4.032 κλήσεις και ακινητοποίηση 86 οχημάτων από την Τροχαία στις 28/11/23

Ο νέος στρατηγικός σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ. συνεχίζεται με εντατικούς ελέγχους σε όλη την επικράτεια
Αστυνομικοί έλεγχοι
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/11/2023

Στοχευμένες αστυνομικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν σε ολόκληρη την επικράτεια στις 28 Νοεμβρίου 2023, στο πλαίσιο υλοποίησης του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και τη βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των πολιτών, όπου βεβαιώθηκαν 4.032 παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. και ακινητοποιήθηκαν 86 οχήματα.

Στους ελέγχους δραστηριοποιήθηκαν κλιμάκια με τη συμμετοχή αστυνομικών εμφανούς και αφανούς αστυνόμευσης, από διάφορες Υπηρεσίες, λαμβάνοντας υπόψη τα τοπικά επιχειρησιακά σχέδια και δίνοντας έμφαση σε περιοχές και οικισμούς όπου παρατηρούνται αυξημένα περιστατικά παραβατικότητας.

Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω δράσεων σε ολόκληρη τη χώρα ελέγχθηκαν συνολικά –19.652– άτομα και –15.447– οχήματα, ενώ

  • προσήχθησαν –843– άτομα,
  • συνελήφθησαν –578– άτομα για διάφορα αδικήματα,
  • βεβαιώθηκαν –4.032– παραβάσεις Κ.Ο.Κ.
  • ακινητοποιήθηκαν –86– οχήματα και
  • κατασχέθηκε –1-.

Ενδεικτικά, αστυνομικές επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν:

  • στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, όπου διενεργήθηκαν –1101– έλεγχοι ατόμων, συνελήφθησαν -7- άτομα και βεβαιώθηκαν -144- παραβάσεις για Κ.Ο.Κ.,
  • στην περιοχή της Κηφισιάς, ελέγχθηκαν –39- άτομα, προσήχθη ένα και βεβαιώθηκαν -12- παραβάσεις για Κ.Ο.Κ. και
  • στην περιοχή του Αγίου Νικολάου Χαλκίδας, πραγματοποιήθηκαν -8- έλεγχοι ατόμων.

Στο ίδιο πλαίσιο, ειδικές αστυνομικές δράσεις πραγματοποιήθηκαν και στη Στερεά Ελλάδα σε σημεία όπου παρατηρείται αυξημένη παραβατικότητα και ειδικότερα σε περιοχές της Βοιωτίας, της Εύβοιας, της Ευρυτανίας, της Φθιώτιδας και της Φωκίδας, όπου:

  • ελέγχθηκαν –298- άτομα,
  • προσήχθησαν –22– άτομα,
  • συνελήφθησαν -15- άτομα και
  • βεβαιώθηκαν –27–  παραβάσεις Κ.Ο.Κ.

Περαιτέρω, διενεργήθηκε πλήθος ουσιαστικών ελέγχων σε επιχειρήσεις υποδοχής, επεξεργασίας και ανακύκλωσης μεταλλικών αντικειμένων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τη Δυτική Μακεδονία, τη Δυτική Ελλάδα και το Νότιο Αιγαίο.

Στο πλαίσιο αυτό σε περιοχές του Δήμου Δράμας, Φλώρινας, Ηλείας και Β΄ Δωδεκανήσου, πραγματοποιήθηκαν -51- έλεγχοι ατόμων, -2- προσαγωγές και βεβαιώθηκαν -4- παραβάσεις Κ.Ο.Κ για επισφαλή φόρτωση.

Παρόμοιες δράσεις έλαβαν χώρα σε σταθμούς τρένων σε ολόκληρη την επικράτεια όπου ελέχθησαν -488- άτομα.

Βαρκελώνη: Συνασπισμός Δήμου-Μοτοσυκλετιστών για άδεια πεζοδρόμια με αντάλλαγμα 25.000 θέσεις πάρκινγκής ασφάλειας

Αύξηση θέσεων στάθμευσης – Κυρώσεις για στάθμευση σε πεζοδρόμια
Barcelona Traffic
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/11/2025

Ο δήμος της Βαρκελώνης σε συνεργασία με κρατικούς φορείς και ομάδες μοτοσυκλετιστών θέλει να διώξει τα σκούτερ και τις μοτοσυκλέτες από τα πεζοδρόμια και να δημιουργήσει θέσεις στάθμευσης.

Είναι η πρώτη ενέργεια μέσα από ένα σύνολο ενεργειών που έχουν ως στόχο την μείωση κατά 30% των θανατηφόρων δυστυχημάτων ως πρώτο τους βήμα και δεύτερο στόχο την μείωση κατά 50% μέχρι το 2030.

Για να γίνουν αυτές οι ενέργειες πράξη η Βαρκελώνη δημιουργεί το “Παρατηρητήριο Μοτοσυκλέτας”, ο Δήμος δημοσίευσε το ιδρυτικό μανιφέστο, το οποίο θέτει στο κέντρο την προστασία, την ελευθερία και την ασφάλεια των πεζών ως βασική προϋπόθεση για μια πιο ισορροπημένη συνύρπαξη ανάμεσα σε αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και πεζούς.

