ΕΛ.ΑΣ. – 217 παραβάσεις Κ.Ο.Κ. στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στις 22 Φεβρουαρίου

Αστυνομικές δράσεις σε πέντε νομούς της Στερεάς Ελλάδας μέσα σε μία μέρα
motomag ΕΛ.ΑΣ. – 217 παραβάσεις Κ.Ο.Κ. στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας στις 22 Φεβρουαρίου, με την υπερβολική ταχύτητα να κρατά τα σκήπτρα
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/2/2024

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Στερεάς Ελλάδας προχώρησε σε αστυνομικές επιχειρήσεις στις 22 Φεβρουαρίου στους Νομούς Βοιωτίας, Ευβοίας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας, με τις αρμόδιες αρχές να ελέγχουν 1.134 άτομα και 905 οχήματα, ενώ προσήχθησαν 26 άτομα και βεβαιώθηκαν 217 παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και ακινητοποιήθηκαν 9 οχήματα.

Οι οργανωμένες αυτές επιχειρήσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ενίσχυση της εμφανούς αστυνόμευσης, στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών, καθώς και στην πρόληψη και καταστολή της εγκληματικότητας, θα συνεχιστούν σε όλο το εύρος της εδαφικής αρμοδιότητας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας.

Στο πλαίσιο των επιχειρήσεων, προέκυψαν τα ακόλουθα αποτελέσματα:

  • Ελέγχθησαν: 1.134 άτομα, εκ των οποίων 822 ημεδαποί και 312 αλλοδαποί, καθώς και 905 οχήματα
  • Βεβαιώθηκαν συνολικά: 217 παραβάσεις περί Κ.Ο.Κ. ήτοι: 35 για υπερβολική ταχύτητα, 2 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 1 για ΚΤΕΟ και 179 λοιπές παραβάσεις
  • Ακινητοποιήθηκαν: 9 οχήματα
  • Προσήχθησαν: 26 άτομα, εκ των οποίων 23 ημεδαποί και 3 αλλοδαποί

Συνελήφθησαν: 18 άτομα, εκ των οποίων 17 ημεδαποί και 1 αλλοδαποί και συγκεκριμένα:

  • 5 ημεδαποί, για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών
  • 1 ημεδαπός, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε καταδικαστική Απόφαση
  • 6 ημεδαποί και 1 αλλοδαπός, για παραβάσεις Κ.Ο.Κ.
  • 2 ημεδαποί, για παραβάσεις σε καταστήματα υγειονομικού κανονισμού.
  • 1 ημεδαπός, για παραεμπόριο
  • 2 ημεδαποί, για λοιπά ποινικά αδικήματα

Ειδικότερα συνελήφθησαν:

  • 9 άτομα στη Βοιωτία
  • 3 άτομα στην Εύβοια
  • 3 άτομα στη Φθιώτιδα
  • 2 άτομα στην Ευρυτανία
  • 1 άτομα στη Φωκίδα

Κατασχέθηκαν:

  • Μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης και βουπρενορφίνης, καθώς και ναρκωτικά δισκία
  • Είδη παραεμπορίου

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό οχτακύλινδρο Gold Wing!

Πατέντες δείχνουν ότι η GWM ετοιμάζει οχτακύλινδρο boxer
boxer china motomag
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

17/4/2024

Σύμφωνα με πατέντες που είδαν το φως της δημοσιότητας η κινεζική εταιρεία Great Wall Motor (GWM) ετοιμάζει έναν boxer κινητήρα με οχτώ κυλίνδρους, τον οποίο θα χρησιμοποιεί σε μοτοσυκλέτες, θέλοντας να κάνει με εκκωφαντικό τρόπο την είσοδό της στον κόσμο των δύο τροχών.

Αν και οι περισσότεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών ξεκίνησαν με μικρού κυβισμού δίκυκλα, βλέπουμε ότι σιγά σιγά αρχίζουν να μπαίνουν και σε χωράφια που μέχρι τώρα δεν είχαν σπείρει τον δικό τους καρπό, εμφανίζοντας συνεχώς νέα μοντέλα με μεγαλύτερους κυβισμούς και περισσότερους κυλίνδρους από πριν.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Όπως φαίνεται, όμως, ένας κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα, η GWM, θέλει να ακολουθήσει την αντίστροφη οδό, μπαίνοντας με θόρυβο στον κόσμο των δύο τροχών. Αφορμή στάθηκε ένα βίντεο του ιδρυτή και ιδιοκτήτη της GWM, του κινέζου δισεκατομμυριούχου Wei Jianjun. Σε βίντεο που δημοσίευσε στα κοινωνικά του δίκτυα, φαίνεται στο φόντο μία μοτοσυκλέτα καλυμμένη από μία κουκούλα, με το μπροστινό της τμήμα επιμελώς ξεσκέπαστο.

