Εφτά χρόνια χωρίς τον Abe

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/10/2014

Αυτό το Σαββατοκύριακο όλο το ενδιαφέρον θα είναι στραμμένο στην Ιαπωνία, και πιο συγκεκριμένα στην πίστα του Motegi, όπου στα MotoGP θα δοθούν μεγάλες μάχες προκειμένου να μπορέσει ο Marquez να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο, αλλά και να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο στις αμέσως επόμενες θέσεις της βαθμολογίας. Δυστυχώς όμως, ο αγώνας συμπίπτει και με μια θλιβερή επέτειο στην ιστορία του αθλήματος. Σαν σήμερα, πριν από εφτά χρόνια, ένας από τους σημαντικότερους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας, ο Norick Abe, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στο δρόμο. Οδηγούσε το Yamaha T-MAX 500 του στην περιοχή Kawasaki Kanagawa (τραγική ειρωνεία το όνομα της πόλης…), όταν ένα φορτηγό έκανε μπροστά του παράνομα αναστροφή, κόβοντας το νήμα της ζωής του.


Ο Abe ήταν μια από τις πιο αγαπητές προσωπικότητες στα paddock των MotoGP και ξεχώριζε ιδιαίτερα από το "μονοκόμματο" οδηγικό του στυλ, καθώς έστριβε χωρίς να "κρέμεται" από τη μοτοσυκλέτα. Η καριέρα του ξεκίνησε όταν ήταν 11 χρονών ως αναβάτης motocross, ενώ μεταπήδησε στους αγώνες ταχύτητας στα 15 του. Αγωνίστηκε στην Αμερική και στην Ιαπωνία όπου βγήκε δεύτερος στο εθνικό πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250cc το 1992, ενώ την επόμενη χρονιά στέφθηκε ως ο νεότερος πρωταθλητής στην κατηγορία των 500cc. Το 1994 συμμετείχε ως wild card αναβάτης στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εντυπωσιάζοντας την ομάδα του Kenny Roberts και την Yamaha κι έκτοτε το 'νερό μπήκε στο αυλάκι". Μάλιστα ήταν τόσο εντυπωσιακός που κι ο νεαρός τότε Rossi (14 ετών) επηρεάστηκε λανσάροντας το ψευδώνυμό του "Rossifumi" από το όνομα του Abe (Norifummi).
Ο Abe ανέβηκε αρκετές φορές στο βάθρο στις κατηγορίες των 250 κα 500cc μέχρι το 2002, όταν και άλλαξαν οι κανονισμοί για τα MotoGP, γεγονός στο οποίο δυσκολεύθηκε να προσαρμοστεί και τον οδήγησε στην αλλαγή ρόλου ως αναβάτης εξέλιξης για την Yamaha, με κάποιες wild card συμμετοχές. Το 2005 πήγε στα WSBK τερματίζοντας στην πρώτη δεκάδα του πρωταθλήματος, ενώ το 2007 συμμετείχε στο πρωτάθλημα All Japan, πάντα πάνω στη σέλα ενός Yamaha, πριν το μοιραίο συμβάν που μας στέρησε έναν τόσο σπουδαίο αθλητή, αλλά και άνθρωπο…

Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου

Κάτοικοι της περιοχής καταγγέλλουν το σημείο με την στένωση του δρόμου
Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου
Από το

motomag

2/6/2026

Τραγικός ο απολογισμός του τροχαίου στην Πάτρα στην έξοδο για την Ε.Ο. κάτω από την γέφυρα προς Ρίο όταν μοτοσυκλέτα που οδηγούσε o 52χρονος Διονύσης Γκέκας έχοντας συνεπιβάτη τον 17χρονο γιο του Κωνσταντίνο, προσέκρουσε στο στηθαίο.

Ο θάνατος του νεαρού ήταν ακαριαίος ενώ λίγη ώρα αργότερα εξέπνευσε και ο πατέρας. Και οι δύο αναβάτες φορούσαν κράνος ωστόσο στο συγκεκριμένο σημείο ο δρόμος στενεύει απότομα και δεν υπάρχει περιθώριο απόσβεσης.

Μαρτυρία από το σημείο αναφέρει πως η Τροχαία έχει στα χέρια της την κάμερα που φορούσε ο πατέρας στο κράνος του και η οποία φαίνεται πως εκείνη την στιγμή δεν ήταν ανοικτή και δεν έχει καταγράφει τις συνθήκες του δυστυχήματος, σύμφωνα με την ανακοίνωση της τροχαίας.

Επέστρεφαν από βόλτα λίγο πριν το μοιραίο τροχαίο.

Συλλυπητήρια στους συγγενείς που χάνουν δύο αγαπημένα τους πρόσωπα.

Πάτρα: Πατέρας και γιος νεκροί σε δυστύχημα με μοτοσυκλέτα – Προβληματική η σήμανση του δρόμου