Εμφανίστηκαν οι μοτοσυκλέτες-φάντασμα της Petronas

Ήταν κρυμμένες στην Αγγλία για 15 χρόνια
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

7/12/2018

Άλλη μια τρελή είδηση ήρθε στην δημοσιότητα και αφορά την δημοπρασία 60 ολοκαίνουριων μοτοσυκλετών Petronas FP1 που είχαν κατασκευαστεί στο Essex της μ. Βρετανίας το 2003. Η ιστορία ξεκινά από τις αρχές του 2000, όταν η Petronas αποφάσισε πως θέλει να γίνει κατασκευαστής πολυτελών μοτοσυκλετών για την τεράστια αγορά της Ασίας. Το σχέδιο του πετρελαϊκού κολοσσού της Μαλαισίας ήταν να δημιουργήσει την φήμη της νέας εταιρείας μέσω των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SBK, να σχεδιάσει και να κατασκευάσει τις πρώτες μοτοσυκλέτες παραγωγής στην Ευρώπη και μετά να μεταφέρει την παραγωγή στην Μαλαισία. Στη συνέχεια θα σχεδίαζε και θα κατασκεύαζε μικρότερες και φτηνότερες μοτοσυκλέτες για την ασιατική αγορά. Το φιλόδοξο αυτό πλάνο, ξεκίνησε με τον σχεδιασμό ενός αγωνιστικού τρικύλινδρου κινητήρα 900 κυβικών από την Suter, με απόδοση 185 ίππων. Για την αγωνιστική εμπλοκή της μοτοσυκλέτας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα επιστρατεύτηκε ο Carl Fogarty ως team manager, ο οποίος κατάφερε να πείσει τον Troy Corser να γίνει αναβάτης της ομάδας… προφανώς με το ανάλογο αντίτιμο σε Petroδόλαρα…

Βάσει των κανονισμός της FIM, έπρεπε να κατασκευάσουν τουλάχιστον 150 μοτοσυκλέτες προδιαγραφών για τον δρόμο, ώστε να πάρουν την έγκριση για συμμετοχή στο WSBK. Η εταιρεία MSX που εδρεύει στο Essex ανέλαβε την κατασκευή των πρώτων 75 μοτοσυκλετών δρόμου, οι οποίες θα έπρεπε να σταλούν στην Μαλαισία, όπου η Petronas θα συνέχιζε την παραγωγή των υπόλοιπων 75 που απαιτούσε η FIM μέσω της εταιρείας Momoto.

Όμως μετά από την πλήρη αποτυχία της μοτοσυκλέτας στο WSBK και την σπατάλη 32 εκατομμυρίων δολαρίων από την Petronas, οι Μαλαισιανοί τράβηξαν την πρίζα και ακολούθησε μια σειρά από δικαστικές διαμάχες ανάμεσα στην Petronas και την Momoto. Από τότε κανείς δεν γνωρίζει με σιγουριά τι ακριβώς απέγιναν εκείνες οι 75 FP1 που είχαν κατασκευαστεί στο Essex. Δύο από αυτές είχαν πάει στη Μαλαισία το 2003 και πουλήθηκαν το 2007. Μια τρίτη μοτοσυκλέτα δρόμου είχε εμφανιστεί σε διαδικτυακή πλατφόρμα δημοπρασιών στις ΗΠΑ.

Όμως τώρα, η βρετανική εταιρεία Lanzante Motorsports που εξειδικεύεται στις ανακατασκευές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, εμφάνισε 60 FP1 και ζητάει περίπου 28.000 ευρώ για κάθε μία από αυτές.

KTM: Κλέβει και άλλο υψηλόβαθμο στέλεχος από τη BMW

Νέος Τεχνολογικός Διευθυντής ο Christof Lischka
Christof-Lischka
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/6/2026

Η KTM συνεχίζει την αναδιοργάνωσή της μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που πέρασε τα τελευταία δύο χρόνια, ενισχύοντας τη διοικητική της ομάδα με ακόμη ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της BMW Motorrad.

Μετά την πρόσφατη μεταγραφή του Stephan Reiff στη θέση του Chief Commercial Officer (CCO), η αυστριακή εταιρεία ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει από την 1η Οκτωβρίου 2026 τα καθήκοντα του Chief Technology and Product Officer (CTPO).

