:39.535 και βελτιωνόταν διαρκώς ωστόσο αυτοί που ακολουθούσαν τα πήγαν ακόμη καλύτερα με τον Quartararo να πέφτει στο 1:38.661 και τον Miller να τον ακολουθεί και έτσι οι δύο αναβάτες της Yamaha άφησαν τον Ιταλό στην τρίτη θέση. 

Το session τελείωσε με αυτή τη σειρά για την πρώτη τριάδα με Binder και Morbidelli στην 4η και την 5η θέση αντίστοιχα και τον Bastianini να αφήνει πίσω του τον Rins και τον Bulega να παίρνει τη 18η θέση στη σχάρα εκκίνησης. Καθόλου άσχημα για τον Ιταλό σε αυτόν τον πρώτο του αγώνα που επιβλήθηκε των Miguel Oliveira, Lorenzo Savadori και Somkiat Chantra.

Στο Q2 ο αναβάτης που μπήκε πρώτο στην ηλιόλουστη πλέον πίστα στο Portimao ήταν ο Pecco Bagnaia με την αγωνιστική γραμμή να έχει στεγνώσει, όπως έδειξε και ο τελευταίος γύρος του Quartararo στο Q1.

Ο Γάλλος ξεκίνησε από εκεί που τελείωσε και ήταν αυτός που έκανε τον πρώτο ταχύτερο γύρο με 1:38.518, χρόνος που κράτησε μέχρι τη συμπλήρωση των πρώτων πέντε λεπτών με τους Alex Marquez και Marco Bezzecchi -που τον ακολουθούσε κατά πόδας και στην πίστα- να περνούν μπροστά με τον Ισπανό στο 1:38.098 και τον Ιταλό 27 χιλιοστά πίσω του. Τρίτος ο Pedro Acosta και τέταρτος ο Bagnaia 4 δέκατα πίσω από τον A.Marquez και τον Quartararo να πέφτει στην πέμπτη θέση.

Με έξι λεπτά να απομένουν όλοι οι διεκδικητές της pole position μπήκαν ξανά στην πίστα και τον Bezzecchi να κάνει έναν καυτό γύρο για να κάνει το 1:37.556, έχοντας πίσω του τον A.Marquez που έπεσε στη δική του προσπάθεια! Bezzecchi και Acosta πάλεψαν μέχρι τέλους για την πρώτη και δεύτερη θέση και έμειναν έτσι ενώ ο εξαιρετικός Quartararo ανέβηκε στην τρίτη θέση.

O Pecco Bagnaia κατάφερε και αυτός να περάσει τον A.Marquez για να βρεθεί τέταρτος με τον Ισπανό να μένει στην πέμπτη θέση έχοντας πίσω του τον Zarco και τον Mir στην 6η θέση. Όγδοος ο Jack Miller 0,661 δλ. πίσω από τον Bezzecchi και στην 9η θέση ο Di Giannantonio με τον Paul Espargaro να κλείνει την πρώτη δεκάδα.

Στο Portimao το ρεκόρ πίστας είναι 1:37.226 και ανήκει στον M.Marquez από το 2023 με εργοστασιακή Honda, χρόνος που πέτυχε στις κατατακτήριες για να πάρει και την πρώτη θέση στη σχάρα εκκίνησης του Portimao.
 

Θέση

Αναβάτης

Ομάδα

Χρονος

1

Marco BEZZECCHI

Aprilia Racing

1'37.556

2

Pedro ACOSTA

Red Bull KTM Factory Racing

1'37.706

3

Fabio QUARTARARO

Monster Energy Yamaha MotoGP Team

1'37.860

4

Francesco BAGNAIA

Ducati Lenovo Team

1'37.935

5

Alex MARQUEZ

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'37.987

6

Johann ZARCO

CASTROL Honda LCR

1'38.059

7

Joan MIR

Honda HRC Castrol

1'38.177

8

Jack MILLER

Prima Pramac Yamaha MotoGP

1'38.217

9

Fabio DI GIANNANTONIO

Pertamina Enduro VR46 Racing Team

1'38.425

10

Pol ESPARGARO

Red Bull KTM Tech3

1'38.449

11

Fermin ALDEGUER

BK8 Gresini Racing MotoGP

1'38.492

12

Ai OGURA

Trackhouse MotoGP Team

1'38.525

FIM Hard Enduro World Championship: Έκλεισε το πρόγραμμα - 9 γύροι για το 2026

Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα FIM Hard Enduro (HEWC) επιβεβαίωσε το πλήρες πρόγραμμα του 2026 με γύρους σε Ευρώπη, Αφρική και Βόρεια Αμερική
FIM WEC 2026 Calendar
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Με τη σεζόν να εκτείνεται από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο, το HEWC 2026 διατηρεί εμβληματικούς αγώνες και εισάγει νέους προορισμούς και απαιτητικές hard enduro διαδρομές ανά τον κόσμο.

