Το "αντίο" στον Οδυσσέα Κυριακόπουλο – 'Έφυγε" ο Επίτιμος Πρόεδρος της Μοτοδυναμική ΑΕΕ

Η απώλεια μιας σημαντικής προσωπικότητας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

21/3/2022

Ο επιχειρηματικός κόσμος της χώρας μας υπέστη μια σημαντική απώλεια, καθώς "έφυγε" από τη ζωή ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος. Ήταν μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές προσωπικότητες, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε διεθνές επίπεδο, και μέχρι τον θάνατό του ήταν Επίτιμος Πρόεδρος της Μοτοσυναμική ΑΕΕ, η οποία έδωσε στην δημοσιότητα ανακοίνωση για το ύστατο χαίρε.

Ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος ήταν Πρόεδρος της εταιρείας από το 1993, την χρονιά που ιδρύθηκε και παρέμεινε σε αυτή την θέση μέχρι και το 2015, όταν ανέλαβε τον ρόλο του ο γιος του, Πάρης Κυριακόπουλος. Παρέμεινε όμως μέλος του Δ.Σ. μέχρι το 2018, που ανακηρύχθηκε Επίτιμος Πρόεδρος.

Οι δεσμοί όμως του Οδυσσέα Κυριακόπουλου με την εταιρεία έχουν τις ρίζες τους πιο βαθιά στο χρόνο και πιο συγκεκριμένα από το 1982, μέσω της οικογενειακής εμπορικής επιχείρησης Αφοι Ηλιόπουλοι ΕΠΕ, η οποία αποτελεί τον "πρόγονο της Μοτοδυναμική ΑΕΕ, έχοντας ήδη από ακόμη νωρίτερα εμπλοκή με τα προϊόντα της εταιρείας, καθώς ήταν ένας φανατικός λάτρεις των μοτοσυκλετών αλλά και των προϊόντων θαλάσσης.

Ο Οδυσσέας Κυριακόπουλος ήταν ένας δραστήριος και πολυπράγμων άνθρωπος, ο οποίος πίστευε και ήταν αφοσιωμένος στην ανάπτυξη της εταιρείας, ακόμη και σε δυσοίωνες εποχές για τα επιχειρηματικά δεδομένα. Χαρακτηριστικά παραδείγματα της πετυχημένης δράσης του η είσοδος της εταιρείας στο Χρηματιστήριο το 2005, και η προσθήκη μεγάλων ονομάτων στον όμιλο, όπως η Porsche (2011) και η Sixt (2018).

Ταυτόχρονα, υποστήριζε τις καινοτομίες και τις σύγχρονες πρακτικές διοίκησης, με επίκεντρο την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Το ευρύ πεδίο των ενδιαφερόντων και της δραστηριότητάς του, όπου διοχέτευε την κοινωνική γενναιοδωρία του και την συνεισφορά του στην εκπαίδευση και τον πολιτισμό, αντανακλάται στην ιδιότητά του ως ιδρυτικό μέλος του ALBA και ως Πρόεδρος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ενώ μέσω της θητείας του στον ΣΕΒ ήταν και ένας πραγματικός πολίτης του κόσμου με δυνατό αίσθημα προσφοράς στην πατρίδα του.

Ο κ. Σωτήρης Χατζίκος, Διευθύνων Σύμβουλος της Μοτοδυναμική ΑΕΕ, δήλωσε: "Για εμάς, ο Οδυσσέας ήταν ένας χαρισματικός ηγέτης. Αποτελούσε μια σταθερή πηγή έμπνευσης και μια πυξίδα στην επιχειρηματική μας πορεία. Αυτό θα συνεχίσει να είναι μέσω της παρακαταθήκης του, όσο δυσαναπλήρωτο και εάν είναι το κενό που αφήνει. Σε προσωπικό επίπεδο, στην μακρόχρονη συνεργασία μας με τίμησε με την αμέριστη καθοδήγηση, συμπαράσταση και εμπιστοσύνη του, θεμέλια πλέον της επαγγελματικής μου ζωής".

Μαζί με την ευρύτερη οικογένεια της Μοτοδυναμική, εκφράζουμε κι εμείς τα θερμά μας συλλυπητήρια μας στην οικογένεια του Οδυσσέα Κυριακόπουλου, με τις σκέψεις μας να συντροφεύουν τους οικείους του.

 

 

Volonaut Airbike: Με 760.000 ευρώ δεν θα ξανά κολλήσεις στον Κηφισό!

Είναι πανάκριβο, ζυγίζει 30 κιλά και πετάει με 100 χλμ/ώρα
Volonaut
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/8/2025

Ένας Πολωνός εφευρέτης παρουσιάζει το Volonaut Airbike – μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”. Εξαιρετικά ελαφριά και με μίνι τουρμπίνα, θα πετάει με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και όλα αυτά με μόλις 760.000 ευρώ!

Ο Tomasz Patan, εφευρέτης και επιχειρηματίας start-up από την Πολωνία, έχει ήδη γίνει γνωστός με το Jetson One. Η τελευταία του κατασκευή, το Volonaut Airbike, είναι ακόμα ελαφρύτερη και ακόμα πιο ριζοσπαστική. Θυμίζει αεροσκάφη από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Το Volonaut Airbike κινείται από μια κεντρική μίνι τουρμπίνα που λειτουργεί με κηροζίνη, πετρέλαιο ή βιοκαύσιμο. Ο Tomasz Patan δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμα τις ακριβείς τεχνικές λεπτομέρειες. Αρχικά είχε ανακοινώσει ότι η μέγιστη ταχύτητα θα ήταν 200 km/h, αλλά στην πραγματικότητα η μέγιστη ταχύτητα έχει οριστεί στα 102 km/h – σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα ελαφριά αεροσκάφη χωρίς άδεια, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Το χαμηλό βάρος είναι ακόμα πιο σημαντικό για μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”, με το συνολικό βάρος του Volonaut Airbike να είναι μόλις 30 κιλά. Ο Tomasz Patan χρησιμοποιεί ανθρακόνημα και εξαρτήματα από 3D εκτυπωτή για να επιτύχει μια πολύ ελαφριά κατασκευή. Η σχεδίαση του Volonaut Airbike είναι μίνιμαλ με μία μόνο θέση, εκείνη του αναβάτη, το μέγιστο βάρος του οποίου πρέπει να είναι 95 κιλά.

Η απογείωση και η προσγείωσή του γίνεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα, χωρίς να γίνονται περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές όσον αφορά τους αισθητήρες και τις παραμέτρους που παίρνουν υπόψη.

Η θέση του αναβάτη και το τιμόνι του Volonaut Airbike θυμίζουν μοτοσυκλέτα και ο Tomasz Patan δεν χρησιμοποιεί πιλοτήριο καθώς η κατασκευή δεν έχει εκτεθειμένους έλικες.

Μόλις λίγες ημέρες πριν η Volonaut δημοσίευσε το παρακάτω βίντεο από μια δοκιμαστική πτήση με το πρωτότυπο Airbike. Ωστόσο, ένα πρακτικό πρόβλημα είναι ότι μπορεί να παραμείνει στον αέρα μόνο για 10 λεπτά το πολύ και στη συνέχεια πρέπει να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό.

Οι προπαραγγελίες έχουν πλέον ξεκινήσει για το Volonaut Airbike, που κοστίζει 760.000 ευρώ που περιλαμβάνει και το κόστος για την εκπαίδευση πτήσης!

Όσοι πιστοί λοιπόν μισούν την κίνηση και μπορούν να διαθέσουν αυτό το τεράστιο ποσό, ζυγίζουν κάτω από 95 κιλά και είναι διατεθειμένοι ανά δέκα λεπτά να σταματάνε για ανεφοδιασμό, παρακαλώ να σπεύσουν!