100 χρόνια BMW Motorrad - Η γιορτή της BMW στην καρδιά της Αθήνας

Σημαντικοί σταθμοί της εταιρείας παρουσιάστηκαν στο κοινό
BMW Mottorad
Από το

motomag

30/6/2023

Η BMW γιόρτασε πριν λίγες ημέρες τα 100 χρόνια από την ίδρυση της στον εκθεσιακό χώρο του πρώην αμαξοστασίου του ΟΣΥ, στο Γκάζι και όσοι βρέθηκαν εκεί απόλαυσαν ένα ταξίδι στην ιστορία της με οδηγό -τι άλλο- τις μοτοσυκλέτες της, που όλα αυτά τα χρόνια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της βαυαρικής εταιρείας.

Η ιστορία της BMW Motorrad ξεκινά με το τέλος του Α΄ παγκοσμίου πολέμου. Η δραστηριότητα της επικεντρώνεται στην κατασκευή κινητήρων για αεροπλάνα ωστόσο το τέλος του πολέμου την αφήνει χωρίς αντικείμενο. Το 1917 ο αρχιμηχανικός Max Friz σκέφτηκε να ασχοληθεί με τους κινητήρες μοτοσυκλετών. Τον Σεπτέμβριο του 1923 παρουσιάζεται η πρώτη μοτοσυκλέτα της BMW με ονομασία R32. Ο κινητήρας ήταν boxer χωρητικότητας 400 κυβικών εκατοστών, ο οποίος απέδιδε 8,5 ίππους. Από την γέννηση της R32 ξεκίνησε και ο θρύλος του boxer κινητήρα για την γερμανική εταιρεία. Το 1925 παρουσιάζεται η R37, ενώ το 1937 ο Ernst Jakob Henne σπάει το ρεκόρ ταχύτητας με μια BMW 500 Kompressor φτάνοντας τα 279.503 χλμ./ώρα. Το 1970 η BMW παρουσιάζει την R75/5, μια μοτοσυκλέτα η οποία βάζει ξανά την γερμανική εταιρεία στο παιχνίδι, το 1973 η R90s κάνει την εμφάνιση της ως η πρώτη superbike των Βαυαρών, με την R100 RS να αποτελεί ένα σημείο αναφοράς όσον αφορά την αεροδυναμική στις μοτοσυκλέτες για εκείνη την εποχή.

BMW Mottorad

Κάπου εκεί φτάνουμε στη δεκαετία του ’80 όπου μπαίνει στην παραγωγή η R80GS -Gelände στα γερμανικά σημαίνει εκτός δρόμου και Straße σημαίνει ασφαλτωμένος δρόμος- η οποία έρχεται να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας με On-Off σφραγίδα. Ακολουθούν τα μοντέλα K100, K1 (που φέρει το πρώτο ABS σε μοτοσυκλέτα παραγωγής), F650, R1220C, S1000R, R18 καθώς και πολλά άλλα. Το 1993 είναι μια σημαντική χρονιά για την BMW καθώς παρουσιάζονται τα F 650 Funduro και R 1100 GS. Το F 650 Funduro όπως αναφέρει και το όνομα του ήθελε να βάλει τους αναβάτες στην αναζήτηση της εκτός δρόμου περιπέτειας με διασκεδαστικό τρόπο έχοντας ταυτόχρονα προσιτή τιμή. Από την άλλη το R 1100 GS ήταν το πρώτο GS με τετραβάλβιδο boxer κινητήρα καθώς και μπροστινό σύστημα Telelever, που έμελλε να γίνει και το σήμα κατατεθέν μαζί με το κλασσικό ρύγχος που ακολουθεί όλα τα μεγάλα GS έκτοτε. Η δεκαετία του 2000 έφτασε και έφερε ίσως το σημαντικότερο κομμάτι της σύγχρονης ιστορίας της. Το 2004 παρουσιάζεται το R 1200 GS το οποίο έμελλε να γίνει συνώνυμο της γερμανικής εταιρείας ενώ ταυτόχρονα σπάει το ένα ρεκόρ πωλήσεων της εταιρείας μετά το άλλο. Εκτός όμως από το R 1200 GS παρουσιάζονται σημαντικές μοτοσυκλέτες για την βαυαρική εταιρεία όλα αυτά τα χρόνια όπως το S 1000 RR που μπαίνει κατευθείαν στον σκληρό ανταγωνισμό των superbike, ενώ η BMW δεν μένει έξω από παιχνίδι του ηλεκτρισμού παρουσιάζοντας το 2022 το αμιγώς ηλεκτρικό scooter CE 04.

