ΑΑΔΕ: Δέσμευση 500.000 λίτρων παράνομων διαλυτών για νόθευση βενζίνης
Με τη συνεργασία της EUROPOL
Από τον
Κώστα Γκαζή
10/4/2023
Σε εντοπισμό και δέσμευση 500.000 λίτρων διαλυτών νόθευσης βενζίνης προχώρησαν τελωνειακοί ελεγκτές της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.
Συγκεκριμένα, οι Κινητές Ομάδες Ελέγχου Πάτρας και Ηγουμενίτσας της Ελεγκτικής Υπηρεσίας Τελωνείων Αττικής και η Οικονομική Αστυνομία με τις οδηγίες του Συντονιστικού Επιχειρησιακού Κέντρου (ΣΕΚ) αξιοποίησαν πληροφορίες της EUROPOL για ύποπτο βυτιοφόρο όχημα που μετέφερε διαλύτες νόθευσης βενζίνης.
Το κύκλωμα επεδίωξε παράνομη εισαγωγή στη χώρα μας 15 τέτοιων βυτίων, μέσω της θαλάσσιας οδού (Τεργέστης – Πάτρας) και αποθήκευση των διαλυτών σε δεξαμενές της Πάτρας και του Σχηματαρίου Αττικής, προκειμένου να διανεμηθούν, κατόπιν, σε παράνομες εγκαταστάσεις και πρατήρια καυσίμων σε όλη την επικράτεια.
Οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, ανέμεναν το παράνομο φορτίο στα κατάλληλα σημεία εισόδου και προορισμού και τελικά προέβησαν σε έλεγχο και δέσμευση των βυτιοφόρων, στο λιμάνι της Πάτρας. Δείγματα διαλυτών εστάλησαν στο Γενικό Χημείο για ανάλυση. Παράλληλα, υπό τις οδηγίες του ΣΕΚ, η Οικονομική Αστυνομία μετέβη στους παραπάνω αποθηκευτικούς χώρους, όπου διαπίστωσε την ύπαρξη των παράνομων δεξαμενών.
Το ποσό των διαφυγόντων φόρων που αναλογεί και αντιπροσωπεύει την απώλεια εσόδων για το δημόσιο, προσδιορίζεται άνω των 550.000 ευρώ.
Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
4/12/2023
Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.
Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”
Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.
Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.
Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.