Το άρθρο 17 του νέου ΚΟΚ για τη διήθηση

Σε διαβούλευση για 30 ημέρες πριν την ψήφισή του
Διήθηση στον νέο ΚΟΚ
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

9/1/2025

Στον νέο Κ.Ο.Κ. που μπορείτε να δείτε ΕΔΩ, περιγράφεται αναλυτικά το σχέδιο της κυβέρνησης για την νομιμοποίηση της διήθησης, η οποία θα γίνεται υπό όρους.

Ποιοι θα είναι οι παραπάνω όροι; Σε γενικές γραμμές η διήθηση θα επιτρέπεται σε δρόμους με τουλάχιστον 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, και με μέγιστη ταχύτητα δικύκλων τα 30 χλμ/ώρα, με τη συνθήκη πως τα αυτοκίνητα είτε θα είναι ακινητοποιημένα, είτε θα κινούνται με ταχύτητα μικρότερη των 30 χλμ/ώρα. Μπορεί έτσι να μην καλύπτονται όλες οι περιπτώσεις (πχ. σε διήθηση με περισσότερα χλμ/ώρα), είναι όμως μια εξαιρετικά θετική αλλαγή, που βάζει βασικούς κανονισμούς στη διήθηση η οποία εφαρμόζεται εδώ και δεκαετίες αλλά μέχρι σήμερα είναι παράνομη και σε περίπτωση ατυχήματος ο αναβάτης είχε -και έχει ακόμα, μέχρι να ψηφιστεί ο νέος Κ.Ο.Κ.- άδικο.

Ας δούμε το άρθρο: “Επιτρεπτή αλλαγή λωρίδας και κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσυκλετών σε πυκνή κυκλοφορία, κατηγορίες παραβάσεων και κυρώσεις για μη επιτρεπτό προσπέρασμα, κίνηση σε στοίχους, κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών σε πυκνή κυκλοφορία - Τροποποίηση παρ. 9 και αντικατάσταση παρ. 11 άρθρου 17 Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

1. Η παρ. 9 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999, Α΄57), περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής: «9. Αν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε τα οχήματα να καταλαμβάνουν ολόκληρο το πλάτος του οδοστρώματος προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και κινούνται με την ταχύτητα του προπορευόμενου αυτών οχήματος, επιτρέπονται:

α) η αλλαγή λωρίδας μόνο προκειμένου το όχημα να στρίψει δεξιά ή αριστερά ή να σταθμεύσει,

β) η κίνηση μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών μεταξύ των λωρίδων κυκλοφορίας της ίδιας κατεύθυνσης (διήθηση) σε οδούς με τουλάχιστον δύο (2) λωρίδες κυκλοφορίας κατά κατεύθυνση, αν η ταχύτητά τους δεν υπερβαίνει τα τριάντα (30) χιλιόμετρα την ώρα και

βα) τα λοιπά οχήματα είναι ακινητοποιημένα ή

ββ) η ταχύτητα αυτών είναι μικρότερη της ταχύτητας της διήθησης.

Κατά τη διενέργεια της διήθησης οι οδηγοί μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών παραχωρούν προτεραιότητα, τηρούν ασφαλή πλευρική απόσταση από τα υπόλοιπα οχήματα, μειώνουν ταχύτητα και ακινητοποιούνται, αν είναι αναγκαίο για την αποφυγή ατυχήματος και κάθε κινδύνου για τους υπόλοιπους οδηγούς ή πεζούς.».

2. Η παρ. 11 του άρθρου 17 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, περί προσπεράσματος – κυκλοφορίας σε στοίχους, αντικαθίσταται ως εξής:

«11. α) Οι παραβάσεις των παρ. 1 έως 3 και 5 έως 8, με την επιφύλαξη των περ. β) και γ) της παρούσας, κατατάσσονται στην κατηγορία Ε2-Β.

β) Οι παραβάσεις της περ. β) του άρθρου 8 και των παρ. 9 και 10 κατατάσσονται στην κατηγορία Ε1-

γ) Οι παραβάσεις των περ. α), β), ε), στ) και ζ)της παρ. 3 και της παρ. 4 κατατάσσονται στην κατηγορία

Ε4 και στον παραβάτη επιβάλλονται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ και το διοικητικό μέτρο της επιτόπου αφαίρεσης της άδειας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες.».”

Ετικέτες

Τραγικός απολογισμός Σαββατοκύριακου: Τρεις νεκροί μοτοσυκλετιστές σε Αγία Παρασκευή, Καλαμάτα και Χαλκιδική

Τρεις νέοι, νεκροί σε διάφορα τροχαία ανά την χώρα
Τραγικός απολογισμός Σαββατοκύριακου: Τρεις νεκροί μοτοσυκλετιστές σε Αγία Παρασκευή, Καλαμάτα και Χαλκιδική
Από το

motomag

8/6/2026

Δυστύχημα συνέβη εχθές Κυριακή 7/6 στον Σταυρό Αγίας Παρασκευής επί της Λεωφόρου Μεσογείων στο ρεύμα προς Παλλήνη. Στην μοτοσυκλέτα επέμβαινε αναβάτης και συνεπιβάτης, αμφότεροι 22 ετών όταν σημειώθηκε πλαγιομετωπική σύγκρουση με αυτοκίνητο στο ίδιο ρεύμα κυκλοφορίας, λίγο πριν την συμβολή Μεσογείων και Λαυρίου.

Οι συνθήκες του δυστυχήματος ερευνώνται. Από την σύγκρουση ο 22χρονος έχασε την ζωή του ενώ η συνεπιβάτης τραυματίστηκε ελαφρύτερα.

Ξημερώματα Δευτέρας 8/6 περίπου στις 01:00, μοτοσυκλέτα που οδηγούσε 29χρονος κάτοικος της περιοχής Μικρής Μαντίνειας έφυγε από την πορεία της το δρόμο Κιτριών – Καλαμάτας με τις πρώτες αναφορές να κάνουν λόγο για μη εμπλοκή άλλου οχήματος. Το ασθενοφόρο κατέφθασε στο σημείο 25 λεπτά μετά την αρχική κλίση και απλά διαπίστωσε τον θάνατο του αναβάτη.

Το Σάββατο 6/6 περίπου στις 20:00, ένας 44χρονος αναβάτης έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του στο 37ο χιλιόμετρο Πολυγύρου – Θεσσαλονίκης και τραυματίστηκε θανάσιμα. Το τμήμα Τροχαίας Πολυγύρου διενεργεί έρευνα και αναζητά τυχόν μάρτυρες.

Εκτός αυτών άλλο ένα σοβαρό τροχαίο συνέβη το βράδυ της Κυριακής στην περιοχή της Ερέτριας όταν σπορ ανοικτό αυτοκίνητο, χτύπησε μοτοσυκλέτα με δύο επιβάτες και τους εγκατέλειψε αβοήθητους. Αναβάτης και συνεπιβάτης τραυματίστηκαν σοβαρά ενώ ο ένας από τους δύο είναι σε κρίσιμη κατάσταση καθώς φέρει σοβαρό τραύμα στο πόδι. Η κινητοποίηση των αρχών ήταν άμεση και ο οδηγός του αυτοκινήτου συνελήφθη αμέσως μετά και κρατείται. Εθελοντές της ΕΣΔΔΕ προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες άμεσα στο σημείο μέχρι να έρθει το ΕΚΑΒ.