Με τις μοτοσυκλέτες να αντιπροσωπεύουν το 30% των μετακινήσεων με ιδιωτικά οχήματα και το 6,2% της συνολικής αστικής κινητικότητας, το Παρατηρητήριο θα οργανώσει τις προτάσεις του γύρω από τρεις βασικούς άξονες:
– τη μείωση των ατυχημάτων,
– τη βελτίωση της διαχείρισης της στάθμευσης,
– και την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης των δικύκλων.

Ένα από τα πιο σημαντικά μέτρα αφορά την προώθηση της κυκλοφοριακής ύφεσης εντός πόλης. Ο Δήμος σχεδιάζει να διπλασιάσει τις ζώνες στάθμευσης μοτοσυκλετών της περιοχής Eixample και να απελευθερώσει τα πεζοδρόμια δημιουργώντας 20.000 νέες θέσεις στάθμευσης επί του οδοστρώματος.

Αυτές προστίθενται στις 5.000 θέσεις που έχουν ήδη δημιουργηθεί από το 2023, με στόχο την επιστροφή ζωτικού χώρου στους πεζούς χωρίς να παραμελούνται οι ανάγκες των μοτοσυκλετιστών.

Για την στάθμευση μοτοσυκλέτας στα πεζοδρόμια της Βαρκελώνης μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο 100 Ευρώ, με τις αρχές να εκδίδουν περισσότερα από 4.000 πρόστιμα το 2024.

Στο μεταξύ το κέντρο της Βαρκελώνης έχει τεράστια πεζοδρόμια σε πολλές από τις περιοχές του και λίγες θέσεις στάθμευσης αποκλειστικά για μοτοσυκλέτες, συγκριτικά όχι με το τι συμβαίνει σε άλλες πόλεις αλλά με τον όγκο των μοτοσυκλετών που κυκλοφορούν.

Το ζήτημα της στάθμευσης λοιπόν, μπορεί να το δει κανείς ως κάτι που έπρεπε να κάνει ο Δήμος και ίσως είναι το πρώτο βήμα για να προσεγγίσει τους μοτοσυκλετιστές, καθώς το δεύτερο βήμα ενδεχομένως να συναντήσει και ορισμένους που θα ενατιωθούν.

Ως δεύτερο βήμα, με βάση πάντα τον στόχο της μείωσης των θανατηφόρων, προγραμματίζονται εκστρατείες ευαισθητοποίησης και προώθησης της χρήσης προστατευτικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με παρεμβάσεις στις υποδομές, όπως η ενίσχυση της σήμανσης σε τούνελ και στροφές και η τοποθέτηση συστημάτων απόσβεσης ενέργειας κατά την πρόσκρουση.

Εκτός από το κράνος είναι ήδη υποχρεωτικό να φορά κανείς γάντια, ενδεχομένως μετά την εκστρατεία ενημέρωσης να γίνει και ο υπόλοιπος προστατευτικός εξοπλισμός αντίστοιχα υποχρεωτικός. Όταν θα γίνει αυτό ίσως να ήταν μία πολύ καλή ιδέα να στέλνουμε ορισμένους από εδώ στην Ελλάδα για διακοπές στην Βαρκελώνη, όλα πληρωμένα αλλά με την υποχρέωση να κυκλοφορούν όλες τις ημέρες με μοτοσυκλέτα.

Για πρώτη φορά πάντως, οι αρμόδιοι φορείς υπογράφουν μια μόνιμη συμφωνία συνεργασίας, διαθέτοντας και κρατική υποστήριξη. Η πλευρά των μοτοσυκλετιστών δεν είναι εκτός και δεν είναι αντίθετη, αλλά εργάζεται ΜΑΖΙ με τους κρατικούς φορείς για αλλαγές που θα βοηθήσουν το σύνολο.

Για εμάς εδώ, είναι ένα ουτοπικό φαινόμενο, χαμένοι στο "δικαιωμά μου να μην φοράω κράνος", "ποιος μωρέ οδηγεί με γάντια", "μπουφάν με τρύπες εγώ δεν βάζω", όπως φυσικά και σε κρατικούς φορείς που ΔΕΝ ΣΥΖΗΤΟΥΝ με τον κόσμο της μοτοσυκλέτας και απλά επιβάλλονται με αυστηρά πρόστιμα. Υπάρχουν δηλαδή λάθη και από τις δύο πλευρές.

Στην άλλη άκρη της Μεσογείου όμως ένας άνευ προηγουμένου συνασπισμός δείχνει τη δέσμευση της Βαρκελώνης να προχωρήσει προς μια ασφαλέστερη και πιο ανθρώπινη συμβίωση σεβόμενη την ανάγκη όλων χωρίς κάποιος να προσπαθεί να επιβληθεί.