Εφτά χρόνια χωρίς τον Abe

Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

8/10/2014

Αυτό το Σαββατοκύριακο όλο το ενδιαφέρον θα είναι στραμμένο στην Ιαπωνία, και πιο συγκεκριμένα στην πίστα του Motegi, όπου στα MotoGP θα δοθούν μεγάλες μάχες προκειμένου να μπορέσει ο Marquez να εξασφαλίσει μαθηματικά τον τίτλο, αλλά και να ξεκαθαρίσει λίγο το τοπίο στις αμέσως επόμενες θέσεις της βαθμολογίας. Δυστυχώς όμως, ο αγώνας συμπίπτει και με μια θλιβερή επέτειο στην ιστορία του αθλήματος. Σαν σήμερα, πριν από εφτά χρόνια, ένας από τους σημαντικότερους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας, ο Norick Abe, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα στο δρόμο. Οδηγούσε το Yamaha T-MAX 500 του στην περιοχή Kawasaki Kanagawa (τραγική ειρωνεία το όνομα της πόλης…), όταν ένα φορτηγό έκανε μπροστά του παράνομα αναστροφή, κόβοντας το νήμα της ζωής του.


Ο Abe ήταν μια από τις πιο αγαπητές προσωπικότητες στα paddock των MotoGP και ξεχώριζε ιδιαίτερα από το "μονοκόμματο" οδηγικό του στυλ, καθώς έστριβε χωρίς να "κρέμεται" από τη μοτοσυκλέτα. Η καριέρα του ξεκίνησε όταν ήταν 11 χρονών ως αναβάτης motocross, ενώ μεταπήδησε στους αγώνες ταχύτητας στα 15 του. Αγωνίστηκε στην Αμερική και στην Ιαπωνία όπου βγήκε δεύτερος στο εθνικό πρωτάθλημα στην κατηγορία των 250cc το 1992, ενώ την επόμενη χρονιά στέφθηκε ως ο νεότερος πρωταθλητής στην κατηγορία των 500cc. Το 1994 συμμετείχε ως wild card αναβάτης στο παγκόσμιο πρωτάθλημα εντυπωσιάζοντας την ομάδα του Kenny Roberts και την Yamaha κι έκτοτε το 'νερό μπήκε στο αυλάκι". Μάλιστα ήταν τόσο εντυπωσιακός που κι ο νεαρός τότε Rossi (14 ετών) επηρεάστηκε λανσάροντας το ψευδώνυμό του "Rossifumi" από το όνομα του Abe (Norifummi).
Ο Abe ανέβηκε αρκετές φορές στο βάθρο στις κατηγορίες των 250 κα 500cc μέχρι το 2002, όταν και άλλαξαν οι κανονισμοί για τα MotoGP, γεγονός στο οποίο δυσκολεύθηκε να προσαρμοστεί και τον οδήγησε στην αλλαγή ρόλου ως αναβάτης εξέλιξης για την Yamaha, με κάποιες wild card συμμετοχές. Το 2005 πήγε στα WSBK τερματίζοντας στην πρώτη δεκάδα του πρωταθλήματος, ενώ το 2007 συμμετείχε στο πρωτάθλημα All Japan, πάντα πάνω στη σέλα ενός Yamaha, πριν το μοιραίο συμβάν που μας στέρησε έναν τόσο σπουδαίο αθλητή, αλλά και άνθρωπο…

ARO Performance: Νέα σειρά βελτιώσεων της Indian με τεχνογνωσία από το King of the Baggers

Με ξεχωριστό branding - Στα χνάρια της σειράς Screamin’ Eagle
Indian ARO
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/5/2026

Η Indian Motorcycles ανακοίνωσε τη δημιουργία του νέου τμήματος American Racing Operations (ARO), ενός εργοστασιακού τομέα βελτιώσεων που φιλοδοξεί να φέρει τις αγωνιστικές τεχνολογίες της εταιρείας πιο κοντά στις μοτοσυκλέτες παραγωγής.

Το νέο brand της Indian παρουσιάστηκε λίγο πριν τον αγώνα του MotoAmerica King of the Baggers στο Road America και ουσιαστικά αποτελεί την απάντηση της Indian στη γνωστή εταιρεία βελτιώσεων της Harley-Davidson, Screamin’ Eagle.

Το ARO θα επικεντρώνεται στην εξέλιξη εργοστασιακών εξατμίσεων, εξαρτημάτων επιδόσεων και αγωνιστικής τεχνογνωσίας για τα μοντέλα με κινητήρες PowerPlus, αξιοποιώντας την εμπειρία που έχει αποκτήσει η Indian τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα King of the Baggers.

Με αγωνιστική τεχνογνωσία για τα μοντέλα δρόμου

Η Indian αναφέρει πως η ARO θα μεταφέρει τεχνογνωσία από το εργοστασιακό αγωνιστικό πρόγραμμα της εταιρείας, το οποίο εξελίσσεται σε συνεργασία με τη πολύπειρη εταιρεία Vance & Hines.

Η πρώτη δημόσια εμφάνιση θα γίνει αυτό το Σαββατοκύριακο, με τις εργοστασιακές Indian Challenger του King of the Baggers να χρησιμοποιούν μια νέα αγωνιστική εξάτμιση δύο-σε-ένα, που εξελίχθηκε από την ARO.

Indian ARO

Παράλληλα, το πρώτο εμπορικό προϊόν της σειράς είναι η νέα εξάτμιση ARO GP Slip-On για τα touring μοντέλα PowerPlus της Indian.

Το σύστημα εξελίχθηκε με τη συμβολή του Terry Vance, ιδρυτή της Vance & Hines, και διαθέτει σχεδίαση εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές εξατμίσεις, που γίνεται εμφανής σε λεπτομέρειες όπως τα προστατευτικά πλέγματα στην έξοδο των τελικών.

Η Indian είχε ήδη διαθέσιμα αξεσουάρ και βελτιωτικά εξαρτήματα, ωστόσο ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε δημιουργήσει μια ξεχωριστή, αυτόνομη ταυτότητα όπως κάνει τώρα με την ARO.

Indian ARO

Η εταιρεία δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πλήρως τη γκάμα του νέου τμήματος, επιβεβαιώνει όμως πως βρίσκονται ήδη υπό εξέλιξη νέες εξατμίσεις, συστήματα εισαγωγής και άλλα εξαρτήματα επιδόσεων.

Αν η Indian ακολουθήσει τη γραμμή που εφαρμόζει επί χρόνια η Harley-Davidson με τη σειρά βελτιωτικών εξαρτημάτων Screamin’ Eagle, τότε η ARO θα μπορούσε να εξελιχθεί σε μια σημαντική θυγατρική εταιρεία που θα λειτουργήσει συνεκτικά μεταξύ των αγώνων, των βελτιώσεων και των μοντέλων παραγωγής της εταιρείας.

Ετικέτες