Gigi Dall'Igna: "Σκεφτόμαστε για αντίποινα στην Honda!"

Τα λέει "έξω από τα δόντια" ο Team Manager της Ducati
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

15/3/2019

Ο Gigi Dall'Igna, ο άνθρωπος που έφερε ουσιαστικά την αναγέννηση της Ducati στα MotoGP, βρέθηκε αναμενόμενα στο επίκεντρο της προσοχής αμέσως μετά τον αγώνα του Qatar, μιας και το θέμα του αγώνα ήταν η καταγγελία και στη συνέχεια η έφεση που κατέθεσαν τέσσερις ομάδες (Honda, Suzuki, KTM και Aprilia) σχετικά με τα αεροδυναμικά βοηθήματα που χρησιμοποίησε η Ducati στο ψαλίδι και στον μπροστινό τροχό. Χθες, ο Dall'Igna έδωσε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξη στο ιταλικό Skyl, μιλώντας για την κίνηση αυτή των τεσσάρων ομάδων χωρίς υπεκφυγές ή μασώντας τα λόγια του.
Στην ερώτηση για το αν εκπλήσσεται που για πρώτη φορά στην σύγχρονη εποχή των MotoGP τα αποτελέσματα ενός αγώνα δεν έχουν επικυρωθεί, ο Ιταλός αρχιμηχανικός είπε ότι έμεινε έκπληκτος ιδιαίτερα από την αντίδραση της Honda, καθώς πρόκειται για ένα εργοστάσιο που εκτός από πρωταγωνιστής είναι και ένας από τους "πατέρες" των MotoGP, μαζί με την Ducati και την Yamaha. Γι' αυτό άλλωστε μέχρι σήμερα, όλα τα τεχνικά θέματα λυνόντουσαν μέσω του Συνδέσμου των κατασκευαστών ή σε συνεργασία με τον Τεχνικό Διευθυντή των MotoGP. Του προκάλεσε λοιπόν μεγάλη εντύπωση το ότι η Honda αμφισβήτησε τις αποφάσεις του αρμόδιου οργάνου και δήλωσε ότι σκέφτονται να προχωρήσουν σε αντίστοιχη καταγγελία εναντίον τους. Όπως είπε, θεωρούν ότι τα αεροδυναμικά φτερά των Honda είναι επικίνδυνα, όχι μόνο για το πώς είναι κατασκευασμένα, αλλά και για το ότι με τόσο λεπτή βάση θα μπορούσαν να παραμορφωθούν εξαιτίας του φορτίου και να συμπεριφερθούν ως κινητά εξαρτήματα, κάτι που απαγορεύεται από τους κανονισμούς.


Αυτό όπως καταλαβαίνουμε όλοι, είναι η αρχή μιας αλυσίδας γεγονότων που θα μπορούσε να εξελιχθεί σε χιονοστιβάδα, καθώς αν ξεκινήσει ο "χορός" των αμφισβητήσεων των αποφάσεων του Danny Aldridge, του Τεχνικού Διευθυντή των MotoGP, κάτι τέτοιο δεν θα είχε τελειωμό, αφού όπως επισημαίνει και ο Dall'Igna σε κάθε αγώνα θα μπορούσε να υπάρξει κι από μια αφορμή.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχει και η απάντησή του στο ερώτημα αν περίμεναν μια τέτοια κίνηση από τις τέσσερις ομάδες, όπου ο Gigi Dall'Igna απάντησε αρνητικά, κάτι που έρχεται σε αντιπαράθεση με τις δηλώσεις του Pit Beirer από την ΚΤΜ, ο οποίος παραδέχτηκε πως η έφεση ήταν έτοιμη από πριν διότι είχαν προηγηθεί προειδοποιήσεις τόσο προς τον Τεχνικό Διευθυντή, όσο και προς την ίδια την Ducati. Ο ίδιος θεωρεί ότι το όλο θέμα έγινε για να τους εμποδίσει η Honda να χρησιμοποιήσουν ένα εξάρτημα που πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές, ενώ τα υπόλοιπα εργοστάσια αναγκάστηκαν να ακολουθήσουν σε μια κατάσταση που, κατά την γνώμη του, τα φέρνει σε δύσκολη θέση.
Ο Dall'Igna πάντως εμφανίστηκε ήρεμος και σίγουρος ότι θα δικαιωθούν και ότι θα αποδειχθεί ότι τα εξαρτήματα τοποθετήθηκαν για την ψύξη των ελαστικών, κάτι που όπως υποστηρίζει, αποδεικνύεται και με εργαστηριακά τεκμήρια. Είναι μάλιστα τέτοιος ο βαθμός σιγουριάς τους, που δεν έχουν σκεφτεί καν ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις τους ή αν θα απευθυνθούν στο CAS, σε αντίθετη περίπτωση.
Αντιθέτως, ο Team Manager της Ducati ήταν ιδιαίτερα καυστικός στην εξήγησή του για τους λόγους που προέβησαν οι ομάδες στην ένσταση. Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο, η ΚΤΜ και η Aprilia θα έπρεπε να ασχολούνται με κάτι άλλο αυτή την περίοδο και όχι με την κατάθεση ένστασης. Θα έπρεπε να προσπαθούν να εξελίξουν τις μοτοσυκλέτες τους, λέγοντας ανοικτά πλέον την άποψή του πως τα δύο εργοστάσια είναι υποδεέστερα της Ducati. Αντιθέτως, η Suzuki και η Honda θα μπορέσουν να αποκτήσουν ένα ισχυρό πλεονέκτημα σε έναν πιθανό μηδενισμό του Dovizioso στον πρώτο αγώνα. Σε ό,τι αφορά την Yamaha, ο Dall'Igna είπε πως δεν τον εκπλήσσει το γεγονός ότι επέλεξε να μείνει έξω από αυτή την "συμμαχία", καθώς αυτή θεωρεί ότι είναι η σωστή στάση. Η Yamaha έπραξε σωστά αναζητώντας διευκρινήσεις μέσα από τα Σύνδεσμο και δεν προέβη σε τέτοιες ενέργειες. Θεωρεί ότι η Yamaha, η Honda και η Ducati αποτελούν τους ιδρυτές των σύγχρονων MotoGP και γι' αυτό το λόγο θα έπρεπε να έχουν μια πιο αθλητική προσέγγιση στο σύστημα. Επεσήμανε επίσης το γεγονός ότι η Yamaha είχε χρησιμοποιήσει ένα αντίστοιχο εξάρτημα πέρσι και κανείς από τους ανταγωνιστές της δεν παραπονέθηκε, ενώ η Ducati δέχεται πιέσεις από τους αντιπάλους για όλες τις τεχνολογικές καινοτομίες που εισάγει, ο οποίες όμως τόνισε πως βρίσκονται εντός των κανονισμών.


