WESS: Στην KTM Factory Racing ο Manuel Lettenbichler

Με συμβόλαιο διάρκειας δύο χρόνων
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

18/12/2019

Ο 20χρονος Γερμανός Manuel Lettenbichler μυήθηκε στον κόσμο των μοτοσυκλετών σε ηλικία μόλις πέντε ετών, όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια trial μοτοσυκλέτα. Έκτοτε, έχει στεφθεί πρωταθλητής τρεις φορές στο εθνικό πρωτάθλημα Trial της Γερμανίας, ενώ αργότερα το 2014 όταν ήταν μόλις 16 χρονών έγινε ο μικρότερος σε ηλικία αναβάτης που τερμάτισε στο Erzbergrodeo, στα 20 χρόνια της ιστορίας του αγώνα.

Συνέχισε να επενδύει στον εαυτό του και τις ικανότητές του παίρνοντας μέρος σε πολλούς αγώνες Enduro. Το 2015, ήρθε τρίτος στη βαθμολογία του Super Enduro World Championship Junior, ενώ το 2016 η καριέρα του απογειώθηκε καθώς έγινε πρωταθλητής στα Super Enduro. Το βιογραφικό του συνέχισε να εμπλουτίζεται αφού το 2018 ήρθε τρίτος στη βαθμολογία των Machete Hard Enduro, XL Lagares και Red Bull Hare Scramble.

Το 2019 στέφθηκε πρωταθλητής στο WESS οδηγώντας την μοτοσυκλέτα της ΚΤΜ με ανεξάρτητη ομάδα και τώρα η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε πως θα τον έχει στην εργοστασιακή της ομάδα για τα επόμενα δύο χρόνια. Απο το νέο έτος, ο Lettenbichler θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του στο Super Enduro, ενώ θα λάβει μέρος και σε ορισμένους αγώνες του AMA U.S. Extreme Off-Road.

“Είμαι πολύ χαρούμενος που θα συνεργαστώ με την Red Bull KTM Factory Racing για το 2020 και το 2021” είπε ο Lettenbichler, ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει πως χρησιμοποιούσε τις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ απ’ τα πρώτα χρόνια της καριέρας του στους αγώνες Enduro. “Είναι η ομάδα που έψαχνα να βρω εδώ και πάρα πολύ καιρό. Συνεργαστήκαμε στενά τα τελευταία δυο χρόνια και γνωρίζω πολύ καλά πόσο εξαίρετοι επαγγελματίες είναι. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για τη συνεργασία μας. Ανυπομονώ να ξεκινήσει η νέα σεζόν και να υπερασπιστώ τον τίτλο μου!” Η έλευση του Lettenbichler στην Red Bull KTM Factory Racing ήταν αναμενόμενη καθώς το 2019 τον είχαμε δει αρκετές φορές να επισκέπτεται την ομάδα στους αγώνες του πρωταθλήματος και είναι σίγουρα μια κίνηση που θα τον βοηθήσει ιδιαίτερα.

Ετικέτες

Stark Future: Θα τρέξει στο Red Bull Erzbergrodeo με την ηλεκτρική Varg

Πρώτη φορά στην ιστορία του, το εμβληματικό Red Bull Erzbergrodeo ανοίγει τις πόρτες του σε ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.
Stark Varg
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Η εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως.

Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία.

Η σουηδική εταιρεία μετά την αμφιλεγόμενη ανάβαση υψομέτρου στις Άνδεις, ανακοίνωσε ότι θα δώσει το παρών τον Ιούνιο, με αναβάτες τους Eddie Karlsson (που είχε μεγάλη επιτυχία στο Red Bull Romaniacs) και Toby Martyn, σε έναν από τους πιο σκληρούς και απαιτητικούς αγώνες enduro παγκοσμίως. Η Stark Varg, το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα αγωνιστεί υπό κοινούς αγωνιστικούς και τεχνικούς κανονισμούς με τις μοτοσυκλέτες εσωτερικής καύσης, παρά τις προφανείς διαφορές στην τεχνολογία. Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”. Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες. Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις. Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το R

Οι συμμετοχές με ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες θα ενταχθούν στην Open Class κατά τη διάρκεια του Prologue Qualification, διεκδικώντας κανονικά πρόκριση για τον κύριο αγώνα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Stark, “η συμμετοχή ηλεκτρικών μοτοσυκλετών έχει ήδη ενσωματωθεί στην επίσημη διαδικασία εγγραφής αθλητών και στην επικοινωνία της διοργάνωσης”.

Η αποδοχή των ηλεκτρικών συμμετοχών σημαίνει και πρακτικές αλλαγές στη διοργάνωση. Στο Erzbergrodeo θα προστεθούν σταθμοί φόρτισης, ενώ η αλλαγή μπαταριών θα γίνεται στο ίδιο σημείο όπου επιτρέπεται ο ανεφοδιασμός καυσίμου για τις θερμικές μοτοσυκλέτες.

Varg

Σε αντίθεση με τους αναβάτες των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, οι ηλεκτρικοί συμμετέχοντες θα έχουν το πλεονέκτημα της υποστήριξης από το service crew τους στο ειδικά διαμορφωμένο σημείο, ώστε να πραγματοποιείται η αντικατάσταση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Η απόφαση του Red Bull Erzbergrodeo θεωρείται καθοριστική για την εξέλιξη των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στα αγωνιστικά δρώμενα. Αποτελεί ένα σαφές μήνυμα ότι οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες  μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα απέναντι στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ανοίγοντας τον δρόμο και προς άλλες μεγάλες διοργανώσεις.

Varg

Ο ιδρυτής και CEO του Red Bull Erzbergrodeo, Karl Katoch, δήλωσε, “Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Stark Varg είναι ξεχωριστή για μένα, γιατί είναι η πρώτη ηλεκτρική off-road μοτοσυκλέτα παραγωγής στον κόσμο που μπορεί να είναι ανταγωνιστική σχεδόν σε κάθε σύγχρονη διοργάνωση και να διεκδικήσει υψηλές θέσεις. Αυτή η αγωνιστική απόδοση την καθιστά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και για το Red Bull Erzbergrodeo. Γι’ αυτό και η Stark Varg έχει ήδη αποκτήσει μόνιμη θέση στο γκαράζ μου, με το βλέμμα στραμμένο στις προκλήσεις που έρχονται στο Erzberg.”

Varg

Η συμμετοχή της Stark στο Erzbergrodeo του 2026  αποτελεί ορόσημο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον χώρο των πιο σκληρών off-road αγώνων.

Varg