BMW: Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2021

Άλλη μια εταιρεία που έσπασε τα ταμεία την προηγούμενη χρονιά
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

24/1/2022

BMW: Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων το 2021

 

Άλλη μια εταιρεία που έσπασε τα ταμεία την προηγούμενη χρονιά

 

 

Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν εκτοξευτεί τα τελευταία δύο χρόνια, όχι μόνο στις τεράστιες αγορές της Ινδίας και της υπόλοιπης Ασίας, αλλά το σημαντικότερο, έχουν πάρει “τα πάνω τους” και οι παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Άλλη μια απόδειξη για την άνθηση του μοτοσυκλετισμού είναι το νέο ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων της BMW, όπου παρά τις δυσκολίες στην αλυσίδα της βιομηχανικής παραγωγής που εξακολουθούν να υπάρχουν λόγω της πανδημίας, κατάφερε να παραδώσει στους πελάτες της 194.261 δίκυκλα, σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων +14,8%. Ακολουθεί το σχετικό Δελτίο Τύπου της εταιρείας:

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μόναχο. Η BMW Motorrad έκλεισε τη χρονιά με αποτελέσματα ρεκόρ παρά τις τεράστιες προκλήσεις. Με 194.261 πωλήσεις (+14,8%), το 2021 ήταν η καλύτερη χρονιά της BMW Motorrad από την ίδρυσή της (2020: 169.272).



Ο Markus Schramm, Επικεφαλής της BMW Motorrad δήλωσε: «Το γεγονός ότι καταφέραμε να κλείσουμε το 2021 με αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα για την BMW Motorrad με κάνει όχι μόνο χαρούμενο, αλλά και απίστευτα περήφανο. Σε περιόδους κρίσης μπορείς πραγματικά να δεις πόσο ενωμένη είναι μία ομάδα. Φέτος, θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου σε όλους τους εργαζόμενους καθώς και στους εμπορικούς συνεργάτες της BMW Motorrad, οι οποίοι κατέστησαν εφικτή αυτή την επιτυχία χάρη στην προσωπική τους δέσμευση και ευελιξία. Εκφράζω τις ειλικρινείς ευχαριστίες μου και στους πελάτες μας για την πιστότητα, την εμπιστοσύνη και τη στήριξή τους».



Ισχυρή άνοδος σε Ευρώπη και Ασία.

Η Ευρώπη επέδειξε ισχυρή άνοδο πωλήσεων το 2021. Η Ιταλία (16.034 μονάδες / +15,2 %), η Ισπανία (12.616 μονάδες / +14,4 %) και η Γαλλία (19.887 μονάδες / +13,4 %) ήταν οι κινητήριοι μοχλοί της ανόδου με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται συνεχώς. Συνολικά, 9.100 περισσότερα οχήματα παραδόθηκαν στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Η Κίνα (14.309 μονάδες / +21,4%) είναι επίσης μία από τις ισχυρότερες αγορές της Ασίας καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό αύξησης. Η Ινδία παραμένει σε ισχυρή ανοδική πορεία, πετυχαίνοντας την απόλυτη αύξηση 102,5% με 5.191 πωλήσεις.



Σταθερή η εικόνα πωλήσεων στη Γερμανία, ελαφρά μείωση.

Η Γερμανία παραμένει μακράν η μεγαλύτερη μεμονωμένη αγορά για την BMW Motorrad. Με πωλήσεις 25.972 μονάδων, η BMW Motorrad υπερασπίζεται και πάλι τη θέση της ως ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής μοτοσικλετών στη Γερμανική αγορά το 2021.

 

Ενθαρρυντικές εξελίξεις σε ΗΠΑ και Βραζιλία.

Η αγορά των ΗΠΑ αναπτύχθηκε επίσης πολύ θετικά για την BMW Motorrad το 2021. Με πωλήσεις 16.030 μοτοσικλετών και scooters (προηγούμενη χρονιά: 12.135 μονάδες), η BMW Motorrad πέτυχε μία εντυπωσιακή αύξηση +32,1% στις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις στη Βραζιλία αυξάνονται πιο αργά αλλά σταθερά. Με 11.150 πωλήσεις (2020: 10.707 μονάδες) και αύξηση +4,1%, η Ν. Αμερική ήταν ανάμεσα στις 7 καλύτερες αγορές της BMW Motorrad το 2021.