Από εκεί λοιπόν άρχισε να ξετυλίγεται ο μίτος της GWM, που στην πορεία έφερε στο φως της δημοσιότητας τα σχέδια από τις πατέντες της. Ήδη η εταιρεία έχει έντονη παρουσία στον χώρο των αυτοκινήτων, με SUV, ηλεκτρικά και πολυτελή οχήματα, κάτω από ξεχωριστές επωνυμίες, που όμως όλες ανήκουν στην ομπρέλα της Great Wall Motor.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Όπως βλέπουμε στα σχέδια, ο κινητήρας που ετοιμάζεται είναι οχτακύλινδρος boxer, θυμίζοντας αρκετά τον εξακύλινδρο της Honda, με τον οποίο εξοπλίζει το θρυλικό τουριστικό της μοντέλο, Gold Wing. Αν και φημολογείται ότι ο κυβισμός θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, πλησιάζοντας τα 2.000 κυβικά (σε αντίθεση με τα 1.833 του Χρυσού Φτερού του Big H) και με δύο επιπλέον κυλίνδρους, φαίνεται ότι ο κινητήρας της GWM δανείζεται πολλά αρχιτεκτονικά στοιχεία από τους Ιάπωνες. Αρχικά, όπως συμβαίνει και στο Gold Wing, η μετάδοση εντοπίζεται στο κάτω μέρος του κινητήρα, με στόχο τον όσο γίνεται περιορισμό του μεγέθους του και την συγκέντρωση των μαζών στο γεωμετρικό κέντρο της μοτοσυκλέτας. Οι πατέντες δείχνουν επίσης ότι η κινεζική εταιρεία χρησιμοποιεί σύστημα διπλού συμπλέκτη (DCT), με την τελική μετάδοση να γίνεται με άξονα, ακριβώς δηλαδή ό,τι κάνει και η Honda.

Για την ψύξη του οριζόντια τοποθετημένου στροφάλου και των κάθετα τοποθετημένων κυλίνδρων, βλέπουμε ότι για ακόμα μία φορά η GWM ακολουθεί τον δρόμο που άνοιξε η Honda. Εφαρμόζει δηλαδή πάνω σε κάθε μία από τις δύο κεφαλές ένα ψυγείο με αεραγωγούς, για την αποτελεσματική ψύξη της περίεργης διάταξης. Ο κινητήρας, όμως της GWM χρησιμοποιεί δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους σε κάθε κεφαλή, αντί για έναν που βρίσκουμε στον αντίστοιχης διάταξης εξακύλινδρο του Big H.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Συνδυάζοντας τώρα όλα τα παραπάνω, με το γεγονός ότι αυτό που φαίνεται στην φωτογραφία μοιάζει να είναι μία τουριστική μοτοσυκλέτα, έχουμε και το λογικό συμπέρασμα. Ότι, δηλαδή, μιλάμε για έναν ανταγωνιστή της θρυλικής θηριώδους ιαπωνικής μοτοσυκλέτας. Ένα ακόμα μοντέλο που οι πληροφορίες θέλουν να εξοπλίζεται με τον ίδιο κινητήρα, αποτελεί ξανά ευθεία αναφορά στην Honda και θα θυμίζει το cruiser μοντέλο της, Rune, το οποίο χρησιμοποιούσε επίσης τον εξακύλινδρο boxer των 1.800 κυβικών, χωρίς όμως να ακολουθήσει την επιτυχία του Gold Wing.

Great Wall Motor – Προ των πυλών το κινεζικό Gold Wing!

Αναμφίβολα, τα μικρού και μεσαίου κυβισμού μοντέλα με απλή αρχιτεκτονική και χαμηλό κόστος κατασκευής είναι αυτά που φέρνουν το μεγαλύτερο ποσοστό των χρημάτων στα ταμεία μίας εταιρείας. Αυτά όμως που την διαφημίζουν και ρίχνουν πάνω της όλα τα βλέμματα, είναι οι ναυαρχίδες της. Όσο μεγαλύτερη η υπερβολή μάλιστα, τόσο περισσότερο προκαλούν, αυξάνοντας τις μετοχές της εκάστοτε εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο που όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές έχουν στην γκάμα τους μοντέλα που είναι πανάκριβα στην κατασκευή και πολλές φορές δεν θα βγάλουν πίσω ούτε καν αυτά που χρειάστηκαν για την κατασκευή τους. Αυτό φαίνεται ότι θέλει να κάνει τώρα και η Great Wall Motor. Και έχει την οικονομική επιφάνεια να το πράξει, με τον ιδιοκτήτη της, Wei Jianjun, να συγκαταλέγεται μεταξύ των 15 πλουσιότερων ανθρώπων της Κίνας.