Με τις ημερομηνίες πλέον οριστικοποιημένες, το πρωτάθλημα του 2026 φιλοδοξεί να προσφέρει ένα κορυφαίο αγωνιστικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο ώστε να εξυπηρετεί αναβάτες, ομάδες και διοργανωτές, ενώ παράλληλα να χαρίσει στους φιλάθλους μια αξέχαστη σεζόν.

Όπως δήλωσε ο Διευθυντής του Πρωταθλήματος HEWC, Ross Whitehead,  “Ο στόχος μας για το 2026 ήταν ξεκάθαρος, να δημιουργήσουμε ένα συμπαγές, παγκόσμιας κλάσης ημερολόγιο που να λειτουργεί για αναβάτες, ομάδες και διοργανωτές και να προσφέρει στους φιλάθλους μια αξέχαστη χρονιά. Με εννέα γύρους σε μερικά από τα πιο απαιτητικά τερέν στον πλανήτη, πιστεύουμε ότι αυτό αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προόδου για τη σειρά”.

FIM HEWC 2026 Calendar

Η αυλαία του HEWC 2026 θα ανοίξει στη Γαλλία, με τον αγώνα 24MX Alestrem Hard Enduro, στις 17-19 Απριλίου. Το ιδιαίτερα δημοφιλές event της νότιας Γαλλίας επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό ρόλο στο ξεκίνημα της σεζόν, φιλοξενώντας ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Hard Enduro σε γαλλικό έδαφος.

Στη συνέχεια, η σειρά μεταφέρεται στην Πορτογαλία για το Extreme XL Lagares (1–3 Μαΐου), πριν ταξιδέψει στις σκληροτράχηλες ορεινές διαδρομές του Idaho στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το Silver Kings Hard Enduro (18–20 Ιουνίου) θα αναδείξει για ακόμη μία φορά το κορυφαίο τερέν hard enduro της Βόρειας Αμερικής.

Στα μέσα της σεζόν, το πρωτάθλημα θα βρεθεί στην Ιταλία για τον πρώτο από τους δύο ιταλικούς γύρους, με το Abestone Rodeo Miravalle σε νέα τοποθεσία, στις 10–12 Ιουλίου.

Μία από τις σημαντικότερες προσθήκες στο ημερολόγιο του 2026 είναι ο αγώνας Forza Orza στο Orsa Grönklitt της Σουηδίας, που θα διεξαχθεί στις 20–22 Αυγούστου. Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Σουηδία θα φιλοξενήσει γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM Hard Enduro.

Σε χαρακτηριστικό σκανδιναβικό τοπίο, με πυκνά δάση, απότομες αναβάσεις και πανοραμική θέα στη λίμνη Orsasjön, το Forza Orza αναμένεται να προσφέρει μια εντελώς νέα πρόκληση για τους αναβάτες και ένα φεστιβάλ hard enduro για τους φίλους του αθλήματος στη Βόρεια Ευρώπη.

Κλασικοί τερματισμοί σε Ιταλία, Λεσότο, Τουρκία και Ισπανία

Μετά το σουηδικό ντεμπούτο, το πρωτάθλημα επιστρέφει στην Ιταλία για τον δεύτερο γύρο της χώρας, με το Wild Woods Extreme τον Σεπτέμβριο. Στη συνέχεια, η δράση μεταφέρεται σε μερικούς από τους πιο εμβληματικούς αγώνες της σειράς.

Το θρυλικό Roof of Africa, γνωστό ως "The Mother of Hard Enduro", θα έχει και πάλι καθοριστικό ρόλο στη μάχη του τίτλου, μετά το δραματικό φινάλε του 2025. Οι Sea to Sky και Hixpania διατηρούν τη θέση τους ως αγαπημένα φεστιβαλικά events, κλείνοντας εντυπωσιακά τη σεζόν.

Το πρωτάθλημα του 2026 βασίζεται στην ιδιαίτερα επιτυχημένη σεζόν του 2025, η οποία χαρακτηρίστηκε από έντονες μάχες για τον τίτλο, ένα κατάμεστο Roof of Africa στο Λεσότο και την απονομή των παγκόσμιων τίτλων στην τελετή των FIM Awards στη Λoζάνη της Ελβετίας.

Με πιο τυποποιημένη δομή αγώνων, αναβαθμισμένη παρουσία στα paddock και συνεχώς αυξανόμενη παγκόσμια απήχηση, το FIM Hard Enduro World Championship εξελίσσεται σε ένα ενιαίο παγκόσμιο φεστιβάλ αγώνων, φιλάθλων και προορισμών.

Το FIM Hard Enduro World Championship ενώνει τους πιο σκληρούς αγώνες off-road μοτοσυκλέτας στον κόσμο σε ένα ενιαίο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Γεννημένο από θρυλικά events όπως το Roof of Africa, φέρνει επαγγελματίες και ερασιτέχνες αναβάτες αντιμέτωπους στο ίδιο, εξαιρετικά απαιτητικό τερέν, αναδεικνύοντας την αντοχή, τη συναδελφικότητα και το πνεύμα της περιπέτειας. Το πρωτάθλημα τελεί υπό την αιγίδα της FIM και προωθείται από τη Hard Enduro Promotions Marketing Management LLC.