CFMOTO - CVT κιβώτιο και δικύλινδρο κινητήρα εξελίσσουν οι Κινέζοι

Τελική μετάδοση με άξονα για το νέο εν σειρά μοτέρ
CFMOTO CVT κιβώτιο για μοτοσυκλέτα δικύλινδρο μοτέρ 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/3/2025

Πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας θέλουν την CFMOTO να επαναφέρει στις μοτοσυκλέτες της το CVT κιβώτιο, παρέα με ένα νέο δικύλινδρο κινητήρα.

Αν και βλέπουμε στη μοτοσυκλέτα όλο και περισσότερες επιλογές στα αυτόματα κιβώτια, το CVT εξακολουθεί να προορίζεται αποκλειστικά για τα σκούτερ, από το πιο μικρότερο έως και το ισχυρότερο. 

Στις μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτες η Aprilia ήταν εκείνη που έφερε στην παραγωγή το Mana 850, που είχε CVT κιβώτιο και τελική μετάδοση με αλυσίδα. Όμως η CFMOTO λίγο νωρίτερα είχε παρουσιάσει το CF250T-V3 των 250 κ.εκ., ένα τραγικής αισθητικής αυτόματο cruiser που είχε (ευτυχώς) σύντομη εμπορική σταδιοδρομία και στην Ελλάδα ως YMC V3 Sport.

CFMOTO CVT κιβώτιο για μοτοσυκλέτα δικύλινδρο μοτέρ 2025

Από τότε βέβαια έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι για τη CFMOTO που έχει κάνει άλματα στην ποιότητα και την αισθητική των μοντέλων της αλλά και στις τεχνολογίες που ενσωματώνονται σε αυτά, με την εταιρεία να προσπαθεί διαρκώς να καλύψει κάθε ανάγκη και απαίτηση.

Αυτό φαίνεται πως θέλουν να κάνουν οι Κινέζοι και με τις τελευταίες πατέντες που θέλουν να κατοχυρώσουν, όπου φαίνεται ένας νέος εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας, ο οποίος φέρει CVT κιβώτιο. 

Η πρώτη εύλογη σκέψη, αν ποτέ αυτό το σύνολο δει το φως της παραγωγής, είναι ότι προορίζεται για το επόμενο maxi scooter των Κινέζων. Ωστόσο η κλίση των κυλίνδρων που δεν είναι σχεδόν παράλληλη προς το έδαφος, όπως ισχύει γενικά για τους κινητήρες των σκούτερ και εφαρμόζεται και στα Yamaha ΤΜΑΧ, SYM TL508 και Kymco AK550 που έχουν το μοτέρ στο κέντρο του πλαισίου τους, δείχνει ότι η CFMOTO έχει άλλα σχέδια.

CFMOTO CVT κιβώτιο για μοτοσυκλέτα δικύλινδρο μοτέρ 2025

Το μοτέρ είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθεί σε μια νέα cruiser μοτοσυκλέτα, μια κατηγορία που είναι δημοφιλής στην αχανή κινέζικη αγορά και σε αυτό συνηγορεί και η τελική μετάδοση που θα γίνεται με άξονα, όπως φαίνεται κάτω αριστερά στο σχέδιο. Ήδη στην Κίνα υπάρχει και η 1000άρα Regal Raptor DD1000, η οποία χρησιμοποιεί V2 μοτέρ και CVT κιβώτιο από ATV της CFMOTO. 

CFMOTO CVT κιβώτιο για μοτοσυκλέτα δικύλινδρο μοτέρ 2025

Οπότε μία ακόμη αυτόματη cruiser αλλά πιο προσιτή και με μικρότερης χωρητικότητας κινητήρα θα μπορούσε να έχει νόημα για την κινέζικη εταιρεία, που αν φέρει το μοτέρ στην παραγωγή θα το χρησιμοποιήσει σίγουρα και σε άλλες μοτοσυκλέτες.

CFMOTO CVT κιβώτιο για μοτοσυκλέτα δικύλινδρο μοτέρ 2025

JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία

Η εταιρεία που κάποτε ίδρυσε η οικογένεια Μαμιδάκη είχε περάσει στον Murtaza Lakhani
JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/12/2025

Ο πακιστανοκαναδός, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας που ελέγχει την JETOIL, δεν είναι κάποιος αχυράνθρωπος, ούτε αυτοφοράκιας, αλλά ο άνθρωπος που εδώ και δεκαετίες διακινεί στα ίσια, το πετρέλαιο που δεν μπορεί να διακινηθεί από τους υπόλοιπους. Ο 63χρονος δισεκατομμυριούχος Murtaza Ali Lakhani (κεντρική φωτογραφία) έχει υπηκοότητα Μ. Βρετανίας και Καναδά με τα διαβατήριά του να γίνονται δεκτά σε κάθε χώρα του κόσμου και τον περασμένο Ιούλιο κατονομάστηκε από το Αγγλικό περιοδικό Business Matters, το Ν1 στον κλάδο των επιχειρήσεων, ως ο μεγαλύτερος διακινητής Ρωσικού πετρελαίου.