Το Brexit δεν είχε αισθητό αντίκτυπο στις πωλήσεις μοτοσικλετών.

Ευτυχώς, η αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επηρέασε σημαντικά την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν οι δύο τροχοί. Με αύξηση 26,6% και πωλήσεις 9,263 μονάδων στη Μ. Βρετανία/Ιρλανδία (2020: 7.315 μονάδες), η Βρετανική αγορά απέδειξε ότι είναι ισχυρότερη από ποτέ.



Τα μοντέλα Boxer παραμένουν η κινητήρια δύναμη.

Συνολικά πάνω από 60.000 αντίτυπα των δύο touring enduro μοτοσικλετών R 1250 GS και GS Adventure, παραδόθηκαν σε πελάτες το 2021. Οι πωλήσεις της παραδοσιακά ισχυρής Σειράς R αυξήθηκαν συνολικά. Χάρη στη νέα κορυφαία R 1250 RT tourer και τις τέσσερις συναρπαστικές BMW cruisers της οικογένειας R18, οι πωλήσεις στην κατηγορία flat-twin boxer για μία ακόμα φορά αυξήθηκαν σημαντικά, συγκεντρώνοντας σχεδόν το 50% επί συνόλου 194.261 οχημάτων.



Η πρώτη μοτοσικλέτα M θέτει σπορ και τεχνολογικά πρότυπα.

Η BMW M 1000 RR ήταν η πρώτη γνήσια μοτοσικλέτα M της BMW Motorrad που κυκλοφόρησε το 2021. Με πωλήσεις 1.070 μονάδων και πολυάριθμες επιτυχίες στις αγωνιστικές πίστες σε όλο τον κόσμο, αυτή η ισχυρή σπορ μοτοσικλέτα για μία φορά ακόμα αντικατοπτρίζει την υψηλή καινοτόμα δύναμη και το πάθος της BMW Motorrad. Η σαφής δέσμευση στη σπορ διάταξη των τεσσάρων κυλίνδρων επιβεβαιώνεται όχι μόνον από τις S 1000 RR και S 1000 XR, αλλά και από την S 1000 R, η οποία λανσαρίστηκε το 2021 και κατέγραψε 4.796 πωλήσεις μετά από ολοσχερή ανανέωση.



Προοπτικές για το 2022.

Ο Markus Schramm, Επικεφαλής της BMW Motorrad δήλωσε: «Αναμένω το 2022 με μεγάλη αυτοπεποίθηση καθώς ξεκινάμε μία χρονιά με την ισχυρότερη προϊοντική γκάμα στην ιστορία μας. Τα τέσσερα μοντέλα cruiser της οικογένειας BMW R 18 κάνουν την είσοδό τους στην πρώτη πλήρη χρονιά πωλήσεων μαζί. Επιπλέον, μόνο τους πρώτους μήνες του 2022, το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού scooter BMW CE 04 και των τεσσάρων κορυφαίων 6-κύλινδρων μοντέλων K 1600 GT/GTL/B και Grand America, που έχουν βελτιωθεί περαιτέρω από κάθε άποψη, είναι οι νέες αφίξεις στη γκάμα μας και αναμένεται να δώσουν νέα ώθηση στις πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς. Επίσης, έχουμε προγραμματίσει πολλά και ενδιαφέροντα projects για το δεύτερο εξάμηνο του 2022, που σημαίνει ότι οι πελάτες και οι φίλοι μας μπορούν να προσβλέπουν σε αρκετές εκπλήξεις». 