Κλείνοντας, ο Dall'Igna δήλωσε πως όλη αυτή η κατάσταση κάνει ουσιαστικά καλό στην Ducati και ότι πάντοτε θα προσπαθούν να δίνουν το καλύτερο που μπορούν στους αναβάτες τους, χωρίς να εκφοβίζονται από αντίστοιχες κινήσεις των αντιπάλων τους. Ελπίζει ότι όλο αυτό θα αποτελέσει ένα μεμονωμένο συμβάν που θα λήξει με την βοήθεια της λογικής από όλες τις πλευρές, με στόχο την βελτίωση του σπορ. Τέτοιες ενέργειες όμως, θεωρεί ότι αφαιρούν μέρος της αξιοπιστίας τόσο του πρωταθλήματος όσο και της ομοσπονδίας, κάτι που μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο σε όλους όσοι ζουν για το άθλημα, πιστεύουν στο άθλημα και που χαίρονται μπροστά στις τηλεοράσεις τους κάθε φορά που ο Dovizioso κάνει κάτι τόσο υπέροχο, όπως αυτό που έκανε στο Qatar.

 

Ετικέτες

Bimota KB998 Rimini: Εξασφάλισε πιστοποίηση Euro 5+ – Τι άλλαξε για να βγάλει πινακίδες

Μια Ιταλίδα με Ιαπωνική καρδιά δηλώνει έτοιμη για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους
bimota-kb998-rimini
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

12/6/2026

Η Bimota ανακοινώνει πως η superbike της εξασφάλισε πιστοποίηση κατά τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και από το 2027 θα μπορεί να ταξινομηθεί και για χρήση στον δρόμο κανονικότατα, με τα φλας, τους καθρέπτες και τα όλα της.

H KB998 Rimini είναι το αποτέλεσμα που προέκυψε όταν η Kawasaki εμπιστεύτηκε στην ομάδα του Pierluigi Marconi στο Rimini της Ιταλίας τον κινητήρα και τις αναρτήσεις της ZX-10RR των επτά πρωταθλημάτων WSBK για να εξελίξει πάνω τους μια γνήσια Bimota ΚΒ με επίκεντρο το υβριδικό πλαίσιο με ατσάλινο χωροδικτύωμα που δένει με αλουμινένιες πλάκες με το επίσης αλουμινένιο ψαλίδι.

bimota-kb998-rimini
Ο Pierluigi Marconi και η ομάδα του έχουν φτιάξει στο Rimini μια μοτοσυκλέτα που καταφέρνει καλύτερα αποτελέσματα στο WSBK από την Kawasaki ZX-10RR πάνω στην οποία βασίζεται

Η μοτοσυκλέτα έχει ήδη καταθέσει τα διαπιστευτήριά της στο Motul WSBK με την ομάδα BbKRT και τους αναβάτες Alex Lowes και Axel Bassani, οι οποίοι έχουν ήδη καταφέρει σε έξι γύρους στο πρωτάθλημα να ανέβουν στο βάθρο και να τερματίσουν αρκετές φορές μέσα στην εξάδα με τη χειροποίητη εξωτική Ιταλίδα.

Η εξασφάλιση συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 5+ απαίτησε μερικές επεμβάσεις για τη μοτοσυκλέτα που θα μπορεί να φορέσει πινακίδες κυκλοφορίας. Αυτές περιλαμβάνουν νέες ρυθμίσεις για την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα (ECU), αλλαγές στην κεντρική καλωδίωση και έναν νέο αισθητήρα οξυγόνου.

bimota-kb998-rimini

Επιπλέον, το μοντέλο του 2027 που θα έχει τη Euro 5+ έγκριση θα ξεχωρίζει από την προσθήκη πράσινων λεπτομερειών στα φέρινγκ του, κυρίως στο μπροστινό μέρος πλευρικά του ανεμοθώρακα.

Από πλευράς απόδοσης πάντως, ακόμη και η πινακιδάτη εκδοχή δεν απογοητεύει με μέγιστη ισχύ 200 hp στις 13.600 rpm και μέγιστη ροπή 11,3 kgm στις 11.700 rpm για 207 υγρά κιλά.

Αναμένουμε πλέον να μάθουμε περισσότερα από την ελληνική αντιπροσωπεία, KSR Hellas, για το ενδεχόμενο η Bimota KB998 Rimini του 2027 να γίνει διαθέσιμη και στη χώρα μας.