Adv 2 Dubai 2016: Χωρίς απρόοπτα!

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

26/4/2016

Έχω κάνει πολλές ταξιδιωτικές τρέλες στην ζωή μου, αλλά να ξεκινήσω από την Αθήνα για να πιω έναν καφέ στο Dubai δεν μου έχει τύχει. Να όμως που έγινε κι αυτό και τώρα βρίσκομαι καθοδόν στην Τουρκία, διασχίζοντας τα πρώτα χιλιόμετρα του οδοιπορικού "Adv 2 Dubai 2016".
Με βασικό χορηγό την γνωστή αλυσίδα καφέ “MIKEL”, είχα να πάω οδικώς μέχρι το Dubai, εκεί όπου στις αρχές Μαρτίου 2016 η ελληνική εταιρία MIKEL Coffee Company, στα πλαίσια της επεκτατικής δραστηριότητάς της, πραγματοποίησε τα εγκαίνια του νέου καταστήματός της. Εκεί έπρεπε να πάω, αν ήθελα να πιω έναν καλό, κερασμένο καφέ…


Για πολλοστή φορά πατούσα λοιπόν ρόδα στην Τουρκία. Μετά από ένα διπλό εφιαλτικό ατμοπλοϊκό ταξίδι (Πειραιάς-Χίος και Χίος-Cesme), ξεκίνησα να οδηγώ πάνω στην διαδρομή Cesme-Άγκυρα-Erzurum-Dogubeyazit. Με την μαύρη ΚΤΜ 1050 έπρεπε να διατρέξω τα πρώτα 1.890 χιλιόμετρα της διαδρομής (από τα συνολικά 7.400 χλμ.) μέσα σε ένα γνώριμο περιβάλλον, αλλά με αρκετά προβλήματα ασφάλειας στην ανατολική Τουρκία.


Η στάση μου στην Άγκυρα ήταν αναγκαία. Μετά τις τελευταίες πολύνεκρες τρομοκρατικές ενέργειες που είχαν σημειωθεί στην καρδιά της πόλης, απέφυγα να τριγυρνώ downtown –περιορίστηκα στα βόρεια προάστια της τουρκικής πρωτεύουσας.
Τέλη Απριλίου και τα βουνά της ανατολικής Τουρκίας είχαν ακόμα ντυμένα με τον λευκό μανδύα του χειμώνα. Ωραίο το ντεκόρ για φωτογράφιση, ενώ οι θερμοκρασίες ευτυχώς ήταν αρκετά ανεβασμένες και υποφερτές (8-10 βαθμούς Κελσίου) για ταξίδι με μοτοσυκλέτα.


Με καλές καιρικές συνθήκες και χωρίς καμία οδική έκπληξη από τους Τούρκους αστυνομικούς και τους πάνοπλους στρατιώτες στα μπλόκα της παραμεθόριας περιοχής με το Ιράν, μετά από τρεις μέρες σβέλτης οδήγησης αξιώθηκα να δω το χιονισμένο Αραράτ. Είχα φτάσει στην ανατολική εσχατιά της Τουρκίας, μπροστά στην συνοριακή πόρτα του Ιράν. Το πρώτο σκέλος του "Adv 2 Dubai 2016" είχε ολοκληρωθεί με επιτυχία…

Kώστας Μητσάκης

Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"

Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Acosta
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/6/2026

Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.

Παρότι δεν έχει ακόμη κατακτήσει νίκη σε Grand Prix των MotoGP, ο αναβάτης της KTM θεωρείται από πολλούς μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Οι φήμες μάλιστα τον θέλουν να μετακινείται το 2027 στην εργοστασιακή ομάδα της Ducati, όπου θα βρεθεί στο ίδιο γκαράζ με τον Marc Marquez, πάνω σε μία από τις πιο ανταγωνιστικές μοτοσυκλέτες του πρωταθλήματος, καθώς το συμβόλαιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή με τους Ιταλούς, για δύο ακόμη έτη, ανακοινώθηκε χθες

Acosta

Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.

"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.

Acosta

Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.

"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.

Acosta

"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."

Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.

Acosta

Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.

Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Acosta

Με τις φήμες για το μέλλον του νεαρού Ισπανού, αλλά και τη διαμόρφωση όλου του grid, να εντείνονται και το ενδιαφέρον των κορυφαίων ομάδων να παραμένει αμείωτο, ο Acosta δείχνει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα πρόσωπα των MotoGP για τα επόμενα χρόνια.

Ετικέτες