Δακτύλιος στην Αθηνά - Ξεκινά από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

Με ισχύ τις καθημερινές, έως και την Παρασκευή 21 Ιουλίου 2023
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/10/2022
Από τη Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022 έως και την Παρασκευή 21 Ιουλίου 2023 τίθενται σε εφαρμογή τα μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, μετά από Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Προστασίας του Πολίτη, Επικρατείας και Υποδομών και Μεταφορών.
 
Ο δακτύλιος με την εκ περιτροπής κυκλοφορία θα ισχύει από Δευτέρα έως Πέμπτη κατά τις ώρες 07:00 – 20:00 και την Παρασκευή από 07:00-15:00.
 
Σύμφωνα με την απόφαση από τους περιορισμούς εξαιρούνται και θα μπαίνουν ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας:
 
  • Τα, εκ κατασκευής, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, οχήματα φυσικού αερίου και υγραερίου.
  • Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 120 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης-NewEuropeanDrivingCycle /NEDC), τα οποία έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος – μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έως και την 31/12/2020.
  • Τα αυτοκίνητα EURO 6, πλην των παραπάνω τεχνολογιών κίνησης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 145 γρ./χλμ. (τιμή συνδυασμένου κύκλου σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων – WorldwideLightTestProcedure/WLTP), τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 01/01/2021 και εφεξής.
 
Αν το όχημα σας ανήκει σε μια από τις παραπάνω κατηγορίες, μπορείτε να εκδώσετε ΕΔΩ το ειδικό σήμα για να κυκλοφορείτε ελεύθερα στον δακτύλιο της Αθήνας. 
 
Όσοι έχουν τη σχετική άδεια δακτυλίου
Σε ό,τι αφορά στους περσινούς κατόχους αδειών δακτυλίου, από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη επισημαίνεται ότι δίδεται προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών, για να τις ανανεώσουν.  Μέχρι τότε θα υπάρξει ελαστικότητα στους ελέγχους, με την επίδειξη της περσινής άδειας εισόδου στο δακτύλιο.
 
Για να δείτε όλη την απόφαση και για περισσότερες πληροφορίες για το δακτύλιο μπορείτε να δείτε το ΦΕΚ, ΕΔΩ.

Αγγλία: 20χρονος με ηλεκτρικό ποδήλατο σκότωσε πεζό και προσπάθησε να διαφύγει

Οδηγούσε επικίνδυνα και σκότωσε έναν 86χρονο
Dylan Green
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Ο Bart O'Hare πήγαινε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής του, όμως δεν κατάφερε να επιστρέψει στο σπίτι του. Ο Bart πήγε να διασχίζει την οδό Accrington και χτυπήθηκε από τον Dylan Green, 20 ετών, ο οποίος οδηγούσε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και είχε συνεπιβάτη στο πίσω μέρος. Κανείς από τους δύο δεν φορούσε κράνος.

Ο 20χρονος είχε εντοπιστεί νωρίτερα στην ίδια οδό να κάνει σούζες. Οι εισαγγελείς δήλωσαν στο Preston Crown Court ότι οδηγούσε με ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 km/h σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h. Μάλιστα, μάρτυρες αναφέρουν ότι ο Green έκανε σούζα λίγα δευτερόλεπτα πριν χτυπήσει τον κ. O’Hare.

Μετά τη σύγκρουση, ο Green και ο συνεπιβάτης του έπεσαν από το δίκυκλο, αλλά αμέσως το σήκωσαν και έφυγαν από τον τόπο του ατυχήματος. Το ηλεκτρικό ποδήλατο έκτοτε αγνοείται.

Ο κ. O'Hare ήταν σοβαρά τραυματισμένος και μεταφέρθηκε αμέσως στο νοσοκομείο. Δυστυχώς, παρά την παρέμβαση των γιατρών, δεν τα κατάφερε και έφυγε από την ζωή.

Ο Green, από το Helston Close, Burnley, συνελήφθη αργότερα το ίδιο βράδυ, αφού πρώτα πήγε στο σπίτι του για να ενημερώσει την οικογένειά του για το ατύχημα και στη συνέχεια επέστρεψε στον τόπο του ατυχήματος.

Αργότερα ομολόγησε την ενοχή του για πρόκληση θανάτου λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οδήγηση χωρίς ασφάλιση και οδήγηση χωρίς άδεια. Καταδικάστηκε σε οκτώ χρόνια και τρεις μήνες σε ίδρυμα για νεαρούς παραβάτες, με επιπλέον ποινή 12 μηνών για αδίκημα σχετικό με ναρκωτικά. Επίσης, του απαγορεύτηκε να οδηγεί για τα επόμενα 12 χρόνια.

Μετά την έκδοση της ποινής, ένας αξιωματικός της τροχαίας δήλωσε: “Ο Bart ήταν σαφώς ένας πολύ αγαπητός πατέρας και παππούς και ήταν πολύ σεβαστός στην κοινότητά του. Ο Dylan Green οδηγούσε το ηλεκτρικό ποδήλατό του χωρίς να νοιάζεται για τους γύρω του. Έκανε φιγούρες, εκτελώντας σούζες λίγο πριν συγκρουστεί με τον Bart. Δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, δεν κάλεσε βοήθεια, ούτε έδωσε τα στοιχεία του στην αστυνομία. Αντίθετα, έφυγε, συνεχίζοντας να οδηγεί επικίνδυνα σε μια προσπάθεια να καλύψει τις πράξεις του. Ο τρόπος που οδήγησε ο Green δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ αποδεκτός. Όταν συμβαίνει το χειρότερο σενάριο, όπως συνέβη εκείνη την ημέρα, αφήνει πίσω του καταστροφή σε περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

Η υπόθεση φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο τη χρήση ηλεκτρικών δίκυκλων και το πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν σε λάθος χέρια. Μπορεί η υπόθεση να έχει εξελιχθεί χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά μας, όμως μας αφορά άμεσα, καθώς ιδιαίτερα οι μεγάλες πόλεις έχουν γεμίσει με ηλεκτρικά δίκυκλα που μπορεί να οδηγήσει ο καθένας χωρίς να γνωρίζει να οδηγεί, χωρίς να γνωρίζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χωρίς να έχει καν δίπλωμα!