 

Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ

Προβλέπονται πλέον αυστηρότερες ποινές κάθειρξης στην πρόκληση τροχαίου
Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/9/2025

Σε πλήρη ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ: Έως 2.000€ για κράνος - Έως 4.000€ για κινητό και αλκοόλ

Προβλέπονται πλέον αυστηρότερες ποινές κάθειρξης στην πρόκληση τροχαίου

 

Μπήκε σε ισχύ από σήμερα ο νέος ΚΟΚ που σταδιακά ξεκίνησε την εφαρμογή του από το καλοκαίρι, στοχεύοντας περισσότερο στους υπότροπους και στην τιμωρία όσων προκαλούν ατύχημα και τραυματισμούς, διαφοροποιώντας την ποινή για την περίπτωση ελέγχου. Αυστηρότερες από πριν οι ποινές αλλά χαμηλότερες όταν κάποιος δεν υπακούει στον ΚΟΚ κατά τον τροχονομικό έλεγχο, συγκριτικά με την περίπτωση όπου προκαλείται τροχαίο ενώ ενεργούσε την παράβαση.

Ένα από τα παραδείγματα είναι η χρήση κινητού τηλεφώνου όπου μπορεί να φτάσει τα 2.000 Ευρώ την τρίτη φορά που κάποιος θα παρανομήσει οδηγώντας ενώ κρατά το κινητό τηλέφωνο και μιλά ή στέλνει και μηνύματα, σε αντίθεση με την πρόκληση συμβάντος που στην ίδια περίπτωση το πρόστιμο ανεβαίνει στις 4.000 Ευρώ και αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 8 χρόνια, αντί του ενός έτους.

Αντίστοιχα η μη χρήση κράνους που μέχρι σήμερα ΔΕΝ είχε χρηματικό πρόστιμο και μόλις 60 ημέρες αφαίρεσης άδειας οδήγησης και πινακίδων, τώρα στην τρίτη φορά το πρόστιμο φτάνει τα 2.000 Ευρώ και αφαιρείται η άδεια οδήγησης για ένα έτος. Πληρώνει όμως και ο συνεπιβάτης 350 Ευρώ κάθε φορά που δεν φορά κράνος και αντίστοιχα χρεώνεται εκ νέου και ο αναβάτης, το ήμισυ της χρηματικής ποινής.

Παράδειγμα: Σε περίπτωση που αναβάτης με συνεπιβάτη δεν φορούν κράνη κατά τον έλεγχο της τροχαίας, τότε το συνολικό πρόστιμο είναι 350+350+175. Σύνολο 875 Ευρώ για την πρώτη παράβαση.

Για πρόκληση τροχαίου έχοντας καταναλώσει αλκοόλ αφαιρείται το δίπλωμα έως και για 10 χρόνια ενώ προβλέπεται και αντίστοιχη ποινή φυλάκισης.

Στο μεταξύ η Ελλάδα έχει τον μοναδικό δείκτη θνησιμότητας που ανέβηκε στην Ευρώπη. Δηλαδή ενώ τα τροχαία μειώθηκαν ως σύνολο, αυξήθηκε η σοβαρότητα των επιπτώσεών τους, το οποίο αποδίδεται πρωτίστως στην αυξημένη ταχύτητα, την μη χρήση ζώνης και κράνους.

Τα ποσοστά για μη χρήση ζώνης και κράνους είναι στην Ελλάδα 29% και 34,5% όταν αντίστοιχα ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι 6,7% και 6%.
Δηλαδή στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ εκείνοι που οδηγούν χωρίς κράνος από εκείνους που οδηγούν χωρίς ζώνη! Εδώ παρουσιάζουν μία σημαντική διαφορά προς τα πάνω ενώ συνολικά τα ποσοστά είναι χαοτικά, όπως άλλωστε και η εικόνα που αντικρύζει κανείς όταν ταξιδέψει στο εξωτερικό.

Από εκείνα τα μέτρα για τα οποία ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να φέρει αντίρρηση είναι τα έως 2.000 Ευρώ με ένα χρόνο αφαίρεση διπλώματος που θα πρέπει κανείς να πληρώσει αν σταθμεύει σε θέση ΑμεΑ ή εμποδίζει την πρόσβαση σε ράμπα! Μία ματιά έξω από κάθε σουπερμαρκετ σε ολόκληρη την χώρα, θα φανερώσει το μέγεθος του προβλήματος.

