Adv 2 Dubai 2016: Ένας καφές για το τέλος…

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

17/5/2016

Εκείνη την ημέρα, στην επιστροφή μου από την Musqat στο Dubai (560 χλμ.), τα "είδα όλα". Έχοντας μπει στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαΐου, ο υδράργυρος είχε πλέον σταθεροποιηθεί πάνω από τους 45ο βαθμούς, ενώ ο ήλιος που με πυρπολούσε ανελέητα όλο το μεσημέρι με 50ο βαθμούς, μοιραία έθετε σε δοκιμασία τις βιολογικές μου αντοχές. Τελικά, άντεξα…
Τις τρεις τελευταίες μέρες στο Dubai, ο φίλος μοτοσυκλετιστής Μάριος Χριστόπουλος και η γυναίκα του, που τα τελευταία 3 χρόνια ζουν και εργάζονται εκεί, μου πρόσφεραν στέγη και παρέα –τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ από βάθη καρδιάς…


Στις άμεσες προτεραιότητές μου υπήρξε η γιορτή υποδοχής που οργανώθηκε στο κατάστημα "MIKEL" του Dubai, η επίσκεψη στο διάσημο μοτο-στέκι της πόλης "Bikes Café" και η παράδοση της μαύρης ΚΤΜ στο λιμάνι για το μεγάλο ατμοπλοϊκό ταξίδι της επιστροφής στην Ελλάδα –εγώ, αντίθετα, θα επέστρεφα στην πατρίδα γρήγορα και άνετα, αεροπορικώς.
Ο Μάριος, κάτοχος μιας BMW R1200GS Adventure, φρόντισε να μου δείξει την απαστράπτουσα πλευρά του Dubai, που τις δυο τελευταίες δεκαετίες αποτελεί τον ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προορισμό του πλανήτη (οι τουρίστες από 600.000 το 1992, έφτασαν τους 13.000.000 το 2011).


Και όταν του ζήτησα να μου εξηγήσεις πώς δημιουργήθηκε -κυριολεκτικά από το τίποτα- ένας από τους πιο ιδανικούς και δημοφιλείς προορισμούς διακοπών, ο Μάριος υπήρξε αρκετά κατατοπιστικός: "Τα πράγματα φίλε Κώστα είναι απλά. Κτίζεις πολυτελέστερα ξενοδοχεία, προσφέρεις υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, επιβάλεις πολύ χαμηλή φορολογία, ενισχύεις τον άκρατο καταναλωτισμό φτιάχνοντας εντυπωσιακά εμπορικά κέντρα, δημιουργείς ζώνες ελεύθερου εμπορίου για την προσέλκυση πολυεθνικών εταιρειών και κατασκευάζεις υποδομές-εγκαταστάσεις που συναγωνίζονται τις αντίστοιχες δυτικές. Ότι δηλαδή δεν κάναμε ποτέ στην Ελλάδα…".


Ο επίλογος του "Adv 2 Dubai 2016" γράφτηκε εκείνα τα ξημερώματα στο αεροδρόμιο του Dubai, όταν αποχαιρέτησα τον Μάριο και κατευθύνθηκα με το φορτωμένο καρότσι μου στον έλεγχο εισιτηρίων. Σε λίγες ώρες θα προσγειωνόμουν και πάλι στην μίζερη ελληνική καθημερινότητα. Κάνω όμως λίγο υπομονή, η επόμενη απόδραση είναι κοντά...

Κώστας Μητσάκης

 

Η ZXMoto έρχεται Ευρώπη: Στην EICMA με 14 μοτοσυκλέτες - Τι θα δείξει

3κύλινδρη adventure αλλά και sport μοτοσυκλέτα 800 κ.εκ. ανάμεσα στα 14 μοντέλα και εκδόσεις
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

30/10/2025

Ο πρώην πρόεδρος της Kove, Zhang Xue, μετά την αποχώρησή του από την εταιρεία, δημιούργησε την δική του το 2024, την ZXMoto που επιχειρεί να μπει δυναμικά στον μοτοσυκλετιστικό κόσμο της Ευρώπης, όπως δηλαδή έκανε και η Kove.

H ZXMoto αναμένεται θα παρουσιάσει την ερχόμενη εβδομάδα στην EICMA 9 μοτοσυκλέτες και 14 συνολικά μοντέλα και εκδόσεις, με την κινέζικη εταιρεία να 

ξεκινά την πορεία της μόλις το 2024, ενώ το 2026 θα συμμετέχει στο WSBK την κατηγορία Supersport με την 820RR-RS. Ο Zhang Xue τρέχει τα επεκτατικά του πλάνα με γοργό ρυθμό και αυτό μπορούμε να το επιβεβαιώσουμε και εμείς ως έναν βαθμό αφού έχουν ήδη ξεκινήσει οι συζητήσεις αντιπροσώπευσης της ZXMoto στην ελληνική αγορά με εισαγωγική εταιρεία. Πάμε τώρα να δούμε και σημαντικότερες από τις μοτοσυκλέτες που θα παρουσιάσει η κινέζικη εταιρεία στην EICMA.

Γνωρίζουμε ήδη την 500RR, αλλά θα έρθει και το μεγαλύτερο αδελφάκι της, η 820RR, που θα διαθέτει έναν τρικύλινδρο κινητήρα 819 κ.εκ. και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις, με διαφορετικό εξοπλισμό και ισχύ μεταξύ 135 και 150 ίππων.

820

Με βάση την 500RR, είδαμε επίσης την 500F, μια όμορφη naked μοτοσυκλέτα με ρετρό στυλ πιστή αντιγραφή της Honda CB400SF.

500

Με τον τρικύλινδρο κινητήρα της 820RR σε πιο ήπια έκδοση, θα δούμε την 820ADV, μια μοτοσυκλέτα Adventure που αναμένεται να έχει πλούσιο εξοπλισμό.

adv

Στην συνέχεια, έχουμε την 450Rally, μια μοτοσυκλέτα με μονοκύλινδρο κινητήρα 450 κ.εκ. που μοιάζει σαν να τερμάτισε μόλις από το Rally Dakar.

rally

Επίσης, στο Μιλάνο αναμένουμε την 650V, μια cruiser με υγρόψυκτο κινητήρα V2 και ζάντες 16 ιντσών.

650

Τέλος, η ZXMoto πιθανόν θα φέρει στο Μιλάνο και τη μοτοσυκλέτα motocross της, την MX, την οποία θα κατασκευάσει σε εκδόσεις 250 και 450 κ.εκ. Ο Xue είναι μεγάλος οπαδός του motocross και ήθελε να έχει τη δική του μοτοσυκλέτα γι' αυτό το άθλημα.

mx

Ο Zhan Xue έχει ήδη ανακοινώσει την πρόθεσή του να επεκταθεί σε όλο τον κόσμο, με μοτοσυκλέτες όλων των κατηγοριών, και αυτό συμπεριλαμβάνει την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες, εκτός από την Ασία.