Ducati - Ξεπέρασε τις 60.000 ετήσιες πωλήσεις για πρώτη φορά στην ιστορία της

Σε συνεχόμενη τροχιά ανόδου και το 2022
Ducati οικονομικά αποτελέσματα 2022
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/1/2023

Το 2022, η Ducati σημείωσε πωλήσεις 61.562 μοτοσυκλετών, νούμερο-ρεκόρ για την ιστορία της ιταλικής εταιρείας, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 3,6% σε σχέση με το 2021.

Ο CEO της Ducati Claudio Domenicali επεσήμανε μεταξύ άλλων πως το θετικό πρόσημο του 2022 γίνεται ακόμα πιο σημαντικό αν λάβει κανείς υπόψη του τις δυσκολίες με τις συνεχιζόμενες ελλείψεις ημιαγωγών.

Η Ιταλία παρέμεινε και το 2022 η σημαντικότερη αγορά της Ducati, με 9.578 πωλήσεις μοτοσυκλετών, κάτι που μεταφράζεται σε άνοδο 10% σε σχέση με το 2021. Οι Η.Π.Α. βρέθηκαν στη δεύτερη θέση με 8.441 μοτοσυκλέτες, νούμερο που όμως μεταφράζεται σε μείωση 6% σε σχέση με το 2021, κυρίως λόγω δυσκολιών στην εφοδιαστική αλυσίδα εξαρτημάτων. Στη Γερμανία, μία ακόμα στρατηγική αγορά και την τρίτη σε μέγεθος για τη Ducati, οι πωλήσεις έφτασαν τις 6.678, κάτι που αντιστοιχεί σε άνοδο 9% σε σχέση με το 2021.

Δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρείας ήταν το Multistrada V4 σε όλες του τις εκδόσεις, με 10.716 πωλήσεις σε παγκόσμια κλίμακα. Η οικογένεια Monster σημείωσε 7.971 πωλήσεις, ενώ τα Scrambler 800 έκλεισαν το 2022 με 6.880 πωλήσεις.

Το 2022 ήταν χρονιά-ρεκόρ και για το δίκτυο dealer της Ducati, που συνεχίζει να μεγαλώνει, φτάνοντας τους 821 dealer στα τέλη της χρονιάς, που μαζί με την προσθήκη νέων αγορών όπως του Μπρουνέι, του Εκουαντόρ, του Ελ Σαλβαντόρ και της Μογγολίας φέρνουν τη Ducati παρούσα σε 96 αγορές

Ετικέτες

MotoGP-Phillip Island: Λήγει το συμβόλαιο - Τοπικό συμβούλιο πιέζει για ανανέωση, στον δρόμο θέλει η Dorna!

Αίτηση για τη διάσωση του Αυστραλιανού MotoGP από τοπικό συμβούλιο
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

12/12/2025

Το Bass Coast Shire Council υπέβαλε αίτηση για να εξασφαλίσει το μακροπρόθεσμο μέλλον του Αυστραλιανού MotoGP στο Phillip Island.

Το Phillip Island Grand Prix Circuit, που βρίσκεται στην Αυστραλία και η πίστα είναι κυριολεκτικά κατασκευασμένη δίπλα στην θάλασσα και έχει μία τεράστια ιστορία στον θεσμό του MotoGP, με τον πρώτο αγώνα να πραγματοποιείται το 1989!

Η πίστα παραδοσιακά προσφέρει πολύ εντυπωσιακούς αγώνες, όμως η γεωγραφική της θέση αποτελεί μειονέκτημα, ειδικά τον μήνα Οκτώβρη, όταν το MotoGP συνήθως μεταφέρεται εκεί. Οι χαμηλές θερμοκρασίες, ο δυνατός άνεμος και η πιθανότητα βροχής είναι συχνό πρόβλημα για την διοργάνωση και δεν είναι λίγες οι φορές που αγώνες και δοκιμαστικά έχουν μεταφερθεί ή και ακυρωθεί, όπως έγινε για παράδειγμα το 2023.

Στο Phillip Island η προσέλευση του κόσμου είναι περίπου 30.000-40.000 θεατές την Κυριακή, αριθμός αρκετά μικρός ειδικότερα σε σχέση με κάποια Ευρωπαϊκά GP που συγκεντρώνουν πάνω από 100.000 θεατές την ημέρα του αγώνα.

Το συμβόλαιο του Phillip Island με το MotoGP λήγει στο τέλος του 2026, κάτι που σημαίνει ότι ο αγώνας του επόμενου έτους, που έχει προγραμματιστεί για τις 23-25 Οκτωβρίου, θα μπορούσε να είναι ο τελευταίος που θα διεξαχθεί στο Phillip Island.

Το τοπικό συμβούλιο Bass Coast Shire Council πιέζει την κυβέρνηση να επενδύσει στο Phillip Island σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί ο αγώνας MotoGP εκεί μακροπρόθεσμα και μαζεύει υπογραφές για να αυξήσει την πίεση αυτή.

Την ίδια στιγμή υπάρχουν σκέψεις της Dorna και Liberty Media για πιθανή μετακόμιση του GP Αυστραλίας από το Phillip Island στο Albert Park, πίστα που χρησιμοποιεί δημόσιους δρόμους, όπως είχατε διαβάσει και εδώ.

Πάντως αναμφίβολα, ο αγώνας είναι εξαιρετικά σημαντικός για την τοπική οικονομία, καθώς το 2023 απέφερε στην πολιτεία οικονομικά οφέλη ύψους 31 εκατομμυρίων ευρώ.

Μένει να δούμε αν αυτή η πίεση θα έχει αποτέλεσμα ή αν το 2027 το καλεντάρι του MotoGP δεν θα περιλαμβάνει το Phillip Island Grand Prix Circuit.

Ετικέτες