BMW - Παύση όλων των πωλήσεων μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα στη Βόρεια Αμερική λόγω ρύπων

Ενδέχεται να έχουμε το πρώτο σκάνδαλο παραποίησης στοιχείων εκπομπής ρύπων στον χώρο της μοτοσυκλέτας
motomag bmw
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

22/9/2023

Η BMW με μία ανακοίνωση η οποία προκαλεί ερωτηματικά έκανε γνωστό πως σταματά τις πωλήσεις όλων των μοτοσυκλετών με κινητήρα εσωτερικής καύσης καινούργιων ή μεταχειρισμένων στη Βόρεια Αμερική, καθώς σύμφωνα με την ίδια ένα εξάρτημα στο σύστημα εξαγωγής πιθανότατα να μην συμμορφώνεται με τους κανονισμούς εκπομπής ρύπων.

Διαβάζοντας τη συγκεκριμένη είδηση αναμφίβολα το πρώτο πράγμα που σκέφτεται κανείς είναι το σκάνδαλο dieselgate που ξέσπασε στις H.Π.Α. το 2015 και αφορούσε τα οχήματα της Volkswagen και μετέπειτα της Audi και της Porsche τα οποία είχαν εγκατεστημένο παράνομο λογισμικό το οποίο παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων. Μπορεί αυτό να αφορούσε τον χώρο του αυτοκινήτου ωστόσο έχει πολλά κοινά με τη δική μας περίπτωση. Αρχικά πρόκειται για μία γερμανική εταιρεία ενώ και η τοποθεσία είναι κοινή καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα αφορά την Αμερική. Όσον αφορά την ανακοίνωση της βαυαρικής εταιρείας, αυτή αναφέρει πως η παύση των πωλήσεων συμβαίνει ελέω ενός εξαρτήματος το οποίο βρίσκεται στο σύστημα εξαγωγής και σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της Βόρειας Αμερικής δεν πληροί τις προδιαγραφές των εκπομπών ρύπων.

BMW

Η γερμανική εταιρεία αναφέρει επίσης πως δεν γνωρίζει σε ποια μοντέλα υπάρχει το συγκεκριμένο εξάρτημα και για αυτό τον λόγο αποφάσισε να σταματήσει ολοκληρωτικά τις πωλήσεις μοτοσυκλετών με θερμικό κινητήρα. Όπως μπορεί να καταλάβει κανείς η BMW προσπαθεί να βρει μία λύση καθώς το θέμα που σχετίζεται ξεκάθαρα με τους ρύπους μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερα προβλήματα τα οποία μπορεί στη συνέχεια να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες καταστάσεις και οδυνηρές συνέπειες, κυρίως στο εμπορικό κομμάτι. Ταυτόχρονα δεν μπορούμε να αφήσουμε έξω και το νομικό κομμάτι καθώς ακόμη και σήμερα για το σκάνδαλο dieselgate στελέχη των VW, Audi και Porsche βρίσκονται στις δικαστικές αίθουσες ώστε να αποδείξουν την αθωότητα τους.

Παρόλα αυτά η BMW στην ανακοίνωση της ανέφερε πως οι πωλήσεις των ηλεκτρικών scooter της συνεχίζονται κανονικά. Μένει να δούμε αν αυτό το ζήτημα που προέκυψε στην γερμανική εταιρεία αποτελέσει την αρχή ενός μεγαλύτερου προβλήματος που αφορά τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων.

Ετικέτες

Στο κόκκινο τα βενζινάδικα στη Βουλγαρία – Κλείνουν τα παραμεθόρια οι Έλληνες!

Πάνω από 0,50 Ευρώ το λίτρο η διαφορά!
Στο κόκκινο τα βενζινάδικα στη Βουλγαρία – Κλείνουν τα παραμεθόρια οι Έλληνες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/9/2025

Από την πρώτη στιγμή που μπήκε το 2025, από την Πρωτοχρονιά του νέου έτους που σταμάτησαν οι συνοριακοί έλεγχοι μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας, αυξήθηκε και η κίνηση στα πρώτα βενζινάδικα που συναντά κανείς μπαίνοντας στην γειτονική χώρα.

Πάντα περνούσαν οι Έλληνες τα σύνορα για φθηνότερη βενζίνη και αγορές και όπως ήταν αναμενόμενο μόλις η διαδικασία αλλαγής συνόρων έγινε πολύ πιο απλή διαδικασία, αυξήθηκε και η κίνηση.

Κι ενώ όλα αυτά ήταν αναμενόμενα, κανείς από την Πολιτεία δεν πήρε μέτρα για τους βενζινοπώλες στην παραμεθόριο και έτσι 8 μήνες μετά αρχίζουν να φαίνονται και τα πρώτα λουκέτα. Σε λίγο η επιλογή να διασχίσεις τα σύνορα για ανεφοδιασμό θα είναι και η μόνη επιλογή που θα υπάρχει για τους κατοίκους περιοχών του Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας και Σερρών, που συνορεύουν με την Βουλγαρία.

Στην Ελλάδα βρισκόμαστε στην κορυφή της Ευρώπης σε κόστος καυσίμου με σχεδόν 70% καπέλο που προκύπτει από την υψηλότατη φορολογία σε ΦΠΑ και Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης. Στην Βουλγαρία ο ΕΦΚ είναι λιγότερο από το μισό της Ελλάδας με το ΦΠΑ τους να ανέρχεται στο 20% κι έτσι η μέση τιμή ανά λίτρο με στοιχεία 2ας Σεπτεμβρίου δεν ξεπερνά το 1,220 Ευρώ.

Αντίστοιχα η φθηνότερη τιμή ανά λίτρο στην ελληνική παραμεθόριο επικράτεια είναι 1,670 Ευρώ αυτή την περίοδο όταν στην Αττική η χαμηλότερη ήταν 1,515 Ευρώ.

Αυτό δείχνει την μεγάλη διαφορά τιμών με τα σύνορα της χώρας και έπειτα με την γειτονική Βουλγαρία όπου η βενζίνη σταθερά κοστίζει 30% φθηνότερα και πολλές φορές υπερβαίνει το 0,50 Ευρώ το λίτρο.

Η αρχική πρόταση των βενζινοπωλών να μειωθεί ο ΕΦΚ στους νομούς που συνορεύουν με την Βουλγαρία όχι μόνο βρήκε άρνηση, αλλά ακόμη περισσότερο έπεσε στο κενό και δεν εξετάστηκε ποτέ ως ενδεχόμενο. Κανονικά θα έπρεπε να υπήρχε πρόβλεψη πριν ανοίξουν τα σύνορα, τώρα είμαστε 8 μήνες μετά και συζητάμε για το αν θα υπάρξουν μέτρα.

Ο κάτοικος της περιοχής έχει το πρόσθετο κίνητρο να περάσει τα σύνορα από την αρχή του έτους, ενώ είχε ήδη το κίνητρο για να κάνει τα έξτρα χιλιόμετρα. Τώρα λοιπόν που έχει διπλό το τυράκι, θα μπει στην διαδικασία και δεν θα σταματήσει μόνο στον ανεφοδιασμό, θα πραγματοποιήσει και άλλες αγορές επωφελούμενος από την διαφορά τιμών, επηρεάζοντας έτσι ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας. Η διαφορά τιμών είναι τόση, που συμφέρει ακόμη και με μοτοσυκλέτα να κάνει κάποιος τα πρόσθετα χιλιόμετρα όταν μένει κοντά στα σύνορα και όχι μόνο για τα ΙΧ αυτοκίνητα από μεγαλύτερα χωριά που βρίσκονται πιο μέσα στη χώρα μας.