Αυτό σήμαινε πως κάποιος άναψε ένα προβολέα πάνω του, κάτι που είχε αποφευχθεί όταν ο ίδιος άνθρωπος διακινούσε το πετρέλαιο του Ιράκ σε καιρό πολέμου με τις ΗΠΑ, έπειτα το Κουρδικό πετρέλαιο επί εποχής πολέμου επίσης και πλέον και το πετρέλαιο της Βενεζουέλας, επί εποχής που όλοι ελπίζουν να μην καταλήξει σε πόλεμο, όπως υπάρχει η απειλή να γίνει.

Ο επικεφαλής του γκρουπ Mercantile Maritime απέκτησε την JETOIL από την οικογένεια Μαμιδάκη μετά την πτώχευση της μέσα στην πανδημία και την αυτοκτονία που επέφερε η ένταξη το άρθρο 99, ενός εκ των ιδρυτών της. Ξεκινώντας το 1968 ενώ είχαν ήδη την Mamidoil την οποία ένωσαν με την JETOIL, οι οικογένεια Μαμιδάκη δημιούργηε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας καυσίμων στα Βαλκάνια.

Παρόλο που κατά την περίοδο της πτώχευσης η εταιρεία έχασε σχεδόν το 80% του δικτύου πρατηρίων ο Lakhani επένδυσε σε αυτή έχοντας ως στόχο τις τεράστιες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που αγγίζουν τους 300.000 τόνους, ενώ αντίστοιχα υπάρχει εγκατάσταση και στο Κόσσοβο. Παραμένει επίσης δίκτυο χονδρικής πώλησης εκτός της Ελλάδας σε Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια και Σερβία ώστε ο Βαρόνος αυτός να στρέψει την προσοχή του στην περιοχή.

Για τον ίδιο τον Lakhani, όπως και για τον Etibar Eyyub από το Αζερμπαϊτζάν που μπαινοβγαίνει στις λίστες από πέρσι, αυτή είναι μάλλον μία αναμενόμενη εξέλιξη κι αυτό γιατί είχαν γίνει κινήσεις πριν την ανακοίνωση του κ. Χαραλαμπου Βουρλιώτη, της Αρχής Καταπολέμησης κατά της Νομιμοποίησης Εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες για δέσμευση περιουσιακών στοιχείων συνολικά 5 εταιρειών εμπορίας πετρελαίου στην Ελλάδα, με την JETOIL να είναι αυτή που απασχολεί το κοινό καθώς θα βλέπει από αύριο τα πρατήρια να αλλάζουν όνομα ή να κλείνουν.

JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία

Είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνουν οι εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι ιδιαίτερα τώρα, δύο μόλις μήνες πριν συμπληρωθούν 30 χρόνια από την μεγάλη πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει στις εγκαστάσεις αυτές, επί αυτοκρατορίας Μαμιδάκιδων.

Ήταν μεσημέρι, 24 Φεβρουαρίου 1986 όταν ξέσπασε φωτιά η οποία έκαιγε για επτά μέρες πνίγοντας την Θεσσαλονίκη σε τοξικά αέρια, ιδιαίτερα μετά την έκρηξη της τρίτης ημέρας που συμπληρώθηκε από δεκάδες επόμενες. Από τις 12 δεξαμενές τότε καταστράφηκαν οι 8, ενώ κλιμάκια από την Γιουγκοσλαβία κατέβηκαν να συνδράμουν το έργο της ελληνικής πυροσβεστικής που μετρούσε ήδη 25 τραυματίες. Η Θεσσαλονίκη γλίτωσε τότε γιατί άντεξε η δεξαμενή υγρής αμμωνίας. Αν είχε εκραγεί, τότε η πόλη θα έπρεπε να εκκενωθεί και θα μιλούσαμε για μία από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία της Ευρώπης, δύο ημέρες και δύο μήνες πριν το πυρηνικό δυστύχημα του Τσερνόμπιλ.

Ετικέτες