BMW Mottorad

Και κάπου εδώ φτάνουμε στην γιορτή της BMW για τα 100 χρόνια ιστορίας που έλαβε χώρα στον εκθεσιακό χώρο του πρώην αμαξοστασίου του ΟΣΥ, στο Γκάζι. Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο παρουσιάστηκαν τόσο στους φίλους της εταιρείας όσο και στους φίλους της μοτοσυκλέτας τα σημαντικότερα μοντέλα της εταιρείας με χρονολογική σειρά η οποία αποκάλυπτε τους αξιοσημείωτους σταθμούς της ιστορίας της μέχρι και σήμερα. Μοντέλα από κάθε δεκαετία πρόσφεραν την δική τους ιστορία στο κοινό, ενώ αρκετοί είδαν για πρώτη φορά το μικροσκοπικό αυτοκίνητο πόλης BMW Isetta το οποίο είχε βγει στην παραγωγή από την γερμανική εταιρεία τον Απρίλιο του 1955. Εκτός όμως από τις σπάνιες ιστορικές μοτοσυκλέτες οι παρευρισκόμενοι είχαν τη δυνατότητα να δουν από κοντά και την σύγχρονη γκάμα της BMW, ωστόσο την παράσταση έκλεψαν όπως ήταν λογικό τα δύο M μοντέλα της εταιρείας, τα M 1000 R και M 1000 RR. Επιπρόσθετα στον χώρο υπήρχε δυνατότητα αγοράς επίσημου εξοπλισμού της γερμανικής εταιρείας, αλλά και πληθώρα δραστηριοτήτων ώστε οι παρευρισκόμενοι να απολαύσουν ακόμη περισσότερο την παραμονή τους στην εκδήλωση.

BMW Mottorad

Ετικέτες

Benelli TRK 702/X – Σημαντική μείωση τιμής για την 700άρα crossover

Έως 850 ευρώ το όφελος για τις δύο εκδόσεις – Καλοκαιρινή ευκαιρία μέχρι εξαντλήσεως αποθέματος
Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/6/2025

Με σημαντική μείωση στην τιμή τους που φτάνει έως και τα 850 ευρώ προσφέρει πλέον η αντιπροσωπεία της Benelli τις δύο εκδόσεις του δικύλινδρου TRK 702.

Η Benelli TRK 702 είναι μια μοτοσυκλέτα που είχε καταφέρει να κερδίσει τις εντυπώσεις όταν πέρασε από τα χέρια μας για τη δοκιμή της έκδοσης με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών. 

H crossover της Benelli είναι μια μοτοσυκλέτα πολύ τίμια για τα χρήματα που ζητούσε τότε η αντιπροσωπεία, η οποία κερδίζει τον αναβάτη με την ευκολία και τη φιλικότητα που παρουσιάζει στην οδήγηση στο αστικό περιβάλλον και παρά τον όγκο και το βάρος της -ζυγίστηκε στα 230,5 κιλά- μπορεί να παίξει κάλλιστα τον ρόλο του commuter αφού έχει εξαιρετικό ζύγισμα και δεν δυσκολεύει καθόλου στους ελιγμούς με πολύ χαμηλές ταχύτητες ακόμη και αν το ύψος του αναβάτη είναι κάτω από 1,75 μ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Παράλληλα η TRK 702, παρά τη σχετικά μικρή ζελατίνα, έχει την ικανότητα να ταξιδεύει άνετα και ευχάριστα με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, με τον κινητήρα να καταναλώνει λογικότατες ποσότητες βενζίνης (μετρήσαμε 5,5 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση) και σε αυτό το πεδίο, ενώ είναι ευχάριστη και σε δρόμο με στροφές με τον αναβάτη να είναι σε θέση να αναπτύξει έναν πολύ σβέλτο ρυθμό.

Από τότε που δοκιμάσαμε το TRK 702 (τεύχος ΜΟΤΟ #650), η Benelli μείωσε μία φορά την τιμή του, από τα 7.980 στα 7.400 ευρώ και τώρα προχωρά σε μία ακόμη γενναία μείωση τιμής, η οποία πέφτει στα 6.600 ευρώ και κάνει τη Euro 5 μοτοσυκλέτα ευκαιρία με δεδομένο και τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει.

Έτσι το όφελος για τον ενδιαφερόμενο φτάνει τα 800 ευρώ για την έκδοση με τις χυτές αλουμινένιες ζάντες των 17 ιντσών και αυξάνεται ακόμη περισσότερο στα 850 ευρώ για την έκδοση με τους ακτινωτούς τροχούς (19 εμπρός και 17 πίσω), με τιμή που πέφτει από τα 7.750 στα 6.900 ευρώ.

Benelli TRK 702 2025 μείωση τιμής

Να σημειωθεί ότι ως στάνταρ εξοπλισμό η μοτοσυκλέτα φέρει έγχρωμη TFT οθόνη πέντε (5) ιντσών με ρυθμιζόμενη φωτεινότητα και δυνατότητα σύνδεσης με κινητό, φωτιζόμενους διακόπτες, δύο θύρες φόρτισης, full LED φωτιστικά σώματα, χούφτες τιμονιού, εκτροπείς αέρα στα πλαϊνά του φέρινγκ, ρυθμιζόμενες μανέτες, σχάρα και χειρολαβές συνεπιβάτη, 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες, δίσκους 320 χλστ. και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Pirelli Angel GT για την έκδοση με τους χυτούς τροχούς και Pirelli Scorpion Rally STR.
Επιπλέον, η Benelli συνεχίζει να προσφέρει τη δυνατότητα προαιρετικής απόκτησης του πακέτου Travel Pack που αναβαθμίζει την δικύλινδρη μοτοσυκλέτα στο ταξίδι, ενώ η αγορά της συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών.