Αποκλειστικό: Τιμές σοκ από KTM για 390 Adventure X και R 2025 - Σημαντική μείωση πριν ακόμη τα δούμε στην Ελλάδα!

Αντεπίθεση των Αυστριακών με το βλέμμα στον κινέζικο ανταγωνισμό
KTM 390 Adventure 2025 - Τιμές σοκ μείωση τιμών 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

14/5/2025

Τελικά η καθυστέρηση στην έλευση των KTM 390 Adventure X και R 2025 στην ελληνική αγορά μας βγήκε σε καλό αφού η αυστριακή εταιρεία προχωρά σε σημαντική μείωση των τιμών και των δύο εκδόσεων.

Τα KTM 390 Adventure Χ και R είναι δύο από τις νέες μικρομεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες της αυστριακής εταιρείας που έχουν μεγάλο ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά (και όχι μόνο), καθώς θα αποτελέσουν τα εισαγωγικά μοντέλα στην γκάμα των Αυστριακών μαζί με τα υπόλοιπα 390, με δυνατότητες ωστόσο στο άνω άκρο της κατηγορίας.

Στην ελληνική αγορά οι δύο μοτοσυκλέτες είχαν προγραμματιστεί αρχικά να έρθουν με τιμή λιανικής στα 6.190 ευρώ για τη στάνταρ έκδοση "X" με τις χυτές ζάντες αλουμινίου (19 και 17 ίντσες εμπρός και πίσω αντίστοιχα) και τις μη ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και στα 7.990 ευρώ για την πιο σκληροπυρηνική έκδοση με τις ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και τους ακτινωτούς τροχούς με ζάντες στις 21 ίντσες εμπρός και τις 18 ίντσες πίσω.

Τώρα οι έγκυρες πληροφορίες που έχουμε στα χέρια μας κάνουν λόγο για σημαντική μείωση στην τιμή και των δύο μοτοσυκλετών της αυστριακής εταιρείας με το 390 Adventure X να πέφτει κάτω ακόμη και από τα επίπεδα του κινέζικου ανταγωνισμού.

Συγκεκριμένα οι νέες μειωμένες τιμές που θα ανακοινωθούν σύντομα και επίσημα φέρνουν το 390 Adventure X στα 5.790 ευρώ, ενώ το 390 Adventure R θα διατίθεται με τιμή κάτω από 7.300 ευρώ. Όπως καταλαβαίνετε η μείωση στην τιμή φτάνει για το "Χ" τα 400 περίπου ευρώ, ενώ για το R τα 700 ευρώ και αυτό δίνει πραγματικά άλλον "αέρα" στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση, που η αλήθεια είναι ότι η αρχική τιμή που είχε ανακοινωθεί ακουγόταν τσιμπημένη για τα σημερινά δεδομένα, ακόμη και αν στο ρεζερβουάρ γράφει "ΚΤΜ".

Βρείτε εδώ όλες τις διαφορές μεταξύ των δύο μονοκύλινδρων adventure της αυστριακής εταιρείας.
 

Έξυπνες κάμερες – Νέος διαγωνισμός με μικρότερο προϋπολογισμό, σιγή ιχθύος για λάθος ενδείξεις στην πιλοτική φάση

Το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προκήρυξε νέο διαγωνισμό μετά την ακύρωση του πρώτου λόγω προσφυγών
camera
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

15/6/2026

Ο νέος διαγωνισμός γίνεται “για τη σύναψη μεικτής σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσιών για την Προμήθεια, εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση δικτύου Καμερών Καταγραφής Παραβάσεων Κ.Ο.Κ.” και έχει συνολικό προϋπολογισμό 44.055.805 ευρώ, ενώ το κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής.

Το αντικείμενό του τώρα αφορά μόνο τις 1.000 σταθερές κάμερες που πρόκειται να αναπτυχθούν σε σταθερά σημεία ανά τη χώρα και όλα τα συμπαραμαρτυρούντα τους: βάσεις στήριξης, ηλεκτρολογική εγκατάσταση, δικτύωση, συντήρηση, εκπαίδευση αστυνομικών στη χρήση τους. Δεν περιλαμβάνει δηλαδή τις κινητές κάμερες που θα μπουν σε λεωφορεία, οι οποίες πιθανότατα θα ανατεθούν σε διαφορετικό διαγωνισμό.

Ο νέος διαγωνισμός θέτει ως καταληκτική ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών την 27η Ιουλίου 2026 και την ηλεκτρονική τους αποσφράγιση την 28η Ιουλίου, ωστόσο προβλέπει σχεδόν το μισό κόστος από πριν και η αιτία είναι η αφαίρεση του όρου προαίρεσης, δηλαδή της δυνατότητας επέκτασης της παραγγελίας σε μετέπειτα χρόνο. Σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο λόγος που δεν ενσωματώθηκε ξανά η προαίρεση είναι πως δεν μπορούν να είναι γνωστές εκ των προτέρων οι τεχνικές προδιαγραφές που θα ισχύουν σε μερικά χρόνια, έτσι η κυβέρνηση δεν ήθελε να δεσμευτεί με ένα πακέτο συγκεκριμένων προδιαγραφών που ενδεχομένως να έχει ξεπεραστεί ή βελτιωθεί ως την επόμενη προμήθεια.

Θυμίζουμε πως ο πρώτος διαγωνισμός που είχε προκηρυχθεί ματαιώθηκε στα τέλη Μαΐου μετά από αρκετές προσφυγές εταιρειών που επικαλούνταν είτε ασαφείς τεχνικές προδιαγραφές ή υπονοούσαν φωτογραφικό διαγωνισμό που πρακτικά περιέγραφε τα προϊόντα ενός συγκεκριμένου κατασκευαστή.

Στο μεταξύ η επικαιρότητα έχει γεμίσει από δημοσιεύματα στον ημερήσιο Τύπο που μιλούν για τεράστιο ποσοστό λανθασμένων καταγραφών από τις “έξυπνες” κάμερες. Με εκτιμήσεις για αστοχία σε πάνω από 90% των βεβαιωμένων παραβάσεων, τα σχετικά δημοσιεύματα επικαλούνται αστυνομικές πηγές, γεγονός που κάνει ιδιαίτερα ανησυχητικό το όλο ζήτημα καθώς, από τη στιγμή που οι κάμερες θα έχουν δικτυωθεί ως προβλέπεται, θα λειτουργούν αυτόνομα. Αυτό σημαίνει πως όποιοι δεχτούν κλήση για παράβαση που κρίνουν πως ήταν λανθασμένη, θα πρέπει να πληρώσουν το πρόστιμο και να προσφύγουν κατά της καταγραφής, γεγονός που μπορεί να πλημμυρίσει τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Στην παρούσα φάση, οι λιγοστές κάμερες που έχουν εγκατασταθεί πιλοτικά δεν υποστηρίζονται από σέρβερς τεχνητής νοημοσύνης, αλλά τα ευρήματά τους περνούν από την κλασική μέθοδο, έλεγχο από αστυνομικό. Προφανέστατα όμως δεν υπάρχουν αρκετοί αστυνομικοί να τσεκάρουν τι κατέγραψε κάθε μια από τις κάμερες που διαφημίζονται πως θα πιάνουν χιλιάδες παραβάτες κάθε μέρα.