Η KTM στρέφεται σε στελέχη με μακρά εμπειρία στη BMW Motorrad, επιδιώκοντας να ενισχύσει την τεχνολογική της ανάπτυξη και τη στρατηγική των μελλοντικών μοντέλων της μετά τις οικονομικές αναταραχές των τελευταίων ετών.

Από τα τέλη του 2024 και καθ' όλη τη διάρκεια του 2025, η KTM βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, οι οποίες δημιούργησαν αμφιβολίες ακόμη και για τη βιωσιμότητά της. Τελικά, η εταιρεία πέρασε σε νέα εποχή υπό την ισχυρότερη στήριξη της Bajaj, η οποία ανέλαβε κεντρικό ρόλο στη διάσωση και την επανεκκίνηση του αυστριακού κατασκευαστή.

Έκτοτε, η κατάσταση δείχνει να σταθεροποιείται. Τα αποθέματα αδιάθετων μοντέλων μειώνονται, η παραγωγή επανέρχεται στους κανονικούς ρυθμούς, νέα μοντέλα παρουσιάζονται στην αγορά και η εταιρική δομή αποκτά ξανά σταθερότητα. Παράλληλα, η KTM συνεχίζει να αντιμετωπίζει ορισμένες προκλήσεις, όπως η υπόθεση που εξελίσσεται στην Ευρώπη σχετικά με τις εκπομπές ρύπων ορισμένων enduro μοντέλων της.

Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάρθρωσης, η KTM ανακοίνωσε ότι ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την τεχνολογική στρατηγική των KTM, Husqvarna και GasGas.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας, "Ο Christof Lischka θα αναλάβει την πλήρη ευθύνη για την ανάπτυξη των οχημάτων, με στόχο να οδηγήσει την τεχνολογική υπεροχή των KTM, Husqvarna και GasGas στις επόμενες γενιές μοντέλων, ενώ παράλληλα θα καθοδηγήσει την εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου και θα διασφαλίσει τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας."

Christof-Lischka

Η επιλογή του Lischka μόνο τυχαία δεν θεωρείται. Το στέλεχος της BMW Motorrad διαθέτει σχεδόν τρεις δεκαετίες εμπειρίας στον Βαυαρό κατασκευαστή, έχοντας περάσει από κρίσιμους τομείς όπως η ανάπτυξη νέων μοντέλων, η στρατηγική προϊόντων, η δυναμική συμπεριφορά, τα πλαίσια, τα συστήματα πέδησης και οι τεχνολογίες αιχμής.

Τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της γκάμας της BMW Motorrad, συμβάλλοντας στην εμπορική επιτυχία της εταιρείας και στα ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων που πέτυχε η γερμανική εταιρεία. Η εμπειρία του στην κατανόηση των αναγκών της αγοράς και των καταναλωτών θεωρείται σημαντική για την KTM, η οποία αναζητά νέα κατεύθυνση μετά τις πρόσφατες αναταράξεις.

Ανακοινώνοντας τη νέα του θέση, ο Lischka δήλωσε, "Η KTM είναι μια εταιρεία όπου η τεχνολογία, η καινοτομία, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και το συναίσθημα συνδέονται άρρηκτα μεταξύ τους. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει αυτόν τον ρόλο τόσο συναρπαστικό για μένα. Στόχος μου είναι να συνεργαστώ με τις ομάδες στο Mattighofen για την ανάπτυξη προϊόντων που θα είναι τεχνολογικά προηγμένα, θα προσφέρουν υψηλές επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου και θα εμπνέουν τους πελάτες μας καθημερινά."

Η διπλή μεταγραφή στελεχών από τη BMW δείχνει πως η KTM επιδιώκει να αξιοποιήσει τη γνώση και την εμπειρία ανθρώπων που συνέβαλαν στην εμπορική και τεχνολογική επιτυχία του γερμανικού κατασκευαστή. Το κατά πόσο αυτή η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς θα φανεί τα επόμενα χρόνια, καθώς η αυστριακή εταιρεία επιχειρεί να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης και να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά μοτοσυκλέτας.

 

Ετικέτες