Μεγάλο πρόστιμο στην Dorna για φοροδιαφυγή

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/3/2016

Το ανώτατο δικαστικό σώμα της Ισπανίας επέβαλλε εχθές, 1η Μαρτίου, πρόστιμα για φοροδιαφυγή στην Dorna Sports, τον πρόεδρό της Carmelo Ezpeleta και στον COO & CFO Enrique Aldama (Chief operating officer και Chief financial officer), με τελεσίδικη απόφαση που δίνει τέλος σε μία μακρά δικαστική μάχη.

Το αδίκημα αφορά αγοραπωλησίες μετοχών κατά το 2003 και 2004, όταν η Dorna πούλησε μετοχές σε τρίτη εταιρία που ανήκε στους Ezpeleta και Aldama. Η Dorna ουδέποτε αρνήθηκε την πράξη πώλησης των μετοχών, όμως την απέδωσε σε διαδικασία μοχλευμένης ακεφαλαιοποίησης.

Οι εξαγορές που χρηματοδοτούνται μέσω δανείου είναι γνωστές ως μοχλευμένες εξαγορές (leveraged buyouts) και το χρέος μεταφέρεται στον Ισολογισμό της εξαγορασθείσας εταιρείας. Η εταιρεία έχει στη συνέχεια την υποχρέωση να εξοφλήσει αυτό το δάνειο. Στον επιχειρηματικό κόσμο των μεγάλων εταιριών, η πρακτική αυτή είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος που χρησιμοποιούν οι πολυεθνικές και τα επενδυτικά σχήματα, για ν’ αντλήσουν κέρδη. Ωστόσο τα δικαστήρια της Ισπανίας, έκριναν ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση η αγορά αυτή έγινε για λόγους φοροδιαφυγής κι όχι ανακεφαλαιοποίησης.

Για αυτό το λόγο το πρώτο δικαστήριο, πίσω στον Ιούλιο του 2010, είχε επιβάλλει αρχικά πρόστιμο 17,2 εκατομμυρίων Ευρώ στην Dorna, €5,1 στον Ezpeleta και €1,2 στον Aldama.

Χθες όμως, το ανώτατο δικαστικό σώμα της Ισπανίας μείωσε το πρόστιμο του Ezpeleta στα €3,9 εκατομμύρια, πρότεινε να υπολογιστεί εκ νέου το πρόστιμο της Dorna, υποβαθμίζοντας τις κατηγορίες αλλά ταυτόχρονα αύξησε το πρόστιμο στον Aldama, στα €2,7 εκατομμύρια καθώς έκρινε πως είχε μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης.

Παράλληλα όμως το δικαστήριο επέβαλε πρόστιμο στην Dorna Sports S.L. για εισφοροδιαφυγή κατά την περίοδο 2003 – 2006. Συνολικά το δικαστήριο επέβαλε 12 διαφορετικά πρόστιμα, για ισάριθμες υποθέσεις των: Dorna, Ezpeleta και Aldama, ωστόσο αφαίρεσε τον κακουργηματικό χαρακτήρα από την υπόθεση αγοραπωλησίας των μετοχών, που σε αρχική μορφή είχαν αποδοθεί στην πράξη της μοχλευμένης ανακεφαλαιοποίησης.

Από την πλευρά της η Dorna ανακοίνωσε ότι σέβεται πλήρως την απόφαση του δικαστηρίου, ωστόσο διαφωνεί με το αποτέλεσμα της δικαστικής διαμάχης. Υποστηρίζει ότι χιλιάδες τέτοιες κινήσεις κεφαλαίου συμβαίνουν στις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, στην Ευρώπη και στην Ισπανία πιο συγκεκριμένα, και υπάρχουν πολλές αντίστοιχες υποθέσεις στις οποίες οι κατηγορούμενοι έχουν αθωωθεί. Η Dorna συνεχίζει στην ανακοίνωσή της, λέγοντας ότι θα εξετάσει τρόπους που θα χρησιμοποιήσει αυτές τις αποφάσεις…

 

Πηγή: Poder Judicial Espana – Tribunal Supremo

 

Ο κ. Carmelo Ezpeleta

 

 

Ο κ.  Enrique Aldama 

 

Ετικέτες

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες