BMW Group, Παγκόσμιες Πωλήσεις 2024 - Πτώση σε αυτοκίνητα, άνοδος ηλεκτρικών, στα ίδια η μοτοσυκλέτα

Σε μια δύσκολη για τη βιομηχανία εποχή, το γερμανικό γκρουπ κρατά αντιστάσεις και στοχεύει σε περαιτέρω αύξηση πωλήσεων το 2025
BMW - Πωλήσεις 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

15/1/2025

Στο δελτίο τύπου για τις επιδόσεις του BMW Group το 2024, οι Βαυαροί ξεκινούν θετικά, με την άνοδο στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων BEV που σκαρφάλωσαν στο +13,5% σε σχέση με το 2023. Παράλληλα όμως, σε δύσκολες ομολογουμένως εποχές για τη βιομηχανία, είχαμε μικρή πτώση στα αυτοκίνητα BMW (-2,3%), μεγαλύτερη στις Rolls-Royce (-5,3%) και σημαντικά μεγαλύτερη στη Mini (-17,1%). Η μοτοσυκλέτα παραμένει σε τροχιά ανόδου, αυξάνοντας έστω και ανεπαίσθητα το ποσοστό της για το 2024 με +0,6%.

Παρά τα όποια ανησυχητικά στοιχεία, κυρίως για την αγορά αυτοκινήτου, αξίζει να σημειώσουμε τα στοιχεία του τελευταίου τρίμηνου του 2024, που είναι αρκετά πιο ενθαρρυντικά για τη μοτοσυκλέτα, με άνοδο 6,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023.

“Το BMW Group διατηρεί την αναπτυξιακή του πορεία για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα εν μέσω δύσκολων συνθηκών στην αγορά. Αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όσο και στη σαφή αύξηση των νέων παραγγελιών BEV στην Ευρώπη”, δήλωσε ο Jochen Goller, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος τομέα Πελατών, Μαρκών και Πωλήσεων. “Είμαστε βέβαιοι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε την αύξηση των πωλήσεων BEV το 2025 με την ισχυρή και διευρυμένη γκάμα των προϊόντων μας”, συνέχισε ο Goller.

Ενώ οι παραδόσεις του BMW Group για το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, οι πωλήσεις κατά το δεύτερο εξάμηνο επηρεάστηκαν από καθυστερήσεις που σχετίζονται με το σύστημα φρένων, Integrated Brake System (IBS), και την υποτονική ζήτηση στην Κίνα. Ως αποτέλεσμα, το BMW Group προχώρησε σε αναθεώρηση των προβλέψεών του για τις πωλήσεις για το σύνολο του έτους. Με συνολικές παραδόσεις 2.450.804 οχημάτων το 2024, το BMW Group πέτυχε τον νέο στόχο πωλήσεων. Τα ηλεκτροκίνητα οχήματα αντιπροσώπευαν το 24,2% των συνολικών πωλήσεων του BMW Group το 2024, με 593.215 ταξινομήσεις. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αποτέλεσαν το 17,4% των συνολικών πωλήσεων. Στη Γερμανία, παρά την πτωτική τάση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η BMW παρουσίασε αύξηση στις νέες ταξινομήσεις BEV.

Όσον αφορά στα δίκυκλα, η BMW Motorrad πούλησε 210.408 μοτοσυκλέτες και scooter το 2024, που μεταφράζεται σε μικρή άνοδο 0,6%,  διανύοντάς ακόμα και με αυτό τον τρόπο μία ακόμα χρονιά ρεκόρ.

Ετικέτες

Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.