 

Αναλυτικά ορισμένες από τις νέες ποινές:

Παράβαση

Νέα Ποινή

1η υποτροπή

2η υποτροπή

Χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς πρόκληση συμβάντος

Πρόστιμο 350 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 30 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 180 ημέρες.

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Χρήση κινητού με πρόκληση συμβάντος

Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.Υπάρχει εφαρμογή του άρθρου 290Α Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση που περιλαμβάνουν ποινές κάθειρξης. ** Μπορεί να γίνει και άρση απορρήτου

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 8 έτη.

Μη χρήση προστατευτικού κράνους

Πρόστιμο 350€, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες. Η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο για τον ίδιο (350 ευρώ), αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας έως 1 έτος

Μη χρήση ζώνης ασφαλείας

Πρόστιμο 350 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες και συνεπιβάτης: Η μη χρήση ζώνης από τον συνεπιβάτη τιμωρείται με πρόστιμο 150 ευρώ για τον ίδιο αλλά και για τον οδηγό, ακόμη κι αν αυτός φορούσε

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας έως 1 έτος

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (0,50 – 1,10 g/l)

Για επήρεια αλκοόλ 0,50 – 0,80 g/l: Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες
Για όριο 0,80 g/l – 1,10 g/l: Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 90 ημέρες

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 180 ημέρες και στις 2 περιπτώσεις

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος.

Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ (άνω του 1,10 g/l)

Πρόστιμο 1.200 ευρώ και αφαίρεση άδειας – πινακίδων για 180 ημέρες, το όχημα ακινητοποιείται υποχρεωτικά και φυλάσσεται Φυλάκιση από 2 μήνες έως 5 έτη, αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για 10 ημέρες – 6 μήνες από το δικαστήριο

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 7 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση διπλώματος
για 10 έτη

Υπέρβαση ορίου ταχύτητας > 50km/h

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 1 έτος

Ταχύτητα >200km/h ή «κόντρες»

Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 1 έτος

Πρόστιμο 4.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 2 έτη

Πρόστιμο 8.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 4 έτη

Παραβίαση σηματοδότη

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 1 έτος

Παραβίαση STOP (χωρίς πρόκληση συμβάντος)

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 30 ημέρες.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας έως 180 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας για 1 έτος

Παραβίαση STOP (με πρόκληση συμβάντος)

Πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες

Πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ και
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Οδήγηση χωρίς δίπλωμα

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 1 έτος, φυλάκιση έως 2 έτη. Σε περίπτωση ατυχήματος, ισχύουν οι διατάξεις του Ποινικού Κώδικα για την επικίνδυνη οδήγηση

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Παρακώλυση κίνησης σιδηροδρόμων

Πρόστιμο 1.200 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 60 ημέρες, φυλάκιση έως 5 έτη και χρηματική ποινή 2.000 ευρώ

Πρόστιμο 2.000 ευρώ, αφαίρεση άδειας για 4 έτη

Πρόστιμο 4.000 ευρώ,
αφαίρεση άδειας
για 8 έτη

Παρακώλυση δημόσιας συγκοινωνίας

Πρόστιμο 350 ευρώ και αφαίρεση της άδειας για 70 ημέρες.

 

 

Κυκλοφορία ταξί στις λεωφορειολωρίδες

Πρόστιμο 150 ευρώ, εξαιρούνται Επιβίβαση,
Αποβίβαση (όταν δεν παρεμποδίζεται λεωφορείο),Νυχτερινές ώρες,Ταξί Μηδενικών Ρύπων,
Ταξί Ειδικού Τύπου ΑΜΕΑ

 

 

Παρκάρισμα σε θέση ΑμεΑ

Πρόστιμο 150 ευρώ. Αφαίρεση άδειας οδήγησης και πινακίδων για 60 ημέρες, ενώ το όχημα απομακρύνεται επί τόπου.

Πρόστιμο 1.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 180 ημέρες.

Πρόστιμο 2.000 ευρώ,
αφαίρεση διπλώματος
για 1 έτος.

 

Εδώ ο πίνακας συγκριτικά με τις ποινές που ίσχυαν έως τώρα